Nu intra in viteze, doar in a-5-a
![]() ![]() ![]() |
Nu intra in viteze, doar in a-5-a
CristyX |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1989 Break TX 5 viteze
- MM-16-DYA
|
|||
bylexus |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
QUOTE(CristyX @ 29 Jan 2010, 09:47) Dupa cum spune si titlul, de dimineata ma confrunt cu o mare problema, si anume, nu intra in viteze deloc, decat in viteza a-5-a. De cateva dimineti de cand temperaturile sunt cu minus, cand porneam masina pentru prima oara in acea zi, daca bagam in marsarier sau in a-2-a o scoteam foarte greu din aceste doua viteze (dar numai la rece), azi dimineata la fel, bag marsarier sa ies din parcare, si cand sa o scot a iesit foarte greu, si dupa asta nu mai vrea sa intre decat in a-5-a, ce ar fi de facut? Ce sa putut strica? Masina e cea din semnatura. Va multumesc anticipat. Uleiul foarte gros.... temperaturi extreme, de unde esti?! Iti intra a5-a deoarece nu ajunge asa mult ulei acolo, fiind viteza cea mai de sus. Eu zic ca nu s-a stricat nimic, eu i-as face schimbu de ulei din cutie, cu aceasta ocazie protejezi si cutia mai bine. Stiu ca si mie imi intra greu in iarna lui 2008, dar in noiembrie 2009 i-am schimbat uleiul din cutie si acuma nu mai am probleme ![]() Bafta! This post has been edited by bylexus: 29 Jan 2010, 12:18 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
CristyX |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 January 09 ![]() |
Pai, sunt din Baia Mare, au fost cam -17 grade in ultimele nopti, uleiul din cutie l-am schimbat in toamna, am pus ceva Castrol, nu mai stiu exact de care era, am coborat de 5 minute la masina, si dupa mai multe incercari am reusit sa o pun in viteza, dar mi-e sa nu mi se blocheze si sa raman in drum, ca in parcare nu e mare lucru, ce ulei de cutie mi-ai recomanda pentru iarna? Multumesc.
Bafta maxima. |
--------------------
Dacia
1310
1989 Break TX 5 viteze
- MM-16-DYA
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
tie nu iti intra cand ai motoru pornit sau nu iti intra nici asa cu motoru oprit?daca iti decupla ambreiaju jos se poate sa fie din cauza asta si atunci scapi ieftin la prima vedere...mai strangi putin cablu
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
CristyX |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 January 09 ![]() |
Pai nu intra nici cu motorul oprit nici cu el pornit, nici cu ambreiajul calcat, nici fara, dupa ce am incercat 10 minute la rand, am reusit sa o bag in viteza, problema apare la marsarier, cand bag marsarier, iese greu din el levierul, si dupa ce il scot cateodata merg vitezele, cateodata nu mai intra decat in a-5-a. Incerc pe cat posibil sa nu merg cu spatele, dar asta nu e o solutie de durata. Cam asta ar fi tot, idei?
This post has been edited by CristyX: 29 Jan 2010, 13:46 |
--------------------
Dacia
1310
1989 Break TX 5 viteze
- MM-16-DYA
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
urmareste pe sub masina sa vezi daca bieleta de legatura intre maneta si cutie nu e deplasata sau ingetara piese lipsa (are o siguranta zegher pe tija de maneta) inainte de a incerca sa bagi in viteza lasa masina sa mearga pe liber 1-2 minute fara ambreiaj apasat sa mai rupa uleiul , la mine cind dadeam drumul la ambreiaj chiar se ducea 10 cm pe vreme geroasa
This post has been edited by bygy007: 29 Jan 2010, 17:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
baranga |
![]()
Post
#7
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
asta e boala veche a cutiilor in 5 trepte(agata ceva in capac);mi-a ramas is mie o singura data si in 80.000km nici o problema si ulei ii bag numai valvolina(nu imi sariti in cap) dar de la schimb la schimb la uleiul din cutie nu am gram de pilitura pe busonul magnetiic.
O alta boala a lor este sa nu mai intre vitezele de sus(1,3,5) sau vitezele de jos(R,2,4)dar aici sare o bila de pe furci si in cazul asta trebuie doar capacul de la cutie dat jos. Sau sa vezi jale cand iti intra in doua viteze odata cutiile astea in 5; |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
CristyX |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 January 09 ![]() |
I-am prins miscarea ca sa iasa usor din marsarier, trebuie adus mai mult decat de obicei levierul spre stanga, nu inteleg de ce, dar functioneaza, multumesc tuturor pentru sfaturi.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 Break TX 5 viteze
- MM-16-DYA
|
|
ghitza |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ce ulei de cutie strain merge la dacie.eu am t90 acum si sunt multumit,intra usor in viteaza doar cand bag intra5-a fluiera ceva dar cand trec de 80 dispare pe parcurs.ce sa fie oare?sa fie de la ulei?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tom79 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 17 January 10 ![]() |
QUOTE(CristyX @ 29 Jan 2010, 08:47) Dupa cum spune si titlul, de dimineata ma confrunt cu o mare problema, si anume, nu intra in viteze deloc, decat in viteza a-5-a. De cateva dimineti de cand temperaturile sunt cu minus, cand porneam masina pentru prima oara in acea zi, daca bagam in marsarier sau in a-2-a o scoteam foarte greu din aceste doua viteze (dar numai la rece), azi dimineata la fel, bag marsarier sa ies din parcare, si cand sa o scot a iesit foarte greu, si dupa asta nu mai vrea sa intre decat in a-5-a, ce ar fi de facut? Ce sa putut strica? Masina e cea din semnatura. Va multumesc anticipat. posibil sarit cautator de pe furci.cautatorul a ramas pe furca de a 5-a.da capacul jos |
--------------------
dacia
1994 berlina
1994 berlina
- ct 94 ela
|
|
aqme |
![]()
Post
#11
|
Unic membru important Group: Members Posts: 39 Joined: 1 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am o problema cu vitezele. Toate imi merg mai putin a 5-a. De intrat intra, insa la 90km/h cand deja e suficient pentru a 4-a, cand o bag in a 5-a imi zboara acul de la turometru spre 6000 de ture, insa nu-mi infraneaza. Pur si simplu ma face sa o trec iar in a 4-a. Ce parere aveti?
|
--------------------
Dacia
1310
1992
- B-14-DDS
|
|
ghitza |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sa nu fie cumva din ambreiaj,parerea mea nu sariti
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
aqme |
![]()
Post
#13
|
Unic membru important Group: Members Posts: 39 Joined: 1 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Ma gandesc ca daca era din ambreiaj nu imi cupla treapta deloc. Si nici pe celelalte. Ce pareri mai aveti?
|
--------------------
Dacia
1310
1992
- B-14-DDS
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
pai normal era ca sa-ti infraneze daca greseai si nimereai cumva in loc de a5a, a3a. zbura turometrul dar iti infrana si masina. din ambreiaj e putin probabil. dandu-mi totusi cu parerea, desi n-am mai intalnit o astfel de problema, cred ca-i de vina sincronizatorul vitezei a-3a, pentru ca a5a nu iti intra sigur, ori nu sti so bagi daca zici cati face urat masina pe la vreo 6000 ture, bietu motor
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
pcostica |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
verifica timoneria de la schimbator, suporti de la cutie.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
alecsutz |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 February 10 From: Cluj ![]() |
la mine nu intra in a5-a numa de la 90 in sus.... 80 daca imping mai tare.... eu nu consider ca`i o problema....cel putin pe mine nu ma deranjeaza ca foarte rar ii dau a5-a....
|
--------------------
Dacia
1310
1999 Break
- CJ 91 ALX
|
|
aqme |
![]()
Post
#17
|
Unic membru important Group: Members Posts: 39 Joined: 1 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Mi-a spus cineva ca am distanta de la a3-a la a 5-a foarte mica, deci sina mica. Mai mult, un mecanic imi spune ca s-ar putea sa nu fie cuplata a 5-a deloc desi putin probabil caci stand pe loc si bagand a 5-a imi pleaca usor .
|
--------------------
Dacia
1310
1992
- B-14-DDS
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
iti pleaca cu a5a de pe loc? poate e a3a vrei sa zici k nu inteleg. cu a3a pleaca de pe loc daca o turezi mai tare. verifica oricum si timoneria, tot ce inseamnqa legatura intre schimbator si cutie adica...si daca nu poate sa fie din furca vitezei a5a care nu cupleaza, are un capat cu bila separat parca.desfaci capacul la cutie, nu si cutia. e mai usor. mecanicii m-am lamurit eu, stiinta putina si treaba de mantuiala. daca sti tu si ai baza poti sa faci mai bine ca ei. angrenajul iti spune singur cum functioneaza daca-l studiezi atent. bafta
17 May 2010, 10:56: da si apropo cred ca are dreptate mecanicul ala al tau acum citii postul tau mai atent. This post has been edited by danezu_pitesti: 17 May 2010, 10:56 |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
agme , nu mai revii cu detalii sau ai lasat-o balta? sunt foarte curios cum o rezolvi si ma gandesc totusi ca prima sugestie a mea, aia cu sincronizatorul, e gresita. tie cand bagi a3a, adica cand cere in mod normal masina a3a iti infraneaza sau tot asa face. pentru ca pe la 2000 si ceva de ture in treapta 3 deja raportul pinioanelor acestei viteze cere ca frana de motor sa intervina. daca iti face asa e bine. dar pe cealalta parte, adica atunci cand vrei sa bagi a5a, sa iti cupleze de fapt si a3a si a5a in acelasi timp(cred ca orice e posibil la dacie) si de aici ar fi o explicatie logica la problema descrisa de tine, tinand cont ca vitezele 3 si 5 se afla pe acelasi palier. mai intreaba si daca-i asta...verifici furcile, capetele lor desfacand doar capacul cutiei...sunt mai multe toata treaba e sa-mi fi dat corect cu parerea acum, pt ca-i ciudata problema. cine are experienta sigur sa mai confruntat cu probleme asemanatoare.bafta
|
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
aqme |
![]()
Post
#20
|
Unic membru important Group: Members Posts: 39 Joined: 1 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Scuze ca nu am mai postat dar am avut treaba de mesterit zilele astea. Bun... bag a5-a si imi sare acul la 4000-6000 de ture dar nu baga frana de motor. Daca bag a 3-a si a cincea pe loc si pornesc se vede diferenta ca la a 5-a trage foarte greu dar misca masina.
Problema este ca eu am 2 luni de cand am carnet si masina. M-am bagat in motor, parte electrica dar la cutie nu. Am verificat uleiul din cutie si aveam si surplus. Am schimbat cu T90 de transmisie si tot asa,caci credeam ca e ungerea. Spuneti-mi cum sa procedez si cred ca o sa ma descurc sa o fac.Nu stiu bine principiul cutiei de viteze dar daca imi bag nasul o duc la bun sfarsit. Problema este sa imi spuneti numele pieselor de verificat, unde se gasesc si ce forma au ca sa le recunosc. Multumesc! |
--------------------
Dacia
1310
1992
- B-14-DDS
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
pai daca intra a5a nare cum sa se tureze motorul in halul ala...in primu rand il auzi ca il omori, ma gandesc ca nu te iei neaparat dupa vitezometru. ultima sugestie ramane valida pentru problema descrisa de tine. verifica timoneria, adica tot ce tine de tija dintre schimbator si cutie, apoi desfaci doar capacul cutiei si verifici cum iti misca furcile,si chiar viteza a5 a o so vezi(pinioanele vit 5) daca desfaci doar cutia. si furcile verificale. daca nu sti nici in principiu cum functioneaza mai bine nu te bagi.bafta
23 May 2010, 00:50: doar capacul cutiei dinspre schimbator...cutia e ceva mai complicat de desfacut. This post has been edited by danezu_pitesti: 23 May 2010, 00:50 |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#22
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni.
Se pare ca mi-a venit si mie randul.Cand ma intorceam acasa de la munca constat ca nu mai intra in trapta a 5 a.Am oprit masina si am verificat daca imi intra in viteza la rece.Sa tampesc,nu-mi intra in treptele 1,3,5 doar in restu. S-a confruntat cineva cu problema aceasta?In ce consta reparatia? Multumesc. 1 Jun 2010, 07:14: Nimeni nici o idee? ![]() This post has been edited by Paulorossi: 1 Jun 2010, 07:14 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Ov |
![]()
Post
#23
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
bucsa de sub schimbator, patina de centrare de sub schimbator
baga-te sub masina si vezi cum arata pe acolo, ce jocuri ai |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
ghitza |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
din cutie sunt craboti asa am patit si eu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Dan89 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 20 April 10 From: Bucuresti ![]() |
Asa offtopic, o data mi s-a rupt axul de la furca pt. viteza a 1 a si a 2 a, (sper ca am zis corect) si de la Piata Presei Libere pana pe Sos. Giurgiului la ora 16:00 in super cozi am venit cu a 3 a:)), evident ca fumega ambreiajul cand am ajuns acasa, culmea ca incepuse sa fumege abia dupa 2 plecari din rampa:)) cand se strica devin foarte fiabile:)) Sanatate la toata lumea!
|
--------------------
Dacia
Solenza / Scala
2003
- B 136 DAN Drumuri bune!
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#26
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
A incercat mecanicu sa regleze ceva din timonerie,a dat si capacu cutiei jos,a reusit sa regleze partial,intra greu in vitezele 1,3,5 strange destul de rau cand bag in vitezele respective.A zis ca trebuie dau jos cutia pt verificari.
O groaza de bani... |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
micri |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
am o intrebare?
intre elementul de legatura si axul care intra in cutie trebuie sa fie vreun joc. eu am un joc destul de mare acolo si de cand am descacut cutia si schimbat satelitii nu mai imi intra in treapta a cincea si imi sare din a treia. une ar fi cauza. in cutie nu am umblat decat la diferential, restula ramas asa ca inainte si mergea suprer fain. <span class='edit'>7 Jun 2010, 13:18:</span> iaca-ta si o schita This post has been edited by micri: 7 Jun 2010, 13:19 Attached thumbnail(s) schema.png ( Size: 12.33k ) Number of downloads: 1012 |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
micri |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
dupa ce am dat jos cutia si am pus-o la loc levierul de care tinem pentru a schimba si-a schimbat pozitia. acum este mult mai inspre bord iar cand bag a 4-a este cum era inainte pe liber. unde trebuie sa unblu pentru al aduce in pozitia initiala si unde oare am gresit.
va rog ajutati-ma. |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
pai nu stiu ai schimbat si suportii? sau intre ei sau i-ai intors invers? ca poate de acolo s-a deplasat putin pozitia. sau levierul de legatura intre CV si maneta schimbator l-ai montat rasucit .
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
Dan89 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 20 April 10 From: Bucuresti ![]() |
MIcri hai ca asta e tare, daca legatura e ok si nu s-a strambat nimic pe acolo, inseamna ca C.V. nu e pe pozitie.
|
--------------------
Dacia
Solenza / Scala
2003
- B 136 DAN Drumuri bune!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:48 |