DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum sa scadem consumul sau sa marim puterea?, un articol interesant

ianacosti
post 23 Jan 2009, 16:49
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




Am gasit articolul asta care mi se pare foarte interesant,
si as vrea sa aplic teoria din el la motorul de Solenza.

Poate cineva mai avizat de pe forum ma lamureste si pe mine
ce si cum.

http://autospeed.com/cms/A_110350/article.html

Eu pot sa fac niste teste ca am ddt-ul si cunostinte de electronica,
dar intai vreau sa mai aud niste pareri.

P.S. Mai sunt si alte chestii interesante pe acel site.


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 25 Jan 2009, 20:07
Post #2


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




asta e din ciclul: bate vantul frunza-n dunga, cum o fac mai tare sa fuga?? sau
foaie verde de artar, cum fac din martoage armasari??.
daca aceasta inventie este asa de eficienta si asa de ieftina, de ce nu ar folosi-o si producatorii auto?? sau ei nu ar vrea sa scada consumul masinilor lor, sau sa le creasca putere pentru a multumi mai multi clienti??
pe net gasesti multe chestii care ti se par uluitoare, pacat ca prea putine sunt adevarate.


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 26 Jan 2009, 09:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




Aceasta inventie o gasesti cu cateva sute bune de euro la cei care se ocupa de tuning, evorba de cutiuta aceea "minune" care se pune la motor.

Scrie si in articol ca nu obtii cresteri spectaculoase sau consumuri mici, dar eu m-am gandit, de exemplu cand e motorul rece si porneste turat cu 1500 sa zicem si cu consumul de 1.5 l/h fata de 0.8 cat are la relanti, sa-l pacalim ca e mai cald cu 5-10 grade sa-i mai scada turatia si implicit consumul cat e
rece.

Am dat doar un exemplu care mi-a venit acum in minte.

Pai daca ar aplica producatorii chestia asta din ce ar mai trai cei care vand tot felul de cutiute, magneti, elice, pastile pentru bagat in rezervor etc.? smile.gif


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 26 Jan 2009, 13:55
Post #4


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




din toate smecheriile alea care le gasesti pe net singurele care au cat de cat un randament sunt ciptuning-ul, resoftare (sau orice alta varianta vrei), power box (nu stiu sigur daca asa se numeste), ecotuning.
primele 3 fac acelasi lucru, adica maresc puterea masinii, dar la motoarele pe benzina aspirate (adica si la 1.4 75cp), castigul de putere este in jur de 10%, atat in cai putere si cuplu motor. datorita cresterii acestuia din urma, se poate observa o oarecare reducere a consumului de combustibil in conditiile unui sofat economic, linistit.
o crestere mai semnificativa se observa la motoarele diesel, unde aceste metode de tuning aduc un plus de aproximativ 20cp si cam tot atatia nm. in acest caz reducerea consumului poate fi mai bine resimtita, tot datorita cuplui motor, care oricum la diesel-uri este mai mare.
ecotuningul se foloseste special pentru a reduce consumul de carburant, si in acest scop se reduce din puterea motorului. aici nu stiu foarte multe detalii.
deci ceea ce autorul articolului numeste aberatii, nu sunt chiar asa, probabil ca nu s-a documentat suficient.
daca nu obti cresteri semnificative sau consumuri mici, atunci nu mai isi are rostul dispozitivul. motorul porneste mai turat si sta asa pana se incalzeste un pic, pentru ca asa trebuie, el functionand normal la 80 de grade, deci sa pacalesti cu acel senzor, inseamna ca mai degraba te pacalesti pe tine, pentru ca poti avaria motorul.
eu cred ca nu e chiar asa benefica chestia asta, si sa stai bine sa te gandesti inainte cam cata economie ai putea sa faci cu acest dispozitiv (cred eu ca infima) si ce riscuri sunt.

ce treaba au producatorii cu cei care vand tot felul de gadget-uri menite sa imbunatateasca performantele sau sa reduca consumul??

This post has been edited by slider2: 26 Jan 2009, 13:59


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 20:39
Forum Renault