Octane Booster - ilogic
![]() ![]() ![]() |
Octane Booster - ilogic
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- -
|
|||
BBC |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Este ceva normal. Prin adaugarea acelui aditiv s-a marit cifra octanica. Din ce am citit se pare ca benzina romaneasca cu CO 98 este echivalenta cu benzina vestica cu CO 95 (zvon; nu am vazut date oficiale). Mai poate fi o cauza: autosugestia.
![]() Nu cred ca are ce sa dauneze motorului; singura problema cred ca va fi faptul ca o vei "calca" mai tare fiind entuziasmat de noile performante. ![]() |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#3
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Salut, prieteni.
Am facut plinul cu benzina Premium in a mea Dacia 1310 veche, dupa care am pus un Octane Booster de la ABRO. Eram curios ce o sa se intimple, insa ma asteptam sa nu se intimple nimic. De fapt, s-a intimplat. Masina e mult mai \"nervoasa\", cind apas pe acceleratie, se simte cum ma preseaza in scaun, senzatie pe care a mea D1310 foarte rar mi-o ofera. Ce nu inteleg este - de ce se intimpla asta? Pentru ca, logic, nu ar trebui sa se intimple decit daca pun benzina proasta, cu cifra octanica necorespunzatoare, ori, eu am pus cel mai bun Premium care se gaseste in Bucuresti. Alta intrebare ar fi daca dauneaza cu ceva masinii. nu este de loc ilogic. in momentul in care tu pui un aditiv de crestere a cifrei octanice cifra octanica creste ! deci este ABSOLUT LOGIC sa se intample ce ti s-a intamplat adica sa traga mai bine !!! |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#4
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Iata o pagina interesanta despre cifra octanica:
http://auto.howstuffworks.com/question90.htm/printable Benzina cu cifra octanica mare se poate comprima mai mult, fara sa explodeze (bineinteles, vorbim despre amestecul de benzina cu aer), fata de benzina cu cifra octanica mai mica. De aici, insa, logic, nu se deduce nici o crestere a performantei. Daca schimbi si benzina, si motorul, cu unul care comprima mai tare inainte sa dea scinteie, atunci da, putem spune ca benzina cu cifra octanica mare imbunatateste performanta. Dar, eu am schimbat doar benzina...[/url] |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- -
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Pai da, dar atunci cand benzina face autoaprindere pistoanele lucreaza unul impotriva altuia, si se pierde putere. Doar in situatie grava se ajunge sa auzi tacanitul specific de autoaprindere, dar ea exista intr-o anumita masura si cand motorul pare ca merge normal daca benzina nu e destul de stabila. Ceea ce simti tu acum e modul normal de functionara a motorului, atunci cand pistoanele nu lucreaza unul impotriva celuilalt, si nu distrug motorul, asa cum se intampla in majoritatea vietii unei dacia fara calculator de motor (sa nu le dai foc la aia de la Petrom...).
La DSN e senzor de detonatii, si daca se intampla prea des, atunci calculatorul reduce cantitatea de benzina si aer introdusa in cilindru astfel incat compresia fata de presiunea atmosferica sa fie mai mica. Si atunci motorul nu se distruge, dar nu trage cum ar putea. |
-------------------- |
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#6
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
> Pai da, dar atunci cand benzina face autoaprindere
> pistoanele lucreaza unul impotriva altuia, si se pierde > putere. Doar in situatie grava se ajunge sa auzi > tacanitul specific de autoaprindere, dar ea exista > intr-o anumita masura si cand motorul pare ca merge > normal daca benzina nu e destul de stabila. Cam asa m-am gindit si eu ca s-ar explica fenomenul. Totusi, ceea ce mi se pare ciudat este ca fara Octane Booster face autoaprindere. Nu am cum sa verific, dar nu prea imi vine sa cred chestia asta. Cel putin eu nu-l aud ca ar face autoaprindere. > La DSN e senzor de detonatii, si daca se intampla prea > des, atunci calculatorul reduce cantitatea de benzina si > aer introdusa in cilindru astfel incat compresia fata de > presiunea atmosferica sa fie mai mica. Si atunci motorul > nu se distruge, dar nu trage cum ar putea. Incredibil! [/quote] |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- -
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
"Totusi, ceea ce mi se pare ciudat este ca fara Octane Booster face autoaprindere. Nu am cum sa verific, dar nu prea imi vine sa cred chestia asta. "
Ba poti sa crezi. Producatorii de benzina de la noi sunt niste talhari. Benzina de la petrom e mult sub standarde, si sunt metode de a "pacali" instrumentele de masurat CO. Pe scurt, in loc sa produca o benzina de puritate buna, ei o pacalesc cu tot felul de substante menite sa franeze autoaprinderea (asta e rolul tetraetilului de pb, dar sunt si altele), din care se si fura mult, probabil. Asa benzina ajunsa in motor lucreaza instabil. Ca dovada sunt cazurile pe care le-am vazut des la Oltcit (care are compresia mai mare, si deci e mai sensibil la autoaprindere) in care luai contactul (deci scanteie ioc la bujii) si motorul continua sa mearga cateva secunde fara aprindere. O data chiar a fost cazul ca nu se oprea de loc motorul. A mers singur cu contactul luat (sigur, se scutura, si tusea tot, sarmanul) pana l-am omorit bagand in viteza cu frana de mana trasa. "Incredibil!" Pai de ce incredibil?? De fapt e indispensabil la motoarele care incearca sa stea foarte aproape de punctul stochiometric (acolo e cel mai mare pericolul de autoaprindere), ceea ce e indispensabil pt. poluare scazuta (de fapt pt. functionarea catalizatorului). |
-------------------- |
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#8
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Incearca Tempo 95 Premium de la Mol, poate ai sa faci diferenta intre ea shi Booster'ul ala(nume pompos, calitate romaneasca).
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
TRG-ul |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 3 January 09 ![]() |
Din ce an e Dacia si cat km are la bord ? :D As fi si eu interesat sa torn o sticla in rezervor :D B)
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- B 36 GLN
|
|
emil_t |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
parca la compresie 1:10 trebuie benizna de 100
|
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
puiu82 |
![]()
Post
#11
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Cu tot respectul sunt aproape 6 (sase)!!!!! ani de la ultima postare.
![]() |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 19:59 |