DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana

cristi 2007
post 5 Jan 2009, 21:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 22 June 07




problema este cam asa:am spalat ieri masina fiind destul de frig afara.am circulat astazi cu masina toate bune si frumoase doar ca in seara asta am oprit in parcare si vroiam sa las motorul pornit deci am vrut sa actionez frana de mana.surpriza in momentul in care am actionat frana de mana mi s-a parut ca scoate un zgomot mai ciudat decat de obicei si am coborat-o pt a mai repeta miscarea de 2-3 ori sa vad daca mai face.a 3a oara cand am tras-o am observat ca mergea foarte usor si s-a dus pana sus la ultimul dinte cred.am plecat de pe loc si cand sa franez din pedala s-a dus la fund de era sa-l pup pe unu.daca fac pedale repetate se mai intareste pedala.ce s-a intamplat?ce s-a stricat?


--------------------
dacia solenza scala 2003/scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 5 Jan 2009, 21:34
Post #2


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Vreun arc de la saboti.
Vezi ca mai e un topic fix cu aceeasi denumire. S-ar putea sa fie sters/ mutat.

This post has been edited by cris06: 5 Jan 2009, 21:36


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 5 Jan 2009, 21:46
Post #3


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(cris06 @ 5 Jan 2009, 22:34)
Vreun arc de la saboti.
Vezi ca mai e un topic fix cu aceeasi denumire. S-ar putea sa fie sters/ mutat.
*




pai ce treaba are arcul cu frana de serviciu? sabotii sunt actionati de cilindrul receptor. in primul rand cred ca s-a rupt cablul de frana de mana ( pentru ca maneta franei de mana merge pana sus)
dar frana de serviciu tot ar trebui sa functioneze pentru ca sabotii stau pe pozitie datorita sectorului dintat si sunt actionati asa cum spuneam de cilindrul receptor.
alta trebuie sa fie cauza. parerea mea.



--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brambus
post 5 Jan 2009, 22:03
Post #4


member


Group: Members
Posts: 647
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




up.gif
QUOTE(benkenobi @ 5 Jan 2009, 22:46)
pai ce treaba are arcul cu frana de serviciu? sabotii sunt actionati de cilindrul receptor. in primul rand cred ca s-a rupt cablul de frana de mana ( pentru ca maneta franei de mana merge pana sus)
dar frana de serviciu tot ar trebui sa functioneze pentru ca sabotii stau pe pozitie datorita sectorului dintat si sunt actionati asa cum spuneam de cilindrul receptor.
alta trebuie sa fie cauza. parerea mea.
*




--------------------
Renault Megane 2 2007 Megane 2 R26 - B969FEF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 5 Jan 2009, 22:11
Post #5


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Sabotii sunt actionati si de cilindri si de cablul franei de mana. N-aveti o poza cu ansamblul tambur/saboti la Solenza sa ne dam seama mai bine despre problema?


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 6 Jan 2009, 12:41
Post #6


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(cris06 @ 5 Jan 2009, 23:11)
Sabotii sunt actionati si de cilindri si de cablul franei de mana. N-aveti o poza cu ansamblul tambur/saboti la Solenza sa ne dam seama mai bine despre problema?
*




pai eu ce spuneam? cablul actioneaza frana de mana. ala s-a rupt din moment ce maneta are cursa pana la capat.
dar ce treaba acel cablu cu frana de serviciu? nici una.
ai vazut vreodata ansamblul saboti de frana ca sa poti sa-ti dai seama cum functioneaza?


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Candyman
post 6 Jan 2009, 12:52
Post #7


Membros


Group: Members
Posts: 63
Joined: 21 November 07
From: Bucuresti




Verifica cablul franei de mana, garniturile de la pistonase si poate ai aer pe instalatie de aia dai 2 3 pedale pana se intareste si vezi dupa. Bafta wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 6 Jan 2009, 13:06
Post #8


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




@benkenobi: Cablul franei de mana ce actioneaza in interiorul tamburului?
Daca avea aer in instalatie nu avea frana eficienta nici inainte de aparatia fenomenului. Oricum, se impune o revizie a sistemului de franare.

This post has been edited by cris06: 6 Jan 2009, 13:11


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 6 Jan 2009, 17:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Cablul franei de mana, influenteaza indirect si comportarea franei de servici. Daca s-a rupt, a permis sabotilor sa se apropie mai mult, marindu-se f. mult jocul dintre saboti si tambur (e cam ca atunci cand datorita uzurii creste acest joc, pedala prinde mai jos, tragi frana de mana 2-3 dinti si situatia revine cat de cat la normal). Acest joc fiind acum foarte mare, trebuie sa bagi f. mult lichid in acel cilindru pt a-l compensa, adica pt. a aduce sabotii in contact cu tamburul. Asta explica marirea exagerata a cursei pedalei.


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 6 Jan 2009, 17:32
Post #10


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(cris06 @ 6 Jan 2009, 14:06)
@benkenobi: Cablul franei de mana ce actioneaza in interiorul tamburului?
Daca avea aer in instalatie nu avea frana eficienta nici inainte de aparatia fenomenului. Oricum, se impune o revizie a sistemului de franare.
*




raspuns-parghia sabotului din spatele rotii. aceasta actioneaza asupra parghiei superioare si ca atare se modifica si pozitia sabotului din fata.
arcul superior ( de care vb tu) are rol de a readuce pe pozitia initiala sabotii de franare. daac acesta ar fi rupt atunci sabotii ar fi ramas undeva in apropierea tamburului ( chir in posibil contact cu tamburul) producand un mers oarecum infranat.
daca trebuie facute pedale pentru ca frana sa devina eficienta , este clar ca arcul de readucere in pozitia initiala lucreaza ( aducand sabotii catre interiorul talerului si bagand pistonasele catre inauntrul cilindrului receptor). in aceste conditii este foarte probabil sa fie sarit sectorul dintat permitand "umerilor" din partea superioara a sabotilor sa intre prea mult in interiorul cilindrului receptor( autoreglajul nemaifunctionand sabotii baga prea mult pistonasele in interiorul cilindrului receptor).
oricum trebuie desfacuti tamburii pentru remedierea cauzei asa ca initiatorul topicului poate sa ne spuna la final care este buba.

6 Jan 2009, 18:35:
o alta cauza si cea mai probabila ar fi ruperea cablului franei de mana ( vezi cursa pana la capat a manetei franei de mana).

This post has been edited by benkenobi: 6 Jan 2009, 17:35


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi 2007
post 6 Jan 2009, 21:28
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 22 June 07




s-a rezolvat.isi daduse drumul cablul de la frana de mana.l-a strans mecanicul si si-a revenit.si pedala e acum la fel ca inainte.frana de mana tine aprox la 7 "dinti".am circulat toata ziua prin oras cu frane dese si nu am mai avut probleme


--------------------
dacia solenza scala 2003/scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fancyman
post 23 Feb 2009, 09:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 495
Joined: 10 September 04
From: Pitesti




Salutare,

Tot legat de frane, am facut o "inspectie" la discurile de pe fata (masina are 70.000 km). D.p.d.v. al uzurii e aproape bine, insa am observat la discul de pe dreapta vreo 5 crapaturi "radiale" pe suprafata de lucru. Daca dau cu degetul pe ele abia se simte insa as vrea sa stiu daca a mai intalnit cineva asa ceva.


--------------------
Stepway 1,0Tce Confort/Laureate/Variant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 23 Feb 2009, 18:05
Post #13


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




ala trebuie schimbat


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 23 Feb 2009, 18:31
Post #14


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Pune o poza cu discul in cauza ca sa il vedem si noi.
Daca cumva te hotarasti sa schimbi discul cu probleme,eu zic sa le schimi pe amandoua pt ca daca nu le schimbi ,la franare iti va trage masina catre discul cel nou.Totodata recomand si schimbarea plachetilor.
Discuri de frana recomandate Klaxcar(sper sa nu se considere reclama).

This post has been edited by romanvs: 23 Feb 2009, 18:32


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fancyman
post 23 Feb 2009, 20:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 495
Joined: 10 September 04
From: Pitesti




Mda, poze cred c-o sa pun sambata ca in timpul saptamanii vin tarziu de la serv. Tot la Klaxcar m-am gandit si eu (bineinteles ca pe amindoua le schimb) dar voiam sa aman pentru la anu' .


--------------------
Stepway 1,0Tce Confort/Laureate/Variant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionel 1966
post 26 Feb 2009, 07:04
Post #16


ionel 1966


Group: Members
Posts: 107
Joined: 28 November 06
From: Margineni-Bacau




Nu stiu daca potez bine aici, dar am intalnit urmatoarea problema: avand pana pe dreapta fata am dat roata jos. Fiind masina pe cric am pornit motorul cu frana de mana trasa si scoasa din viteza. Cand am pus rezerva am observat ca rotind de roata, matorul da sa se opreasca. Ce poate fi? Sistemul de franare?


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - BC 96 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 23:50
Forum Renault