probleme cu pompa de apa
![]() ![]() ![]() |
probleme cu pompa de apa
smecheras |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Tuning Fanatic ... Dacia rullz Group: Members Posts: 268 Joined: 18 September 06 ![]() |
Attached thumbnail(s) Dacia_Nova_1600_6_261093.jpg ( Size: 120.73k ) Number of downloads: 1561 |
||
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000 1.6
- B 60 FGD
|
|||
tutankmon |
![]()
Post
#2
|
![]() Member Group: Members Posts: 91 Joined: 7 March 09 From: Mangalia ![]() |
In primul rand fiecare furtun are rolul lui.Nimic nu e in plus. Din cate stiu eu pompa de apa e din aluminiu, deci se sudeaza numai in argon.Cum nu gasesti argon pe toate drumurile iti recomand o pompa SH sau daca esti ambitios una noua. Intre noi fie vorba pompa propriu zisa nu se strica (decat daca se rupe ceva ca la tine) . Uzura este la capac, la rotor mai exact . Eu recomand o pompa SH dar faci cum vrei.
Bafta!!! |
--------------------
dacia
nova
1997 1.6
- CT-08-ROI
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
daca e ala de mai jos de T'eu, mi se sparsese si mie (cred ca de la apa care o pun.. nu am pus niciodata apa distilata poate de aceea.., nu stiu.. zic si eu).. am pus acolo POXILINA si merg asa de mai bine de un an si nu am mai avut strop de apa
![]() ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
smecheras |
![]()
Post
#4
|
![]() Tuning Fanatic ... Dacia rullz Group: Members Posts: 268 Joined: 18 September 06 ![]() |
la mine s-a rupt tot stutu...a ramas o gaura acolo...
ce fac astup gaura? sau incerc sa lipesc acel stutz? ma gandesc ca nu merge sudat asa ca trebuie sa dau zvon pentru o pompa de apa sctricata nu? sau ii iau carcasa? sau trebuie una noua? |
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000 1.6
- B 60 FGD
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
mergi la un atelier da gaura face filet si pui un stut nou
|
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
gti98 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Corp pompa SH + garnituri noi + capacul "original". Inca se mai dezmembreaza Dacii, ca dupa ce se vor termina, va trebui sa ne schimbam si noi cazanele...
Loganu' nu mai e "Dacie", e reno... Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
smecheras |
![]()
Post
#7
|
![]() Tuning Fanatic ... Dacia rullz Group: Members Posts: 268 Joined: 18 September 06 ![]() |
am cumparat un corp nou...50 lei... apoi am constatat ca acel stutz se poate schimba...ma rog...si-asa era obosita pompa
|
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000 1.6
- B 60 FGD
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Salutare, am si eu o problema , i-mi curge antigel pe la pompa de apa, e grav ?si cam ce e de facut ? eu tin sub control nivelul antigelului si cam la 500 km i-mi mananca 300-400 ml. Pot remedia problema sau trebuie alta pompa ?
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
Janel |
![]()
Post
#9
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
Schimba-i papacu'
![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
Executron |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutari!
Imi haraia de ceva vreme pompa de apa, astazi dupa un clac m-am uitat la motor si capacul are voc vizibil (si pe lo daca fac stanga-dreapta de el are joc)... Si cred ca imi pierde si lichid de racire pe la el.... Ca era ud pe acolo... Intrebarile ar fi : Trebuie inlocuita toata pompa de apa? Se poate inlocui doar capacul/rulmentul sau ceva? Ms. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Se poate inlocui doar capacul pompei. Rulmentul nu se poate inlocui. Daca rulmentul e uzat(are joc) trebuie schimbat capacul pompei.
Cumpara un capac nou de pompa de apa si o garnitura pentru capac. Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
G I M |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Din cate stiu exista kituri de reparatie pompa de apa dar nu se merita deloc. Personal am una refacuta pe masina (de vreo 10000km) de tatal meu in uzina si merge perfect. A scos paleta, a schimbat rulmentul ( sau rulmentii ca nu stiu cati sunt) si semeringul si apoi bagat iarasi paleta prin presare si a dat 2 afturi de sudura la capat. Precizez ca iti trebuie scule si pricepere. Cel mai simplu cumpara un capac pompa de apa de scornicesti, o garnitura si niste silicon pentru etansare.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#13
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mai merge Mefin?
![]() This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 17:46 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Executron |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
OK, atunci o sa iau un cap nou de pompa de apa
![]() Exista vreo sansa sa trebuiasca inlocuita toata pompa de apa? In alta ordine de idei v-as ruga respectuos sa-mi explicati si mie care sunt pasii ce trebuie urmati, caci nu am facut niciodata aceasta operatiune. Este complicata? Sunt indemanatic, cat de cat ![]() O alta intrebare ar fi daca ar trebui sa scot cureaua intai sau daca desfac direct surburile de la capac. Multumesc si orice alte sugestii sunt binevenite. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Trebuie să detensionezi cureaua, pentru a putea să o scoți ușor. Acest lucru se face prin slăbirea șuruburilor de prindere ale alternatorului, apoi cu o tubulară de 10 deșurubezi sistemul de întindere al curelei, ce se află pe partea dinspre radiator a alternatorului. Apoi scoți cureaua. Desfaci capacul pompei, are parcă 3 șuruburi, de 13 dacă țin bine minte. Montarea se face în ordine inversă.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
G I M |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
@C a t a l i n
Incet si prost ... e pe duca oricum ![]() @Executron Iti scriu cativa pasi 1 Dai drumu la antigel pe la busonul din dreapta jos al radiatorului (cum privesti masina din fata). 1 Intorduci masian in tr1 2 Slabesti cele 4 suruburi de la fulia de la pompa de apa 3 Slabesti cureaua de la alternator 4 Scoti fulia de la pompa de apa 5 Cu o tubulara micuta de 10 desfaci toate suruburile pompei de apa cu grija sa nu se rupa 6 Scoti capacul si cu un cutter cureti bine pompa de apa de vechia garnitura 7 Ungi cu un strat subtire de silicon rosu ambele parti ale garniturii noi 8 Montezi noul capac si suruburile aferente 9 Montezi fulia si cele 4 suruburi 10 Pui cureaua si o intinzi 11 Strangi bine suruburile de la fulie 12 Pui inapoi antigelul Si drum bun ![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Executron |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Argh Speram sa scap fara sa scot antigelul? Curge mult?
Busonul de golire din dreapta jos am incercat sa-l desfac e ruginit mi-e ca daca trag de el rup radiatorul care oricum e cam fisurat. As incerca fara sa scot antigelul... Slabirea surelei o fac de la "reglajul" de la alternator? P.S. Ms mult de tot pt indicatii! This post has been edited by Executron: 16 Dec 2009, 21:15 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Executron @ 16 Dec 2009, 21:14) Busonul de golire din dreapta jos am incercat sa-l desfac e ruginit mi-e ca daca trag de el rup radiatorul care oricum e cam fisurat. Desfaci colierul furtunului de retur al radiatorului(cel de jos, langa care este montat termocontactul GMV). Apoi scoti furtunul de pe stutul de retur al radiatorului. O sa "pierzi" tot antigelul din radiator si din tubulatura. QUOTE(Executron @ 16 Dec 2009, 21:14) As incerca fara sa scot antigelul.... Va curge antigel oricum. Sfatul meu este sa il colectezi pe cel din circuit(in caz ca nu e foarte vechi sau murdar). Daca insa este mai vechi de 2 ani, recomand sa il inlocuiesti total. QUOTE(Executron @ 16 Dec 2009, 21:14) Slabirea curelei o fac de la "reglajul" de la alternator? Da, slabirea/tensionarea curelei de accesorii o faci de la reglajul alternatorului. QUOTE(Neagu Ionut) 2 Slabesti cele 4 suruburi de la fulia de la pompa de apa @executron: Sfatul meu este sa le desfaci de tot, din prima. Oricum va trebui sa muti fulia de pe axul pompei vechi pe axul pompei noi. ![]() Adica ordinea ar fi urmatoarea: QUOTE 1. Dai drumul la antigel pe furtunul de retur al radiatorului(ca sa nu risti fisurarea bazinului pe care este montat surubul de golire). Daca vrei sa colectezi antigelul, pui un recipient(lighean) sub masina, in zona furtunului respectiv) Sfatul meu este insa sa INLOCUIESTI TOT antigelul; 2. Slabesti cureaua de acesorii din reglajul alternatorului; 3. Scoti cureaua de accesorii; 4. Scoti fulia de la pompa de apa; 5. Cu o tubulara micuta de 10 desfaci toate suruburile pompei de apa cu grija sa nu se rupa vreun surub; 6 Scoti capacul si cu un cutter cureti bine pompa de apa de vechia garnitura; 7 Ungi cu un strat subtire de silicon rosu ambele parti ale garniturii noi; ... .. .. Spor la treaba! Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 17 Dec 2009, 10:20 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
G I M |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Da asa este oricum nu puteai desface unele suruburi fara sa dai fulia jos.Am omis sa zic ca trebuie data jos de tot fulia. Scuze
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Executron |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles exact ce trebuie sa fac, in teorie
![]() Momentan masina e trasa pe dreapta caci mi-e frica sa merg cu capacul de la pompa cu joc... Va tin la curent! Va multumesc mult de tot! |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
Executron |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutari prieteni de suferinta cu Nove
![]() Am lucrat putin la masina azi in solutionarea problemei cu capacul pompei de apa si stam cam asa : Aspecte Pozitive: 1. Am reusit sa desfac fara mari probleme toate suruburile alternatorului (cel mare de 17 si doua de 11). Acum culiseaza. 2. Am reusit sa slabesc usurel asa toate cele 4 suruburi de la capacul pompei de apa de 13. ASPECT MARE NEGATIV: Alternatorul culiseaza dar singura directie in care il pot misca este "in sus" adica sa strang cureaua. Problema e ca e deja la "minim" pe acea scara de reglare... Cred ca mecanicul mi-a pus curea prea mica ultima oara ca tin minte c-a cam trebuit s-o forteze... ![]() ![]() Cum rezolv fara a taia cureaua? Scot tot alternatorul de pe suporturi? Orice alte indicatii sub binevenite ![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
burtik4u |
![]()
Post
#22
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
nu stiu daca am inteles eu bine din ce ai explicat tu, dar in principiu, ar trebui sa desfaci de tot alternatorul, si mai bine ar fi sa iti schimbi cureaua, cu una mai lunga
![]() poti incerca sa desfaci cat se poate de tare alternatorul si sa fortezi cureaua sa o scoti afara succes |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
Executron |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca ai inteles
![]() Cred ca pana la urma o sa incerc maine s-o fortez sa iasa. Desi e montata de doar 6 luni a inceput sa se desire, asa ca o voi schimba (am luat una noua de 1200, pare mai lunga ![]() Problema oricum o sa fie pompa de apa.... Din ce mi-a zis Apollo sunt 8 suruburi si au dimensiuni diferite si trebuie sa le calumea altfel strici p-acolo :| EDIT. Nu maine, cand se termina rahatu asta de viscol... ![]() This post has been edited by Executron: 19 Dec 2009, 22:52 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
ai garaj? eu nu as iesi nici sa ma impusti
![]() ![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
Executron |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ei Cosmine, sa stii ca uite mi-am luat inima in dinti si am mai lucrat putin la Nova, chiar daca n-am garaj (e in fata blocului).
REZULTATE Intermediare ![]() 1. Am reusit sa scot cureaua, in sfarsit cu putin ajutor din partea unei surubelnite. Comparand-o cu una de 1200 nou achizitionata este mai mica deci... No comment. 2. Am reusit sa scot cele 9 suruburi si par a fi toate de la capacul pompei de apa.... A picurat bine de tot pe la imbinare antigel... Dar desi le-am scos... pare sa fie foarte solid fixata in loc... Mai trebuie sa scot ceva? Trebuie sa scot toate subururile pompei de apa? Va multumesc ca ma indrumati in rezolvarea acestei operatiuni ![]() 20 Dec 2009, 16:09: Adaugare. Am gasit o poza pe forum. Fix cele 9 suruburi din poza le-am scos. Mai trebuie facut altceva? Pare f.f.f bine fixata in loc. This post has been edited by Executron: 20 Dec 2009, 16:09 Attached thumbnail(s) poza.jpeg ( Size: 34.43k ) Number of downloads: 1233 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
basileros |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 1 July 08 ![]() |
daca esti sigur ca ai scos toate suruburile ,foloseste surubelnita pt a desface capacul....e psbil sa fie garnitura lipita bine[poate cu silicon]...spor
|
--------------------
dacia
nova gt
1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Cu o surubelnita dreapta mica forteaza intre capac si corpul pompei s-au lipit, trebuie sa-si dea drumu.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Executron |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Update!
Am scos capacul pompei de apa ![]() ![]() Acum urmatoarea problema la care as dori sa ma consult cu colegii forumisti esti modul in care ar trebui sa curat vechea garnitura de pe chiulasa, fiindca nu s-a desprins frumos si unitar... ... Ce solutie ar trebui sa aplic? Cum sa procedez... P.S. Capacul arata bine si pe interior, pacat ca nu se poate schimba rulmentul in mod clar si gata ![]() This post has been edited by Executron: 23 Dec 2009, 16:17 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
G I M |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Eu ti-am spus mai sus, cu un cutter sau un cutit o cureti destul de usor.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Executron |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, Ionut, dar mi-era teama sa folosesc astfel de instrumente "dure" din teama de a nu zgaria suprafata de contact a pompei de apa de pe chiulasa.
Ma gandeam ca mi se va recomanda vreo solutie mai "usoara" ![]() Acum ramane doar sa caut capacul pompei de apa... Sa vedem ce gasesc. Multumesc tuturor care au contrinuit la rezolvarea acestei probleme ![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 17:40 |