DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu mai pleaca masina din loc

danut81
post 27 May 2009, 21:52
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.499
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Va salut si imi cer scuze ca deschid un nou topic cu o problema care poate a fost discutata,dar am cautat ceva timp si nu prea am gasit ceva asemanator.Masina unchiului meu,o dacie din 98 nu mai pleaca din loc.Baga in viteza si nu se intampla nimic.De mentionat ca masina intra in viteza si fara sa apese ambreiajul,iar cand este bagata in viteze scoate un huruit si acul vitezometrului oscileaza in functie de acceleratie si viteza in care este bagata.Este posibil sa fie kitul ambreiaj sau vreo planetara?Va multumesc pentru eventualele raspunsuri si sugestii.

This post has been edited by danut81: 27 May 2009, 22:14


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 May 2009, 21:56
Post #2


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




vezi sa nu fi sarit planetarele sau sa se fi rupt vreuna
daca ti se misca vitezometrul, clar ajunge miscare de rotatie la cutie, deci nu e kitul de ambreiaj
raman planetarele


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 27 May 2009, 21:57
Post #3


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




pai te uita sub masina. O planetara rupta o vezi destul de usor. Cat despre huruit, daca nu e planetara se poate sa se fi spart ceva in cutie si atunci e problema mare


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 27 May 2009, 22:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Posibil sa fie discul de ambreiaj. Uite-te prin fereastra de la carcasa ambreiajului. Deobicei se vad resturi din ferodourile de la disc. Asa se manifesta la un prieten. A ramas cu masina in drum, intra in toate vitezele dar nu se misca din loc. Ferodourile de la discul de ambreiaj ajunsesera la uzura maxima si s-au ,,spart''. Se vedeau pe fereastra de la carcasa ambreaiajului cateva bucati si ceva asemanator vatei de sticla. S-a lasat cu chit de ambreiaj nou.

PS: Scuze, acum am citit mai bine, ma gandeam la acul turometrului. Tinand cont de vitezometru si huruit asculta sfatul lui Cristitranca.

This post has been edited by Lunaticul: 27 May 2009, 22:06


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 May 2009, 22:18
Post #5


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ce vreau sa adaug, poate nu e arborele planetar rupt, ci ultima bucata, unde ii prinzi piulita...am vazut la o masina butucul rupt care a rupt si suburul cu care prinzi planetara (peste care vine piulita de24), deci nu e obligatoriu sa ai arborele planetar rupt neaparat.
sau sa nu fi sarit cine stie cum vreun cap al planetarei...

This post has been edited by cristitranca: 27 May 2009, 22:19


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 27 May 2009, 22:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.499
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Ca sa verific planetarele o ridic pe cric si invart de butuc?


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 27 May 2009, 22:25
Post #7


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




... sau bagi mana pe acolo, eventual brachezi rotile si cu o lanterna. Cred ca e destul de evident daca e rupta planetara smile.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 May 2009, 22:25
Post #8


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




dupa logica, da...bagi in viteza, ridici pe rand, cate o roata pe cric si misti de ea(o invarti)
nu trebe sa se invarta mult(oricum joc la diferential exista)...dar daca poti sa o misti(chiar si o tura)....desfaci si roata si vezi ce s-a intamplat
mai intai uita-te sub masina si vezi daca se vad planetarele rupte sau deplasate de cutie/butuc


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 May 2009, 22:30
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




La iesirea din cutie, pinionul planetar, in care intra planetara (tripoda) , se invarte in gol, pentru ca s-au ras canelurile la planetara. Materialul planetarei este moale, si datorita jocului pe axa pinionului planetar, care e material tare, rade canelurile de la planetara. Intai rupe splintul, si pe masura ce uzura se accentuiaza, rotirea devine mai haotica si se rad nuturile (canelurile).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 27 May 2009, 22:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.499
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Planetarele sunt la locul lor,nu sunt sarite vizibil.Daca nu este din planetare in cutie cam ce poate fi?Sper ca nu va necajesc prea tare blush.gif.Adica sa fie dantura uneia din planetare dusa?


This post has been edited by danut81: 27 May 2009, 22:34


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 May 2009, 22:32
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Daca e planetara scurta, se rectifica foarte usor. Si acasa, daca ai cu ce-i faca cald.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 May 2009, 22:40
Post #12


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




a explicat PH-06-BOA ce pot sa aibe daca nu se vad cand sunt rupte..acu depinde de noroc


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 27 May 2009, 22:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.499
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Va multumesc pentru raspunsuri si promit ca o sa revin sa vedem ce a avut.


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 28 May 2009, 11:51
Post #14


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Daca nu sunt planetarele, pot fi si satelitii din diferential sau axul satelitilor.


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 28 May 2009, 15:33
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.499
Joined: 2 March 08
From: Iasi




QUOTE(SGM.MYKE @ 28 May 2009, 11:51)
Daca nu sunt planetarele, pot fi si satelitii din diferential sau axul satelitilor.
*


Cam asa este,dar beleaua cea mai mare este ca o cam sarit toate din cutie si un ax de pinion o scos capul afara sad.gif sad.gif .Trebuie alta cutie ca asta s-o spart.Multumesc mult pentru sprijin blush.gif

This post has been edited by danut81: 28 May 2009, 15:34


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 25 Jun 2009, 20:34
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(PH-06-BOA @ 27 May 2009, 22:32)
Daca e planetara scurta, se rectifica foarte usor. Si acasa, daca ai cu ce-i faca cald.
*


cum???mai multe detalii biggrin.gif

25 Jun 2009, 21:38:
si de ce se rectifica mai usor decat ce-a lunga?

This post has been edited by Sorin_18: 25 Jun 2009, 21:38


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 25 Jun 2009, 22:41
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(danut81 @ 28 May 2009, 15:33)
Cam asa este,dar beleaua cea mai  mare este ca o cam sarit toate din cutie si un ax de pinion o scos capul afara sad.gif  sad.gif .Trebuie alta cutie ca asta s-o spart.Multumesc mult pentru sprijin blush.gif
*




Intrebarea mea pentru toti cunoscatorii si care stiu ce anume se afla in cutia de viteze si cu ce se mananca deoarece eu personal nu am desfacut niciuna,este de ce s-a putut intampla asta?? Nu as crede ca motorul ala e atat de puternic, sau ceva incat sa rupa cutia din senin si sa sara pinioanele pe afar..

Si acum o sa spuneti "buna intrebare" cred ca si initiatorul topicului este foarte interesat biggrin.gif deci se asteapta raspunsuri cu cauze posibile cu mare interes wub.gif

This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 23:00


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 25 Jun 2009, 22:54
Post #18


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




la varamiu i-au crapat satelitii(componente ale cutiei de viteze, nu stiu nici eu sigur ce sunt, cred ca fac parte din diferential, o sa ma documentez) sau asa ceva, nu mai tin minte ca era demult si nu a mai putut misca masina.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 25 Jun 2009, 23:10
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




eu cred ca cutiilor de viteza nu l-i se da asa multa importanta pe cat ar trebui, aud ades in stanga si in dreapta oameni care au rams fara ulei de tot si au mers asa.. unii mai fericiti au pus ulei si a mers si dupa un timp iar altii nu le-a mai mers. Desi cutia anunta cand e gata gata sa se strice, troncane ceva in ea, piuie, caraie, sau scoate sunete caci se cunoaste cand crancane un rulment de sincron sau ceva.. si proprietarii nu fac nimic, apoi se uzeaza piesa de tot iese din "matca" la fel ca un fluviu si la viteza aia de rotatie face ravagii..asta e un exemplu..
Fac pariu ca multi dintre voi doar completati uleiul nu il schimbati, acolo se intampla niste lucruri demne de luat in seama de care mai nimeni nu le da atentie..

Dupa cum stim in orice incinta unde exista frecare de materiale se strange pilitura de exemplu motorul (fericit si norocos de altfel) este proiectat cu filtru de ulei si magnet la busonul de unde iese uleiul deci 2 locuri unde se strange pilitura si se arunca la fiecare schimb norocos motorul nu? La motor schimbam uleiul la maxim 10.000 km cu filtru, dar la cutie?? Ea nu are filtru deci pilitura rezultata a frecarii pieselor nu se pastreaza undeva ea se plimba in voie prin cutie mai ales ca uleiul gros cara cu el toate particulele peste tot prin ea deci este chinuita mult din punctul asta de vedere, uleiul devine abraziv si generaza alta pilitura forteaza pinioanele care la randul lor axurile etc.. La 30-40.000Km e cam tarziu de schimbat un ulei, sau mai rau unii niciodata nu schimba sau decat completeaza; o sa spuneti ca asa scrie la carte sa complezi, bine dar pilitura ramane acolo chiar daca completati voi cu ulei oricat de bun ar fi si scump, "glas papirul" din putinul ulei ramas face ravagii daca nu e schimbat. Si cand spun asta stiu de la batrani, adica ei schimbau des uleiul(15-20kkm) si au masini de 30 de ani, cu toate ca puneau anticul T80 sau T90. E mai bine sa pui cel mai ieftin ulei de transmisie pe care sa il schimbi des decat sa pui scumpeturi si sa schimbi rar..asa spuneau si le dau dreptate.

Propun moderatorilor si adiminilor sa creem o categorie asa cum este "probleme tehnice", "Imbunatatiri" si "Piese auto" sa mai apara si o parte numita "Dacia clasic Intretinere" sau ceva de genu iar acolo sa apara discutii si recomandari pentru intretinerea masinii, de la antifonat, revopsit, pana la alte detalii. Am vazut pe categoria(sau subforumul) "Imbunatatiri" cum isi vopsesc oamenii masinile v-i se pare ca daca cineva isi vopseste masina ruginita de vreme inseamna imbunatatire?? Parerea mea personala este ca nu!

Sper sa nu fiu luat in nume de rau.. dar asa vom fi prosperi biggrin.gif

This post has been edited by panter1: 26 Jun 2009, 00:24


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 00:39
Forum Renault