DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aerodinamica Logan, este sau nu este?!

Dsign
post 30 Jan 2005, 00:33
Post #1


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




Deunazi am cerut maimutelor diareice de la Vocea Cleentului sa-mi trimita si mie citeva poze de la testele aerodinamice.... Bineinteles, ati ghicit raspunsul: este secret!

Asa ca apelez la bazatii acestui forum (Klaus, sefu- rdesign, MaxTurbo s.a.) sa ne faca si noua safteaua cu poze din tunelul aerodinamic...

Consider ca este un subiect fierbinte, cu consecinte directe asupra consumului de combustibil. Probabil ca daca vedem clar cum curge aerul pe linga "caramida" noastra, vom intelege mai bine ce spoilere, praguri si eleroane se potrivesc si ne ajuta mai mult.

Multam, si astept pozele.


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 30 Jan 2005, 11:14
Post #2


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




Din cate stiu Golanu are Cx-ul 0.36, ceea ce nu este o valoare rea, dar aceesi valoare o are si un Opel Corsa model 1985! Ca termen de comparatie stiu ca Opel Calibra are Cx-ul 0.26 iar Espero 0.29!


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 30 Jan 2005, 14:50
Post #3


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





Iar Octavia 2 are 0.30!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 2 Feb 2005, 14:06
Post #4


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




mai, lasati cx-ul, ca pe asta il stim cu totii... ideea era sa vedem ce anume poate fi imbunatatit, daca poate fi ceva imbunatatit.

poate totusi are cineva poze...


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 3 Feb 2005, 04:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Cx de 0,36 e foarte prost, daca Reno gindea putin, o analiza serios si cu anumite mici modificari cobora pe la 0,31. Avantaje? Ati ghicit: consum mai mic, viteza mai mare, reprize mai bune etc etc.

Eu ma gindesc sa ii intrebam pe "insiderii" nostri care sint fortele portante care actioneaza pe fata/spate la viteza mare.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 4 Feb 2005, 16:19
Post #6


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




@evilone, tocmai de aia am solicitat niste poze cu tunelul aerodinamic... trebuie sa existe pe undeva...


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ir_sonik
post 8 Jul 2005, 10:59
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 30 October 04




eu stiam ca loganu are cx de 0,35 ... aproape cat Audi A3 (a2a generatie) acre are 0,33


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostika
post 8 Jul 2005, 11:44
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 February 05




Nici un constructor de pe lumea asta, oricat de "generos" ar fi cu clientii sai, nu va da publicitatii poze sau date despre testele interne facute cu modele proprii. Cererea era din start sortita esecului.

In legatura cu aerodinamica la Logan, usurinta cu care trece pin aer e data, printre altele, si de aria sectiunii transversale maxime (imaginati-va masina cu spatele la un perete si avand in fata o sursa de lumina; aria umbrei proiectate pe perete este cea despre care vorbim). Cu cat aceasta arie este mai mare, cu atat creste si rezistenta la inaintare. In plus, o mare importanta o are si lungimea masinii. La aceeasi arie transversala, o masina mai lunga va avea o rezistenta mai mica la inaintare.

Avand in vedere cele de mai sus, un Cx de 0.36 nu este exagerat, stim cu totii ca Loganul este lat, inalt si scurt, deci toate conditiile pentru o rezistenta mare la inaintare. Faceti comparatie cu Calibra cu Cx de 0.26; Calibra e mai lunga decat Loganul, e mai putin lata si e mai joasa.

Cea mai simpla metoda de a reduce rezistenta la inaintare este micsorarea inaltimii caroseriei cu o suspensie mai joasa. Carenarea partii de desubtul caroseriei si inlocuirea oglinzilor cu unele mai eficiente aerodinamic ajuta si ele foarte mult. Bineinteles ca si lufturile dintre elementele de caoserie conteaza, dar aici e mai greu de schimbat ceva.



--------------------
Skoda Octavia II 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Jul 2005, 13:40
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(kostika @ 8 Jul 2005, 11:44)
  In plus, o mare importanta o are si lungimea masinii. La aceeasi arie transversala, o masina mai lunga va avea o rezistenta mai mica la inaintare.
Acest lucru probabil datorita turbionilor aerodinamici mai redusi in cazul unei masini mai lungi (se formeaza fluxul de aer mai bine)
QUOTE
Carenarea partii de desubtul caroseriei si inlocuirea oglinzilor cu unele mai eficiente aerodinamic ajuta si ele foarte mult.
La treaba cu carenarea partii inferioare, intr-adevar nu se sta chiar atat de bine la Logan. Am mai trecut un punct pe lista neagra a reducerilor de cost...
Oglinzile la Logan nu sunt chiar asa de prost aerodinamice, ele in sine. Prinderea cu suportul acela cilindric cred ca le aduce depunctari importante (cilindru nu este o forma chiar asa de aerodinamica, in special datorita curentilor turbionari). Plus ca nu sunt vopsite (creste coeficientul de frecare cu aerul...)
QUOTE
Bineinteles ca si lufturile dintre elementele de caoserie conteaza, dar aici e mai greu de schimbat ceva.
Nu-i problema, punem niste benzi adezive pe lufturi 04.gif . Vorbind serios, am vazut aceast test (cu banda pe lufturi) la testele de drum la un BMW, unde se studiau provenienta zgomotelor de rulare, si astfel eliminau multe zgomote aerodinamice.

Eu cred ca ar mai trebui mentionate si oarece mici detalii care duc la cresterea CX-ului (de ex. formele mai "patratoase" si mai putin fluide, stopuri care nu predispun la fluidizarea curentilor de aer in partea posterioara, forma portbagajului (usor lasata in jos) care nu stiu daca este mai eficient aerodinamica). Si astea doar ca ma uit la el, ca nu i-am facut nici un studiu aprofundat...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 8 Jul 2005, 14:15
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




Forma portbagajului nu cred ca e foarte importanta, fileurile de aer oricum sunt desprinse imediat ce incepe luneta.
Cel mai mare dezavantaj e suprafata mare opusa (din cauza inaltimii si a tavanului relativ lat). Asta nu se poate remedia, dar urmeaza la importanta imbunatatirea partii de jos (cu apropierea de sol, alte spoilere, acoperire burta ca sa fie mai lina...). Restul sunt mofturi, prima oara optimizezi ce 'mananca' mai mult.
Faza cu secretul mi se pare secretomanie, oricum daca concurenta doreste, poate sa masoare una.


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 8 Jul 2005, 19:40
Post #11


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
Nici un constructor de pe lumea asta, oricat de "generos" ar fi cu clientii sai, nu va da publicitatii poze sau date despre testele interne facute cu modele proprii. Cererea era din start sortita esecului.


de unde stii tu treaba asta? detin un cd cu multe poze si ceva filmulete cu si despre actuala Clasa E de la mercedes. CD-ul este facut chiar de ei si il am de la auto-rom, importatorul. astfel de cd-uri au fost cindva distribuite impreuna cu o revista auto de la noi... crezi ca mai intrebam daca nu stiam aceste aspecte?


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 9 Jul 2005, 20:52
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 4 January 05




Am vazut cat e CX-ul si cate elemente pot influenta aerodinamica.
Ce am remarcat eu concret si tine de aerodinamica masinii (desi rezultatele sunt relative pt ca masina mea este f. noua - sub 1500 km), este cum variaza consumul de carburant considerand situatia in care am incercat mentinerea masinii la viteza constanta la diferite viteze (toate in treapta 5):
80 km la ora - consum instantaneu 4-4.3 l/100km
100 km/h - 5- 5.5 l/100 km
120 km/h - 7 - 7.5 l/100 km

140 sau mai mult nu i-am dat inca, dar daca o sa ii dau o sa ma uit si la consum.

Concluzia mea e ca aerodinamica isi spune cuvantul cam in domeniul vitezelor legale (fara autostrada), adica pe la 100 km/h mi se pare absolut economica masina. Daca vrei mai mult, misti aeru' pe banii tai, ca aerodinamica se duce dupa tigari smile.gif

P.S. Daca se considera ca postul repeta informatii din vastul thread despre consumuri LGN, poate fi inlaturat. Eu am considerat informatia sugestiva pt subiectul de aici, chiar daca consumul e factorul care descrie situatia.

This post has been edited by JORJ: 9 Jul 2005, 21:20


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostika
post 11 Jul 2005, 07:06
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 February 05




Dsign, pentru ceea ce vrei tu sa faci, pozele date publicitatii nu te vor ajuta cu nimic. In plus, daca ai poze din tunelul aerodinamic cu Logan-ul, asta nu inseamna automat ca stii dupa aia unde sa pui un eleron sau cum sa modifici un spoiler. Orice modificare adusa profilului caroseriei trebuie studiata impreuna cu caroseria in tunelul aerodinamic, pentru ca, de multe ori, nu se castiga nimic (ba, din contra) daca se stie cum curge aerul pe langa caroserie si se monteaza un eleron, de exemplu, intr-un loc aproximativ.
Si ar mai fi o problema: intotdeauna trebuie sa existe un echilibru intre fortele care actioneaza asupra puntii fata si asupra puntii spate. Daca la Logan, de exemplu, montezi un ditamai eleronul pe spate si te gandesti ca ai redus portanta pe spate cu x la suta, la viteze mari eleronul ala iti va crea probleme la puntea fata prin reducerea aderentei si a eficacitatii directiei.
Daca vrei sa faci un lucru intr-adevar ca lumea si nu sa agati tot felul de "scandurele" de masina care doar iti maresc consumul si zgomotul interior la viteze mari, incearca sa folosesti un program de aerodinamica, pentru ca banuiesc ca la un tunel aerodinamic n-ai acces smile.gif . Daca te ajuta cu ceva, poti folosi Micro Tunnel pentru profilul eleronului si ADINA sau ceva similar pentru masina+eleron. Gasesti vreun prieten "binevoitor" pe la Politehnica si s-a rezolvat.
Tot ce se pune aiurea pe masina are in cel mai bun caz aspect estetic. Si oricum, rezistenta la inaintare creste cu patratul vitezei, asa ca...


--------------------
Skoda Octavia II 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 12 Jul 2005, 01:21
Post #14


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




domnu kostika, oricum eu sunt impotriva impopotonarii masinii cu tot felul de chitibushuri... si doar ce am participat la cursurile de aerodinamica, am invatat ceva "Fluent"... asa ca faza cu echilibrul fortelor este mai mult o informatie care se adreseaza celorlalti utilizatori ai forumului care nu au cunostinte despre asa ceva...

asa cum am spus, detin poze+filmulete cu mai multe masini in tunelul aerodinamic, ba chiar si cu testele pe machetele la scara 1:5, retusurile facute si alte nebunii din astea, pe care mu le-am obtinut pe sub mina, ci din comert. sunt perfect constient de faptul ca nu se poate rezolva ceva concret doar din ochi. insa as fi vrut si eu sa vad asa ceva...

nu stiu de ce, dar am impresia ca detii mult mai multe info despre acest subiect decit oricine de pe acest forum... si nu vrei sa le impartasesti. Oare de ce aceasta secretomanie? unsure.gif


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 12 Jul 2005, 08:09
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(kostika @ 11 Jul 2005, 08:06)
... Si oricum, rezistenta la inaintare creste cu patratul vitezei, asa ca...
*




Creste cu viteza la puterea a 3-a (n-am vrut sa scriu "cu cubul vitezei" biggrin.gif).


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostika
post 13 Jul 2005, 13:26
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 February 05




Dsign, imi pare rau ca te-ai simtit ofensat de ceea ce am scris eu. N-am vrut s-o fac pe interesantul, mi-am spus doar parerea crezand ca poate ajuta pe cineva. Se pare ca nu.
In ceea ce priveste informatiile legate de acest subiect, n-am tunel aerodinamic sub casa si nici nu pierd noptile studiind Logane. Am doar un calculator, niste soft-uri si o colectie de carti de aerodinamica. Tot ceea am scris se bazeaza pe niste teorii generale si nu pe masuratori facute cu Logan-ul.

@tatabobu: eu vorbeam de rezistenta aerodinamica si nu de puterea necesara invingerii acestei rezistente. Formula asta iti spune ceva?

D = Cx (1/2*d*V2*A),
unde D - rezistenta aerodinamica, Cx - coeficient de aerodinamicitate, d - densitatea aerului, V - viteza vehiculului, A - aria sectiunii transversale maxime.

This post has been edited by kostika: 13 Jul 2005, 13:27


--------------------
Skoda Octavia II 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 13 Jul 2005, 14:09
Post #17


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Ai dreptate, ma gandeam la puterea necesara..


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 13 Jul 2005, 19:11
Post #18


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
Dsign, imi pare rau ca te-ai simtit ofensat de ceea ce am scris eu. N-am vrut s-o fac pe interesantul, mi-am spus doar parerea crezand ca poate ajuta pe cineva. Se pare ca nu.


nu m-am simtit ofensat deloc ... dar se pare ca stii destule, chiar si despre Logan. Nu am avut aceast pretentie, sa ai tunel aerodinamic acasa.

oricum , intentia mea este sa te provoc in continuare sa ne mai spui cite ceva despre aerodinamica... discutia nu este contradictorie, este constructiva.


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_sweat
post 28 Sep 2009, 14:52
Post #19


DJ


Group: Members
Posts: 277
Joined: 20 February 07
From: Bucuresti (Militari)




Nimic nou, legat de noul logan?


--------------------
Dacia Solenza 2004 - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 28 Sep 2009, 15:05
Post #20


-


Group: Members
Posts: 22.734
Joined: 19 April 05
From: Romania




De ce ai dezgropat topicul asta?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 28 Sep 2009, 15:21
Post #21


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Poate s-a schimbat CX-ul odata cu PH2...

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_sweat
post 29 Sep 2009, 09:43
Post #22


DJ


Group: Members
Posts: 277
Joined: 20 February 07
From: Bucuresti (Militari)




Sunt curios daca modificarile aduc o imbunatatire,
ma gandesc mai ales la oglinzile marite.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Sep 2009, 09:52
Post #23


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.624
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Un coleg a vrut in facultate sa faca o simulare aerodinamica a Loganului in FLUENT (program de CFD). Nu mai tin minte ce a iesit, insa nu prea il ajuta tehnica de calcul de atunci (dura vreo 4 ore o simulare simpla).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 29 Sep 2009, 14:42
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




In Formula 1 se pun limitari la tunelele aerodinamice tocmai in ideea de a reduce costurile.
Daca ar baga Dacia puternic cu aceste tuneluri ar iesi, evident, un produs mai aerodinamic. Si va costa cel putin dublu.
Oare se merita?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 29 Sep 2009, 14:47
Post #25


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Nu ai de unde sa stii ca va costa dublu.
Costul unor teste aerodinamice e fix, nu depinde de numarul de masini vandute.
Deci costul ar fi foarte mare daca s-ar produce masini putine, dar daca se produc milioane costul(amortizarea) se imparte la numarul de masini.
Eu cred ca toti producatorii fac teste aerodinamice mai mult sau mai putin costisitoare, chiar la modelele mai ieftine.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 29 Sep 2009, 14:50
Post #26


-


Group: Members
Posts: 22.734
Joined: 19 April 05
From: Romania




Ca tot va vine sa va scarpinati de aerodinamica, aveti topic unde puteti sa discutati la obiect.

http://www.daciaclub.ro/Noul-Logan-Renault...sum-t87901.html


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 10:09
Forum Renault