DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ventilator mort

mihaivasc
post 17 Sep 2009, 16:53
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 30 March 07




Nu mai porneste ventilatorul ce sufla aer in interior. Am verificat sigurantele (le-am inlocuit) dar se pare ca nu sunt ele de vina. Unde as mai putea sa verific si ce? Motorasul unde este amplasat?

18 Sep 2009, 10:13:
Am uitat sa mentionez faptul ca inainte de a muri o vreme se comporta ciudat in sensul ca pe pozitia pornit se oprea si pornea din nou cum avea el chef. Deci cel mai probabil ma gandesc ca e vorba de un contact imperfect. Astept sugestii.
Merci!

This post has been edited by mihaivasc: 18 Sep 2009, 09:13


--------------------
Dacia Nova GTI 1999 GTI
Nova GTI'99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Sep 2009, 09:16
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Verifă mufa si contactele comutatorului de pe consola centrală. Pentru asta e suficient să demontezi panoul lateral de la picioarele pasagerului.

Motorul e amplasat in compartimentul în care se află motorul ștergătoarelor și rezervorul de lichid spălare parbriz. E destul de greu accesibil, trebuie demontat panoul parafoc și capacele aerotermei, dar nu cred că vei avea nevoie să ajungi acolo.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 18 Sep 2009, 10:48
Post #3


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




nici la mine nu mai mergea, si era de vina un fir care mergea la o rezistenta, dar pentru asta a trebuit sa dau toata aeroterma aceea jos, ca sa ajung la motoras... cred ca asta va trebui sa faci si tu :-s sa vezi de unde e problema


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 18 Sep 2009, 19:22
Post #4


mmi&g


Group: Members
Posts: 290
Joined: 4 October 07
From: buc




In spatele tabloului e o mufa dubla care intra in 2 papucei de pe tablou.Undeva in partea de sus.La mine asta a fost


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaivasc
post 21 Sep 2009, 19:24
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 30 March 07




Am dat jos capacul lateral dreapta dar din pacate nu am gasit nimic care ar putea fi. La mine comutatorul cu cele 4 pozitii (oprit pornit1, 2 si 3) este ca o mufa cu 6 contacte din care merg firele. Am testat cu un beculet legat la masa si la fiecare contact pe rand dar se pare ca nu ajunge curent (contact pus). La motorul aerotermei daca este asa complicat nu cred ca o sa ma bag (nu am saptiul si conditiile necesare). Alte sugestii inainte de mecanic?


--------------------
Dacia Nova GTI 1999 GTI
Nova GTI'99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 21 Sep 2009, 20:14
Post #6


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




pai daca zici ca nu iti ajunge curent pe mufa care vine din bord si se duce in aeroterma, inseamna ca e ori siguranta, ori unul din firele care merg pe placa aia cu sigurante de vina


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Sep 2009, 20:16
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu cred ca este o problema de alimentare nu stiu cum este montat blocul de rezistente si motorul (poate fi montat pe plus sau minus) , postez o schema simplificata a sistemului
totusi incearca daca ai posibilitatea sa masori pe bornele de alimentare ale motorului posibil sa fie montat pe plus si o perie sa nu faca contact bine si din cauza aia sa nu mearga

Attached thumbnail(s)
AEROTERMA.JPG ( Size: 35.54k ) Number of downloads: 1501


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Sep 2009, 20:17
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Poate fi vorba însă și de un contact întrerupt sau papuc scos de pe placa cu rezistențe aflate lângă motorul aerotermei. Parcă firul de + ajunge acolo întâi, iar apoi pleacă prin rezistențe spre comutatorul din consola centrală.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 22 Sep 2009, 07:33
Post #9


mmi&g


Group: Members
Posts: 290
Joined: 4 October 07
From: buc




Cred ca ai omis postul meu de mai sus.Eu am dat 30 ron in service ca sa constate ca iesise mufa aia de pe spatele placii cu sigurante (tabloul).

La mine firele acelei mufe sunt scurte si de fiecare data cand aplec tabloul ca sa vad sigurantele iese si tre sa ma bag pe sub bord ca sa o infig la loc.

Repet,e o mufa dubla care intra in 2 picioruse fixe .


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 22 Sep 2009, 08:29
Post #10


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Daca tin bine minte (chestiune confirmata de schema lui bygy) rezistentele si motorul sunt in carcasa aerotermei.

Daca nu are tensiune pe comutator, e o intrerupere pe undeva pe traseul: +12V permanent - mufe legare la placa sigurante - siguranta - releu cuplare - iar mufa - fire - mufa legare aeroterma - ce-o fi prin interior (aici e nasol daca e cum spune maersk) - mufa de mai devreme - comutator.

Deci trebuie verificat cu lampa in ordinea de mai sus pina unde intrerupe...

Inainte de a umbla in aeroterma, verifica daca ai tensiune pe mufa din care pleaca firele in aeroterma (papucul firului albastru). Daca ai tensiune pe ala, problema e din aeroterma. sad.gif

PS: pot fi chiar firele intrerupte, desi pare cel mai putin probabil. Mie mi-au lipsit complet doua portiuni de cablu de la traseul martorului frinei de mina. Mama lor de soricei... smile.gif



This post has been edited by elm: 22 Sep 2009, 08:34


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 Sep 2009, 12:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Aeroterma, e sub bord. Motorul e in acelasi compartiment, undeva la partea de sus. De la motor nu are cum sa iasa firele, ca sunt lipite pe rezistentele care fac diferenta de turatie.Deasupra acceleretiei, deci intre aeroterma si axul volanului, e o cupla cu 4 fire, aceleasi culori, ca la rotactorul din bord, mai putin cel negru, sau maro.Deci rosu, verde, galben si albastru. Pentru proba, desfaci cupla, si pe cea care merge catre motor ( mos), pui de la masa, un fir pe pinul cu fir rosu (culmea), si de la plus-baterie, pe rand la celelalte trei, care sunt cele trei turatii. Daca merge la toate trei, cu turatii diferite, e normal, si defectul e de la panoul cu sigurante. Acolo, cand cobori panoul, din fund catre tine, al doi-lea releu , e al aerotermei, care are in partea dreapta , siguranta lui.Sub releu, pe partea cealalta a cablajului, e acea cupla cu 2 fire, de care s-a spus in posturile de mai sus.Scoate releul , pune rotactorul (cel de pornit )pe una din trepte, si fa strap cu la pinii neparaleli(stanga -dreapta) ai releului, pe cablaj. Asa simulezi releu inclemat, si ar trebui sa plece ventilatorul. Daca nu pleaca, vezi sub cablaj, in dreptul releului, daca nu e iesita mufa, cu firele care duc spre motot...
Fa asta pana aici, si daca nu rezolvi, continuam.

27 Sep 2009, 12:57:
Faci strap, cu ceva metalic, chiar si o sarma, sau pune primul releu in locul lui (cu conditia sa fie bun)

27 Sep 2009, 13:02:
Releu universal : pinii paraleli reprezinta comanda releulu, si e un pin la plus si celalalt la minus, iar cei neparaleli reprezinta intrerupatorul, la care nu exista plus si minus. Intra pe la unul, si iese pe la celalalt.

This post has been edited by PH-06-BOA: 27 Sep 2009, 13:02


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 27 Sep 2009, 13:55
Post #12


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu sunt deloc lipite acele fire.Sunt prinse cu papuci.
9garniturapee2.jpg
dsc02523o.jpg
dsc02524qi.jpg

Cum spuneam, plusul se duce direct pe colectorul motorului. Dacă la comutator nu ajunge tensiune, mă tem că trebuie desfăcut capacul aerotermei...

This post has been edited by MAERSK: 27 Sep 2009, 15:23


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 Sep 2009, 18:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Al tau, e facut de alta tura. Se intampla si la straini. Nu e de mirare.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 28 Sep 2009, 08:50
Post #14


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




nu imi zi ca nu se dezlipeste, ca mi s-a dezlipit mie de la rezistenta aia ondulata un fir wink.gif
pana nu dai jos sa vezi ce e acolo nu iti dai seama


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Sep 2009, 11:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




aia e o bobina de deparazitare


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaivasc
post 2 Oct 2009, 15:53
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 30 March 07




Problema a fost la contactele aerotermei. Erau corodate. M-a costat 60 RON la mecanic.


--------------------
Dacia Nova GTI 1999 GTI
Nova GTI'99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adimag
post 26 Mar 2010, 19:35
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 26 March 10




Salut! am si eu o problema asemanatoare pe un opel vectra. nu imi functioneaza nici ventilatorul de la radiator si nici suflanta. faza e ca am citit toate post-urile si am desfacut tot ( am refacut contactele de la suflanta(ea e probata si merge) am desfacut din bord butonul ala cu treptele si e prefect valabil, am vetificat si schimbat sigurantele cu toate ca erau bune) insa am masurat tensiunea de pe sigurante si am obs ca e pe minus asa ca am facut o masura simpla de rezistenta cu caroseria! cele doua sigurante(de la ventilatorul de pe radiator si de la suflanta) nu indica nimic pe cand restu imi arata ca apare o rezistenta! eu cred ca e ceva de la alimentarea tabloului de sigurante insa nu stiu cum sa ajung la ea! daca imi poate cineva sa dea sfaturi accept cu placere. Multumesc!


--------------------
Opel vectra 1992 - vs-03-wcu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madalin18
post 26 Mar 2010, 20:21
Post #18


Membru foarte nervos


Group: Members
Posts: 277
Joined: 16 April 09




am eu un elv foarte bun de nova de vanzare


--------------------
Dacia logan 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 21:01
Forum Renault