frana
![]() ![]() ![]() |
frana
cristi 2007 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 22 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia solenza
scala
2003/scala
|
|||
cris06 |
![]()
Post
#2
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Vreun arc de la saboti.
Vezi ca mai e un topic fix cu aceeasi denumire. S-ar putea sa fie sters/ mutat. This post has been edited by cris06: 5 Jan 2009, 21:36 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#3
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(cris06 @ 5 Jan 2009, 22:34) Vreun arc de la saboti. Vezi ca mai e un topic fix cu aceeasi denumire. S-ar putea sa fie sters/ mutat. pai ce treaba are arcul cu frana de serviciu? sabotii sunt actionati de cilindrul receptor. in primul rand cred ca s-a rupt cablul de frana de mana ( pentru ca maneta franei de mana merge pana sus) dar frana de serviciu tot ar trebui sa functioneze pentru ca sabotii stau pe pozitie datorita sectorului dintat si sunt actionati asa cum spuneam de cilindrul receptor. alta trebuie sa fie cauza. parerea mea. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
Brambus |
![]()
Post
#4
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
![]() QUOTE(benkenobi @ 5 Jan 2009, 22:46) pai ce treaba are arcul cu frana de serviciu? sabotii sunt actionati de cilindrul receptor. in primul rand cred ca s-a rupt cablul de frana de mana ( pentru ca maneta franei de mana merge pana sus) dar frana de serviciu tot ar trebui sa functioneze pentru ca sabotii stau pe pozitie datorita sectorului dintat si sunt actionati asa cum spuneam de cilindrul receptor. alta trebuie sa fie cauza. parerea mea. |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
cris06 |
![]()
Post
#5
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Sabotii sunt actionati si de cilindri si de cablul franei de mana. N-aveti o poza cu ansamblul tambur/saboti la Solenza sa ne dam seama mai bine despre problema?
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#6
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(cris06 @ 5 Jan 2009, 23:11) Sabotii sunt actionati si de cilindri si de cablul franei de mana. N-aveti o poza cu ansamblul tambur/saboti la Solenza sa ne dam seama mai bine despre problema? pai eu ce spuneam? cablul actioneaza frana de mana. ala s-a rupt din moment ce maneta are cursa pana la capat. dar ce treaba acel cablu cu frana de serviciu? nici una. ai vazut vreodata ansamblul saboti de frana ca sa poti sa-ti dai seama cum functioneaza? |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
Candyman |
![]()
Post
#7
|
![]() Membros Group: Members Posts: 63 Joined: 21 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Verifica cablul franei de mana, garniturile de la pistonase si poate ai aer pe instalatie de aia dai 2 3 pedale pana se intareste si vezi dupa. Bafta
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
cris06 |
![]()
Post
#8
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
@benkenobi: Cablul franei de mana ce actioneaza in interiorul tamburului?
Daca avea aer in instalatie nu avea frana eficienta nici inainte de aparatia fenomenului. Oricum, se impune o revizie a sistemului de franare. This post has been edited by cris06: 6 Jan 2009, 13:11 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
moustache |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Cablul franei de mana, influenteaza indirect si comportarea franei de servici. Daca s-a rupt, a permis sabotilor sa se apropie mai mult, marindu-se f. mult jocul dintre saboti si tambur (e cam ca atunci cand datorita uzurii creste acest joc, pedala prinde mai jos, tragi frana de mana 2-3 dinti si situatia revine cat de cat la normal). Acest joc fiind acum foarte mare, trebuie sa bagi f. mult lichid in acel cilindru pt a-l compensa, adica pt. a aduce sabotii in contact cu tamburul. Asta explica marirea exagerata a cursei pedalei.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#10
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(cris06 @ 6 Jan 2009, 14:06) @benkenobi: Cablul franei de mana ce actioneaza in interiorul tamburului? Daca avea aer in instalatie nu avea frana eficienta nici inainte de aparatia fenomenului. Oricum, se impune o revizie a sistemului de franare. raspuns-parghia sabotului din spatele rotii. aceasta actioneaza asupra parghiei superioare si ca atare se modifica si pozitia sabotului din fata. arcul superior ( de care vb tu) are rol de a readuce pe pozitia initiala sabotii de franare. daac acesta ar fi rupt atunci sabotii ar fi ramas undeva in apropierea tamburului ( chir in posibil contact cu tamburul) producand un mers oarecum infranat. daca trebuie facute pedale pentru ca frana sa devina eficienta , este clar ca arcul de readucere in pozitia initiala lucreaza ( aducand sabotii catre interiorul talerului si bagand pistonasele catre inauntrul cilindrului receptor). in aceste conditii este foarte probabil sa fie sarit sectorul dintat permitand "umerilor" din partea superioara a sabotilor sa intre prea mult in interiorul cilindrului receptor( autoreglajul nemaifunctionand sabotii baga prea mult pistonasele in interiorul cilindrului receptor). oricum trebuie desfacuti tamburii pentru remedierea cauzei asa ca initiatorul topicului poate sa ne spuna la final care este buba. 6 Jan 2009, 18:35: o alta cauza si cea mai probabila ar fi ruperea cablului franei de mana ( vezi cursa pana la capat a manetei franei de mana). This post has been edited by benkenobi: 6 Jan 2009, 17:35 |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
cristi 2007 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 22 June 07 ![]() |
s-a rezolvat.isi daduse drumul cablul de la frana de mana.l-a strans mecanicul si si-a revenit.si pedala e acum la fel ca inainte.frana de mana tine aprox la 7 "dinti".am circulat toata ziua prin oras cu frane dese si nu am mai avut probleme
|
--------------------
dacia solenza
scala
2003/scala
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Salutare,
Tot legat de frane, am facut o "inspectie" la discurile de pe fata (masina are 70.000 km). D.p.d.v. al uzurii e aproape bine, insa am observat la discul de pe dreapta vreo 5 crapaturi "radiale" pe suprafata de lucru. Daca dau cu degetul pe ele abia se simte insa as vrea sa stiu daca a mai intalnit cineva asa ceva. |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
ramsen |
![]()
Post
#13
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
ala trebuie schimbat
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
romanvs |
![]()
Post
#14
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Pune o poza cu discul in cauza ca sa il vedem si noi.
Daca cumva te hotarasti sa schimbi discul cu probleme,eu zic sa le schimi pe amandoua pt ca daca nu le schimbi ,la franare iti va trage masina catre discul cel nou.Totodata recomand si schimbarea plachetilor. Discuri de frana recomandate Klaxcar(sper sa nu se considere reclama). This post has been edited by romanvs: 23 Feb 2009, 18:32 |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Mda, poze cred c-o sa pun sambata ca in timpul saptamanii vin tarziu de la serv. Tot la Klaxcar m-am gandit si eu (bineinteles ca pe amindoua le schimb) dar voiam sa aman pentru la anu' .
|
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
Ionel 1966 |
![]()
Post
#16
|
![]() ionel 1966 Group: Members Posts: 107 Joined: 28 November 06 From: Margineni-Bacau ![]() |
Nu stiu daca potez bine aici, dar am intalnit urmatoarea problema: avand pana pe dreapta fata am dat roata jos. Fiind masina pe cric am pornit motorul cu frana de mana trasa si scoasa din viteza. Cand am pus rezerva am observat ca rotind de roata, matorul da sa se opreasca. Ce poate fi? Sistemul de franare?
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- BC 96 XXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 23:50 |