DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pornita dupa geruri frana moaleeee!, Pedala de frana la podea

kaput
post 30 Jan 2010, 21:12
Post #1


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Am reusit sa pornesc masina dupa o saptamana de ger, si cand am scos-o din parcare era sa ma proptesc intr-un microbuz. Noroc cu frana de mana!
Pedala de frana era in podea. Am parcat-o la loc si am verificat nivelul lichidului de frana, era cu vreo 1.5 cm mai jos. Am completat, am dat pedale pana mi s-a facut rau dar nu dadea semne ca se intareste (pedala).
M-am uitat pe sub masina, inclusiv la furtunele de pe fata dar nu am observat scurgeri de lichid.
Am plecat unde aveam treaba cu masina de serviciu. (ce bine este sa ai masina de serviciu).
Ce pot sa fac in aceasta situatie?
La service nu pot sa ma duc ca nu tine frana deloc, si pe platforma nu am timp sa o duc undeva (lucrez luni - vineri zi lumina)
Daca aveti vreo idee referitor la ce ar fi putut sa se intample, la ce ar fi putut sa inghete si sa plezneasca, astept sugestii.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florian90
post 30 Jan 2010, 22:54
Post #2


sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic


Group: Members
Posts: 196
Joined: 25 July 08
From: Bucuresti




ai cred aer pe instalatie sau mizerie...trebuie sa o aierisesti...daca nu merge nici asa..am inteles ca atunci e dusa servofrana..

mai asteapta alte raspunsuri


--------------------
DACIA 1310 Break 1996..Break..benzina..1397 cmc - B 87 TBW
Conduc o dacie fermecatoare:X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 30 Jan 2010, 22:59
Post #3


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Pai daca era dusa servo trebuia sa am pedala tare nu?
Ca cea mecanica.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 30 Jan 2010, 23:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




nici intre pompa si serva nu e ud?sau intre bidonas si pompa pe langa cele 2 stuturi ale bidonasului ce intra in pompa?asa am patit eu de la frig sau intarit cele 2 garnituri in care intra stuturile de la bidonas.


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 30 Jan 2010, 23:13
Post #5


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Trebuie sa ma uit maine!
Multumesc pentru raspunsuri si mai astept pareri.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 30 Jan 2010, 23:17
Post #6


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.295
Joined: 24 June 07




Ti-a pierdut pe la cilindrii receptori, si a intrat si aer cu ocazia asta. Am patit-o si eu iarna trecuta, de fapt si acum doua ierni, imi pierdea cateodata si tot lichidu'. Pana la urma prin aprilie am pus niste cilindrii noi de Setcar, au fost chiar ieftini, 37 de lei ambii si de atunci, inclusiv pe gerurile astea, n-am avut treaba. Nici lichid n-am mai completat de atunci, si e la nivel.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea63
post 30 Jan 2010, 23:29
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 14 January 10
From: oradea




probabil garniturile din pompa intarite din cauza frigului (material prost). daca atunci cand dai pedale nu scade nivelul de lichid eu zic ca sunt garniturile din pompa.


--------------------
dacia papuc skoda octavia 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 19 Mar 2010, 20:38
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Am patit si eu la fel. Nu-mi mai merg deloc franele si apas pedala in gol.
Ultima data am mers cu masina pe la inceputul lunii ianuarie, cand a fost vreme calda si pana atunci n-am avut probleme cu franele.Dupa aceea au fost gerurile alea cumplite si probabil din cauza lor nu-mi mai merg franele acum in martie.
Si mie mi s-a parut ca s-a redus putin nivelul lichidului de frana, dar putin. M-am uitat pe sub masina, la fiecare roata si n-am vazut pe nicaieri scurgeri de lichid. M-am gandit ca s-o fi defectat cilindrul de frana. L-am demontat, dar trebuie sa spun ca nu mi-a fost usor. E prins de caroserie in doua suruburi. Cu greu am desfacut unul din suruburi, fiindca nu e spatiu suficient. Pe al doilea surub nu l-am putut desface decat dupa ce am scos, cu mare greutate, rezervorul de plastic din cele doua stuturi (am frana cu circuit dublu).
In fine, dupa ce am scos cilindrul, am vrut sa scot din el tija cu pistoane. N-am reusit nicicum. M-am dus cu el la un magazin de piese auto fiind convins ca o sa stie vanzatorul cum sa-l demontez. Nu, nu stie. De acolo am cumparat un cilindru de frana nou.
Am montat cilindrul nou, am pus lichid, frana tot moale e. Am incercat sa aerisesc circuitul la fiecare roata. Abia daca au curs cateva picaturi de la rotile din spate. Am aerisit si pompa. Tot nu merge. Un vecin batran, care a avut la viata lui 3 Dacii spune ca asa ceva nu a patit niciodata si nu stie nici el cum se demonteaza cilindrul de frana.
Acum am suspiciunea ca nici cilindrul nou nu e bun. Dar cum naiba sa-l demontez ca sa-i vad garniturile?

This post has been edited by ViorelX: 19 Mar 2010, 20:40


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 19 Mar 2010, 22:22
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(ViorelX @ 19 Mar 2010, 19:38)
Am patit si eu la fel...
Acum am suspiciunea ca nici cilindrul nou nu e bun. Dar cum naiba sa-l demontez ca sa-i vad garniturile?
*


Salut Viorele !
Ceea ce ai cumpärat tu e pompa de frînä , cilindrii sunt cei de pe spate care actioneazä sabotii .
Pe aceastä schemä poti vedea stifturile 8 care traverseazä pistoanele 2 si 4 în orificiile superioare ale pompei ( apare vizibil dupä ce scoti cu grijä garnitura unde se împlîntä rezervorul de lichid ). Dupä ce scoti aceste stifturi vor iesi toate piesele .

Ai grijä sä memorezi sau sä-ti notezi ordinea si sensul fiecärei piese si garnituri .
Nu cumpära orice set de garnituri ,informeazä-te care sunt mai bune , sä nu se umfle-dizolve în lichid - eu foloseam Fartec (multi ani înainte ) , dar citeam critici asupra produselor Fartec mai nou ...
baftä

This post has been edited by mecanick_maverick: 19 Mar 2010, 22:30


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 19 Mar 2010, 22:23
Post #10


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Despre care cilindru de frana vorbesti?
Am inpresia ca vorbesti despre pompa de frana.Daca da si este cu dublu circuit, scoate rezervorul de plastic si in gaurile unde sta rezervorul o sa vezi doua sigurante gen splinturi.
Le scoti pe acelea cu atentie si o sa-ti cada cilindrul cu garniturile pe el. De fapt sunt doi cilindri cu cate un arc in cap. Ai mare grija sa tii minte cum ii scoti, in ce ordine.
Si garniturile au o ordine a lor si vezi ca cele de pompa cu dublu circuit sunt putin mai mari decat cele cu simplu. Vezi de care iei.
Daca ai dificultati poti sa mai intrebi aici pe forum, sunt convins ca o sa gasesti raspunsuri.
Bafta multa si spor la treaba.

19 Mar 2010, 22:24:
mecanick_maverick cred ca am postat in acelasi timp.smile.gif

This post has been edited by kaput: 19 Mar 2010, 22:24


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 19 Mar 2010, 22:33
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




Mai bine douä räspunsuri decît nici unul . smile.gif


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 19 Mar 2010, 22:49
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Da, la pompa de frana m-am referit. Scuze daca m-am exprimat gresit, dar am fost influentat de exprimarea "cilindrul principal de frana" din manualul Daciei 1300.
Multumesc pt raspunsuri.

20 Mar 2010, 00:25:
Va multumesc, tocmai am reusit sa demontez pompa de frana. Am manual de Dacia 1300, dar acolo nu-i desenul pe care mi l-ati indicat si nici explicatii despre cum se demonteaza.

This post has been edited by ViorelX: 19 Mar 2010, 23:25


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 20 Mar 2010, 20:01
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




@kaput la tine este posibil sa-fi ramas supapa retur deschisa , dar demonteaza pompa si verific-o si tot odata schimbi si setul de garnituri (apropo ai pompa dublu-circuit cu I.C.P. ? daca da cumpara si pistonase set-reparatie ) spor la treaba !


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 20 Mar 2010, 21:18
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Azi m-am ocupat din nou de frane si daca ieri nu mi-a mers nici noua pompa de frana, azi am reusit s-o fac sa mearga. Am amorsat-o asa cum s-a discutat aici pe forum si am aerisit putin franele de spate. Acum cred ca merg bine franele, desi prea bine nu le pot aerisi, ca n-am cu cine.
Am demontat vechea pompa de frana. Garniturile par sa nu aiba deloc urme de uzura, dar supapele nu inchid. Pot chiar sa suflu prin ele. O sa caut set de reparatie bun, ca sa am de rezerva vechea pompa, dupa ce am citit aici ca pompele noi de Dacia sunt proaste.
Am constatat cu stupoare ca lichidul de frana distruge vopseaua. Inauntru pe unde mi-a curs, mi-a dizolvat vopseaua.
Mai am si alta problema: Am demontat pe rand toate rotile ca sa ma uit la tamburi si placute de frana. Rotile din spate se invart liber, dar rotile din fata se invart greu, fiind infranate (motorul e scos din viteza, iar tija pedalei de frana are jocul care trebuie astfel incat sa nu apese pompa de frana cand nu e actionata.)

This post has been edited by ViorelX: 20 Mar 2010, 21:59


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 21 Mar 2010, 07:30
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




@viorelX sistemul de franare se poate aerisi prin "cadere" dez-avantajul este ca astepti mai mult dar merge putin fortat sufland cu gura an vasul de expansiune , iar etrierii trebuiesc demontati (scoaterea pistoanelor) si curatati cu smirghel fin , si pistoanele si corpul etrierelor preferabil in sensul de functionare al pistoanelor , spor la treaba si tine-ne la curent daca intimpini greutati .

21 Mar 2010, 16:14:
@kaput " Deci ai pompa dublu circuit si cite conducte 3 sau 4
Dar in ambele cazuri pistoanele sunt la fel , iar aici trebuie subliniat faptul ca nimeni nu a scos in evidenta supapele din capatul lor ( pistoane )
Ei bine aceste supape au rolul de a permite lichidului sa intre in pompa ,cind aceasta este in repaus, fiind actionate de stifturile de retinere pistoane - deci alimenteaza circuitul si astfel se realizeaza presiune
In momentul cind pompa este actionata aceste supape se inchid.
La tine stind citeva zile in pozitia deschis (pompa in repaus) in momentul cind actionezi pompa aceste supape ramin tot deschise permitind lichidului sa treaca prin piston si sa ajunga in vas,nerealizind presiunea de frinare - cursa maxima la pedala, presiune 0 frinare 0
In pravalie exista kituri reparatie pompa frina, le cumperi , le montezi in corp si
Bafta si frinare
A doua varianta- cauciucul din garnituri fiind imbatrinit dupa ceva timp de repaus acestea (garnituri) se deformeaza remanent si permite lichidului sa treaca pe linga ele ajungind in vas
Deci schimbare garnituri si Bafta si frinare
Posibil sa fie una din variante sau amindoua "

This post has been edited by george 07: 21 Mar 2010, 16:14


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 21 Mar 2010, 21:16
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Azi am fost la targ si am cumparat cu doar 10 lei o pompa de frana AutoNova, nefolosita, fiindca am tot citit aici pe forum ca astea sunt cele mai bune. Problema e ca la montare rezervorul va veni inclinat intr-o parte, fiindca cele doua gauri de prindere a pompei in caroserie sunt dupa alta directie in raport cu verticala. Oare pt ce masina sunt pompele AutoNova?

This post has been edited by ViorelX: 21 Mar 2010, 21:35


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th July 2025 - 01:00
Forum Renault