CLT tot despre avans, reglarea corecta a avansului static
![]() ![]() ![]() |
CLT tot despre avans, reglarea corecta a avansului static
C.C. |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|||
costinel_sandu |
![]()
Post
#2
|
Aliaj mecanic+sofer Group: Members Posts: 185 Joined: 25 March 04 From: Alexandria / Bucuresti ![]() |
In primul rand doresc sa va spun si eu ca acea carte este foarte bine facuta, pacat ca e cam veche si trateaza problemele la nivelul anilor '80 (aminteste cate ceva si despre aprinderile elctronice).
Totusi pentru a simplifica putin lucrurile as preciza ca un avans static mai mare ofera, in principiu, mai multa putere (cresterea turatiei de care se amintea) dar creste riscul aparitiei detonatiilor (datorate CO insuficiente). Ideea e simpla: daca se foloseste benzina cu CO mai mica decat cea indicata de constructor se va micsora avansul static. Daca folosim benzina cu CO mai mare se poate mari, dar nu e obligatoriu, motorul va functiona normal si fara a umbla la avans. Din cate stiu eu pentru motoarele de 1300 si 1400cmc de pa D1300/1310 se recomanda benzina cu CO98. Benzina fara plumb are CO95, cea EcoPremium nu stiu exact, dar cred ca are tot CO95. Asta teoretic, practic cei de la benzinarie stiu ce au in rezervoare..... O metoda de verificare, daca carburatorul e reglat bine si av. vacuumatic si centrifugal sunt OK, ar putea fi cea cu aparitia tacaniturilor.(A se vede cartea "Pene de automobil" a lui V. Parizescu aparuta prin '79 sau nu mai stiu exact ce an) De mentionat ca se pot eventual folosi aditivi de crestere a CO pentru benzina. Despre reglarea avansului vacuumatic poate am sa revin saptamana viitoare cu ceva informatii, parca am citit ceva printr-un Tehnium din aniii '80, dar trebuie sa caut acasa, nu mai stiu exact, si nu vreau sa spun prostii |
--------------------
dracia
DSN-ul lui tata:)
2001 Rapsodie
- TR-03-???
|
|
os |
![]()
Post
#3
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ca sa lamurim un lucru: benzinele CO®98 din Franta anilor '60 aveau *exact* aceeasi rezistenta la comprimare (proprietati antidetonante) ca cele de CO®98 actuale, si anume CO®98. Proprietatile se obtineau pe alte cai, dar asta e alta poveste.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
OCEBE |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE(C.C. @ 11 Apr 2005, 23:43) reglarea automata a unghiului de av. la apr., in functie de sarcina motorului, se realizeaza prin... corectoare vacuumatice..". pai si-atunci, daca avansul vacuumatic nu lucreaza, pana pe la 2000 de turatii- unde incepe sa lucreze av.centrifugal-ei bine, avansul nu se mai micsoreaza cum ar trebui, a.i. demarajul pana in 2,3000 de turatii este mult mai slab, ardere ineficienta,putere mai mica,etc. explicarea fenomenului mi s-a parut foarte clara. esti oleaca in eroare: daca nu lucreaza vacuumul, nu exista avans vacuumatic care sa se micsoreze el fiind zero pe toata plaja de turatii; altfel spus, el (avansul vacuumatic) "este micsorat" gata, fiind zero. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
C.C. |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 13 Apr 2005, 14:28) esti oleaca in eroare: daca nu lucreaza vacuumul, nu exista avans vacuumatic care sa se micsoreze el fiind zero pe toata plaja de turatii; altfel spus, el (avansul vacuumatic) "este micsorat" gata, fiind zero. nu sunt in eroare.. da, ai dreptate in ce spui (in afara de eroare:), dar aici (in aceasta fraza) ma refeream deja la micsorarea avansului la aprindere, adica avansul scanteii si nu la cel vacumatic (care evident e zero daca nu lucreaza). scuze daca nu m-am exprimat pe suficient de clar |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
RIon |
![]()
Post
#6
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
WARNING - transformati firul discutiei in TUTORIAL, adica ceva carea ajuta
![]() ![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:27 |