DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Baterie

cristicipaian
post 13 Apr 2009, 22:32
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 304
Joined: 9 January 09
From: Tg. Mures




Astazi am observat o chestie ciudata si anume : cu motorul la relanti, am scos bornele de pe baterie si parca dadea sa moara. Se poate sa nu faca fata alternatorul?
Mentionez ca nu aveam alti consumatori in functiune.


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - MS 04 NWC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 14 Apr 2009, 06:44
Post #2


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




S-ar putea.
Curentul debitat de alternator poate este prea mic, de aceea eu sugerez un alternator mai puternic ( ce debiteaza un curent mai mare { cu 1 - 2 A })
si cu asta ( alternator de putere mica ) risti sa iti termini bateria mai repede.
Mai e o chestie daca bobina de inductie e buna , nu mai da sa-ti moara motorul, plus ca daca ai relanti -ul mic alternatorul nu are turatia nominala si evident nu debiteaza curent suficient,

Eu mai zic o " prostie " ; pune la iesirea din alternator ( dupa diode, la iesirea de curent continuu) un condensator de cel putin 10.000 de uF ( microfarazi ) la tensiunea de 25 - 30 Vcc si vezi atunci cum se comporta

Un sfat general:
Puneti condensator de valoare mare ( > sau = 10.000 uF ) in paralel cu bateria si iesirea de curent continuu de la alternator. Optional inca o baterie ( de 55 A pusa in paralel cu cea principala din cand in cand cu un intrerupator cu efectuarea pornirii pe cea principala.
Rezultatul:
Prelungirea "vietii" bateriei, pornire usoara, compensarea saltului de consum energetic ( la decelerare, intensitatea luminii scade brusc ).


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Apr 2009, 07:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




La Dacia?
1. Daca crezi ca bateria are capacitate mai mica decit a acelui condensator...
2. Doua baterii?
Daca la Dacia e nevoie de asa ceva, acea Dacia e cu mari probleme la incarcare. Mai bine puneti-va la punct incarcarea decit sa cheltuiti banii pe asa ceva.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 14 Apr 2009, 08:48
Post #4


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




Eu ma-am referit la un "buffer" de tensiune.
Iar chestia cu a 2-a baterie e pentru cei ce vor si ceva sonorizare buna si are halogene de 100 w ( ceea ce am si eu). Cine stie ceva electronica, toata treaba cu slow charge, ce nu omoara bateria, cu cat curentul de incarcare este mai mic decat curentul debitat de un acumulator cu atat timpul de incarcare este mai lung si protejeaza bateria contra sulfatarii, cu toate ca tensiunea este intre limitele nominale.


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Apr 2009, 10:10
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(giani.cosmin @ 14 Apr 2009, 08:48)
[...]are halogene de 100 w ( ceea ce am si eu). [...]

Altii care ma orbesc pe mine si-s ilegali.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sv06cug
post 7 May 2009, 22:13
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 7 May 09




incearca sa pui o baterie mai mare de 100 A , ai sa vezii diferenta


--------------------
Dacia 1310 1998 - sv06cug
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 May 2009, 22:15
Post #7


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




un 65 ah e suficient


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 2 Nov 2009, 09:49
Post #8


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Se pare ca si bateria mea isi da duhu ( Rombat de 55 Ah, de vreo 3,5 ani o am l , azi erau vreo -4 grade , a invartit de vreo 3 ori si aia a fost ... sad.gif .

Urmeaza sa o duc in casa , o pun la redresor si asta e...

Dilema este ca , are tensiune pe ea 12,20 V , si alarma functioneaza cat si inchiderea centralizata dar cand numai poate sa invarta electromotorul , porneste alarma ....... huh.gif pot sa spun ca ii foarte ciudat, nu am mai patit asa ceva pana acum ....... unsure.gif

This post has been edited by Minel: 2 Nov 2009, 09:50


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Nov 2009, 11:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate fi si de la electromotor , nu strica o incarcre periodica a bateriei ca sa-ti dai seama daca e dusa o pui la incarcat , daca incepe sa scoata bule mai multe in prima ora de cind sta la incarcat e dusa, pe mine m-a tinut o baterie 5 ani


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Nov 2009, 18:20
Post #10


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Azi tocmai ce am ajuns acasa ( plecat cu treburi de servici ) si am pus bateria la incarcat ....... are deja vreo ora si jumate si nu scoate bule,si pe langa asta si "ochiul magic " ii verde , foarte ciudat .... unsure.gif , dar ea numai ii in stare nici macar o tura de electromotor sa intoarca , dar alarma porneste in draci cand iau "contactul " de pe pozitia electromotor ..... wacko.gif



--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr04www
post 4 Nov 2009, 19:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.122
Joined: 13 October 09
From: Bucuresti




minel becul ala e verde dar bateria nu mai tine curent in ea.de aceea nu mai invarte mai mult de o tura de electomotor.la alarma nu cred k ii trebuie atata curent cat pt o pornire de motor si d'aia incepe.s-au vreun scurt ceva care iti fura curentul din baterie?


--------------------
Renault Talisman Intense 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Nov 2009, 19:22
Post #12


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(tr04www @ 4 Nov 2009, 19:01)
s-au vreun scurt ceva care iti fura curentul din baterie?
*




Reiese din start aceasta subpozitie , toata instalatia este verificata si este intacta,probabil si datorita faptului ca circul frecvent pe distante scurte, porniri multe, consumatori destui ,...faruri , aeroterma , dezaburire luneta , muzica , (doar vreo masa sau vreun contact imperfect , de aceea nici nu a pornit din prima ..... dry.gif )

Maine o "bibilesc" toata ..... happy.gif

This post has been edited by Minel: 4 Nov 2009, 19:25


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 4 Nov 2009, 19:56
Post #13


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Ce tot ziceti acolo cu baterie de 65 Ah, condensatoare de N, improvizatii, alternator mai puternic? Eu am alternatorul ei normal si baterie de 55 Ah si merge :|. Merge si cu aeroterma la 4 si faza lunga si mp3 si statia si luneta si mama lor.
Cum sa nu mearga daca este totul ok? Verifica totul.
Pe Mazda am tot la fel bateria si alternatorul ca raport putere calitate si mama lor.(alternator Mazda/Mazda=alternator Dacia/Dacia)

This post has been edited by Alexio: 4 Nov 2009, 19:59


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Nov 2009, 22:19
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




@ Minel ia vezi ca poate e de la electromotor , mi s-a intimplat si mie era cit pe ce sa iau baterie noua si cind colo era electromotorul
daca nu scoate bule e bine , las-o la incarcat 14-16 ore si vezi dupa


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 5 Nov 2009, 18:09
Post #15


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Dupa o incarcare de 12 h a bateriei , am coborat cu ea in brate la masina iar dupa bibilelile instalatiei de aprindere cat si a tuturor maselor ( mai mult ca sigur un contact imperfect din cadrul ansamblului aprinderii m-a facut sa "omor" bateria ..... wacko.gif daca invartita de 6 ori inseamna omorat .... unsure.gif ) .
Precizez ca de electromotor nici nu m-am atins macar ,doar de mufa de la starter care nu prezenta urme de oxidare , preventiv a fost unsa cu ulei si montat la loc .

Imediat ce am conectat bateria ,dat cheie si a pornit la sfert ....., nici ca m-as fi indoit ca ar putea porni altfel la 6 grade afara ..... icon_mrgreen.gif

Multumesc tuturor pt sfaturi ,numai bine !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Nov 2009, 21:22
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu ma refeream la bucse conteaza foarte mult starea lor , daca ele sint uzate apar alte probleme care se traduce prin absorbirea unui curent foarte mare de electromotor


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 6 Nov 2009, 10:26
Post #17


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




bygy cum sa te tina doar 5 ani. Pe mine ma tinut 10 ani, avand o varta de 65 ah.

Minel, cauta un ampermetru si masoara daca ai "scurgeri" de curent cand motorul e oprit. Adica desfaci borna de + si inseriezi un ampemetru. Ar cam trebui sa ai maxim 50mA.

This post has been edited by iuliano_smile: 6 Nov 2009, 10:26


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 6 Nov 2009, 12:47
Post #18


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 10:26)
Minel, cauta un ampermetru si masoara daca ai "scurgeri" de curent cand motorul e oprit. Adica desfaci borna de + si inseriezi un ampemetru. Ar cam trebui sa ai maxim 50mA.
*




Mai "scurgeri" nu am .... laugh.gif , ( de curent bineinteles ) ,adevarul este ca am alarma si IC pe masina dar de consumat nu imi consuma bateria, chiar sa stea si 2 saptamani nepornita o ia la sfert ..

Bateria am "consumat-o" eu prin drumuri scurte si multe ( cu tot felul de accesorii pornite ,etc ) si pe langa asta am dat si la automat ca "fraieru" in loc sa analizez problema...... my bad .... dry.gif

Oricum , problema rezolvata , porneste la sfert , ca de obicei ....multumesc tuturor pt. sfaturi si pareri .... smile.gif

This post has been edited by Minel: 6 Nov 2009, 12:48


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 6 Nov 2009, 16:48
Post #19


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Minele incearcasa mai verifici din cand in cand incarcarea, sa fii sigur ca ai o incarcare corespunzatoare wink.gif


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 6 Nov 2009, 17:58
Post #20


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 16:48)
Minele incearcasa mai verifici din cand in cand incarcarea, sa fii sigur ca ai o incarcare corespunzatoare wink.gif
*



Multumesc de sfat, dar acest aspect il verific periodic iar incarcarea este ideala ...14,2 ......( releu incarcare electronic cu fir de referinta IPEE )


O seara buna tuturora sa doresc ! smile.gif

This post has been edited by Minel: 6 Nov 2009, 17:58


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 7 Nov 2009, 00:36
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai daca faci drumuri scurte , mai ales pe frig , eu zic ca trebuie pusa la incarcat cel putin 8 ore la 1 luna , eu asa am mai pacalit o baterie care dadea semne in toamna al celui de al 4 an si m-a dus inca 1 an jumate (doar iarna)
o puneam la servici fara sa o demontez biggrin.gif

This post has been edited by bygy007: 7 Nov 2009, 00:36


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 7 Nov 2009, 10:56
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Se pare ca iarna nu este sezonul lor favorabil sad.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 15:05
Forum Renault