DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> termostat dacie break

danutzdobrescu
post 23 Jul 2009, 08:09
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




Salut.. Stiu ca s-a vorbit destul de mult despre urmaoarea problema, doar ca problema mea e putin diferita smile.gif)
Am o dacie break din 96, si am plecat saptamana trecuta din oras. Am oprit dupa vreo 40 de km, si fara niciun motiv, am ridicat capota. Borcanul de apa se misca destul de tare din cauza ca apa fierbea.. Am stat vreo 15 minute, am completat, si am facut opriri regulate sa completez si sa las sa se raceasca. Mentionez ca nu s-a aprins nimic prin bord, si nici eu nu m-am uitat sa verific la cat a ajuns temperatura apei. Masina era mai mult decat incarcata cu bagaje, 4 pasageri.. Si au fost parti de drum unde am avut dealuri destul de mari si saraca tragea usor usor..

Nu am avut problema asta, sau nu stiu eu sa o fi avut cu masina doar usor incarcata...


Acum sa elimin niste probleme din start.

1. Din cate am citit, ar putea fi problema cu garnitura de la chiuloasa (sper ca m-am exprimat bine smile.gif) ). S-ar vedea daca ar fi apa in ulei, dar nici pe carpa nu se vede apa, si nici daca dau cu bricheta pe sonda de la ulei nu sfaraie nimic (am inteles ca ar trebui sa sfaraie)..

2.Aer pe instalatia de racire nu am pentru ca la relanti nu face "bulbuci" in borcan smile.gif

3.Termostatul blocat pe inchis. Aici nu am nici cea mai vaga idee unde naiba il gasesc.
Din borcanul meu pleaca un singur furtun, si din cate am inteles, termostatul trebuie sa fie pe furtunul care vine de la radiator la motor.. acolo din pacate nu am nimic. Unde ar putea fi situat ca sa il verific.. sau este posibil sa nu il am... ?

//edit: am vazut unde se afla teoretic, dar am verificat furtunul ala, si nu e...

As vrea niste detalii aici, sa stiu daca trebuie sa il pun(termostatul, in cazul in care nu il am) ca sa nu se strice vreo ceva, sau cam care ar fi problema pentru apa mea care fierbe continuu..
Prin oras nu fierbe daca merg 10-15 minute. se incalzeste, logic, dar nu fierbe.

P.S. O intrebare practic stupid. uleiul M20W40 este pentru motor pe benzina, da? Ca eu parca stiam ca este M40W20, dar mi s-a spus ca le incurc.. mellow.gif

This post has been edited by danutzdobrescu: 23 Jul 2009, 08:32


--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 23 Jul 2009, 08:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




termostatul se afla intr-un furtun gros, ce pleaca de deasupra motorului si intra in radiator pe partea superioara stanga (sofer). E prins cu un colier suplimentar. Desfaci din coliere furtunul gros, cumperi un termostat si il montezi acolo. Cauti pe forum poze si vezi cum se baga acolo.

bafta!


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Jul 2009, 08:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




daca mergi la asa sarcina pe caldura asta pune un ulei mai bun 20w50 si din ungere deficitara se incalzeste


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutzdobrescu
post 23 Jul 2009, 08:45
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




QUOTE(rokos @ 23 Jul 2009, 08:36)
termostatul se afla intr-un furtun gros, ce pleaca de deasupra motorului si intra in radiator pe partea superioara stanga (sofer). E prins cu un colier suplimentar. Desfaci din coliere furtunul gros, cumperi un termostat si il montezi acolo. Cauti pe forum poze si vezi cum se baga acolo.

bafta!
*


Am facut un edit, si am zis ca am vazut unde ar trebui sa fie termostatul. Nu este. Eu vreau sa stiu doar daca este normal sa imi clocoteasca apa fara termostat (erau vreo 30 de grade afara, asta daca conteaza) avand in vedere conditiile descrise mai sus...

@krapcarasu deci sa inteleg ca si 20W40 e ptr benzina. Ms, o sa incerc cu W50 cum zici tu.


--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 23 Jul 2009, 12:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




nu e normal sa fiarba nici cu nici fara termostat.
verifica antigelul, ce concentratie are? de care ai?
vezi sa nu ai pierderi pe instalatie.
fa o aerisire compleat a circuitului.
verifica sa nu ai radiatorul infundat.
mai cauta pe forum ca s-a mai discutat ceva similar.

bafta!


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutzdobrescu
post 23 Jul 2009, 12:12
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




ok. o sa le verific. antigel nu mai stiu exact ce am, o sa caut punga.

Oricum, mai ramane o singura intrebare. Atata timp cat nu imi clocoteste apa acolo, este ok? Adica sa zicem pana rezolv problema, mai merg cu ea, dar am grija sa verific sa nu ajunga sa clocoteasca, se poate intampla ceva?


--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 23 Jul 2009, 12:26
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




de obicei se face praf motorul sau accesoriile lui, ma refer in special la pompa de apa...


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutzdobrescu
post 23 Jul 2009, 12:37
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 6 August 08




deci poate o sa ma credeti idiot ca mai pun o data intrebarea, dar zic eu ca nu sunt.

Motorul din cate am inteles se face praf daca merg cu apa clocotind..

Intrebarea mea a fost daca este ok sa merg atata timp ca nu imi clocoteste apa acolo. Din raspuns trag concluzia ca se pot strica chestii si daca apa e ok ca si temperatura si daca clocoteste. De asta am repetat intrebarea.

This post has been edited by danutzdobrescu: 23 Jul 2009, 12:39


--------------------
Dacia 1410 CL 1996 - GL-05-PYD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 23 Jul 2009, 23:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Nu te considera nimeni idiot! smile.gif Ce daca insisti cu intrebarile?De-asta e forum,ca sa discutam.
Eu zic ca nu e absolut nici o problema sa circuli daca apa nu fierbe.


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Jul 2009, 05:55
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ideea este ca poti merge dar
FOARTE MARE GRIJA CU OCHII CIT CEPELE PE INDICATOARELE DE TEMPERATURA APA SI BECUL DE DEASUPRA ACULUI (cel care semnalizeaza supratemperatura )
daca nu se raceste poti da drumul la caldura cu inconvenientele respective , eu am facut un drum bucuresti constanta si retur cu garnitura ciupita
apa se poate duce pe evacuare , mie nu imi pierdea mult dar era suficient un pic de presiune in instalatie , sau sa traga cind coboara pistonul si gata , fierbea in maxim 5-10 km chiar cu termostatul scos , nu se vedeau bule in vas decut daca o accelerai 2-3 min la 2000 ture
succes

This post has been edited by bygy007: 24 Jul 2009, 05:56


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 14:26
Forum Renault