Motorasul pas cu pas, Motorasul pas cu pas
![]() ![]() ![]() |
Motorasul pas cu pas, Motorasul pas cu pas
YonutzSchumy |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|||
mihaicuc2000 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 381 Joined: 20 February 09 From: Turda, Jud. Cluj ![]() |
intrebare este dacia supernova sau nova????
|
--------------------
Dacia Supernova
Rapsodie
2002 Incerc sa invat cate ceva in fiecare zi!
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Dacia Nova 2000 Injectie
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
tester |
![]()
Post
#4
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
vezi sa nu iti traga aer fals pe la servofrana... daca ziceai ca nu aveai nici frana.
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@YonutzSchumy:
Posibil sa iti traga aer fals. Verifica stuturile din corpul-clapeta, supapa de retinere a servofranei,etc. La schimbarea actuatorului de ralanti(motorasul "pas-cu-pas" NU este in realitate pas cu pas!) se mai fac si niste verificari/reglaje. Cea mai simpla operatiune este punerea contactului pe M(fara a actiona demarorul) de cateva ori, ca ECU sa isi calibreze sistemul de reglaj al ralanti-ului. In alta ordine de idei, ai postat la SuperNova...Mai multe informatii gasesti pe subforumul Nova!! Numai bine! P.S. Rog un moderator sa mute topicul la Nova. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Multumesc sper sa mearga
![]() 11 Mar 2009, 15:34: Azi dimineata la fel se opreste motorul ...incerc inca o data la fel....apoi pornesc si il tin in acceleratie vreo 20 secunde ii dau drumu la acceleratie si apoi revine la 800 de ture....inca o problema era foarte frig azi dimineata (geamuri inghetate) si motorul Nu Se Mai Tura Singur !!! cum facea inainte se ducea 1200 1300 si apoi revenea dupa ce se incalzea. Ce e de facut ??? am incercat inainte sa pornesc cu pozitia M ..dar nu a dat rezultate......acum la 14:00 pornesc si nu sa mai oprit motorul dar in plina intersectie iar a inceput sa tureze aiurea !!! de vreo 3 ori ! Ce sa ii mai fac ? This post has been edited by YonutzSchumy: 11 Mar 2009, 15:34 |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ce e de facut ??? am incercat inainte sa pornesc cu pozitia M ..dar nu a dat rezultate..... Bag seama ca nu ti-a fost foarte clar ce am scris eu...Procedura de "calibrare" simpla pe care am mentionat-o se face in felul urmator: Inainte de a porni motorul, se pune contactul pe M si apoi pe St.(adica contact luat) de cateva ori(4 - 5 ori) dupa care se incearca pornirea(in mod normal, adica actionare demaror)! Daca tu te astepti ca motorul sa porneasca cand pui contactul pe M, fara a actiona demarorul....no comment! QUOTE Azi dimineata la fel se opreste motorul ...incerc inca o data la fel....apoi pornesc si il tin in acceleratie vreo 20 secunde ii dau drumu la acceleratie si apoi revine la 800 de ture....inca o problema era foarte frig azi dimineata (geamuri inghetate) si motorul Nu Se Mai Tura Singur !!! cum facea inainte se ducea 1200 1300 si apoi revenea dupa ce se incalzea. Inseamna ca actuatorul de ralanti(motorasul de ralanti) NU functioneaza corect! In prima instanta, verifica mufa electrica a cablajului masinii corespunzatoare acestuia(daca nu cumva este scoasa, daca firele nu sunt rupte la intrarea in mufa,etc.) De asemenea, actuatorul(motorasul) inlocuit de mecanic, a fost inlocuit cu unul NOU? QUOTE acum la 14:00 pornesc si nu sa mai oprit motorul dar in plina intersectie iar a inceput sa tureze aiurea !!! de vreo 3 ori ! Repet: functionare defectuoasa a actuatorului de ralanti!!! Posibila cauza este problema de contact electric in conectorul/cablajul electric aferent actuatorului!!! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
B 31 BRE |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 24 November 08 From: Bucuresti-Vitan ![]() |
Salut,aceeasi problema am avut-o si eu,adica o porneam si mergea normal,dar cand incepea sa se incalzeasca motorul incepea sa se tureze singura intre 800 si 3000 de turatii. Problema era ca,cu o saptamana inainye am fost la Dacia si am schimbat ambreajul,iar baietii de acolo cand au montat motorul la loc au prins din greseala nu stiu ce cablu(cred ca de la injectie), de evacuare din cate am inteles,iar cand motorul se incingea facea scurt si daca opream motorul si puneam din nou contactul bazaia toata injectia. Deci problema era de la cablul acela,dar pana am depistat am schimbat injector,motoras ralanti,relee,pompa benzina si era cat pe ce sa iau si alt calculator,dar bine ca mi-a luminat cineva capul sa merg cu ea la tester.
Acum nu stiu la tine cum e. This post has been edited by B 31 BRE: 11 Mar 2009, 16:24 |
--------------------
Dacia
Nova
1999 1.6 gti
- B 31 BRE
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Am facut cum mi-ai spus tu dar m-am grabit la mesaj ...am facut asa de 5 ori si apoi am pornit motorul ...si sa oprit .....o sa verific ce ai adaugat ! Motorasul este Nou de la Dacia Service 365 Ron !
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
floris |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 5 August 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am si eu o intrebare:ai incercat cu resetarea ? Caci ,chiar daca nu e o solutie universala ,la mine a functionat.Am facut tot felul de inlocuiri de piese si curatari ca sa rezolv o problema asemanatoare si am constatat ca dupa orice inlocuire trebuie facuta resetarea ca si calculatorul de injectie sa citeasca noii parametri si sa se comporte in consecinta.
|
--------------------
Renault
Kangoo Kaleido
2006
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Nu am incercat resetarea....
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Partial am rezolvat problema , nu mi se mai opreste motorul la pornire si nici in trafic
![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
care va pricepeti la injectiile mono-punct! ieri am desfacut injectia sa o curat cu decarbusolv,am facut-o bucati,am facut toate piesel bec,doar motorasul "pas cu pas" nu l-am desfacut.am facut aceasta operatiune deoarece functiona neregulat masina la relanti si cand bagam picioarul in ea se punea in nas intai.am montat totul la loc cum a fost.masina mergea super bine,tragea de rupea,dar azi nu stiu ce a apucat-o ca da rateuri in admisie si cand merg in treapta superioara la turatie mai scazuta se aprinde martorul de la injectie si merge neregulat motorul.la turatii ridicate nu sunt probleme.am scos si mufa de la calculator dar degeaba.
![]() va rog sa ma ajutati care va pricepeti ca nu stiu ce sa-i mai fac. This post has been edited by djalex_bolidu: 22 Mar 2009, 21:59 |
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djalex_bolidu @ 22 Mar 2009, 21:58) ieri am desfacut injectia sa o curat cu decarbusolv,am facut-o bucati,am facut toate piesel bec Ai demontat de pe corpul-clapeta si potentiometrele clapetei de acceleratie?(vezi zona incercuita cu ROSU in poza)mixer1.jpg ( Size: 115.07k ) Number of downloads: 254 Daca da, atunci nu ai mai nimerit pozitia initiala atunci cand le-ai montat inapoi(1-2 mm decalaj conteaza!!!), motiv pentru care ai si rateuri in admisie! Ai 2 optiuni: 1. Reglezi empiric pozitia ansamblului potentiometrelor clapetei(prin incercari succesive bazate pe urmele de surub lasate pe "urechile" placii potentiometrelor); 2. Refaci reglajul(reglajele) descrise AICI(postul #12). Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
cum am scris si mai sus la motorasul "pas cu pas" nu am umblat,dar la surubelul incercuit cu verde da.o sa vad ce ii fac.
|
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu am intrebat(destul de clar, zic eu) daca ai desfacut POTENTIOMETRELE CLAPETEI DE ADMISIE! Ce iti incercuisem eu cu rosu erau potentiometrele, nicidecum motorasul pas-cu-pas(despre care mentionez a suta-mia oara ca NU este pas-cu-pas!)
Spor la rezolvarea problemei... Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
cineva m-a indus in eroare spunandu-mi ca traductorul de pozitie al clapetei sau potentiometrele sunt de fapt motorasul pas cu pas si deaia am zis asa.scuze de confuzie si multumesc de sfaturi.am stat aseara si am citit cum se repara motorasul pt relanti.momentan nu am timp de ea dar sapt viitoare sper sa o desfac iarasi si o sa te tin la curent cu ce am rezolvat!
aaa si la traductorul de pozitie nu am umblat ca nu am avut torx cu gaura in centru asa ca nu l-am putut desface. This post has been edited by djalex_bolidu: 24 Mar 2009, 14:28 |
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
gti98 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Poate (am zis poate!) ca e mai bine... Potentiometrele alea sunt destul de bine etansate si delicate. Se pot foarte usor paradi.
Desi e tarziu, masinile sunt deja vechi, dar... Nu spalati motorul cu jet; intra apa in conectori si acestia se vor oxida. Dupa curatiri mai mult sau mai putin corecte, stratul de acoperire al lamelelor se deterioreaza si metalul se oxideaza mult mai usor, de aici probleme in permanenta. Personal am constatat ca mecanismul ce regleaza relanti-ul (motorasul zis incorect pas-cu-pas) e destul de etans si nu necesita interventie. Destui se baga si sterg sau chiar spala lubrifierea originala cu diversi solventi, apoi pun lubrifianti adesea necorespunzatori. In loc sa faca bine, fac rau: curatirea deranjeaza sau forteaza elemente adesea delicate; solventul poate ataca unele materiale; lubrifiantii originali sunt adesea siliconici si chiar daca arata "urat" sunt mult mai buni decat o unsoare oarecare, cine stie cat de curata. Mie imi functioneaza multumitor dupa 11 ani, fara schimburi si interventii semnificative in elementele injectiei. Spor! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:13 |