DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Legaturi electrovalva benzina, Care este pozitia corecta?

NICK82
post 18 Jun 2009, 08:38
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




Vin in atentia forumistilor cu ultima mea problema aparuta la berlina si anume:
-acum vreo 3 saptamani in timp ce ma intorceam de la un drum mai lung am observat ca se aprinde becul la benzina(asta in timp ce eu mergeam pe gaz),si ajungand acasa,am incercat sa o trec pe benzina ,dar...surpriza,rezervorul era gol.Mi-am spus ca poate mi-au furat hotii benzina.Am pus din nou vreo 5 litri si dupa o saptamana iar,rezervorul gol.Nu am mai dat vina pe hoti.Am zis ca este rezervorul spart,dar nu mirosea deloc a benzina pe langa masina dupa ce stationa.In fine,aseara dupa ce-am mers nintel pe benzina pana la statia de gaz si apoi ajungand acasa am observat ca la relanti masina se ineca si se oprea motorul.Mi-am dat seama ca intra si benzina si gaz in acelasi timp,desi la comutator era pe gaz.Am observat ca si atunci cand eram pe 0 si cand eram pe benzina la comutator motorul mergea p benzina.
AM MAI OBSERVAT O CHESTIE:-la electrovalva de benzina firul de masa (-) era pus la borna de (+) a electrovalvei si firul galben(+) care vine dela comutatorul din masina era legat la borna de (-).
Am inversat pozitia de conectare a firelor si am vazut ca merge k.A trebuit sa refac reglajul relantiului (surubul din centrul vaporizatorului,cel de relanti l-am mai strans cu cateva ture).Inainte imi pornea greu la cald,ACUM...LA PRIMA CHEIE.
La voi cum sunt facute legaturile firelor la electrovalva de benzina?
Am mai vazut o masina si tot la fel era :firul de (-) conectat la borna (+) si viceversa.
Cum este corect?
Scuze ...am scris cam mult.
Am atasat schema electrica a instalatiei.

18 Jun 2009, 15:40:
Se pare ca nu s-a gasit nici un GPL-ist care sa ridice capota si sa vada cum sunt facute conectarile la bornele de la electrovalva de benzina. sad.gif

This post has been edited by NICK82: 18 Jun 2009, 15:40


Attached File(s)
Attached File  legaturi_electrovalva.pdf ( 347.85k ) Number of downloads: 183


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 18 Jun 2009, 16:43
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Legatura corecta la cele trei electrovalve este firul de plus la plusul electrovalvei si firul de masa la minusul electrovalvei. Ca o imbunatatire pentru cei care au gpl pe dacie, recomand baterie de 60-66 A si fire cositorite la papucii care alimenteaza electrovalvele si sistemul de aprindere (caderea de tensiune pe aceste conexiuni sa fie in limite normale). Firele de masa ale celor doua electrovalve de gaz le-am legat direct la borna minus a bateriei si nu la caroserie.


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 19 Jun 2009, 10:09
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




Deocamdata merg asa....
Cei care mai aveti gpl,cum aveti legaturile facute?


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 19 Jun 2009, 13:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




- la masa. +la+


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 19 Jun 2009, 15:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




-Fiind un electromagnet(chiar si de CC) , nu conteaza cum e legat, miezul magnetic, va fi in totdeauna atras, niciodata respins. Sub actiunea arcului din interior sta in afara centrului bobinei, iar la conectare miezul e atras catre centrul magnetic, care e si centrul bobinei, indiferent de sensul de conectare. Numai daca miezul era dintr-un magnet permanent conta sensul.
- Iti scapa, ca nu mai inchide bine supapa care se afla la capatul miezului(a prins mizerie din rezervor), sau manual , a ramas intredeschisa. Porneste motorul pe gaz, scoate furtunul de la carburator si urmareste-l un minut-doua, sa nu scape deloc (dupa ce ai remediat).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 19 Jun 2009, 16:40
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




multumesc PH-06-BOA....ca intotdeauna un raspuns clar,la obiect si urmat de o explicatie fizica.M-am linistit nintel,nu stiam exact ce se intampla,daca le inversez.Am vazut ca si legaturile de la electrovalva de gaz sunt la fel:adik pe borna de "-" este pus "+" de la comutator si viceversa.
Revin cu informatii daca mai intervin schimbari.


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 20 Jun 2009, 21:21
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




IATA SI UN RASPUNS MAI PERTINENT:
-atunci cum se face ca in momentul in care ai inversat papucii la electrovalva, motorul si-a schimbat mersul ?
-credeti ca bobinele electrovalvelor sunt marcate cu + si - la misto ?
Sa intram un pic in detaliu: DACA bobinele electrovalvelor contin si o dioda de protectie in componenta lor (pentru limitarea tensiunii de autoinductie), atunci cand le alimentezi INVERS, poti arde dioda de protectie.De aceea consider ca legaturile sa fie corecte.


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Jun 2009, 16:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ai dreptate, dar in cazul asta, pe bobine sunt simbolurile diodei, si e deja trasnita la prima conectare inversa. Dar parca din alea cu diode incorporate, ies fire, care nu le poti pune dupa bunul plac. E asa?


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1mariusik
post 27 Jul 2011, 14:44
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 11




pana la urma cum trebuiesc puse aceste fire ca si eu le am la fel ca nick si tot asa imi trage si benzina


--------------------
dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 27 Jul 2011, 15:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




+ la + si - la -


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 28 Jul 2011, 08:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu ti-e clar? Daca pe bobine, intre fire ai simbolul diodei, fitul nrgru e la masa (minus), iar cel albastru la plus. Daca n-ai dioda pe bobina, poti sa le pui oricum.

28 Jul 2011, 08:54:
(firul negru)

This post has been edited by PH-06-BOA: 28 Jul 2011, 08:54


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:03
Forum Renault