capac vas de expansiune radiator, care e treaba
![]() ![]() ![]() |
capac vas de expansiune radiator, care e treaba
4x4 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
diferenta e ca ala scump are supape nu doar de forma, alalalt nu, circuitul de racire trebuie sa fie presurizat.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
4x4 |
![]()
Post
#3
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
diferenta de pret e un indice al diferentei de calitate si daca supapele de la capac sunt doar decorative am sa am probleme mai mari decat 40 lei pierduti.
Totusi as mai vrea macar o parere inainte sa merg sa mai cumpar un capac, stiti totusi suntem in criza financiara. Multumesc |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#4
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
QUOTE(argon @ 20 Mar 2009, 20:52) diferenta e ca ala scump are supape nu doar de forma, alalalt nu, circuitul de racire trebuie sa fie presurizat. sal. asta nu am stiut!eu am unul negru,dar nu-l strang la max,ca varu meu a patito cand ia explodat vasul in fata din cauza ca ia fiert apa si suappele nu-au mai mers...are ceva daca il tin asa??de cam 6 luni merg cu el putin slabit....bafta |
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
hai ma terminati cu datul banilor pe chestii "de uzina".
40 de lei pe un rahat de capac e cel putin exagerat. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Merced |
![]()
Post
#6
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Aia nestransul la maxim e o vorba din batrani. Daca ai lichid la nivel in vas, deci nu mai mult poate sa fiarba linistit ca nu explodeaza niciun vas. Sa-i spui varului tau sa nu faca plinu' la vasul ala...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
4x4 |
![]()
Post
#7
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
@ neamtzu25 nu depasi nivelul max si strange capacul ala, ca ai sa patesti ca mine si are sa-ti cada.
@ argon "circuitul de racire trebuie sa fie presurizat" - deci un capac cu supape proaste ar diminua racirea, dar o va diminua suficient de tare incat sa imi puna motorul in pericol? This post has been edited by 4x4: 21 Mar 2009, 10:04 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
lichidul va fierbe la 100 de grade la presiune atmosferica, si la 120 sub presiunea ce se creeaza in circuit, acum nu ai probbleme, dar la vara e foarte posibil, adica iti va fierbe motorul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
va fierbe pe naiba. Daca ajunge la 120 de grade motorul , acel capac de la vasul de expansiune e ultima problema la care te mai gandesti.
Edit: de fapt...daca va scot banii afara din casa puteti sa ii dati pe orice. Baietii de la dacia au facut un gunoi pe care acum incearca sa il omoare si vand in continuare piese proaste la supra pret. Si mai ou branduiete de reno. This post has been edited by Mr_Devil83: 21 Mar 2009, 14:59 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
apropo la 40lei era in ambalaj dacia sau reno-galben?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Mar 2009, 15:57) va fierbe pe naiba. Daca ajunge la 120 de grade motorul , acel capac de la vasul de expansiune e ultima problema la care te mai gandesti. in primul rand noi vorbim aici de alt tip de capac fata de cum ai tu, in al doilea rand poate nu-ti fierbe tie, de acasa la magazin, si inapoi, sau pe unde mai mergi cu maxim 80 la ora sau cat iti prinde dracia ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu nu pot sa inteleg-nici sa ma bati,de ce se zice sa lasi sa ''respire'' vasul de expansiune cu capacul desfacut...
asta am intalnit-o la ambele modele;) cel clasic de sticla si cel modern cu 2 stuturi:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
asa recomanda multi 'mecanici', asa isi fac probabil clientela ca la altceva nu pot sa ma gandesc. Schimbarea garniturii e o operatie care le aduce ceva malai, fraieru' se gaseste. Daca supapa aia(de fapt sunt doua) nu era necesara nu mai exista acolo in capac de la bun inceput.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sa nu uitam:''vine vara,baga apa, in ea si scoate termostatu,sa raceasca mai bine''
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
asa, argon e frustrat. Ok am inteles.
Hai, sariti cu banii pe capace "de uzina" ca numa alea sunt bune. By the way domnu argon...coaja mea de dacie a facut de cand m inmatriculat-o anu trecut pana acum cam cati km faci tu in 2 ani. si vede si 130 la ora in ultima vreme, doar ca ma doare inima sa o mai calc la cum rage motorul. Sa inteleg ca 115 - 120km/h e viteza maxima care o prinde esteitul? =)) |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
frustrat n'as avea de ce sa fiu, n'ai inteles nimic. Am mai spus odata ca tu nu ai vas de expansiune si inevitabil capac despre care vorbim in acest topic. Tu ai vas de sticla, nu?! supapa pentru ala iei cu 5 lei din targ functionala ca-s pe toate gardurile si la toate Rematurile.
Referitor la restul de ooftopic, am km cu spatele cat n-ai tu in total . ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Executron |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut! Am mai intrebat dar nimeni nu stie asa ca-mi incerc norocul aici poate rezolv
![]() Mai se gaseste pe undeva garnitura de la capacul de vasul de expansiune la nova? ![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
smecheras |
![]()
Post
#18
|
![]() Tuning Fanatic ... Dacia rullz Group: Members Posts: 268 Joined: 18 September 06 ![]() |
din cate stiu eu(din auzit) capacul la nova are un rol bine definit...si acela ca...la 0,8 bar supapa se deschide si lasa circuitul sa "respire"
Daca observati bine pe langa acea garnitura sunt niste caneluri...pe acolo iese aerul eliberat de supapa Am stricat odata un capac si m-am convinsa ca asa este...sub acea supapa se afla un arc cu garniturade cauciuc ce tine etans...la presiunea mentionata mai sus(cred ca aia e) arcul este impins suficient pentru a elibera un pic aerul in plus de pe circuit si implicit racirea se efectueaza corespunzator... recomand capacul strans...si mie imi suna a manarie pentru clientela faza cu slabitul capacului This post has been edited by smecheras: 13 Apr 2009, 00:32 |
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000 1.6
- B 60 FGD
|
|
radu_ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
imposibil, io am dat 40 lei anu trecut pe un vas de expansiune cu tot cu capac, de nova
|
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
tom79 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 17 January 10 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Mar 2009, 14:57) va fierbe pe naiba. Daca ajunge la 120 de grade motorul , acel capac de la vasul de expansiune e ultima problema la care te mai gandesti. Edit: de fapt...daca va scot banii afara din casa puteti sa ii dati pe orice. Baietii de la dacia au facut un gunoi pe care acum incearca sa il omoare si vand in continuare piese proaste la supra pret. Si mai ou branduiete de reno. termostatul regleaza temperatura.Busonul regleaza presiunea in instalatie prin intermediul supapelor din el,deci sistemul de racire lucreaza sub presiune .se recomanda inloc. termostat si buson si folosirea de antigel,dupa care vf. continua inclusiv vf avans |
--------------------
dacia
1994 berlina
1994 berlina
- ct 94 ela
|
|
kog |
![]()
Post
#21
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
nu temperatura conteaza, ci punctul de fierbere
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
vad_sunete |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 631 Joined: 20 November 07 From: bucuresti ![]() |
salut,
mi s-a fisurat vasul de expansiune si am inceput sa caut pe la magazine. am gasit la un piese auto cica de origine si turcesc: origine 170 de lei parca, turcesc 98 de lei ambele fara capac. sunt eu nebun sau ar trebui cumva la banii astia sa aiba si capacul? bun, am mai cautat si am gasit, tot turcesc desigur, la 40 de lei cu tot cu capac. intrebarea care ma roade e care e diferenta intre ele? am citit pe aici ca ar fi la capacul vasului, mai exact supapa. sa zic ca nu m-ar afecta prea tare ca as putea sa iau capacul de la cel vechi. si acum alta intrebare: e posibil sa nu reziste la temperaturi inalte sau sa bubuie? el e dintr-un plastic dur la fel ca si originalul. astept un raspuns cat mai rapid va rog. multumesc mult |
--------------------
dacia
supernova
2001 dacia supernova 2002
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#23
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut
Vasul de expansiune il puteai lua de la dezmembrari sau remat cu maxim 10 ron.Daca cumperi turcesc nu e nici o problema.Il poti folosi initial cu capacul nou.Cum iti dai seama daca functioneaza: dupa ce faci cativa kilometrii cu masina, dupa ce s-a incalzit motorul,te opresti,mergi la masina si desfaci capacul vasului de expansiune.In acel moment nu ar trebui sa auzi bolboroseli in vas.Daca auzi inseamna ca supapa din capac nu a eliberat presiunea din vas datorita dilatarii termice a lichidului,deci capacul trebuie schimbat. Vasul tau cum s-a spart?Daca s-a spart fara sa-l fi lovit fizic,e clar,ai capacul defect,nu a deschis supapa din capac,a facut presiune pe vas si s-a fisurat.In acest caz recomand sa nu mai folosesti acel capac. PS: despre temperaturi inalte vorbim de la 500 grade in sus nu la 80 grade cat are apa de racire a motorului. This post has been edited by Paulorossi: 5 Jun 2010, 21:56 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
vad_sunete |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 631 Joined: 20 November 07 From: bucuresti ![]() |
@paulorossi: iti multumesc pentru raspunsul la obiect. cam rar pe acest forum.
am fost la remat de cateva ori si mi-au zis ca nu vand piese de supernova. probabil sa vina smecherii sa ia tot si pt fraieri ce mai ramane. am cautat pe forumuri la oameni care isi dezmembreaza masinile, dar unii vor sa scoata muuulti bani din rable si cer pe vechituri preturi de noi. vasul s-a fisurat fara a fi supus la lovituri deci sa inteleg ca era defect capacul. se poate remedia cumva problema sau trebuie cumparat altul? voi face asa cum ai spus si sa vad ce ramane de facut mai departe. iti multumesc inca o data pentru raspuns. o zi buna This post has been edited by vad_sunete: 6 Jun 2010, 10:00 |
--------------------
dacia
supernova
2001 dacia supernova 2002
|
|
kog |
![]()
Post
#25
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
din ce e facut vasul ala?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#26
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
vad_sunete,trebuie vazut materialul din care este facut vasul.In principiu lipitura ar trebui sa reziste la 80 grade si presiune peste 1 bar.Cred ca se poate incerca o etansare cu silicon pt temperatura interior/exterior fisura sau poxipol,poxilina,depinde de ce dispui.
Ai grija sa schimbi capacul vechi,alfel vei pati la fel. Spor! |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#28
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Vorbesti prostii.Cum am spus,supapa are rolul de a depresuriza doar peste anumite presiuni datorate dilatarii lichidului.Nu cred ca la masina mea am 110 grade,poate la a ta.
Ca sa te convingi,scoate capacul de la vasul de expansiune dupa ce ai oprit motorul,cand e motorul cald.Ies aburi?Nu prea cred.Regimul normal de functionare al motorului e intre 80-90 grade,temperatura masurata in motor,deci in punctul cel mai fierbinte.Odata cu cresterea temperaturii in motor creste si presiunea.Peste anumite temperaturi,anormale,datorate unor defectiuni(garnitura chiuloasa arsa,etc) creste si presiunea in instalatie,motiv pentru care se deschide supapa de suprapresiune care pune la presiune atmosferica circuitul de racire. This post has been edited by Paulorossi: 7 Jun 2010, 09:55 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
usor ca atacul la persoana ca te trezesti cu o vacanta, nu stiu cine vorbeste prostii, mai ia o carte de fizica. Nu scot capacul cu motorul cald ca se depresurizeaza si-ti sare in freza si te poti arde, scrie la toate masinile in instructiuni asta. Daca totusi il scot, o fac incet, si fasaie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#30
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Draga argon,trebuie sa te justifici pentru afirmatiile facute.Dovedeste-le.
Te simti bine cand te crezi destept? Acea depresurizare despre care vorbesti reprezinta doar aerul comprimat din vas in urma dilatarii lichidului This post has been edited by Paulorossi: 7 Jun 2010, 10:00 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |