DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu pornirea

danutzdobrescu
post 25 Jun 2009, 13:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




Salut. Titlul suna cam ciudat pentru ca nu imi pot da seama daca este vorba de partea mecanica sau de electrica...
Va zic inca de acum ca de-abia am invatat diferenta dintre bujii si bucse (diferenta elementara, evident), dar... daca tot am dacie, chiar sunt dornic de a invata sa mi-o fac singur, pentru ca am fost rupt de bani la service-uri si nu imi mai trebuie asa ceva... cel putin daca ma duc la service, sa stiu exact ce are.

Am un break.. 1410. Acum vreo 2 luni, cand sa pornesc masina, auzeam un pacanit (din cate mi-am imaginat eu, era surubul ala de la electromotor ce trebuie impins) cand dadeam cheie. Totul bine si frumos, mergea din a 2-a, sau a 3-a incercare. Apoi nu a mai luat-o.. Acelasi pacanit din "n" incercari. Mi-a venit idea geniala de a invarti paleta aia mare din fata (deci.. eu explic ca la prosti.. pentru ca sunt cam prost in ceea ce priveste mecanica/electrica.. sunt programator de felul meu). Am dat cheie, si am vazut ca merge. Intre timp m-am dus la un prieten si mi-a schimbat una din bucsele electromotorului ca era plesnita transversal. Iar a functionat masina bine vreo saptamana (adica pornea la cheie).. pana cand am luat-o de la capat cu invartirea paletei(cam aceeasi evolutie temporala). Cam de vreo 2 saptamani nu a mai functionat nici metoda asta. Trebuia sa imping surubul ca sa porneasca.... Asta a functionat vreo 2 zile, dupa care a trebuit sa aplic ambele metode. Daca vedeam ca nu merge cu impinsul surubului, mai invarteam de paleta putin, mai impingeam surubul.. pana pornea. Dureaza intre 1 si 10 minute sa fac masina sa porneasca, ceea ce e... nasol tare.

M-am dus la un "electrician" (omushor care zice ca se pricepe la tot ce inseamna dacie), care s-a uitat el asa.. si cu toate ca i-am explicat de vreo 10 ori ca masina mea nu porneste din 2 cauze(am presupus faptul ca daca exista 2 solutii, exista 2 cauze), mi-a zis ca trebuie sa cumpar carbuni... Pai bine, dar nu desfaci si tu electromotorul sa vezi exact problema? Raspuns: NU, trebuiesc schimbati carbunii

Eu nu prea vreau sa ma apuc sa dau banii aiurea pe ideile altora, si dupa ce am gasit cate o bucatica din problema mea in diferite topicuri, (am gasit 2 topicuri, unul in care zicea ca ii pacanea surubul si trebuia sa invarta de paleta, si alta in care trebuia sa apese pe surub)..am zis sa va expun exact problema, in speranta ca explicatiile vor fi facute la un nivel mai incepator...

Am trusa de scule, dar din pacate fara cheie de 13 (ca sa scot electromoturul de acolo).. si am voltmetru..

In primul rand as vrea sa stiu cum pot verifica daca nu cumva contactul este dus. am incercat eu sa ating firele de la contact, dar.. pe langa putin fum de la fire, electromotorul nu a dat niciun semn de viata.

In al doilea rand.. Am citit ca poate fi bobina, poti fi carbunii, bendixul, sau alte chestii de vina. Este vreo modalitatea sa verific macar daca nu am fire intrerupte, nu da masa nimic pe acolo?

Cand mi-a fost schimbata bucsa, a pus electromotorul direct la baterie.... nici cea mai mica problema. pornea perfect.

Va multumesc mult pentru orice raspuns ati da, si incercati sa dati explicatiile mai pentru prosti (si nu va luati de mine ca nu ma pricep va rog, ca altfel nu am cum sa invat sad.gif( )






--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidius max
post 25 Jun 2009, 14:03
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 21 December 07
From: Iasi




Ca sa vezi daca-i contactul faci asa: pui contactul ca si cand ai vrea sa pleci (bineinteles atunci cand nu porneste faci manevra asta), iei un fir mai gros al carui prim capat il pui pe + baterie si al doilea capat pe firul subtire care duce la solenoid (bobina aceea de pe electromotor). Daca pleaca, e de la contact. Verificat de mine, sambata trecuta. biggrin.gif
Daca nu, poate fi, intr-adevar, de la electromotor (bucsi sau carbuni) dar si asta il poti repara singur. Era un topic pe aici pe forum. Nu se poate sa nu-l gasesti.


--------------------
Dacia 1300 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutzdobrescu
post 25 Jun 2009, 14:16
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




ok. o sa incerc ideea asta. presupun ca pot sa pun un fir de la baterie direct pe bobina...dar ca sa fiu mai sigur incerc ideea asta.

Eu am gasit mai multe topicuri, dar nu inteleg explicatiile smile.gif)

Oricum, explicatia a fost foarte clara. O sa incerc cand ajung, si revin cu rezultatul. Multumesc.


--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciush
post 25 Jun 2009, 14:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 5 April 08
From: Timisoara, Bocsa




totusi, cel mai probabil carbunii sunt uzati, verifica si bornele de la baterie sa nu fie oxidate (fa-le sa luceasca)


--------------------
dacia logan 1.4 Mpi 2005 laureate - TM 10 ***
Cand ai incercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Jun 2009, 15:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




treaba este ca ai ceva probleme pe la electromotor , sint 2 modele unul lung si unul scurt , date despre repararea electromotoarelor gasesti aici , de obicei cind se umbla pe la electromotor se schimba si bucsile si periile (e mai bine)

This post has been edited by bygy007: 25 Jun 2009, 15:06


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutzdobrescu
post 25 Jun 2009, 16:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




ciudat... am pus o cheie mai lunga intre bobina si baterie...(ca nu aveam niciun fir la indemana.. ) si a pornit.... Acum sper sa fi fost asta singurul motiv pentru care nu pornea... smile.gif Va multumesc mult.. sper sa fie ultimul post din topicul asta smile.gif)


--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Jun 2009, 16:24
Post #7


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




un set de perii colectoare este maxim 10lei;)
recomand pe cele facute de sc rofep sa urziceni.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 17:13
Forum Renault