caseta directie, schimbare
![]() ![]() ![]() |
caseta directie, schimbare
stc_ctln |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|||
DaciaPower |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 23 May 08 From: Craiova ![]() |
se schimba doar capatul de bara si nu e asa scump
|
--------------------
Dacia 1310 Break
CL
1998
- DJ-xx-ZLI
|
|
Minel |
![]()
Post
#3
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(DaciaPower @ 28 Apr 2009, 23:21) Ideal ar fi sa demontezi toata directia , ( caseta , bielete de directie ,capeti de bara ) inainte de a se demonta se fac anumite masuratori pt a evita remontarea gresita , se verifica uzuri,( inclusiv tachetul impingator , cremaliera si axul cremalierei ) se spala tot ,se inlocuieste cam tot ce ii nevoie (arc impingator, tachet, se regleaza cu saibile distantier ) si o sa vezi ca ai alta directie,mai precisa si mai usoara , dupa aceste operatii , cel putin asa am observat in cazul meu ,dupa ce am facut in acest fel ! ![]() Sau , remediezi doar problema si atat ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Minel, ce-i spui tu, trebuie sa fie destul de dotat (cu cunostinte). Caseta are niste excentrice de reglaj, pe care, daca nu le pune corect, risca sa nu mai aiba stabilitate, mai ales la viraj. Ala i-a zis ca are joc, la capatul din caseta.In casata nu e niciun cap. Dinspre caseta. Dar daca baiatul nu stie, nici ala nu i-a explicat(corect), a intrat in panica.
Bieleta, daca-i reglabila, are doi pivoti, unul spre roata si unul spre caseta.Normal. Cel dinspre caseta, a capatat joc. Dar parca zici ca trasnaste. E posibil sa fi capatat joc mare la tachet, asa fel incat, cremaliera s-a departat de pinion, si dantura merge pe varf. Masoara distanta cu un subler de adancime, de la tachet la nivelul corpului in care sta, si baga adausuri(rondele) . Pentru ca nu a avut vaselina, am gasit tachet asa de uzat, incat am bagat de 5mm. Nici afara nu am putut sa-l scot, ca se " inflorise" in interior. Merge si acum cu ea. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Merced |
![]()
Post
#5
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mie la fel imi trosnea cand luam maxim de volan pana sa raman cu masina in drum datorita unui pivot inferior. Verifica si asta inainte sa te apuci sa umbli la directie de pomana.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 29 Apr 2009, 21:46) Daca ai un pic de cunostiinte despre mecanica , nu-i greu deloc , iar acele excentrice , inainte de orice , "le pozezi " pozitia cu silicon sau solutie de lipit si poti sa o dai pe urma lejer jos si sa o faci ca si cum ai avea servo..... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
multumesc pt sfaturi.
O sa incerc sa masor, mecanicul mi-a zis ca trebuie sa schimb caseta,dar a zis asta doar tragand un pic de roata si uitandu-se spre caseta, |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ma caseta e vreo 3milioane. Anul trecut cand am intrebat eu de ea era 2,5milioane. Decat sa dai atata banet mai bine o reconditionezi.
PH-06-BOA legatura intre volan si ax-ul cremalierei din caseta se face printr-o flansa de cauciuc, cu 2 suruburi m8x20(cred) si 2 nituri. La mine gunoiul ala e moale de tot, crapata, si nu gasesc prin magazine doar flansa ci flansa cu ax cremaliera cu tot care e vreo 70 de lei. Merge copiata dintr-o bucata de cauciuc de 10 grosime sau e vreun material mai special si nu am incotro decat sa dau 70 de lei pe o flansa cu ax cu tot? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cauta o bucata de banda transportoare de pana-n 10mm grosime si fa o saiba identica cu cea de pe pinion, dai niturilr jos, si pui suruburi ca dincolo, cu seibi, sa nu treaca prin cauciuc. Banda este panzata si foarte rezistenta. Nu strangi prea tare suruburile, si obligatoriu sa aiba distantiere de teava, sa poata ramane stranse .
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
S-a notat, saptamana viitoare ma ocup de asta.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am recitit, si raman ingrozit, cat de repede iti spune sa schimbi caseta, doar miscamd de roata.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
PH-06-BOA, ce te mira?
Eu ma tot uit pe topic si apare unu cu o problema de genul carburatoru s-a infundat sau i s-o copt furtunul cu duza si primul post e cu: "schimba platina cu una duduco, capac beru, cumpara delcou nou" si culmea, dupa ce schimba juma de masina omu, tot nu mere. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si, nu e dureros?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare am si eu problema destul de nasoala.Toamna trecuta am schimbat caseta de directie, am pus una cu bielete tip vechi.Deoarece la cea care am avuto sau rupt 2 suporti. Am vorbit cu @Mr_Devil83 si mia zis ca trebuia sa egalizez caseta dupa ce am montato.Dar eu nici nu am stiut pana nu mai zis el.
Problema grava e ca volanu nu revine inapoi, si e foarte nasol prin oras. Cand iau viraj maxim pe loc se aude niste pocnituri.In mers la viraj dreapta imi bate planetara din dreapta(urmeaza sa o schimb). Acum nu stiu pe loc cand iau viraj poate sa fie de la planetara?Sau de la caseta? Si din ce cauza nu revine volanu inapoi? Multumesc anticipat ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ridica ambele roti pe cric si capre, si roteste de volan sa vezi daca merge usor, pentru a verifica ce zice Minel. Apoi tragi si de una din roti sa vezi cat de usor se vireaza, si auzi si ceva zgomote (daca sunt). Dai masina jos, pe un loc drept, pui pe cineva sa mearga cu masina inapoi, fara sa vireze, si privesti rotile, sa vezi ce inclinatie vor lua . Vinind spre tine, fara sa vireze, observi ce aspect vor lua rotile. Daca si la mers inapoi, si inainte merg perpendicular pe asfalt, e bine. Daca dai inapoi si capata aspectul literei V , sunt deschise in fata (cand vine spre tine, se departeaza), si invers. Inchise in fata daca spre tine face V. Asta-i unul din motivele care face sa trasneasca , cum zici tu. Ca nu revine, daca e numai dintr-o parte, nu e de la tachet, ci de la unghiul de fuga . Daca dupa virajul in ambele parti, nu revine, ori sunt mici ambele unghiuri de fuga( st. dr.), ori datorita convergentei (inchis in fata), unghiurile de cadere(st. dr.) ia valori mari ( rotile au aspect de V), si anuleaza efectul celor de fuga, care au rolul de a aduce rotile pe directia inainte.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare am luat din targ o caseta de directie in stare foarte buna cu 15 lei.Numa trebuie puse burdufurile pe ea.Ce burdufuri de calitate se gasesc in comert?
O sa schimb caseta, si daca tot asa face, e clar ca e de la unghiuri.Desi cauciucuri noi si au 6000-7000 km si nu sunt uzate. Caseta ce am avuto prima data pe masina nu revenea deloc volanu, cu asta ce o am pe masina acum ,revine dar nu destul. O sa vad cu asta ce am luato azi. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pai tu schimbi caseta din an in an, cand cauza e alta? Unghiurile de fuga face ca rotile sa revina dupa viraj. Cat de greu poate sa mearga caseta, ca rotile sa nu revina , ce-ai turnat beton in ea? Regleaza din tirantii inpingatori, unghiurile de fuga. Si din bucsile de la bascula se poate modifica unghiul de fuga, daca nu le-ai pus in acelasi loc (bascula inf. dusa in fata sau spate, chiar si cu 2mm)dar , cam neglijam asta. Daca ai schimbat bucsile de la inpingator(alea de pe lonjeron, in fata), si te-a trecut prin cap sa plimbi si piulitele din spate (de pe tirant) nu le-ai mai pus in acelasi loc, si ai schimbat unghiul de fuga. Ideea e, sa le reglezi in asa fel, incat sa impingi in bascula sup. catre inapoi, pentru a mari unghiul, si pe o parte, si pe alta. Daca nu le faci egale, iti va trage intr-o parte. Daca trage stanga, baga-i una cu dreapta. Nu, daca trage intr-o parte, la roata din partea cealalta, i-ai facut unghiul prea mare, sau prea mic la aia din partea in care trage. Trage stanga, unghi mare pe dreapta, sau mic pe stanga, si invers. Te doare capul?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Mersi mult domne.Dar la unghiuri nu ma bag
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Lasa mecanicu' , fa singur, si unde nu mai sti, iti spun eu. Am descris de nenumarate ori , modul de reglare la unghiuri. Ai putea sa gasesti un " mecanic " care nici nu stie ce e ala unghi de fuga. Il confunda cu convergenta. Stau si doua zile sa-ti explic, numai fa-le singur. Chiar si in fata blocului.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce bielete ai?
daca ai tip nou merg de la R21. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Caseta cu bielete tip vechi(dacia 1300).
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
numai cele tip nou sunt asemanatoare cu cele de la R21.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
astazi am observat ca se aude o trosnitura in partea stanga cand virez la dreapta,am ridicat masina pe cric,am tras de roata,nu am nici un joc in pivoti bucse bielete etc.singurul lucru care l-am observat este un joc cam maricel intre clemariera si corpul casetei de directie,poate fi acest joc cauza problemei??daca da ce ramane de facut?(nu trosneste mereu)
13 May 2009, 12:17: chiar nimeni???... 13 May 2009, 17:29: problema rezolvata,am schimbat tachetul arcul si am pus niste saibe in tachet pe post de distantier This post has been edited by Sorin_18: 13 May 2009, 17:29 |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Dupa ce ai schimbat tachetul s-a schimbat ceva in ceea ce priveste efortul pe care il depui cand invarti volanul ?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
da,se invarte mult mai usor fata de inainte,am mai bagat si niste vaselina,am urmat pasi pe care ia scris ph06boa
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
acest lucru asta l'am observat referitor la pivot-miscare usoara a volanului,cand am schimbat caseta de directie dar din alt motiv.
|
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 07:32 |