jenti separate pentru cauciucuri de iarna?
![]() ![]() ![]() |
jenti separate pentru cauciucuri de iarna?
csocso |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|||
mache2k |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 29 August 06 From: Bucuresti ![]() |
1. corect este janta/jante
2. daca folosesti pneuri de aceasi dimensiune, verifici presiunea la roti constant (1 data / luna sa zic) nu are ce sa se intample cu acele jante... Singurul mod in care sunt afectate (indoire) jantele sunt la loviri (urcari bruste pe borduri inalte, gropi adanci luate cu viteza, etc.) |
--------------------
Renault
Scenic
2005
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Teoretic, având al 2-lea set de jante, scutești ceva bani pe termen lung, pentru că la fiecare schimbare de anvelope, dacă se dorește a fi o treabă de calitate, roțile trebuie re-echilibrate.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
csocso |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
ok, jenti=janta:)
desi sunt ungur ma descurc mult mai bine cu limba romana decat multi romani, insa pe asta l-am ratat:) in fine, problema este ca discutand cu un sofer de la birou mi-a spus ca exista posibilitatea ca din cauza repetatelor schimburi sa ''sara'' cauciucul de pe janta in timpul mersului, ca nu stiu ce se uzeaza!! mentionez ca eu am jante din aliaj. This post has been edited by csocso: 16 Oct 2009, 14:21 |
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Era doar invidios...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
csocso |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
ma gandeam si eu la diferite scenarii, sa dau 5 milioane sau 4 pe un set de jante din tabla
|
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
@csocso
Eu m-am hotarit si am sa-mi fac roti de iarna "complete". Toamna trecuta "am incaltat" jantele cu cauciucuri de iarna, primavara le-am pus pe cele de vara si pot sa spun urmatoarele: = de fiecare data am fost nevoit sa echilibrez rotile de 2 ori si tot nu "au iesit" ca cele "de fabrica"; = foarte greu gasesti meseriasi care sa le echilibreze ca lumea pentru ca trebuie tinut cont de mai multe chestii si nu stiu citi meseriasi se pricep sau vor sa faca treaba de calitate. = fiecare janta are un "centru de greutate" daca pot sa spun asa... = fiecare anvelopa are niste markeri (puncte colorate) care inseamna ceva... = ei bine, cauciucul si janta trebuiesc potrivite in functie de acesti parametri pentru a anula pe cit posibil aceste neajunsuri (janta si cauciucul nu sint ideale...) = dupa asta urmeaza operatiunea de echilibrare, care sa fim cinstiti... daca mesterul nu stie ce "sa bata" in masinaria aia, degeaba le mai invirte. Una peste alta, imi fac roti de iarna (mai cumpar 3 jante+cea de la rezerva) pe care incerc sa le montez/echilibrez cit mai bine si dupa aia nu mai am treaba... Costurile de montare/echilibrare intr-un an sint egale cu pretul unei jante de tabla. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
csocso |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
deci esti pentru jante separate!
|
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
tribunul |
![]()
Post
#9
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(csocso @ 16 Oct 2009, 14:59) intrebarea este daca se intampla ceva cu jentile daca schimb de 2 ori pe an caucucurile de pe ele, adica ceva care sa ''strice'' jentiile si sa puna in pericol siguranta masinii? nu se intampla nimic. @mariuscond, partea mai proasta este ca trebuie sa echilibrezi si rotile care au stat pe tusa. Adica rotile depozitate trebuie echilibrate cand le pui pe masina. This post has been edited by tribunul: 16 Oct 2009, 14:51 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
mariuscond |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Depinde cum stau pe tușă...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
tribunul |
![]()
Post
#12
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(mariuscond @ 16 Oct 2009, 16:09) Asa am patit asta primavara, cand am pus rotile cu cauciucuri de vara. Am fost nevoit sa le echilibrez. Rotile au fost depozitate una peste alta, intr-un garaj din beton. Dupa ce le pun si pe cele de iarna, o sa-ti zic daca a fost nevoie sa le echilibrez sau nu. PS. Au tras tusa pe ventil ... si mergeau destrabalate. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
litza |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
De 3 ani depozitez jantele de iarna una peste alta si nu au nimic. Iarna la fel cu cele de vara. Poate anul asta ar trebui echilibrate, asa de amorul artei, sau de uzura normala a cauciucului.
This post has been edited by litza: 16 Oct 2009, 15:48 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
adiya |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#16
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Eu zic sa-ti ei al doilea rind de jante, este doar o parere.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
fictiv2004 |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 September 04 ![]() |
Intrebarea e pur retorica, sub toate aspectele tehnice e bine si necesar sa ai jante pentru cauciucurile de iarna ( si aproape obligatoriu sa fie de otel). Problema la romani ( unguri
![]() |
-------------------- |
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
am achizitionat si eu cauciucuri de iarna si la mine calculul a fost urmatorul: pt. a da jos 4 cauciucuri si pune altele 4 si echilibrate ma costa 1,1mil (o vulcanizare pe la cotroceni), asa ca am cutat pe bursa si am luat 2jenti de otel cu tot cu capace in stare foarte buna cu 1,5mil si alta tot dupa bursa la 1mil nou nouta. asa ca cine vrea calculeaza putin si vede cum iese
![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
V a L y O |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu unul sunt pentru jante separate. Pe langa ca e mult mai putin chin atunci cand trebuie sa pui gumele de iarna, mai scutesti si niste bani (2 x echilibrat 4 roti + 2 x manopera demontat/montat 4 cauciucuri de pe/pe jante, asta in fiecare an). Si scapi si de caratul cauciucurilor pana la vulcanizare. Iar diferenta de spatiu ocupat de 4 roti fata de 4 cauciucuri e nesemnificativa.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
fictiv2004 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 September 04 ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 27 Oct 2009, 23:17) am achizitionat si eu cauciucuri de iarna si la mine calculul a fost urmatorul: pt. a da jos 4 cauciucuri si pune altele 4 si echilibrate ma costa 1,1mil (o vulcanizare pe la cotroceni), asa ca am cutat pe bursa si am luat 2jenti de otel cu tot cu capace in stare foarte buna cu 1,5mil si alta tot dupa bursa la 1mil nou nouta. asa ca cine vrea calculeaza putin si vede cum iese ![]() ![]() V a L y O Posted Yesterday, 19:27 Eu unul sunt pentru jante separate. Pe langa ca e mult mai putin chin atunci cand trebuie sa pui gumele de iarna, mai scutesti si niste bani (2 x echilibrat 4 roti + 2 x manopera demontat/montat 4 cauciucuri de pe/pe jante, asta in fiecare an). Si scapi si de caratul cauciucurilor pana la vulcanizare. Iar diferenta de spatiu ocupat de 4 roti fata de 4 cauciucuri e nesemnificativa. Deci, cum spuneam, cultura auto a romanului obisnuit = 0 !!! Bai fratilor, daca in mare majoritate a manualelor proprietarilor, daca in reglementari locale din multe regiuni, daca in ceva tari din EU scrie mare si clar in lege ca asa trebuie procedat - vine iarna, pui pe masina anvelopa cu steluta - ce mama ciorilor mai vreti ?? 99% din romani fac niste calcule meschine, au masini de mii, zeci de mii de Euro, da carcotesc ca nu vor sa achizitioneze niste gume amarate, care in foarte multe situatii de iarna ii scutesc de neplaceri.... . raspuns de la un Autohaus in Bavaria pentru o masina rezervata ptr. 2 zile, in vederea vizualizarii, si apoi a vanzarii: obligatoriu, toate masinile noastre au incluse un set de gume de iarna |
-------------------- |
|
fictiv2004 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 September 04 ![]() |
Am vazut ieri intr-n magazin Plus suportul acela de stocat 4 anvelope incaltate; pret de vanzare- parca 47 lei; fabricatie germana.
|
-------------------- |
|
tribunul |
![]()
Post
#22
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(tribunul @ 16 Oct 2009, 16:38) Asa am patit asta primavara, cand am pus rotile cu cauciucuri de vara. Am fost nevoit sa le echilibrez. Rotile au fost depozitate una peste alta, intr-un garaj din beton. Dupa ce le pun si pe cele de iarna, o sa-ti zic daca a fost nevoie sa le echilibrez sau nu. PS. Au tras tusa pe ventil ... si mergeau destrabalate. Le-am pus si pe cele de iarna...si numai surprize am avut. - nu puteam sa desfac prezoanele, au fost stranse de cei de la vulcanizare cu pistolul, am facut un drum pana la vulcanizare si i-am rugat sa mi le slabeasca. - o roata era dezumflata, asa ca da-i la pompa, noroc ca aveam o pompa de bicicleta. Scapa pe la ventil, cu toate ca a avut capacel. Inca nu am reusit sa trec de 100 km/h, dar se pare ca nu au nevoie de echilibrare. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
|
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
IsNa |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Bai fictivule (ca sa ma exprim pe limba ta): nu este vorba despre a monta sau nu anvelope de iarna, ci de a cumpara un set dedicat de jante, sau a monta/demonta anvelopele de pe jante la fiecare anotimp.
In general, e mai simplu si poate mai ieftin sa ai un set separat de jante, cel putin daca folosesti un set de gume mai multe sezoane. Eu am gasit util si demontatul in fiecare toamna / primavara, pt ca oricum se mai cer reechilibrate din cand in cand, si imi da ocazia sa si inspectez amamnuntit anvelopa. Cum oricum nu le folosesc mai mult de 3 sezoane niciodata, eu nu am jante separate. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
fictiv2004 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 September 04 ![]() |
QUOTE(IsNa @ 5 Nov 2009, 17:24) Bai fictivule (ca sa ma exprim pe limba ta): nu este vorba despre a monta sau nu anvelope de iarna, ci de a cumpara un set dedicat de jante, sau a monta/demonta anvelopele de pe jante la fiecare anotimp. In general, e mai simplu si poate mai ieftin sa ai un set separat de jante, cel putin daca folosesti un set de gume mai multe sezoane. Eu am gasit util si demontatul in fiecare toamna / primavara, pt ca oricum se mai cer reechilibrate din cand in cand, si imi da ocazia sa si inspectez amamnuntit anvelopa. Cum oricum nu le folosesc mai mult de 3 sezoane niciodata, eu nu am jante separate. ...deci cum spuneam: un alt prost obicei la anumiti conationali - citesc pe sarite, si ce-i mai grav, inteleg pe sarite; STIMATE domn din Timisoara( ca banatean nu esti dupa vocabularul cu bai ![]() |
-------------------- |
|
Stefan.A |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
si dupa palmele astea dupa ceafa pe care le administrati reciproc, va spun si eu ce mi-a zis un intelept (vulcanizator din 90' incoa), dupa ce si-a dat sapca pa' spate:
"alte jante frate, ca stresezi guma la fiecare schimb!" ....io mi-am luat jante de tabla (2 mil toate 4, secand) |
-------------------- |
|
SiloS |
![]()
Post
#27
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu am roti separate pentru iarna, votez pentru achizitionarea unui set de jante de table pentru gumele de iarna.
In ceea ce priveste echilibratul rotilor, vreau sa spun ce mi s-a intamplat mie: imi tragea masina dreapta destul de tare. Debutul a fost insidios, dar dupa un anumit timp problema s-a accentuat, la modul la care nu puteam sa merg fara o mana pe volan. Am verificat tot pe sub masina, am gasit totul in ordine, am facut geometria, desi nu era nevoie, "mecanicul" mi-a spus ca masina mea trage dreapta din cauza puntii spate care este stramba :|, dupa care mi-am bagat picioarele si m-am dus la vulcanizare sa schimb rotile fata intre ele. Asta era de fapt primul pas care trebuia facut. Dupa ce am schimbat rotile stanga-fata cu dreapta-fata masina a inceput sa traga stanga, cu aceeasi intensitate cu care tragea inainte dreapta. Zic bine, pacat de ele de Continental-uri ![]() Am schimbat apoi rotile stanga-fata cu stanga-spate. Acum masina merge drept. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Se recomanda folosirea de jante separate nu numai din cauza echilibrarii dar scotand cauciucul des de pe janta acesta se largeste , e drept foarte putin dar asta face sa nu mai etanseze bine si la o mica lovire de bordura se poate lasa(presupun ca nu folositi camere).
|
--------------------
-
-
-
|
|
freelancevoyager |
![]()
Post
#29
|
![]() Diesel specialist Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 09 From: Ploiesti ![]() |
Cel mai bien sa ai 2 randuri de roti de iarna si de vara.
Nu mai pierzi echilibrarea de fiecare data. Se amortizeaza investitia in al doilea set. |
--------------------
Opel
Astra H
2005 0745.767.363
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |