DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> eterna problem...FRANELE

fullhouse
post 28 Nov 2009, 10:41
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Buna dimineata tuturor. Mi-a venit si mie randul sa am probleme cu franele, in sensul ca se inmoaie pedala treptat si ajunge sa mearga pana in podea pana la urma. Azi vara am avut prima problema asemenatoare asa ca am schimbat toate garniturile din ea. Pompa e dublu circuit, 4 tevi cu ICP. Dupa ce le-am montat am constatat ca nu pot aerisi nicicum, nu se intarea pedala sub nici o forma. Am decis sa merg la un mecanic care mi-a aerisit direct de la conductele din pompa, surpriza, pedala beton, frane beton. Plec si eu acasa multumit, frana era super ok. Dupa cateva zile a inceput sa se mai lase, dar n-am dat importanta. Acum am ajuns sa nu mai am decat putin la capat de cursa. Ieri m-a apucat iar sa o aerisesc si zic sa o las prin cadere. Am strans limitatorul pe spate si am deschis aerisitorul stang, n-a curs o picatura intr-o ora cred. L-am deschis si pe celalalt, la fel. Am zis sa fac la pedala, dar nici asa nu am reusit sa intaresc pedala, vine putin lichid pe spate. Oare sa fie dusa pompa de frana? Pot incerca sa schimb pistonasele alea sau corpul pompei e de vina? Va multumesc anticipat


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 28 Nov 2009, 11:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




cand aerisesti, scoate sonda din pompa de frana mai intai. o desurubezi cu un 22 parca si pe urma te apuci de aerisit. sonda e aia care intra un fir in ea. nu mai ai alta pe pompa de frana .


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 28 Nov 2009, 13:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Am demontat sonda aia inainte de aerisire. Acum la o inspectie mai atenta am constatat ca de fapt limitatorul meu e blocat, in sensul ca nu pot deplasa nicicum pistonasul ala. Daca il demontez de pe masina il pot reconditiona cumva? Am auzit ca sunt multe probleme cu limitatoarele noi, imi puteti recomanda o firma producatoare, ceva?


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 28 Nov 2009, 15:05
Post #4


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Eu aveam limitatorul cazut... probabil de la gropi din provincie... si pe langa asta aveam si ferodourile pe spate noi deci era frana reglata mai slabuta (asa se face pana se pasuiesc). Acum am franele ca noua si merge bine.. si totusi nu este "eterna problema franele"... masina o ai cum o tii... nu e vina marcii... nu imi aduc aminte sa fi avut probleme cu franele pe Dacia vreodata in 11 ani.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 8 Dec 2009, 12:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




ia limitator de origine. daca iei ASAM, e mai prost ca ala pe care il ai acum pe masina. eu il aveam pe direct, in sesnul ca aveam o piulita groasa bagata intre parghia care achiona limitatotrul, si limitator. nu aveam treaba.

app, pe acolo itiprinde aer daca si scapa lichid.


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 8 Dec 2009, 14:26
Post #6


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




fullhouse, daca dupa ce mecanicul respectiv ti-a aerisit franele pedala a fost ok inseamna ca a intrat aer in instalatie si asta e cauza pt care ai pedala moale.
Ce fel de garnituri ai pus, sa nu fie din cauza lor.
Fa in felul urmator. Scoate traductorul de la ICP si incepi aerisirea. Aerisesti prima oara pomapa. Apoi roata dreapta spate apoi stanga spate, dreapta fata, stanga fata si din nou pompa. Dupa ce termini de aerisit faci 3-4 pedale tari si pui traductorul la ICP la loc.
Ar fi indicat sa folosesti un furunas transparent la aerisire. Un capat il pui pe aerisitor si iar celalalt intr-un vas. Rogi pe cineva sa iti faca pedala, desfaci aerisitorul, il strangi si persoana respectiva ia piciorul de pe pedala. Repeti operatia asta pana cand se vede pe furtunas ca nu mai sunt bule de aer.

Ca sa verifici daca limitatorul e ok (dupa cum spui tu ca nu a venit lichid la rotile din spate inseamna ca a ramas blocat pe inchis) desfaci conductele care intra in limitator si vezi daca iti vine lichid pe ele. Daca da, desfaci furtunul care iese din limitator si verifici si acolo. In cazul in care pe la furtun nu iese lichid si pe la conducte intra inseamna ca e limitatorul.
Daca nu iti vine lichid pe conducte e de la pompa sau ai conductele infundate.
Daca iese lichid din limitator mergi pana la cilindrii de frana si aerisioare, undeva e posibil sa fie infundat.
Nu te grabi sa schimbi limitatorul pentru ca o sa gasesti de origina cu dublu circuit si nu-ti recomand sa iei Asam decat daca nu ai alta solutie.
Bafta.
Daca tot ai aer pe instalatie si ai lichidul vechi si murdar ar fi indicat sa schimbi si lichidul de frana, insa ai grija sa iei unul bun DOT 4 care sa nu fie turcesc sau alte facaturi.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 8 Dec 2009, 14:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Limitatorul de ASAM este o mare teapa. Vb. din experienta.


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Dec 2009, 18:30
Post #8


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




lichid de frana recomand de chimopar:lifrom dot 4.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BILIXON
post 11 Dec 2009, 22:20
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 22 March 09




Buna seara la toata lumea!
Va rog sa-mi spuna cineva daca dupa ce opresc motorul si tin apasata frana este normal ca pedala sa se intareasca progresiv.Am probleme cu servofrana? Inca ceva: uneori dimineata gasesc pe cauciucul stanga fata, pe interior urme de lichid de frana.Ce sa fie?
Orice idee sau sfat este mai mult decat bine venit.


--------------------
Dacia Sandero Prestige 2009 - TL 02 LPO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 12 Dec 2009, 00:36
Post #10


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Incerc sa iti raspund eu: da, e absolut normal ca dupa oprirea motorului pedala de frana sa se intareasca. Ar fi fost o problema daca nu se intarea, dar asa...e de bine!Cu urmele de lichid de frana...poate garnituri pistonas ciupite. Scade lichidul in vasul pompei? daca da, ia-o la verificari.
(PS. dar sigur nu face pipi vreo pisica sau caine pe roata? eu unul am la bloc niste caini care zici ca se pisa cu bait de lemn pe roti...mereu am impresia ca pierd lichid...)


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BILIXON
post 12 Dec 2009, 10:54
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 22 March 09




Multumesc ATM pentru sfaturi!
Am verificat nivelul lichidului de frana si a cam scazut o voi duce la mecanic sa ridice pe elevator pentru o verificare temeinica.Iar cu ,,baitul de pisica sau de caine" nu merge ca este pe interiorul rotii exact intre bascula si sol.Oricum apreciez raspunsul si...simtul umorului de ce nu?Sa auzim de bine si sa tinem aproape toti iubitorii (de voie sau de nevoie ) de Dacii!


--------------------
Dacia Sandero Prestige 2009 - TL 02 LPO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 12 Dec 2009, 11:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Am patito si eu cu lichid de frana pe interiorul rotii. Tembelul de mine uitasesm sa strang calumea racordul flexibil laugh.gif


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pro155
post 15 Dec 2009, 21:54
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 15 December 09




Am avut aceeasi problema iarna trecuta.Am ajuns la concluzia ca nu trece chestia asta cu inmuiatul pedalei decat dupa ce schimbi cilindrii pe spate.Atunci am schimbat cilindrii si asta a fost leacul.
Inca ceva.Deoarece repartitorul e langa roata dreapta spate eu cred ca cea mai departata roata de pompa de frana este roata stanga spate.Eu cred ca ordinea in care se face aerisirea este asa:stanga spate,dreapta spate,dreapta fata,stanga fata.


--------------------
dacia dacia 1996 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kobra_bc
post 16 Dec 2009, 09:54
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 7 April 08
From: perpetuum mobile




limitatorul se poate reconditiona daca sunt duse doar garniturile din el si ai pe cineva care ti le poate face, in comert nu ai sa gasesti asa ceva.eu am limitatorul reconditionat si nu am probleme cu el.cat despre pedala care se inmoaie ori pierde lichid pe undeva, un aerisitor, o garnitura posibil sa fie si o conducta cu un por ceva, trebuie verificat foarte atent tot traseul.ori e pompa.ca sa schimbi numai pistonasele dupa parerea mea nu prea se merita deoarece am incercat si eu si tot nu am reusit sa o fac sa functioneze ca la carte.faceam aerisirea si dupa cateva zile nu mai aveam frane desi nu pierdeam lichid pe nicaieri.etrieri, pistonase, garnituri noi, limitator refacut, conducte in stare foarte buna si pana la urma pana nu am luat pompa noua nu am avut frane.am luat de proba una de asam pentru ca in acel moment nu am gasit de origine si deja am jumatate de an in care nu pot sa ii reprosez nimic.a costat dublu fata de pistonase.cred ca depinde si de noroc, poti sa prinzi si una buna sau una praf.cel mai bine iei de la un magazin pe garantie una de proba si ii spui ca daca nu da rezultate io duci inapoi wink.gif si vezi sa schimbi si saibele de bronz daca umbli la racordurile flexibile (si la limitator este una) pentru mai multa siguranta pentru ca o data stransa ea se deformeaza si la a doua strangere e posibil sa nu mai etanseze bine.

daca pompa e noua nu trebuie scoasa sonda pentru aerisire, daca urmezi pasii din instrunctiunile venite cu pompa noua nu ai probleme.intai montezi pompa fara conducte, pui lichid in ea si o lasi pana iti iese lichid pe toate gaurile de la conducte ( fara sa faci pedala) si apoi montezi conductele, desfaci aerisitoarele pe rand si ii faci aerisirea prin cadere pe fiecare roata (nu uita sa completezi cu lichid mereu) si abia apoi faci aerisire cu pedala.rezultatul va fi cel dorit wink.gif

This post has been edited by kobra_bc: 16 Dec 2009, 09:57


--------------------
dacia 1400 break 1998
stop accidentelor rutiere!nu viteza ucide, oprirea brusca o face!
~Dacia break 1.4 fab95~
~DRacia break 1.4 fab98~
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 23:49
Forum Renault