DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Iara probleme la cutie!, Nu functioneaza tr 3 4 5

ahyle_blue_eyes
post 29 Jan 2009, 16:44
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Off.Iarasi revin cu o problema la cutia de viteze dupa ce am avut acu ceva timp probleme cu treapat "R".
Acu vreo luna......am inceput sa aud un zgomot in zona discului de ambreiaj(acel zgomot se mai aude uneori)Merg asa vreo saptamana dupa care inceteaza sa mai intre in viteza a-4-a.Efectiv oricat de tare as trage ...si in mers si pe loc nu intra deloc in treapta 4.Peste cateva zile treapta 5 nu mai intra decat f rar si atunci fff greu impins cu toata forta mea.Ma chinui si merg cu maxim a 3 a deaorece tr 4 respectiv 5 nu mai functionau.Acu nu mai intra nici in treapta 3.Momentan sunt ocupat cu sesiunea si nu am timp sa ma duc cu ea la mecanic.As vrea totusi sa stiu cam care ar fi cauzele acestei probleme si eventualele rezolvari........o sa umblu la cutie peste o sapt doua cand am timp.As vrea unele informatii deoarece apelez la un prieten de familie care e mecanic insa nu prea a umblat la nove.
E posibil sa nu intre in anumite viteze si din cauza ambreiajului?Se tot aude un zgomot puternic si ciudat cand e pornit motorul in zona ambreiajului (pe care l-am schimbat cu putin timp inainte)parca se aude mai tare cand calc pedala.
Multumesc si astept raspunsuri


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Onyx
post 29 Jan 2009, 16:47
Post #2


:)


Group: Members
Posts: 1.511
Joined: 29 June 08




nici cu motorul oprit nu intra?


--------------------
Opel Astra Bertone 2001 - Bucuresti
EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 29 Jan 2009, 19:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Cu motorul pornit o perioada intra doar in vit 5 acu nici in tr 5 nu mai intra. In rest la fel


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 31 Jan 2009, 22:20
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Cutia are ulei in ea? Cu motorul oprit, pe loc, intra in viteze?


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B 31 BRE
post 31 Jan 2009, 22:47
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 24 November 08
From: Bucuresti-Vitan




Asa imi face si a mea,intra mai greu in R.De la ce o fi blink.gif


--------------------
Dacia Nova 1999 1.6 gti - B 31 BRE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 1 Feb 2009, 22:23
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




schimbati ambreajul cand este cazul si eventual tot kitul , disc rulment si placa de presiune.

si in cazul de fata pentru probleme la intratea in R recomand o schimbare sau macar in control vizula la timonerie , bucsa aceea de plastic (doua la numar ) fara ele sau cu ele crate , sparte intre extrem de greu in R


ps ... mai verificati si strangerea cablului de ambreaj ... un cablu slabit creaza probleme mari.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 3 Feb 2009, 10:32
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Discul de ambreiaj l-am schimbat recent.......cablul de ambreiaj zic ca e bine reglat.......ulei exista in cutie.
E posibil sa nu intre in viteze din cauza rulmentului de presiune?Sau ceva de la ambreiaj?Desi intra in tr 1 si 2 si R fara probleme!


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 4 Feb 2009, 22:08
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Chiar daca se aud zgomote "suplimentare" din zona ambreiajului, din descriere nu pare a fi de la ambreiaj, deoarece: 1) daca nu ar decupla, ar intra greu in orice treapta si 2) ar intra cu motorul oprit.
Cum nu intra altfel cu motorul pornit decat cu el oprit, as inclina spre probleme de timonerie.
Si eu am un joc mare in mecanism (s-a uzat bucsa de ghidare a tijei "oarbe", care a capatat un joc radial); desi "celebrele" bucse din plastic sunt noi, jocul marit a condus la "pierderea" treptei a 5-a (prin oras nu prea am nevoie, mersul inapoi e mult mai important!)
Astept timp mai cald (in plus la socrii mei, "la tzara", unde am canal, momentan nu am acces pe motiv de santuri pentru conducte), si sa-i schimb bucsa aia.
Cel mai delicat la constructie si reglare mi s-a parut mecanismul de comanda a vitezelor (ceea ce actionam miscand levierul din habitacol si conduce la cuplarea, decuplarea si schimbarea treptelor de viteza)(O anumita uzura a cuplajului tijei furcii pentru 1-2 face ca la trecerea din 2 in 3 sa fie utila o miscare specifica a levierului, care a eliminat dificultatile trecerii 2 in 3; m-am "prins" de chestie doar vazand mecanismul in cutia desfacuta. Partea "buna" e ca schimbarea vitezelor e "codificata" sa conduc numai eu masina asta!)
Bafta in sesiune!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 4 Feb 2009, 23:37
Post #9


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Am si eu de vreo 3-4 luni o problema legata de mecanismul de schimbare a vitezelor. Imi intra foarte greu in tr I si R ;am schimbat bucsile de la timoniera ,am mai desfacut cele 2 suruburi impreuna cu tabla care formeaza un fel de colier (strange levierul de comanda de tija care se duce spre cutie)...nu stiu cum sa explic,cine stie cunoaste.Si am reusit sa-l reglez .Intra foarte frumos in toate vitezele,inclusiv in R dar a aparut o problema.De ex daca vreau sa fac o frana de motor din a tr II in tr I nu pot sa o fac pana cand masina nu se opreste sau are viteza foarte mica . Uneori este chiar enervant in oras . Deci mai pe scurt ,tr I de viteza nu intra atunci cand masina se afla in miscare. Ce sa ii mai fac ca am reglat-o in toate felurile .Probleme cu ambreiajul sau cutia nu am . Merge ireprosabil

This post has been edited by Neagu Ionut: 5 Feb 2009, 15:48


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 4 Feb 2009, 23:57
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




ms pt sfaturi o sa ma duc sa verific vineri pe sub masina sa vad care e treaba(acolo ultima oara am pus niste saibe de fier ca sa stea cat mai fix)deci elimn problemele la saibe de plastic.Sper sa nu fie prea grav.........oricum cutia va fi iar data jos......sper sa o rezolv definitiv macar sa ma mai tina un an doi.Proaste cutii au pus astia pe nova.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
br03gnn
post 5 Feb 2009, 00:06
Post #11


Club MAK Motorsport Braila de obicei noaptea pe strazi


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 08




e uzura din cutie dar din cate am invatat tr 1 nu se foloseste decat pentru plecarea de pe loc asa imi face si mie plus ca mie imi sare din tr5 in frana de motor de la 95-80km/h dar daca o tii cu mana merge


--------------------
fiat uno 1997 - CT-07-VKP
Asta e viata nu ai ce face , te uiti inapoi razi si treci mai departe!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 15 Feb 2009, 19:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




S-a rezolvat problema.Se blocase axul vitezei 3-4 din cauza unei improvizatii facute de mine dupa ce am avut probleme cu tr "R".....nu dau mai multe detalii.Cu ocazia asta am pus cutia la punct am schimbat un inel sincron la vit 5(Care e identic cu cel de dacia 1310 si costa 11 lei) plus furca si axul vitezei 5 care au costat 73 lei.Toate vitezele merg foarte usor si lin.Ma bucur ca am rezolvat masina in sfarsit .....iar acel zgomot nu era de la ambreiaj ci erau rulmentii de la pompa de apa.Urmeaza sa rezolv si aceasta problema.
Apropo acu vreo 8 luni am pus in locul aceolor saibe de plastic de la timonerie niste saibe de fier iar cand am verificat acu ......am avut placerea sa constat ca nu exista nici un joc.Se poate inchide topicul.

This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 15 Feb 2009, 19:19


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:26
Forum Renault