DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Distributie, cer lamurire

jews
post 29 Mar 2009, 19:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 23 June 07




Salut! Am o Dacie 1310 din 98 si de vreo 2 saptamani m-am luptat cu o problema.
In momentul in care dadeam sa o accelerez mai energic, in orice treapta, incepea sa tremure si sa smuceasca incat mi-era frica sa nu se rupa in doua. Daca o luam cu binisorul, accelerand treptat mergea cat de cat. "Nu se alimenteaza" ati putea spune sau "trage aer fals". Asa am crezut si eu drept pentru care am desfacut carburatorul si l-am curatat am schimbat garnitura si am verificat etansarea. Nici o schimbare. Am cerut parerea unui mecanic. A incercat sa mi-o regleze din aer si avans fara succes. Apoi a luat-o batraneste:
- verificare compresie pistoane obtinand valorile:
1- 11
2- 11
3- 11
4- 10,5
- verificare membrana pompa benzina.OK
- verificare distanta bujii.OK
- distanta platina.Surpriza : desi o reglasem de cateva saptamani la 0.4 acum era la 1
- plus ca mi-a descoperit ca (nu ma pricep la termeni tehnici) deschiderea platinei nu se coordona cu pozitia pistoanelor. Distributie dereglata. Mi-a desfacut delcoul si a reglat pinionul central (cama, daca nu gresesc) apoi mi-a reglat volanta la semn si reglat din nou distanta platina.
Rezultat: masina merge perfect.
Intrebarea mea: Cum de mi s-a dereglat distributia?Care este cauza?
Mentionez ca nu am umblat la asa ceva nici macar sa reglez avansul pana atunci.
Multumesc!


--------------------
Dacia 1310L 1998 - PH-09-BVD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 29 Mar 2009, 19:11
Post #2


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




nu vad cum sa se deregleze distributia...
pinionul delco poate sa fie cum vrea el, se modifica pozitia de avans 0 al delco-ului

daca se deregla distributia nu se mai accelera...cu orice reglaj ii faceai....

This post has been edited by cristitranca: 29 Mar 2009, 19:12


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 30 Mar 2009, 09:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




tu stii unde este distributia la o masina ?

nu cred ca mecanicul tau o umblat acolo.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Mar 2009, 09:46
Post #4


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai:arcul patinei se slabeste si la o accelerare brusca lantul poate sari.
sau uzura intensa a lantului si a pinioanelor.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 30 Mar 2009, 09:53
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




de la delcou pana la distributie mai is cam 30 de centimetri.

distributia invarte axa cu came care la randul ei are o roata dintata pe ea care antreneaza pinionul ala. Numa ca pinionul ala mai iasa din locasul lui si cand ridici de delcou in sus.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 30 Mar 2009, 11:14
Post #6


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Mr_Devil83 @ 30 Mar 2009, 09:53)
Numa ca pinionul ala mai iasa din locasul lui si cand ridici de delcou in sus.
*




Nu prea ar avea cum sa iasa asa usor.... dry.gif , tinand cont ca in acel pinion intra si axul dintat al pompei de ulei .

Ar iesi usor daca una dintre cele 2 componente prezinta uzura pronuntata ( dantura interioara a pinionului sau cea exterioara a axului pompei de ulei )


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2009, 14:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ieseeeeeeee.. sa vezi ce usor scoti uneori delcoul cu pinion cu tot...
De aia intii se caleaza motorul pe semn si abia dupa se extrage delcoul..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 30 Mar 2009, 14:21
Post #8


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(diaconuliviu @ 30 Mar 2009, 15:09)
Ieseeeeeeee.. sa vezi ce usor scoti uneori delcoul cu pinion cu tot...

*




Pai si atunci , reiese ca pata de contact dintre cele 2 danturi ( pinion si ax pompa ulei ) ii mica si in timp exista riscul sa apara tensiuni suplimentare in danturi si ca rezultat , se toceasca dantura/ rile
Daca mai punem si faptul ca se mai foloseste si un ulei cu vascozitate mare ... sleep.gif

This post has been edited by Minel: 30 Mar 2009, 14:22


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 31 Mar 2009, 07:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Oricum, in timp, pinionul se va uza (el e "piesa cea mai moale" din acel angrenaj). In plus, ia gindeste-te daca acea crestatura e mai fixa pe antrenorul delcoului decit jocul dintre danturi (oricum, cind montezi pinion nou pe axul cu came va exista joc, axul cu came fiind deja partial uzat, mai putin, dar este). Ideea e de a preintimpina iesirea pinionului in pozitii defavorabile (motor necalat, caz in care ori desfaci si capacul culbutorilor, sa afli unde ai cilindru in compresie cind volanta e "la semn" ori, DACA ai simt dezvoltat, fara a demonta capacul culbutorilor, aliniezi volanta si incerci sa simti prin gura de umplere daca ai joc la culbutoprul de admisie 4. Daca da, e 4 in compresie, daca nu, e 1). Asta presupune munca in plus si risc - ce te faci daca din erori acel culbutor A4 nu are joc de felul sau? Evident, in cazul asta oricum va trebui sa demontezi acel capac sa vezi ce s-a intimplat la culbutori, dar faci rotatii ale motorului in plus, sperind ca jocul va aparea la "tura urmatoare"..ma rog, cei experimentati stiu ei ce spun, cei mai putin experimentati sa caleze intii motorul pe C1 la PMI[nterior] inainte de a scoate delcoul din locas.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 31 Mar 2009, 07:42
Post #10


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Aveti toata stima mea, sa ne traiesti ,muuuult si bine .... worship.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordeagabriel
post 31 Mar 2009, 14:13
Post #11


membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 16 April 08
From: Deva




Diaconliviu sincer nu am inteles nimic din ce ai explicat dar am facut si eu prostia sa dau jos de capul meu delcoul cu tot cu ax si numai la mecanic l-am mai pus calumea. Si mecanicul s-a chinuit o vreme sa il puna cum trebuie...In fine ideea e sa nu faceti ca mine daca nu va pricepeti smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1995 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 31 Mar 2009, 18:26
Post #12


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




si ce daca pui ala de da delco decalat un pic? misti delco-ul mai intr-o parte pana il pui la loc


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Apr 2009, 08:12
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(hordeagabriel @ 31 Mar 2009, 14:13)
Diaconliviu sincer nu am inteles nimic din ce ai explicat [...]...In fine ideea e sa nu faceti ca mine daca nu va pricepeti smile.gif


Prima parte afirmi ceva ce altul a inteles, in partea a doua a "citatului" ne dai si explicatia "de ce n-ai inteles"..

Sa reiau:
pinionul delco se "caleaza" cu pistonul nr 1 in compresie, OK?
Daca ai scos pinionul ala aiurea, cum readuci pistonul 1 in compresie? sint doua conditii de indeplinit: semnul de la volanta sa fie aliniat cu cel din fereastra ambreiaj si
2. supapele de la 1 sa fie inchise.
Sa aliniezi semnul e usor, dar sa afli care din cilindrii 1 si 4 sint in comprimare cind volanta e la semn e mai dificil; daca esti ca tine, demontezi capacul culbutorilor si vezi la care dintre 1 sau 4 ai joc normal la culbutori si la care supapele sint atacate. Cel cu joc normal e in compresie. Daca nu e 1 in compresie, mao rotesti 360 grade motorul si va fi la noua aliniere a volantei (asa sint timpii motor).
Pentru cei experimentati, se poate si fara a demonta capacul culbutorilor, aliniind semnele si bagind doua degete pe la gura de umplere cu ulei spre culbutorul A4 (caci NUMAI pe ala il poti simti de la 4). Daca e joc, 4 compresie, daca nu, 1 compresie.

Daca mecanicul ala s-a chinuit...cita experienta avea?

This post has been edited by diaconuliviu: 1 Apr 2009, 08:21


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 07:00
Forum Renault