Recuperarea (aspirarea) vaporilor de benzina., Functionare si rol
![]() ![]() ![]() |
Recuperarea (aspirarea) vaporilor de benzina., Functionare si rol
klaus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
beton.
Tampitii au scos la foarte multe berline/nove pe injectie circuitul de recuperare a vaporilor, de unde si atatea probleme (da in nas, se sparge rezervorul, pute a benzina, se opreste cand ai putina benzina si face presiune), probleme care se rezolva specific romaneste si anume cu o gaura in buson. edit: era sa mai uit o problema: acolo unde venea furtunul dinspre electro-supapa in injectie, romanii au pus un dop care avea bunul obicei sa zboare si apoi relantiul era o chestie obscura intre 500 si 3000 rpm ! This post has been edited by Ov: 10 Mar 2005, 11:32 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
osirus |
![]()
Post
#3
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Pai nu cred ca ar mai trebui adaugat nimic!Ca de obicei, Klaus e pe pozitie ![]() Poate o mica observatie,in legatura ce spune ov,nu interveniti sub nici o forma la acest rezervor sau la subansamblele lui!Orice anomalie a acestui sistem poate crea un ralanti instabil sau oprirea brusca a motorului! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
bassfreak |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Piesa despre care se vorbeste, rupta in urma unui accident.
NOKIA_03_.jpg ( Size: 29.37k ) Number of downloads: 13104 |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
bogdan.dumitru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 1 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Sa inteleg ca n-ar fi prea bine sa umplu rezervorul "pana-n buza" ?
Eu cam asa fac ... n-am avut probleme, dar nici n-as vrea sa am ! Meci! |
--------------------
DSN Confort 2003,
Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp
Dec.2007
- PH-77-BDU Bogdan (Ploiesti)
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
bogdan.dumitru, eu am umplut la o DSN pina-n buza tot timpul (120.000 km) si nu a avut nimic. La logan am inteles ca-i putin diferita situatia...acolo nu's exact.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
Stefan.A |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
In in urma unei discutii cu ov ref berlina pe injectie, el ma informeaza ca e posibil sa-mi fi umplut acest filtru activ cu benzina, "indesand" in rezervor mai multa decat trebuie. adica umpluta "ochi". Ceea ce inseamna ca ar trebui sa schimb filtrul activ.
Cum pot testa daca recuperarea vaporilor inca functioneaza? Supapa merge, dar nu permanent. Intre timp am practicat o mica gaura in buson, ca ma rupea de miros in interior. Insa aveam furtunul de recuperare din gatul de rezervor sectionat. Iar la berlina asta e in portbagaj. Acum am rezzolvat asta, dar busonul fiind deja gaurit, cum pot afla daca recuperarea functioneaza. Daca nu functioneaza (si exceptand poluarea mai mare) poate afecta in sens negatin functionarea motorului? Efecte inca nu se vad. Cresterea consumului, vorba lui ov, tre' sa fie foarte mica din aceasta cauza. Am mai pus intrebarea si nu-mi pica fisa. |
-------------------- |
|
mucalit |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 September 05 ![]() |
Unde se afla situat acest filtru?
Eu am un Break din 2000 insa dupa cum apare in cateva posturi de mai sus nu toate modelele au asa ceva. Deci ce modele au un asemenea filtru? Cum verific daca modelul meu are acet filtru? Ce se intampla in lipsa sau functionarea defectuoasa a filtrului? Multumesc! This post has been edited by mucalit: 21 Sep 2005, 00:42 |
--------------------
Dacia
Break 1310
- - -
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca il ai din 2000 nu cred sa ai asa ceva. Cel mai simplu te uiti la motor pe partea dreapta si vezi daca exista un stut acoperit cu un dop. Daca e asa inseamna ca nu ai recuperare de vapori, cum nu am nici eu
![]() La mine am umplut-o pana in buza de mai multe ori fara probleme. Busonul nu e sectionat si singura problema apare cand am putina benzina in rezervor cand da in nas. |
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
clan |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Se poate o poza cu dopul acela?
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1,4
2005
- B-00-000
|
|
dangun03 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 24 April 07 From: Pitesti ![]() |
Daca poate cineva sa ma ajute si pe mine am o mare nelamurire: la mine in momentul in care pun contactul se aude ceva ca un tacanit de la canistra de carbon. Problema este ca face continuu cat tin contactul pus si parca mai la inceput nu se auzea decat un pic dupa ce puneam contactul apoi se oprea. Este normal daca se aude de la canistra sa faca asa? Trebuie sa ma duc la revizie si sa stiu daca le mai spun la baietii de acolo si de problema asta ca si asa daca nu stai langa ei.....
Multumesc anticipat |
--------------------
Dacia
Solenza
2005/Confort+AC
- AG-xX-GUN
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cand pui contactul ar trebui sa se auda pompa de benzina (din rezervor) o scurta perioada (cateva secunde) si apoi sa se stinga becurile galbene de prin bord si cam atat. Asta daca pui contacul pe M. Nu cred ca ar trebui sa se auda nimic de la canistra de carbon.
This post has been edited by nh1980ro: 25 Apr 2007, 12:57 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
De unde stii ca e de la canistra de carbon?
Ai ascultat cu capota ridicata in timp ce cineva punea contactul? Sa nu fie un zgomot din alta parte. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dangun03 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 24 April 07 From: Pitesti ![]() |
Am ascultat cu capota ridicata si de la recipientul de pe aripa dreapta fata se aude un pacanit continuu. Nu-mi dau seama daca face si cu motorul pornit pentru ca este zgomotul motorului. Cum spuneai si tu nh1980ro, se aude si pompa un pic, dar asta din partea spate a masinii.Pe mine ma streseaza pacanitul de la canistra aia de pe aripa.
Parca la inceput facea un pic si se oprea. Acum se aude continuu atata timp cat tin contactul pus si este liniste in jur. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005/Confort+AC
- AG-xX-GUN
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Vad ca tu ai si A/C. Vezi poate confunzi canistra de carbon cu Rezervorul filtru de la A/C care e situat pe aripa dreapta exact in spatele farului. Ala nu cred totusi ca are de ce sa faca zgomot. Daca poti face o poza 'cutiutei' care face zgomot, pune-o pe aici poate ne edificam.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
dangun03 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 24 April 07 From: Pitesti ![]() |
Uite poza cu canistra image1.JPG ( Size: 51.71k )
Number of downloads: 12999
si uite si sunetul pe care il face ![]() . Am inregistrat sunetul cu telefonul lipit in partea incercuita pe poza asa ca poate se aude mai puternic decat in realitate, dar face continuu cat e contactul pus in pozitia M. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005/Confort+AC
- AG-xX-GUN
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#17
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Din bruma de fizica pe care o stiu, lichidele sunt incompresibile (neexpandabile), de aici inteleg ca daca ai (prin absurd) rezervorul mereu plin nu ar exista problema cu vaporii.
Problema vine cand incepe sa apara depresiunea... si din lichidul cu pricina(benzina in cazul nostru) incepe sa se elibereze diferitele gaze dizolvate. Cam ca la sifon, la subpresiune incepe sa se elibereze CO2. Acelasi lucru se intampla si cu oxigenul dizolvat in apa, altfel n-ar mai respira pestii. Repectivul filtru de carbon este (redus la absurd) identic cu gaura din buson, doar ca el retine vaporii de benzina, aici intervenind fortele van der Waals, care sunt de fapt niste legaturi slabe, legaturi libere. Cel mai apropiat exemplu ar fi transportul oxigenului si dioxidului de carbon inspre sau dinspre plamani. Intrebarea mea e, ce anume afecteaza asupra relantiului mai mult, depresiunea sau pierderea de gaze din benzina? |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
george_s |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 9 July 07 ![]() |
Eu am un fiat din 93 care are montat acelasi sistem de evaporare. Asta-vara, dupa ce a stat masina doua zile parcata in soare, la vreo 20 de minute dupa ce am plecat am sismtit miros puternic de benzina. Benzina tasnea pur si simplu din rezervor, pe langa buson, fara ca rezervorul sa fie plin (creed ca era cam jumatate). este posibil ca problema sa fie de la acest sitem de evaporatie, respectiv vreuna din valve sa fi sost blocata, sau filtrul sa fie compromis? Mesterii de la service au rezolvat rapid si romaneste problema: au scos garnitura de la buson. E drept ca n-a mai tasnit benzina...
Ajutati-ma va rog cu un indiciu. Cum as putea verifica valvele alea (sunt doua electovalve si o valva de presiune)? Multumesc frumos. |
--------------------
fiat
uno
1993/1.4
|
|
andrei79 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 16 March 07 From: Bucuresti ![]() |
sper sa fiu on topic cu urmatoarea cerere de lamurire.
azi (40 de grade la umbra cred, A/C pornit, ventilatia pe 4) am simtit niste (parca stateam in rezezvor la o sueta) miros de benzina venit pe aeratoare. toate bune si frumoase mi-am zis, e dacie (chiar daca e by renault), mirosul venea numai dupa o perioada de accelerare mai intensa (3500-3800 de ture) ca sa ma strecor si io un pic prin trafic ca era ora 3 si voiam sa mai prind un loc de parcare in fata blocului. lamurite fiind premisele vreau si io o luminare. din cite imi dau eu seama, cu caldura asta lucreaza prea din greu, si daca mai chinui si eu motoru (1.4 si A/c pornit) sa prind loc in fata la stop, el scuipa surplusu de vapori in compartimentul motor de unde ajunge in habitaclu prin aeratoare, am cumva vreo problema venita din alta parte sau doar filtrul ala e de vina? asta e prima mea masina, deci cunostinte prea mari n-am. cu logica mea subreda gandesc ca la o accelerare mai abrupta, pompa de benzina scuipa multa benzina spre moror, care nu ajunge toata la el daca ridic piciorul de pe pedala din dreapta, si atunci creez o suprapresiune in rezervor, preluata cumva de filtrul din subiectul postului. ast filtru nu face fata si imi da mie in nas cu vapori de benzina prin aeratoare. deci? sa ma ingrijorez sau "asa face toate"? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate Plus Zimbeste, miine poate fi muuuuuuuult mai rau......
|
|
dariusz |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
aici se vorbea despre recuperarea vaporilor de benzina
oricum , uita-te pe la injectoare , poate scapa pe acolo benzina , ca asa mi sa intimplat si mie. surplusul de benzina nu este scuipat pe nicaieri , ca de aia exista retur. |
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
YRX |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
In dreptul farului din dreapta ai un furtunel de cauciuc transparent de aerisire a canistrei de carbon. De acolo este mirosul de benzina. Apare sporadic in anumite conditii de functionare si se pare ca nu ar constitui o problema.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
XanRO |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 16 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Scuzati-mi ignoranta.
De ceva timp (vara asta ca sa fiu mai precis) am inceput sa simt un miros fin de benzina in habitaclu cand pornesc AC. Dupa o investigatie cu nasul sub capota am "identificat" mirosul ca venind de undeva din zona adiacenta rotii dreapta fata. Imi poate spune cineva daca mirosul provine de la acest dispozitiv (de colectare a aburilor) sau ar trebui sa ma ingrijoreze altceva? Precizez ca furtune la vedere de pe care sa se scurga benzina nu am gasit, sub masina nu gasesc balta niciodata. LE: Scuzati-mi si gradul de orbire (cine-o fi inventat munca in w/end ![]() Am vazut si postul lui andrei79 de mai sus dupa ce am postat, exact aceste sunt imprejurarile si simptomatica, deci cred ca e de la furtunasul mentionat de YRX. Multumesc inca o data daciaclub. This post has been edited by XanRO: 6 Sep 2008, 18:41 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.6
2006
- B-XX-XXX
|
|
botdriver |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 21 October 08 From: baia mare ![]() |
si eu am patit asa dupa un drum mai lung,dar la mine problema era ca mufa de la retur a iesit,nu iesise de tot da destul cat sa se scurga benzina pe acolo si sa miroase cateodata in masina si evident mi se parea consumul mare ca o parte din benzina care trebuia sa ajunga iar in rezervor se risipea ...
|
--------------------
dacia
super nova
2002 confort
- mm-06-xus
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Daca am o crapatura la baza conductei prin care rage canistra aer din atmosfera e vreo problema? Eu am masina de 1an si nu stiu in ce imprejurari a fost avariata. Parca a apasat cineva pe ea. A crapat la baza.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Pun si o poza unde este crapata canistra de carbon. In jurul stutului de comunicare cu atmosfera. Trebuie schimbata canistra?
This post has been edited by Bogdan90: 7 Jun 2012, 13:08 Attached thumbnail(s) 20120607_125154.jpg ( Size: 440.53k ) Number of downloads: 6640 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
klaus |
![]()
Post
#26
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pentru spartura aia nu
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Isi face treaba asa? Nu se pierd vaporii de benzina pe acolo?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
chiar daca se pierd, nu-s multi.
Poti pune un mastic/powertape pe ea, pentru etansare, nu e necesar sa schimbi toata canistra doar pentru asa ceva. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Se vede in interior ceva material gen filtrul de aer, numai ca mult mai inchisa la culoare. Voi incerca sa etansez cu ceva silicon. Deci canistra aia nu sta sub presiune ca sa forteze unde lipesc eu?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
andreiy |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 February 09 From: Pitesti ![]() |
Dupa ce am dat rezervorul jos, am constatat ca furtunul din imagine, cel care pleaca de la gura de umplere spre canistra carbon, e taiat si astupat.
Imagine0921.jpg ( Size: 371.22k ) Number of downloads: 5575 Mentionez ca, de ceva vreme, miroase grav a benzina in habitaclu. Problema e ca furtunul din imagine, cel mai probabil, e in starea asta (taiat si astupat) de foarte multa vreme (ani buni), iar mirosul de benzina a aparut de maxim 2 luni. Eu banuiesc garnitura de la busonul rezervorului, deoarece, atunci cand desfac busonul, nu ramane deloc presiune in rezervor. This post has been edited by andreiy: 7 Sep 2012, 17:26 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Imi place stilul tau, tunezi si apartamente?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:13 |