DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Intrebari Reparatie/Schimbare supape

padual
post 21 Aug 2009, 02:45
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




Salutare,

Am un Focus 1.8 85kw benzina 1998. Masina are 138k km pe bord dar intind sa cred ca reali sunt cam dublu. Are montata o instalatie de GPL Brc din 2000, in posesia mea fiind de un an si jumatate.

Problema:
- motorul nu merge rotund. Pe benzina nu este asa de evident, insa pe gaz se aude de parca ar merge in 3 pistoane, cu toate ca nu cred ca se intampla asta deoarece are suficienta putere.
- la inceput am crezut ca este de vina o bujie, insa am verificat (impreuna cu mecanicul) si bujiile nu au probleme.
- merg cu masina asa de ~1000km.
- un amic mi-a facut testul cu 'carpa' in sensul ca am pus o carpa subtire in dreptul tevii de esapament si in anumite momente era usor trasa in interior in loc sa fie impinsa in afara.


Mecanicul mi-a spus ca este o supapa de evacuare cu probleme, dar ca nu poate stii pana nu dau jos chiulasa. A mai spus ca poate fi de vina si scaunul supapei, si ca la reparatie va trebui cel mai probabil sa schimb supapa si scaunul posibil va trebui rectificat.

Nelamuririle si intrebarile mele:
- Este posibil sa nu fie nevoie sa schimb nimic? Ma gandesc ca poate supapa nu e mai inchide bine din cauza vreunui reglaj. Este posibil? Cand merg pe benzina aproape ca nu imi dau seama ca este o problema. Masina trage destul de bine.

- Care poate fi cauza unei supape stricate? Poate fi de la varsta/uzura? Poate fi de la un regim de exploatare necorespunzator (mers subturat/supraturat?In oras schimb la 2500 de ture, iar cam odata pe luna fac un drum spre Constanta cu 140-150 km/h pe autostrada, deci peste 3000 de ture).

- Ce se poate intampla daca mai merg asa cu masina?

- Ce presupune reparatia - schimbarea unei supape? Este indicat sa le schimb pe toate cele 8 supape de evacuare?

- Cam cat costa o supapa de evacuare?


In maxim 3 saptamani am sa repar aceasta problema (astept salariul biggrin.gif ). Acest topic il deschid din curiozitate, ca sa stiu la ce sa ma astept, dar mai ales pentru alte persoane care pot trece prin ce trec eu, avand in vedere ca nu e ceva care sa tina strict de ford sau de focus.

Am cautat cat am putut peste tot pe net si nu am reusit sa gasesc pe cineva sa mai fi trecut prin asa ceva...am scris si pe forumul clubford, dar acolo lumea nu pare asa priceputa ca pe aici, si oricum Daciaclub e 'prima iubire' ca sa zic asa:).

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 21 Aug 2009, 21:33
Post #2


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Este vorba de masina cu numere bulgaresti din semnatura?...
Cred ca problema este la instalatia GPL.De cine-i pusa?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 24 Aug 2009, 13:05
Post #3


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Primul si cel mai ieftin lucru, la care trebuia sa se gindeasca si mecanicul, era verificarea jocului tachetilor. daca nu i-a trecut prin cap, mai bine te duci la altul.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 24 Aug 2009, 16:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




Am sa il pun cu prima ocazie sa faca treaba asta!
Am mai intrebat in stanga si in dreapta si cineva mi-a spus ca pot aparea depuneri pe supapa de evacuare, in special in cazul unui mers mai subturat...poate fi asa ceva in cazul meu?


Legat de instalatia de GPL: asa am cumparat masina, cea cu numere bulgaresti din semnatura smile.gif. La momentul cumpararii, masina nu avea numere bulgaresti, si era adusa din Italia. Instalatia a fost montata pe masina in 2000 (mi s-a spus cand am fost sa ii fac o revizie anul trecut) cel mai probabil in Italia. Nu cred sa fie de la instalatie, mai ales ca in mers nu am nici o problema, si relantiul este destul de stabil.

This post has been edited by padual: 24 Aug 2009, 16:24


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Aug 2009, 15:11
Post #5


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Lumea bate prea multa moneda pe subturare. De depunerea calaminei, in marea majoritate a cazurilor, e responsabil, in principal, consumul de ulei.

Verifica jocul tachetilor, daca unul sau mai multi nu mai au joc, sau au insuficient, cind motorul se incinge si coada supapei se dilata mai mult, nu se mai inchide cum trebuie si-ti da simptomele pe care le-ai descris. Abia dupa verificare si reglare te gindesti la ceva mai rau. Ia-o gradat.

This post has been edited by corbex: 25 Aug 2009, 15:37


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 26 Aug 2009, 11:51
Post #6


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




Posibil sa aiba tacheti hidraulici la care nu se regleaza nimic, doar se verifica vizual uzura superficiala si daca scapa ulei din tachet (caz in care n-ar mai functiona cum trebuie respectivul tachet, iar inaltimea de deschidere a supapei ar fi foarte mica.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 18 Oct 2009, 11:12
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




Legat de tacheti hidraulici: am studiat putin problema si la Zetecurile dupa 98 nu mai sunt hidraulici. In schimb la tot ce e zetec pus pe escort sunt hidraulic. In cazul meu deci...nu.

Dupa o lunga asteptare a venit si randul sa bag banii in masina...insa nu cu prea mare folos.

Am facut test de compresie, si a iesit ~10 pe toti cilindri...deci ideea desteapta a unui mecanic, cum ca o supapa pe evacuare nu e buna pica...acuma insa care sa fie problema, ca motorul de intrerupt tot intrerupe. Am schimbat bobina, fise, si bujii, si problema s-a ameliorat un pic dar nu a disparut. Un amic e intr-o situatie similara cu un focus 99 de 1.6, si el e mai disperat ca mine pentru ca avea intre 7 si 8 la testul de compresie si a desfacut motorul, crezand ca de acolo e. Baietii i-au curatat supapele care aveau depuneri si acum are peste 9 pe toti 4 cilindrii. Dupa ce a schimbat 2 bobine si un set de fise, plus bujiile i-a mers masina bine cam 100km si acuma incepe din nou sa ii intrerupa...sa le ia naiba de masini! Cred ca o sa le dam foc amandoi sa scapam de o grija, ca nimeni nu stie ce au. El a fost cu ea de 2 ori la tester si nimeni nu a stiut ce sa-i spuna...l-au luat cu celebrele "ai schimbat aia...da aia, da poate sa fie si de la aia"!

Din ce imi dau eu seama simptomele pot aduce cu avans prost reglat, sau vreun senzor cu probleme..., intrucat la relanti se aude un 'crantanit' din cand in cand iar motorul nu merge tocmai rotund, iar in mers simt ca nu are putere cum ar trebui. La altceva nu ma mai pot gandi. Stiti cumva cum se regleaza timpii de aprindere la aceste masini (se pot modifica din calculator sau sunt standard si se adapteaza in functie de vreun senzor)?


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 18 Oct 2009, 22:20
Post #8


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




La ce service ai fost?
Si te-ai suparat pe mine cind am zis ceva data trecuta referitor la dat foc biggrin.gif glumesc

This post has been edited by bobo77: 18 Oct 2009, 22:20


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 20 Oct 2009, 00:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




Imi plac oamenii care au simtul umorului smile.gif

Am fost la un service de cartier in Mangalia. Eu am schimbat bobina,fisele si bujiile din proprie initiativa, cu mainile mele, si imi place sa le trec la cheltuieli de intretinere (toate la un loc nu au depasit 400 de lei - bujiile aveau 40k km, iar fisele Dumnezeu stie).

Mergand cu diferite taxiuri pe gaz (ca pasager) am observat ca toate au 'crantanitul' acela care mi se mai aude din cand in cand mie pe benzina si mereu pe gaz...asa ca se pare ca e in categoria 'asa face toate'. Cineva mi-a sugerat ca ar trebui sa schimb filtrul de gaz si sa mai vad pe urma.



--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th May 2025 - 11:21
Forum Renault