DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Articulație smulsă din cutia de viteze, În orice accident e și un dram de prostie

YO4RLP
post 18 Jun 2009, 15:44
Post #1


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




M-am apucat ieri după amiază să-mi pregătesc mașina ptr. ITP. Bucșe, pivoți, capete de bară, bucșe bara stabilizatoare. N-am mai făcut niciodată așa ceva, dar cât de greu poate fi? Așa că mi-am ridicat mașina pe o capră și m-am pus pe treabă, începând cu partea stângă. După ce am terminat totul, hai să le adun pe braț (bara, pivotul, capătul de bară), să le pun șuruburile. Numai câ, aici a fost greșeala mea, în loc să montez mai întâi șuruburile la pivot, m-am apucat de bara stabilizatoare, s-o aduc pe poziție. Așa că, fiind sub mașină, m-am sprijinit de etrier și am tras. S-a auzit o pocnitură, axul ce iese din cutia de viteze s-a deplasat, burduful s-a rupt și a început să curgă ulei.

Cât de grav e? Un vecin zicea ceva de caneluri, semering, știft... dar eu eram mai îngrijorat de balta de ulei de sub mașină.
Se poate monta la loc, acolo în fața blocului? Trebuie să se poată, că altfel doar cu elicopterul o mai scot din parcare... unsure.gif blush.gif


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 18 Jun 2009, 16:19
Post #2


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Am cautat cartea tehnica de la DSN dar din pacate n-o mai gasesc .... din cate stiu e ceva ce poti face acasa dar cu cineva care se pricepe ( nu tu care ai stricat-o - no offence - laugh.gif ) smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 18 Jun 2009, 16:42
Post #3


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Adica ar trebui demontata cutia?

O carte tehnica in format PDF am si eu ... dar sectiunea prin cutie se vede ca naiba, nu inteleg ce e in partea de jos, acolo unde e problema.
sectiune_prin_cutia_de_viteze.gif ( Size: 85.36k ) Number of downloads: 576


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Jun 2009, 16:44
Post #4


-


Group: Members
Posts: 22.699
Joined: 19 April 05
From: Romania




diferentialul ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 18 Jun 2009, 16:54
Post #5


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Din cate stiu eu , nu trebuie demontata cutia ... dar nu bag mana-n foc !


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 18 Jun 2009, 19:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




ai spart burduful si a iesit tripoda mergi iei un burduf nou si il inlocuiesti el este prins pe cutie in 3 suruburi cu cheie de 13 si pe planetara cu un colier planetara intra foarte usor in cutie dupa ce dai cele 3 suruburi te prinzi de idee


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 18 Jun 2009, 19:44
Post #7


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




confirm cele spuse de vladut.Nu este grav ce ai facut.Unul care stie cat de putin mecanica te poate rezolva imediat.


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 21 Jun 2009, 23:29
Post #8


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Rezolvat problema biggrin.gif
Burduful nu era rupt, ieșise doar rulmentul de acolo. Dar mie mi-a fost groază să mai mă uit pe acolo...
Oricum am luat un kit de burduf nou, incluzând un rulment și două coliere. Preț 38 lei, fabricat la ASAM.
Spațiul pentru desfacerea celor trei șuruburi, e destul de stâmt așa că aveți mare nevoie de o cheie tubulară și de un prelungitor. Personal am folosit tubulară articulată și o țeavă. Ar fi fost mult mai bine dacă aș fi avut și un inbus de 12. Pe măsură ce desfăceam a început să mai curgă ulei. S-a mai recuperat cca. o jumate de litru icon_mrgreen.gif
Am mai desfăcut și cele două șuruburi de la oala telescopului și am tras tot ansamblul afară.
Cu un clește de siguranțe am scos siguranța de la tripodă, am scos-o afară. Burduful, așa cum am mai spus, era intact. Ne-am hotărât pentru scoaterea rulmentului pentru că oricum, aveam de gând să schimb și burdufurile de la roți, aveau niște crăpături suspecte. Am îndepărtat inelul din plastic din capăt folosind două lame pe care am apăsat încet, simultan (v-am spus că am fost doi oameni? eu și cu frate-meu rolleyes.gif ) Apoi am ales să confecționăm dintr-o platbandă groasă de 3 mm o presă pentru scos rulmentul. Avea forma literei U, cu ciocuri pentru a apuca rulmentul pe dedesubt, vezi figura de mai jos.
presa_.GIF ( Size: 2.36k ) Number of downloads: 459

Între capul arborelui am introdus un ciocan, pe post de tampon. Apoi am început să rotim de șurub. Mai greu a fost până i-am dat șocul inițial, apoi a ieșit relativ ușor.
Vă atașez, de comparație, o poză între cei doi rulmenți:
rulmenti_planetara.jpg ( Size: 19.96k ) Number of downloads: 469

Cel din dreapta e cel original. Acu'...uitați-vă și voi ce cămașă are, parcă-i tablă unsure.gif Așa că ne-am hotărât să-l punem pe cel nou. În fine, ăsta vechi, originalul, mai avea și un zgomot suspect.
Pentru că montatul rulmeților face parte din meseria mea, am ales să o facem la cald. Am luat aragazul portabil, i-am pus deasupra o tablă și l-am încălzit. Rulmentul a intrat ușor, dar pentru siguranță am luat o cheie regalbilă pe care am desfăcut-o cât să calce pe cămașa interioară și l-am mai „îndesat” cu vreo două ciocane. Nu încercați nimic din metoda de montaj a rulmentului dacă nu aveți experiență! Riscați să compromiteți total rulmentul! Vă stau la dispoziție cu detalii, dar pe barba voastră!
Remontarea n-a fost o problemă. Singura dificultate a fost repunerea șuruburilor la oala telescopului. Dar pentru că am fost două perechi de mâini, ne-am descurcat. biggrin.gif


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 21 Jun 2009, 23:37
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ai incalzit rulmentul?
Nu iese vaselina?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 21 Jun 2009, 23:41
Post #10


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Vaselina pe care o are rulmentul, atunci când vine din fabrică, e doar pentru conservare. Atât și nimic mai mult. Abia când îl bagi în caseta în care îi e locul, îi pui adevărata vaselină, de care are el nevoie pentru funcționare.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 21 Jun 2009, 23:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai mie mi se pare rulment capsat. rolleyes.gif

This post has been edited by $$ilvviu: 22 Jun 2009, 00:09


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 22 Jun 2009, 11:56
Post #12


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Mda, acu' am observat și eu blush.gif Înseamnă că are ceva înăuntru, l-am verificat pe cel vechi și e etanș, l-am „inundat” cu ulei cu seringa.
Ce să-ți spun...rulmentul n-a stat la încălzit nici un minut...scuipam mereu pe el, când a început să „fiarbă”, l-am luat repede, cu o pereche de mănuși și l-am băgat. Pe tablă n-a rămas nici o urmă.
Dacă stau să mă gândesc un pic, e posibil să fie făcut să reziste până pe la 100 de grade, temperatura de montare a rulmenților la cald. Ori am riscat destul de mult, în necunoștință de caz?


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dumi81
post 24 Jun 2009, 13:41
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 14 May 09




Rulmentul de la planetara stanga nu are nevoie de nici un fel de vaselina, acesta isi asigura ungerea cu uleiul din cutia de viteze. apropos vezi ca trebuie sa mai pui niste ulei de cutie suplimentar ca 1/2 litru recuperat e mult prea putin radmasa.gif . Succes!

Ps. Intradevar la partea exterioara acest rulment nu este simplu capsulat ci prezinta si un semering, altfel se pierde uleiul din CV.


--------------------
Ford / Volvo Focus / S40 2010 / 2006 - CT 52 MAI
Membru si atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 25 Jun 2009, 00:20
Post #14


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Aha. Mulțam de info. Într-adevăr, rulmentul pe care l-am scos și pe care l-am testat cu seringa (pe spate, că în partea cealaltă n-am avut cum) e etanș. Stă de câteva zile pe balcon și n-a absorbit de loc uleiul.

QUOTE
sa mai pui niste ulei de cutie suplimentar ca 1/2 litru recuperat e mult prea putin radmasa.gif .
I-am luat azi trei litri, Elf 75w80, 28 lei litrul.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 25 Jun 2009, 00:44
Post #15


-


Group: Members
Posts: 22.699
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(YO4RLP @ 25 Jun 2009, 01:20)
I-am luat azi trei litri, Elf 75w80, 28 lei litrul
Si asa ca nu l-ai amestecat cu ala recuperat?

This post has been edited by IRONICK: 25 Jun 2009, 00:44


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 25 Jun 2009, 09:20
Post #16


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Încă nu. N-ar trebui? Pare destul de curat.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 25 Jun 2009, 18:23
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




vezi ca la cutie iti trebui 3.5 litri .
schimbal de tot.


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 23:24
Forum Renault