releu, dati idei
![]() ![]() ![]() |
releu, dati idei
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|||
gti98 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Eu cred ca da: Sunt5+2 fire (2 spre carbuni, unul la plus si unul la masa puntii principale, unul la semipuntea secundara, plus 2 fire in conector - probabil plus prin cheie si spre becul din bord.
Izolarea e mult mai simpla: o bucata de polistiren expandat de 2-3 cm grosime, 5-10X5-10cm, "fixata" sub furtun cu cateva ture de scotch sau banda de PVC (ideea e sa nu se deplaseze, ca presiunea dintre furtun si alternator o va "tine" acolo. Nu e foarte estetic, e adevarat... Dar faci cum crezi tu (poate mai simplu e sa-i pui un regulator separat, ca la berline - odata ce ai inteles cum functioneaza, te descurci tu cu legarea. Spor! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
stiu cam tot ce e pe acolo.. voi vedea eu ce voi face.. daca nu las asa
![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
teroristu03 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 4 February 08 From: Bucuresti ![]() |
vreo alta chestie care izoleala bine ar fi, gen un cauciuc ceva?
ca si la mine furtunul ala sta FIX pe releu. si am aceeasi problema cu incarcatul cand sunt multi consumatori, si scade turatia, etc. deci in afara de polistiren, mai recomandati si altceva? ca pe asa ceva nu stiu cand o sa pun mana ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
GTi '98 De cand s-au inventat banii, multumirile ma lasa rece!
|
|
kog |
![]()
Post
#5
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
poti incerca cu vata minerala, o poti pune mai usor si nici nu arde
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este buna si izolatia pentru tevi de cupru (este ca un burete)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gti98 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Bre, polistirenul expandat e folosit MASIV la ambalaje (chestia aia alba, din bilute lipite intre ele!)
Nu pot sa cred ca nu gasiti o bucatica (se taie usor cu un cutter) Spor! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
b77csd |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
in ideea ca polistirenul previne transmisia caldurii, eu am pus si o foaie de aluminiu ca sa previn radiatia (de la o cutie de coca cola).
dar nu exagerati cu izolarea asta, ca nu e singura cauza a problemelor. |
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD cheers,
serban |
|
Janel |
![]()
Post
#9
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
Faza scurta aprinsa,proiectoare,stopuri ceata-indicatorul sta fix la jumatate;abia daca dau drumul la aeroterma sau altceva incepe sa scada;si cum am scris intr-un topic asemanator totul a fost de la releul de tensiune;eu n-am izolat nimic;sau cum unii si-au schimbat alternatorul,n-am nimic cu ei,dar nu e cazul,e de ajuns.
|
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Eu am verificat releul si incarca la rece(acul sta la jumate) insa dupa ce motorul se incalzeste sta numai la minimum aproape de zona rosie(e o zona hasurata) Daca pornesc si farurile si aeroterma scade chiar daca merg la 3000 rpm As prefera sa stea la jumate dar nu se poate decat dimineata pentru cateva minute pana se incalzeste.De incarcat in carca el insa acu pe frigul asta porneste la limita....noroc ca am injectie si porneste usor din prima...daca aveam carburator sigur nu facea fata.
Sa inteleg ca ar putea fi din cauza acelui furtun.Vara imi face la fel.Unii electricieni mi-au zis ca asa e releul din constructie si regleaza tensiunea mai mult la inceput dupa ce pornesti motorul si apoi reduce tensiunea....insa e nasol sa vad acul acela stand numai pe zona hasurata aproape de minim si uneori daca merg cu consumatori sta in zona minima rosie. This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 20 Dec 2009, 21:38 |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
zimtelro |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 12 January 09 From: Zimnicea ![]() |
si eu am aceasi problema, de incarcat ,incarca, dar acul sta numai pe zona hasurata, si am schimbat releul cu unul nou si degeaba, am observat totusi ca acum pe timp rece se ridica pana la prima liniuta de pe mijloc, dar daca bag consumatori( faruri,aeroterma, casetofon sau apas frana) acul coboara pe zona rosie si am probleme si la mersul motorului si nici nu mai am claxon, dar am sa incerc sa fac izolatia aceea sa vad reactia, daca puteti sa ma ajutati cu vreo idee!
|
--------------------
Dacia Nova
GT
2000
- TR-12-KRY
|
|
cannis88 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 27 March 07 ![]() |
mie niciodata nu mi-a depasit acul indicator zona hasurata, si bateria de pe masina e de aproape 4 ani!a fost descarcata aproape complet de 2 ori, am tinut-o de fiecare data cam 3-4ore pe redresor, am montat-o, am pornit, si am dat cateva ture cu ea. si nu am probleme cu ea....spre exemplu, nepornita de sambata dimineata, azi a luat-o la a doua cheie, fara probleme...si eu nu am observat sa imi scada relantiul cand am prea multi consumatori...
|
--------------------
dacia
nova
1998 gt
- OT 66 LUP
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu credeti ca va inselati? Odata cu indicatorul de la bord, care e doar orientativ, si apoi geamul e usor electrizant, ca daca dai cu degetul pe el mai in viteza, acele vor indica altceva , si numai dupa stergerea lui cu alcool sau chiar cu apa, isi va reveni. Alta e ca, dupa o cheie data, bateria -si pierde din capacitate, si sunt necesari si 60 de km sa-si revina, timp dupa care, daca bateria si-a revenit, acul scade. Daca pornirea e usoara, isi revine repede. De aceea acul se duce mai mult in prima faza, pentru ca necesita curent mai mare, dupa care releul stie ce face. Daca intre timp apar consumatori, releul ar trebui sa pluseze. Daca nu o face, atunci e de banuit. Nu ca a spus un electrician, ca nu-i ruda cu Tesla.
Nu e de incredere, dati-l jos, ca-i cat se poate de prost cel original, are doua tranzistoare in el. Dati si puntea ca si aia-i aiurita, si puneti una de berlina (pentru cine n-are alternator, dar e mai scumpa o punte de cat un alternator sh), un releu obisnuit , si scapati de banuieli. Eu am pus unul electromecanic, dupa o ora de reglaje l-am reusit ,dar tot nu-mi place. Am pus doua electronice, al cu fir de referinta mergea o ora doua bine si de-odata nu mai baga. Celalalt, baga numai 15 V la orice turatie, indiferent de sarcina. Excelent, dar voi mai taia dintr-un colt, sa bage 14. 23 Dec 2009, 21:50: Dupa electricianul tau, ar trebui ca releul sa aiba in el un temporizator sau termometru. Releul compara tensiunile, nu temperaturile. E drept ca nu are niciun radiator pe tranzistor, dar jonctiunea lucreaza normal pana peste temperatura pe care o poate avea motorul. This post has been edited by PH-06-BOA: 23 Dec 2009, 21:50 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
rezistenta unei jonctiuni semiconductoare este direct proportionala cu temperatura in mod exponential
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 20 Dec 2009, 21:36) Eu am verificat releul si incarca la rece(acul sta la jumate) insa dupa ce motorul se incalzeste sta numai la minimum aproape de zona rosie(e o zona hasurata) Daca pornesc si farurile si aeroterma scade chiar daca merg la 3000 rpm As prefera sa stea la jumate dar nu se poate decat dimineata pentru cateva minute pana se incalzeste.De incarcat in carca el insa acu pe frigul asta porneste la limita....noroc ca am injectie si porneste usor din prima...daca aveam carburator sigur nu facea fata. Sa inteleg ca ar putea fi din cauza acelui furtun.Vara imi face la fel.Unii electricieni mi-au zis ca asa e releul din constructie si regleaza tensiunea mai mult la inceput dupa ce pornesti motorul si apoi reduce tensiunea....insa e nasol sa vad acul acela stand numai pe zona hasurata aproape de minim si uneori daca merg cu consumatori sta in zona minima rosie. Exact la fel si la mine; cand sunt in miscare sta putin deasupra zonei hasurate, cand stau la semafor, e pe rosu! asta bineinteles cand am consumatorii porniti. Cand stau la stop o mai turez sa-i incarca bateria ![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
gti98 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Chiar daca are numai 2 tranzistori, exista un termistor in divizorul de tensiune csre corecteaza incarcarea cu temparatura (iarna, pe frig creste si rezistenta interna a bateriei).
Incalzirea regulatorului de furtunul "tur" spre radiator e ceva nedorit ( ce-i asa de greu de priceput??) Cu o curea mai scurta am reglat alternatorul mai jos si nu mai atingea. Solutia regulatorului extern mi se pare inutil de complicata. Mai exista si problema caderilor de tensiune pe imbinarile oxidate, curenta pe masinile de o anumita varsta (adica peste 5 ani). Pentru cine vrea sa asculte; cei care "stiu ei mai bine" nu ma intereseaza. Moshu' |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
sergiusss |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 2 January 09 ![]() |
salut,sunt oarecum nou pe forum dar am avut aceleasi probleme ca si voi,dar am rezolvat problema ;am schimbat cam 6-7 relee de incarcare si alternatorul cu totul;am schimbat doar carcasa de la cel de nova pe unul de dacie berlina sh destul de vechi dar perfect functionabil si am refacut toate conexiunile de la alternator(la alternatorul de nova se arde repede puntea redresoare care mi se pare ca este o gluma in comparatie cu puntea de berlina);acum am 14,7v fara consumatori la ralanti si nu scade sub 13v cu consumatori
|
--------------------
dacia
logan 1.6 ambition
2005
- b41abu b-709-sam
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Asa e cu jonctiunea, dar nu prea au asigurat ei compensarea in trei componente. Nu vedeti ca la noi e din ce in ce mai prost? Un alternator de Dacie si un relu interschimbabil, e mai mult de cat perfect. Cu cat mai complicat, cu atat mai prost.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
elm |
![]()
Post
#19
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 24 Dec 2009, 02:45) rezistenta unei jonctiuni semiconductoare este direct proportionala cu temperatura in mod exponential De fapt e invers, rezistenta unui semiconductor (deci si a unei jonctiuni) scade odata cu temperatura. Acum nu stiu exact daca variatia este exponentiala, as fi tentat sa cred ca nu e, dar e acoperitor sa spunem ca este o variatie neliniara |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
@elm - ms pentru corectare, si intr-adevar cresterea conductivitatii printr-un semi-conductor este nelineara in raport cu temperatura. Si pana la urma e fondata explicatia ca odata cu incalzirea releului incarca mai putin?
Aveti careva schema acelui releu? |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd July 2025 - 17:46 |