Aerodinamica Logan, este sau nu este?!
![]() ![]() ![]() |
Aerodinamica Logan, este sau nu este?!
Dsign |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|||
Mario_b |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Din cate stiu Golanu are Cx-ul 0.36, ceea ce nu este o valoare rea, dar aceesi valoare o are si un Opel Corsa model 1985! Ca termen de comparatie stiu ca Opel Calibra are Cx-ul 0.26 iar Espero 0.29!
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
osirus |
![]()
Post
#3
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Iar Octavia 2 are 0.30! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Dsign |
![]()
Post
#4
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mai, lasati cx-ul, ca pe asta il stim cu totii... ideea era sa vedem ce anume poate fi imbunatatit, daca poate fi ceva imbunatatit.
poate totusi are cineva poze... |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Cx de 0,36 e foarte prost, daca Reno gindea putin, o analiza serios si cu anumite mici modificari cobora pe la 0,31. Avantaje? Ati ghicit: consum mai mic, viteza mai mare, reprize mai bune etc etc.
Eu ma gindesc sa ii intrebam pe "insiderii" nostri care sint fortele portante care actioneaza pe fata/spate la viteza mare. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Dsign |
![]()
Post
#6
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
@evilone, tocmai de aia am solicitat niste poze cu tunelul aerodinamic... trebuie sa existe pe undeva...
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
ir_sonik |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 October 04 ![]() |
eu stiam ca loganu are cx de 0,35 ... aproape cat Audi A3 (a2a generatie) acre are 0,33
|
-------------------- |
|
kostika |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 10 February 05 ![]() |
Nici un constructor de pe lumea asta, oricat de "generos" ar fi cu clientii sai, nu va da publicitatii poze sau date despre testele interne facute cu modele proprii. Cererea era din start sortita esecului.
In legatura cu aerodinamica la Logan, usurinta cu care trece pin aer e data, printre altele, si de aria sectiunii transversale maxime (imaginati-va masina cu spatele la un perete si avand in fata o sursa de lumina; aria umbrei proiectate pe perete este cea despre care vorbim). Cu cat aceasta arie este mai mare, cu atat creste si rezistenta la inaintare. In plus, o mare importanta o are si lungimea masinii. La aceeasi arie transversala, o masina mai lunga va avea o rezistenta mai mica la inaintare. Avand in vedere cele de mai sus, un Cx de 0.36 nu este exagerat, stim cu totii ca Loganul este lat, inalt si scurt, deci toate conditiile pentru o rezistenta mare la inaintare. Faceti comparatie cu Calibra cu Cx de 0.26; Calibra e mai lunga decat Loganul, e mai putin lata si e mai joasa. Cea mai simpla metoda de a reduce rezistenta la inaintare este micsorarea inaltimii caroseriei cu o suspensie mai joasa. Carenarea partii de desubtul caroseriei si inlocuirea oglinzilor cu unele mai eficiente aerodinamic ajuta si ele foarte mult. Bineinteles ca si lufturile dintre elementele de caoserie conteaza, dar aici e mai greu de schimbat ceva. |
--------------------
Skoda
Octavia II 1.9 TDI
|
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kostika @ 8 Jul 2005, 11:44) In plus, o mare importanta o are si lungimea masinii. La aceeasi arie transversala, o masina mai lunga va avea o rezistenta mai mica la inaintare. Acest lucru probabil datorita turbionilor aerodinamici mai redusi in cazul unei masini mai lungi (se formeaza fluxul de aer mai bine)QUOTE Carenarea partii de desubtul caroseriei si inlocuirea oglinzilor cu unele mai eficiente aerodinamic ajuta si ele foarte mult. La treaba cu carenarea partii inferioare, intr-adevar nu se sta chiar atat de bine la Logan. Am mai trecut un punct pe lista neagra a reducerilor de cost...Oglinzile la Logan nu sunt chiar asa de prost aerodinamice, ele in sine. Prinderea cu suportul acela cilindric cred ca le aduce depunctari importante (cilindru nu este o forma chiar asa de aerodinamica, in special datorita curentilor turbionari). Plus ca nu sunt vopsite (creste coeficientul de frecare cu aerul...) QUOTE Bineinteles ca si lufturile dintre elementele de caoserie conteaza, dar aici e mai greu de schimbat ceva. Nu-i problema, punem niste benzi adezive pe lufturi ![]() Eu cred ca ar mai trebui mentionate si oarece mici detalii care duc la cresterea CX-ului (de ex. formele mai "patratoase" si mai putin fluide, stopuri care nu predispun la fluidizarea curentilor de aer in partea posterioara, forma portbagajului (usor lasata in jos) care nu stiu daca este mai eficient aerodinamica). Si astea doar ca ma uit la el, ca nu i-am facut nici un studiu aprofundat... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Forma portbagajului nu cred ca e foarte importanta, fileurile de aer oricum sunt desprinse imediat ce incepe luneta.
Cel mai mare dezavantaj e suprafata mare opusa (din cauza inaltimii si a tavanului relativ lat). Asta nu se poate remedia, dar urmeaza la importanta imbunatatirea partii de jos (cu apropierea de sol, alte spoilere, acoperire burta ca sa fie mai lina...). Restul sunt mofturi, prima oara optimizezi ce 'mananca' mai mult. Faza cu secretul mi se pare secretomanie, oricum daca concurenta doreste, poate sa masoare una. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Dsign |
![]()
Post
#11
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Nici un constructor de pe lumea asta, oricat de "generos" ar fi cu clientii sai, nu va da publicitatii poze sau date despre testele interne facute cu modele proprii. Cererea era din start sortita esecului. de unde stii tu treaba asta? detin un cd cu multe poze si ceva filmulete cu si despre actuala Clasa E de la mercedes. CD-ul este facut chiar de ei si il am de la auto-rom, importatorul. astfel de cd-uri au fost cindva distribuite impreuna cu o revista auto de la noi... crezi ca mai intrebam daca nu stiam aceste aspecte? |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
JORJ |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 4 January 05 ![]() |
Am vazut cat e CX-ul si cate elemente pot influenta aerodinamica.
Ce am remarcat eu concret si tine de aerodinamica masinii (desi rezultatele sunt relative pt ca masina mea este f. noua - sub 1500 km), este cum variaza consumul de carburant considerand situatia in care am incercat mentinerea masinii la viteza constanta la diferite viteze (toate in treapta 5): 80 km la ora - consum instantaneu 4-4.3 l/100km 100 km/h - 5- 5.5 l/100 km 120 km/h - 7 - 7.5 l/100 km 140 sau mai mult nu i-am dat inca, dar daca o sa ii dau o sa ma uit si la consum. Concluzia mea e ca aerodinamica isi spune cuvantul cam in domeniul vitezelor legale (fara autostrada), adica pe la 100 km/h mi se pare absolut economica masina. Daca vrei mai mult, misti aeru' pe banii tai, ca aerodinamica se duce dupa tigari ![]() P.S. Daca se considera ca postul repeta informatii din vastul thread despre consumuri LGN, poate fi inlaturat. Eu am considerat informatia sugestiva pt subiectul de aici, chiar daca consumul e factorul care descrie situatia. This post has been edited by JORJ: 9 Jul 2005, 21:20 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4 Perla
- B -XX - XXX Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept Nu claxonez decat daca e absolut necesar Folosesc proiectoarele doar cand e ceata |
|
kostika |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 10 February 05 ![]() |
Dsign, pentru ceea ce vrei tu sa faci, pozele date publicitatii nu te vor ajuta cu nimic. In plus, daca ai poze din tunelul aerodinamic cu Logan-ul, asta nu inseamna automat ca stii dupa aia unde sa pui un eleron sau cum sa modifici un spoiler. Orice modificare adusa profilului caroseriei trebuie studiata impreuna cu caroseria in tunelul aerodinamic, pentru ca, de multe ori, nu se castiga nimic (ba, din contra) daca se stie cum curge aerul pe langa caroserie si se monteaza un eleron, de exemplu, intr-un loc aproximativ.
Si ar mai fi o problema: intotdeauna trebuie sa existe un echilibru intre fortele care actioneaza asupra puntii fata si asupra puntii spate. Daca la Logan, de exemplu, montezi un ditamai eleronul pe spate si te gandesti ca ai redus portanta pe spate cu x la suta, la viteze mari eleronul ala iti va crea probleme la puntea fata prin reducerea aderentei si a eficacitatii directiei. Daca vrei sa faci un lucru intr-adevar ca lumea si nu sa agati tot felul de "scandurele" de masina care doar iti maresc consumul si zgomotul interior la viteze mari, incearca sa folosesti un program de aerodinamica, pentru ca banuiesc ca la un tunel aerodinamic n-ai acces ![]() Tot ce se pune aiurea pe masina are in cel mai bun caz aspect estetic. Si oricum, rezistenta la inaintare creste cu patratul vitezei, asa ca... |
--------------------
Skoda
Octavia II 1.9 TDI
|
|
Dsign |
![]()
Post
#14
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
domnu kostika, oricum eu sunt impotriva impopotonarii masinii cu tot felul de chitibushuri... si doar ce am participat la cursurile de aerodinamica, am invatat ceva "Fluent"... asa ca faza cu echilibrul fortelor este mai mult o informatie care se adreseaza celorlalti utilizatori ai forumului care nu au cunostinte despre asa ceva...
asa cum am spus, detin poze+filmulete cu mai multe masini in tunelul aerodinamic, ba chiar si cu testele pe machetele la scara 1:5, retusurile facute si alte nebunii din astea, pe care mu le-am obtinut pe sub mina, ci din comert. sunt perfect constient de faptul ca nu se poate rezolva ceva concret doar din ochi. insa as fi vrut si eu sa vad asa ceva... nu stiu de ce, dar am impresia ca detii mult mai multe info despre acest subiect decit oricine de pe acest forum... si nu vrei sa le impartasesti. Oare de ce aceasta secretomanie? ![]() |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#15
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
kostika |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 10 February 05 ![]() |
Dsign, imi pare rau ca te-ai simtit ofensat de ceea ce am scris eu. N-am vrut s-o fac pe interesantul, mi-am spus doar parerea crezand ca poate ajuta pe cineva. Se pare ca nu.
In ceea ce priveste informatiile legate de acest subiect, n-am tunel aerodinamic sub casa si nici nu pierd noptile studiind Logane. Am doar un calculator, niste soft-uri si o colectie de carti de aerodinamica. Tot ceea am scris se bazeaza pe niste teorii generale si nu pe masuratori facute cu Logan-ul. @tatabobu: eu vorbeam de rezistenta aerodinamica si nu de puterea necesara invingerii acestei rezistente. Formula asta iti spune ceva? D = Cx (1/2*d*V2*A), unde D - rezistenta aerodinamica, Cx - coeficient de aerodinamicitate, d - densitatea aerului, V - viteza vehiculului, A - aria sectiunii transversale maxime. This post has been edited by kostika: 13 Jul 2005, 13:27 |
--------------------
Skoda
Octavia II 1.9 TDI
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#17
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate, ma gandeam la puterea necesara..
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Dsign |
![]()
Post
#18
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Dsign, imi pare rau ca te-ai simtit ofensat de ceea ce am scris eu. N-am vrut s-o fac pe interesantul, mi-am spus doar parerea crezand ca poate ajuta pe cineva. Se pare ca nu. nu m-am simtit ofensat deloc ... dar se pare ca stii destule, chiar si despre Logan. Nu am avut aceast pretentie, sa ai tunel aerodinamic acasa. oricum , intentia mea este sa te provoc in continuare sa ne mai spui cite ceva despre aerodinamica... discutia nu este contradictorie, este constructiva. |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
dj_sweat |
![]()
Post
#19
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
Nimic nou, legat de noul logan?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#20
|
![]() - Group: Members Posts: 22.734 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
De ce ai dezgropat topicul asta?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#21
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Poate s-a schimbat CX-ul odata cu PH2...
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
dj_sweat |
![]()
Post
#22
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
Sunt curios daca modificarile aduc o imbunatatire,
ma gandesc mai ales la oglinzile marite. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.624 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Un coleg a vrut in facultate sa faca o simulare aerodinamica a Loganului in FLUENT (program de CFD). Nu mai tin minte ce a iesit, insa nu prea il ajuta tehnica de calcul de atunci (dura vreo 4 ore o simulare simpla).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
roland |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
In Formula 1 se pun limitari la tunelele aerodinamice tocmai in ideea de a reduce costurile.
Daca ar baga Dacia puternic cu aceste tuneluri ar iesi, evident, un produs mai aerodinamic. Si va costa cel putin dublu. Oare se merita? |
--------------------
.
.
.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#25
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu ai de unde sa stii ca va costa dublu.
Costul unor teste aerodinamice e fix, nu depinde de numarul de masini vandute. Deci costul ar fi foarte mare daca s-ar produce masini putine, dar daca se produc milioane costul(amortizarea) se imparte la numarul de masini. Eu cred ca toti producatorii fac teste aerodinamice mai mult sau mai putin costisitoare, chiar la modelele mai ieftine. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#26
|
![]() - Group: Members Posts: 22.734 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ca tot va vine sa va scarpinati de aerodinamica, aveti topic unde puteti sa discutati la obiect.
http://www.daciaclub.ro/Noul-Logan-Renault...sum-t87901.html |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 10:09 |