DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vibratie volan si masina

cristianrobert
post 25 Mar 2009, 16:14
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




este posibil ca dupa viteza de 80km/h sa-mi vibreze tare volanul in mana din cauza rotilor de pe spate?mentionez ca cele pe fata le-am echilibrat acum 3 saptamini.


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 25 Mar 2009, 16:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




da, de la jenti, discuri de frana ovalizate, galme in cauciucuri, alea de spate nu prea.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 25 Mar 2009, 16:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




pai le-am echilibrat de curind galme nu se vad iar discurile nu cred sa fie fiindca problema o face cind depasesc 80km/h


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 25 Mar 2009, 16:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




mai bine zis ce uzura ai la discurile de frana, de cand le ai ?

daca treci de 90 (asta in cazul in care duce masina) acele vibratii dispar ?


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 25 Mar 2009, 16:45
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




pai nu stiu eu o am de 1 an dar vibratia creste odata cu viteza la 120km este insuportabila trebuie sa tin strins de volan si face ca un avion in picaj


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yon
post 25 Mar 2009, 16:48
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 449
Joined: 2 February 08
From: slatina




eu te sfatuiesc sa inlocui rulmenti de la toate cele 4 roti, pun pariu ca sunt distrusi si de acea ai si vibratiile si acel zgomot


--------------------
Dacia 1310/Supernova 1995/2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 25 Mar 2009, 16:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




pe spate i-am schimbat acum 9 luni sau 4000km


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Deadly
post 25 Mar 2009, 17:53
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 173
Joined: 13 March 09




Salut. Cred ca problema ta e de la discurile de frana ovalizate. Eu le-am schimbat acum 4 luni si deja sunt ovalizate rau de tot (calitate proasta). mad.gif Maine ma duc sa le schimb cu unele noi Bosch. Si la mine de la 80 km/h in sus, cand pun frana zici ca se dezmembreaza toata masina.

PS: La tine se manifesta cand pui frana sau tot timpul ??? huh.gif


--------------------
VW Bora 1.8T 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yon
post 25 Mar 2009, 18:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 449
Joined: 2 February 08
From: slatina




inlocuie-i si pe fata si o sa vezi ca acel zgomot o sa dispara ca prin minune, poate ca ar trebui inlocuite si discurile pt ca vibratiile apar si de la ele dar doar in momentul cand franezi. oricum eu zic ca vuiet-ul acela este din rulmenti 99%


--------------------
Dacia 1310/Supernova 1995/2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 25 Mar 2009, 18:14
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Parca eu am mai zis, ca nu neaparat daca le-ai echilibrat, merg si bine, pentru ca , la forta centrifuga se comporta intr-un fel, si la sarcina, daca are armatura defecta, altfel. Daca fuzeta a fost incarcata si apoi centrata pentru rectificare, a fost facuta excentric. Axa planetara, daca nu se centreaza la turatie, cam asta e viteza la care vibreaza, dar sunt vibratii mici. Ridica masina, invarte roata la 90/h si vezi cum vibreaza, sau care. Dai roata jos, si incerci si fara ea , sa vezi daca e acelasi lucru, bine-nteles de intensitate mai mica. Studiaz-o , si vei afla singur.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 25 Mar 2009, 21:10
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Eu am avut vreo doua probleme de genul acesta cu berlina. Odata am avut o galma pe cauciucul din dreapta, iar alta data cauciucul din stanga se ovalizase, adica armatura din el se rupsese. In ambele cazuri, incepand de pe la 50 km/h, masina incepea sa vibreze, iar pe la 70-80 deja ziceam ca se dezintegreaza. De fiecare data, pana nu am ridicat rotile si nu am invartit de ele nu mi-am dat seama ce are.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Mar 2009, 12:33
Post #12


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu banuiesc jantele.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 26 Mar 2009, 12:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




mai merita sa le ruluiesc sau sa-mi iau altele noi?


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 26 Mar 2009, 21:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Pai, te-ai si convins ca sunt jentile?

Pune pe cineva in fata masinii la o distanta asa fel, incat sa poata observa mersul rotilor, si poate distinge mersul sinuos al cauciucurilor(daca sunt defecte). Merge ca o fetita, plecata la agatat. Vezi, sa nu cobori din mers, curios de a vedea si tu.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut 69-71
post 26 Mar 2009, 22:18
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.933
Joined: 26 January 07
From: SUCEAVA




QUOTE(cristianrobert @ 26 Mar 2009, 14:50)
mai merita sa le ruluiesc sau sa-mi iau altele noi?
*


Cit dai pe un Roluit profesional , mai bine iti iei jante noi .


--------------------
Colectionar Dacia 1300 - 0744/555816
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 26 Mar 2009, 22:27
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




la noi in targ e cam 20 - 25 de lei canadiana cu un cauciuc care mai mere 15 - 20k km. Tu ai ceva mai special?


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 27 Mar 2009, 02:08
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




La unghi de fuga s-a gandit cineva? Sau schimba rotile din spate pe fata ca pe spate banuiesc ca nu iti face probleme sa te lamuresti daca e de la roti "treaba".. sau iei rotile unui vecin/prieten tot cu dacie doar pentru proba care stii sigur ca ale lui sunt bune si lui nu ii face. Si vei afla sigur daca problema e la roti sau alt ceva.. sa mergi mai departe sa cauti problema prin eliminarea ipotezelor. Nu sa cumperi roti degeaba si apoi sa constati ca problema e de la alt ceva, nu pe nimereala caci sunt bani..si nu cred ca vrei sa ii arunci.
Desi.. dupa cum spui pare a fi unghiul de fuga dereglat sau chiar un pivot dus asta in conditiile in care ai spus ca ai echilibrat rotile, sau se poate si un cauciuc ovalizat.. pana nu incerci chestia cu schimbatul rotilor nu afli.

Vibratiile astea mai pot aparea in urma unei franari "de urgenta" mers cu rotile blocate pe asfalt si uzate cauciucurile doar pe portiunea unde a mers mult taras.. de aceia mai bine pui frana la limita taras si te opresti si mai repede decat cu scartait

This post has been edited by panter1: 27 Mar 2009, 02:46


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 27 Mar 2009, 13:37
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




unghiul de fuga l-am facut acum 1 luna,hai sa va spun intreaga istorie cu rotile.
in toamna am cumparat 2 cauciucuri debica vroiam all season si vanzatorul mi-a zis ca sint asa dar la vulcanizare mi-a zis ca sint de vara in fine,prin iarna a inceput sa faca la viteza mica volanul stanga dreapta, am fost la ruluit jentile fata si dupa aceea nu mai facea dar tot tragea stanga cind lasam volanul din mana,am fost la reglat geometria roti,ere cam dereglata dupa spusele omului,dupa ce am plecat de acolo,tot tragea stanga si stupoare iar facea volanul st -dr m-am intors la nenea ala si i-am zis si mi-a zis trage stanga din cauza cauciucurilor cica unul este mai greu din fabrica decit celalalt,mi-a zis sa schimb rotile intre ele si o sa vad ca trage dreapta,am facut asa si avea dreptate tragea dreapta ,asa ca dupa ceva timp de stres le-am pus pe fata pe cele din spate cauciucurile fiind cele originale vechi montana in stare ochiometrica buna, nu mai facea stanga dreapta si tragea dreapta mai putin,dar conducand in oras max70km/h nu mi-am dat seama decit saptamina trecuta cind an mers la tara si dupa 80km/h imi vibra foafte tare volanul,inainte vibra dupa 100-110km,cind leam schimbat pe fata cauciucurile din fata le-am echilibrat,poate nu mi le-a facut bine,oricum v-a trebui sa cumpar 4 jenti noi si 2 cauciucuri ,ce ziceti sa iau debica all season? cind am fost cu ea la meridian sa o puna pa calculator am vazut ca mi-a ridicat-o pe elevator si a tras de toate rotile si a testat si toata electrica si s-au mirat ca pt o dacie nu are pic de joc la roti si ca functioneaza tot pe ea perfect,de i-am zis lui ala la cati bani am bagat in ea sa mearga toate ,eu sint cam maniac imi place sa mearga tot pe ea si cel mai mic beculet.credeti ca se mai gasesc jenti origilale de fabrica ca nu as vrea sa cumpar facaturi?daca merg cam 6000km pe an si cu grija credeti ca ma tin fara probeme jentile ceva timp?




totusi v-a trebui sa ma duc la mecanic sa-mi verifice pivoti bucse,rulmenti cu toate ca mecanicul meu e de ala care zice las-o dom`le in pace ca n-are nimic.

This post has been edited by cristianrobert: 27 Mar 2009, 13:49


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 27 Mar 2009, 14:12
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Eu am cauciucuri Global si sunt de vara.. am avut si pe dacia cealalta si am fost foarte multumit de asta am cumparat tot global, merg cu ele si cu 130 si nu vibreaza nimic, jantele sunt cele cu care a venit masina din fabrica. Aceste cauciucuri sunt de asfalt, franeaza foarte bine ma opresc foarte repede, nu opun rezistenta in mers, ca altele si nu se uzeaza deloc repede..
Cea mai buna combinatie este ca vara sa mergi cu cauciucuri de vara iar iarna sa ai de iarna, nici un cauciuc all sesion nu va avea performantele unuia de vara, vara iar unuia de iarna pe timp de iarna. E ca si cum ai manca ciorba amestecata cu inghetata.

Parerea mea este ca daca ai cauciucuri bune sa le umfli egal sau mai dezumfli putin in partea care e mai mare, dupa ce le-ai "egalizat" mergi la vulcanizare si le spui sa iti spuna cata presiune ai in fiecare dupa ce simti ca nu iti mai trage, le scrii presiunile pe hartie si mereu le umfli dupa cum ai scris pe foaie, daca nu sunt uzate pastreaza-le. E posibil sa iti traga intr-o parte pentru ca unul e mai mare, ok, cel care e mai mare dezumflal putin sa ajunga la nivelul celuilalt smile.gif sper ca m-am facut inteles

Si a.. era sa uit.. evita sa mergi mult cu neregularitati caci strici articulatiile, asa ca indreapta cat mai repede problema daca vrei sa mai ai o dacie tzapana pe roti

This post has been edited by panter1: 27 Mar 2009, 14:23


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2009, 14:18
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Mar 2009, 22:27)
la noi in targ e cam 20 - 25 de lei canadiana cu un cauciuc care mai mere 15 - 20k km. Tu ai ceva mai special?
*




alea sunt fier vechi, ruginite, indoite, indreptate, strambe, cand mai mergi in targ vezi-le atent. Daca mai ti minte era unu cu 2 bucati bune, adica neruginite, drepte la prima cedere si cauciucuri cu uzura medie, cerea 80 ron bucata, nu le-a dat cu lunile.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 27 Mar 2009, 14:45
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




si cauciucurile astea global cat costa bucata ? si unde se gasesc ca nu prea am auzit de marca asta?

This post has been edited by cristianrobert: 27 Mar 2009, 14:46


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 27 Mar 2009, 14:54
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Sunt mai ieftine decat debica, kormoran sau altele.. dar nu inseamna ca sunt si mai proaste, eu le am de ceva vreme si sunt multumit, nu au crapat de la soare, nu s-au strambat, nu a cedat sarma din el sunt ok,si frane cate am pus.. ehe.. Eu le-am luat dintr-un magazin undeva in apropiere de sectia 19 politie, in vecinatatea pietei Rahova, ajungi la piata rahova si intrebi de sectia de politie dupa care mergi prin fata sectiei pe strada aia tot inainte dupa care este o intersectie si e este o strada la dreapta, acolo sunt vro 5 magazine de piese auto dacia, pe acea strada. Daca ajungi in zona intrebi unde sunt magazinele acelea multe de piese auto wink.gif sau daca nu stii unde e piata rahova este pe linia tranvaiului 32 care vine de la unirii si se duce spre celalalt capat al lui la iesire spre alexandria. iar piata asta este cu vro 3 statii inainte de capat. Si sper sa mai aiba.

Uite ti-am gasit si un link, numai ca ale mele nu arata ca acolo, cred ca poza aia e gresita sau e o generatie mai noua decat ale mele

http://www.accesorii-masini.ro/product_inf.../products_id/55

This post has been edited by panter1: 27 Mar 2009, 15:09


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 27 Mar 2009, 15:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




ok multumesc mult


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valutzy
post 14 Apr 2009, 12:24
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 23 March 09




discurile sau unghiul de fuga nu au nicio treaba cu problema ta...dute frumusel si schimba cauciucurile si o sa vezi diferenta...


--------------------
Dacia 1310 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 14 Apr 2009, 12:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




ok multumesc


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 12 Mar 2010, 19:42
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




salut baieti am si eu o problema cu batrana dacie si anume vibreaza volanul. la 100km/h incepe si vibreaza putin, iar pe la 140 km/h incepe si vibreaza toata masian si nu mai pot tine volanul in mana.la inceput am dat vina pe fuzete deoarece am crezut ca nu sunt bine gaurite fiind in 4 prezoane, am schimbat fuzetele cu cele care au fost inainte pe masina (3 prezoane) si problema persista.Mentionez ca rulmenti fata sunt noi (nu au pic de joc) bucsi, pivoti, capete de bara noi bielete noi si tot asa face.am dat vina pe caseta de directie deoarece are joc dar nu am apucat sa o schimb. Jantele sunt echilibrate cauciucurile nu au galme, jantele nu sunt indoite.
De la ce ar putea fi?
Multumesc
PS:De la 100 km/h vibreaza continu chiar daca apas frana sau nu o apas.

This post has been edited by DannY_SmekeruL: 12 Mar 2010, 19:45


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 14 Mar 2010, 12:46
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu vad ce e asa de greu, sa intelegeti ca e din cauciucuri. Cu cat cauciucul e mai bine echilibrat, cu atat roata va vibra la o turatie mai mare, sau deloc. Nu are influienta jocul de pivoti, rulmenti (daca n-a iesit roata), si alte ale, la vibratiile rotii, asa cum are cauciucul. Unghiul de fuga nici atat, care e inclinatia axei pivotilor catre directia de mers, ca la bicicleta. Pivotul inferior, e mai in fata ca cel superior.
Pe asfalt, roata topaie, datorita deformarii la tractiune, nu la forta centrifuga, cum e pe masina de echilibrat. Cu ce viteza a invartit-o ala pe masina, la echilibrare? Tesatura de sarma de la cauciuc, e rupta sau slaba, pe directia de tractiune a rotii. Tesatura nu e perpendiculara pe talon( pe janta), ci e inclinata in ambele sensuri, pentru a nu permite deformarea nici la tractiune, nici la franare. Pune un cauciuc patrat, pe o masina de echilibrat, fa-l zero, si pune-l pe masina. Cum merge? Tu mergi cu roata, in contact cu asfaltul, nu in aer.
Daca partea de la roata a planetarei are joc, axa planetarei nu se mai centreaza corect, si apar vibratii la roata, la volan, dar de o intensitate mai mica, si dispar daca se trece de acea viteza.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 14 Mar 2010, 21:48
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




au dreptate cei care zic ca este din cauciucuri si eu am patit la fel imi tragea stanga si le-am schimbat (stanga dreapta) apoi facut unghi de fuga, schimbat o bucsa si acum nu mai am probleme, desi am mers cu 100-110 desi era destul de umed (mazga) si nu am avut nici un fel de probmea am debica de vara! cat despre tremurat la viteze mari nu stiu pentru ca a venit ninsoarea si nu am mai avut cum sa merg tare!


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 14 Mar 2010, 22:04
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




merci pentru sfaturi o sa imi schimb cauciucurile cu toate ca au 10000 km si nu au uzura.


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 14 Mar 2010, 22:15
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Eu am Debica Passio , au cam 15.000 km ,am echilibrat rotile cand le-am pus si apoi la 10.000 km le-am echilibrat iar , nu tremura volanul de loc , nici la 100km/h , nici la 130 km/h . Daca rotile sunt echilibrate nu are de ce sa tremure volanul .Verifica sa nu ai noroi pe interiorul rotilor (pe jante).Rotile dupa un anumit numar de km trebuiesc echilibrate din nou , echilibreaza rotile si mai vorbim dupa .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:01
Forum Renault