franele, ceva de care ai nevoie tot timpul
![]() ![]() ![]() |
franele, ceva de care ai nevoie tot timpul
cristigalos |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 16 October 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
nova
gt 1999
|
|||
G I M |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
A intrat aer pe instalatie , vezi poate ai pierderi de lichid pe undeva ,in specia pe la rotile din spate (au am avut necazuri mari cu acei cilindrii si stiu ce vorbesc)
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
inainte de a o aerisi verifica toate garniturile,daca a prins aer sigur sa dus o garnitura
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
cucu_mih |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 15 January 09 ![]() |
vezi sa nu ai scurgeri de lihid.se poate sa fi luat aer sau supapele la pompa
|
--------------------
dacia
1310
1984
- bz 02 pmn
|
|
cristigalos |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 16 October 08 ![]() |
o sa verific.ce nu inteleg e ca a stat nepornita 2 zile si s-au f.... franele,e cam aiurea
|
--------------------
dacia
nova
gt 1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Nu esti singurul...asa am patit si eu prin noiembrie anul trecut!
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
cristigalos |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 16 October 08 ![]() |
ionut pot sa aerisesc franele pe acolo pe la pompa?chiar unde is conductele?k eu nu am aerisitoare
|
--------------------
dacia
nova
gt 1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Nu merge , dar de ce nu ai aerisitoare?
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
cristigalos |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 16 October 08 ![]() |
pt k is rupte,atunci cum as putea sa le aerisesc?
|
--------------------
dacia
nova
gt 1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Toate 4???
![]() Se poate aerisi (desi nu recomand ),dar mai greu ,este mult de munca ,trebuie facuta prin cadere libera si in felul urmator : PE FATA: dai roata jos ,slabesti cu o cheie de 17 din cate imi aduc aminte racorul care intra in etrier ,apoi desfaci etrierul de pe suport,il desfiletezi,lasi racordul in jos sa curga lichid (eventual faci rost de un furtunas dala de perfuzie ,ii bagi un cap in racord iar celalalt cap intr-un borcan cu apa sa vezi daca ies bule sau nu),in timpul asta umplii interiorul etrierului cu lichid pana sus (poti folosi o siringa mai mare) ;cand vezi ca iese numai lichid fara bule infiletezi cu grija racorul in etrier si il stangi cu mana cat merge. Il montezi in suport si apoi il strangi definitiv (vezi ca nu pierzi saiba de cupru din capatul racordului).Montezi roata la loc si faci la fel si la roata de pe cealalta parte. PE SPATE : este mai complicat deoarece nu poti umple cilindru cu lichid de frana pentru ca orificiul in care este infiletata conducta este jos iar aerisitorul este sus dar rupt in cazul tau.Singura varianta este sa dai tamburul jos ,desfaci conducta de frana si cilindrul de pe suport (este prins in 2 suruburi cu hexagon de 10 ) , iar in timpul asta lichidul o sa curga de pe conducta (faci la fel ca pe fata cu un furtun transparent sa vezi cand nu mai ies bule) il umplii si pe acesta cu siringa si apoi ti degetul pe gaura sa nu pierzi lichid deloc ;cu griaj il bagi in locasul sau ,iar cu cealalta mana libera strangi suruburile (pe care le ai pregatite langa tine, iei degetul si bagi repede conducta fara sa pierzi lichid si o strangi ( mare grija la filet ca se strica foarte repede ). ATENTIE!!!! Inainte de aerisirea rotilor se face o aerisire a pompei (pe la purja pompei) Aerisirea se face in urmatoarea ordine : stanga spate ,dreapta spate, dreapta fata si stanga fata. RECOMAND INLOCUIREA CILINDRILOR SI ETRIERELOR SAU O ALTA VARIANTA AR FI SA LE DUCI LA UN ATELIER SPECIALIZAT PENTRU A SCOATE BUCATILE RAMASE ACOLO, REFACEREA FILETELOR SI MONTAREA UNOR NOI AERISITOARE. NU RECOMAND varianta descrisa de mine deoarece nu asigura siguranta,aceasta putand fi pusa in practica in cel mai rau caz atunci cand nu ai posibilitate de a cumpara / repara piesele defecte si ai mare nevoie de masina sau pentru a ajunge cu ea pana la remat . SISTEMUL DE FRANARE TREBUIE SA FIE IN PERFECTA STARE DE FUNCTIONARE!!! This post has been edited by Neagu Ionut: 16 Jan 2009, 22:57 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
cristigalos |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 16 October 08 ![]() |
wowwwwwwwww............multumesc mult pentru informatie.nu o sa ma apuc de facut nimik pt k si de citit ii mult
![]() |
--------------------
dacia
nova
gt 1999
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
mai bine scoti aerisitoarele ca aici http://www.daciaclub.ro/Cum-sa-scoti-aeris...etri-t3635.html
|
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
cristigalos |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 16 October 08 ![]() |
nu am fost sa le repar deoarece prind destul de bn la a-2-a pedala dar ce am observat de cateva zile e ca la prima pedala prinde numa pe o roata(dreapta fata) imi spunea cineva ca e posibil sa fie din cauza de la placute.se poate sa se fi uzat asa de repede?le-am inlocuit vara trecuta.
|
--------------------
dacia
nova
gt 1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Mai mult ca sigur nu,asta numai daca nu ai mers cu rotile infranate, lucru putin probabil , sau depinde cati km ai facut de vara trecuta
![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Anonim5 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 21 October 07 From: Ploiesti ![]() |
salutare..
am si eu ceva probleme cu frana si am preferat sa o explun aici decat sa deschid alt topic.. ![]() masina a stat ceva timp in parcare dar frana mergea normal.. acum cateva zile am scos masina si am observat ca la o franare brusca rotile fata nu se blocheaza dar franeaza iar rotile din spate se blocheaza imediat cea ce nu e bine deloc pentru ca imediat pierd stabilitatea masinii.. banuiesc ca pe spate s-a blocat repartitorul si pe fata a prins aer.. pe fata se rezolva repede dar intrebarea mea ar fi: -cum as putea verifica daca repartitorul este blocat?.. -si daca intr-adevar e blocat ce-mi recomandati sa fac? -se potrivesc repartitoare de la alte masini?.. |
--------------------
Volkswagen Polo 6n2,
Opel
Astra F Doar prostii au noroc in viata...
|
|
G I M |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Eu cred altceva...pompa a depistat pierderi de presiune pe fata,asa ca a intrat in avarie si toate presiunea iti este trimisa pe spate. Fa o aerisire cu ICP demontat si vezi cum se prezinta.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
b77csd |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
QUOTE pe fata a prins aer. Din câte înțeleg eu mecanica fluidelor, nu contează pe ce roată a prins aer, comportamentul e identic pe roțile de pe același circuit. Cheers! |
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
QUOTE(Neagu Ionut @ 6 Feb 2009, 20:56) Eu cred altceva...pompa a depistat pierderi de presiune pe fata,asa ca a intrat in avarie si toate presiunea iti este trimisa pe spate. Fa o aerisire cu ICP demontat si vezi cum se prezinta. din ce stiu eu circuitul acestui tip de pompa e de tip bypass ceea ce inseamna ca atunci cand circuitul primar nu mai are presiune circuitul secundar preia toata sarcina franand toate rotile la fel ,in acelasi timp se aprinde si martorul din bord simptomele explicate duc catre o singura concluzie : repartitor blocat solutia este inlocuirea ,nu prea inteleg insa de ce cauti de la alte masini cand se gasesc repartitoare pt masina ta (sunt aproape sigur ca cele de sn sunt identice) This post has been edited by MIHAI8888: 6 Feb 2009, 21:21 |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
G I M |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
MIHAI8888 eu zic sa te mai documentezi...in momentul defectiunii presiunea nu are cum sa fie impartita la toate rotile in mod egal.Eficienta franelor fata scade foarte mult ,crescand eficienta franelor spate,asta pentru a nu ramane fara frane.
Atasez si o poza Colegu Anonim5 eu zic ca te incadrezi perfect la aceasta problema. This post has been edited by Neagu Ionut: 6 Feb 2009, 22:41 Attached thumbnail(s) K08.jpg ( Size: 216.73k ) Number of downloads: 248 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
fix de acolo am citit si eu
si intradevar eficienta scade insa datorita circuitul bypass se franeaza egal, pt ca daca AR FRANA NUMAI SPATELE AI FI IN PERICOL MAREEEEE This post has been edited by MIHAI8888: 7 Feb 2009, 08:03 |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
G I M |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Pai sa o luam logic...Pompa intra in avartie atunci cand sunt pierderi de presiune ,adica garnitura de la etrier etrier dusa, racord spart,etc. Cum mai pot frana rotile fata daca ai o asemenea defectiune? Ai dreptate ca esti in pericol daca iti tine numai spatele mai ales pe zapada,apa cand masiana este goala ,dar daca ramai de tot fara frane ce mai faci? De aceea este si icp ala pus sa te anunte ca ai probleme grave la sistemul de franare ,acum daca esti nepasator si nu il bagi in seama este altceva
![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
dj_andy52 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 24 February 09 ![]() |
am si eu cam aceasi problema la o nova din 96 di aia cu luneta bombata,adica cu franele care merg foarte rost spre deloc.au fost probleme cu cilindri de la rotile din spate,am schimbat cilindri,placute,garnituri si le-am aerisit(la service).au mers cateva zile dupe care nu maiprindea decat la a doua peda,am aerisito dinnou si la fel a mers cateva zile,a 3a ara cand am fost cu ea au constatat <oameni de stiinta>ca ,conducta spre etrieruldin stanga e infundata,a rezolvato si pe asta iar acum imi prinde la a3a a4a peda si atunci foarte jos.ce sa fac acum sa o duc la cimitir?
![]() |
--------------------
dacia
nova
1996
- b-14-pdg
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 03:15 |