A cazut curentul, oare de la ce
![]() ![]() ![]() |
A cazut curentul, oare de la ce
serban1 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 March 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998 berlina
|
|||
panter1 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
firul acela cu papuc care vine de la borna + este in regula??
|
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
serban1 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 March 10 ![]() |
La borna + vin 2 fie unul negru gros care duce la motor pe undeva, iar unu albastru cu un fel de plastic pe el ( posibil acel papuc) iar cel albastru duce la bord si ceilalti consumatori... e in regula nu are nimic
|
--------------------
dacia
1310
1998 berlina
|
|
neutrino006 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 11 March 08 From: Hunedoara ![]() |
Asa am patit eu o data, s-a desfacut papucul cablului de minus care este prins de motor. Borna avea contact pe baterie, insa la capatul celalalt, s-a slabit un pic surubul care strangea papucul cablului de minus pe carcasa motorului. Am desfacut surubul am curatat bine locul de mizerie ca s-a adunat acolo si nu mai avea contact cu metalul, am prins papucul la loc in surub, l-am strans bine si... a revenit curentul pe instalatie
![]() Daca nu ai rezultat dupa verificarea aceasta, sa mai verifici o data integritatea cablajului principal care aduce tensiunea de +12V la contact. |
--------------------
dacia 1300
recarosat cn4
1973
- HD 01 MPU Sofer de duminica ...
|
|
serban1 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 March 10 ![]() |
Problema este ca nici macar ledurile de la butonul de comutare Benzina GPL nu se mai aprind, e cam si cum nu ar avea absolut deloc baterie
|
--------------------
dacia
1310
1998 berlina
|
|
panter1 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(serban1 @ 2 Mar 2010, 00:32) "Pe undeva" deci nu stii exact unde, mergi pe el.. acela trebuie sa fie firul de masa al masinii.. si sa vezi exact unde duce si daca este in regula.. poti trage de el eventual.. sa vezi daca mai este prins.. O alta varianta ajutatoare este cu un aparat de masura te duci pe toate firele si vezi pana unde ajunge curentul si ce este intrerupt.. sau pui aparatul de masura pe orice consumator dar care sa fie pornit si pe caroserie.. sa vezi daca ai masa This post has been edited by panter1: 2 Mar 2010, 00:44 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verifica ambele capete ale cablurilor de baterie (borna si electromotor) , mie nu imi facea contact bine cablul de minus care era pus pe partea de electromotor , l-am schimbat pe cealalta parte si a mers
la borna + a acumulatorului ai 2 cabluri , unul gros si unul subtire , verifica daca cel subtire are un papuc si face contact , acel cablu se duce la alternator , vezi daca acolo ai 12V daca nu ai portiunea asta e intrerupta daca ai tensiune atunci verifica la blocul de lumnini pe surub daca ai alimentare, de acolo prin contact la restul instalatiei mai verifica si tresa de masa la alternator (nu are legatura dar este bine) totusi verifica bornele bine sa fie strinse This post has been edited by bygy007: 2 Mar 2010, 01:27 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Cred ca din cauza trepidatiei (cand ti s-a oprit motorul) s-a slabit vre-un contact pe undeva . Trebuie sa o iei de la baterie , cureti bine bornele , le strangi bine , apoi verifici acel papuc de pe plus sa faca contact bine si continui pe fire cu toate contactele . Chiar si o borna slaba la baterie te poate lasa fara curent.
|
--------------------
-
-
-
|
|
panter1 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt deacord cu stransul tare al bornelor.. sau sunt.. dar una sa fie slabuta.. nu stransa tare, si am sa va spun si de ce..
Tatal meu avea trabant cu vro 10 ani in urma, si odata i se stricase contactul.. a ramas cuplat electromotorul timp de 15 minute cam asa.. dupa pornirea motorului.. S-a intamplat ceva in electromotor si a scurtcircuitat cablurile.. stand atat de mult cuplat.. La un moment dat iesa fum de sub capota cu motorul pornit.. a oprit pe dreapta, deschis repede capota si a vazut ca luase foc cablurile.. norocul a fost ca borna de la baterie nu era foarte stransa si a putut sa o decupleze rapid.. tragand-o de acolo, dupa care flacara s-a linistit. Daca era stransa cu cheia.. pana gasea cheia aceia mica printre altele mai mari in portbagaj, pana desfacea.. se impanzeau flacarile, intrau in scurt si alte fire cu masa masinii si nu mai putea sa ajunga sa desfaca datorita temperaturii de acolo, si mai rau putea sa ia foc toata masina..nu de multe ori mi-a fost dat sa vad chiar si la TV faze dinastea in care proprietarii nu si-au putut decupla bornere iar masina iar masina arzand complet.. Nu degeaba cei de la Raliuri au buton de decuplare general al curentului in bord pentru ca la o lovitura mai puternica se poate sa faca masa vr-un + cu caroseria si sa apara problemele.. apasa pe buton si gata cu scurturile Cel mai bine este ca bornele baterie sa fie curatate periodic, una stransa si una decat apasata acolo cu mana cat sa stea.. caci nu va sari si nu vor fi probleme.. Eu asa merg de cand am masina si nu sunt probleme de incarcare sau alt ceva.. This post has been edited by panter1: 2 Mar 2010, 02:56 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pui o cheie la indemina in masina , nu e asa de scumpa , si la asta noua am o cheie in buzinarul usii de la sofer
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
panter1 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cand or fi flacari acolo, fum si temperatura sa te vad cum bagi mana in foc cu chieita aia mica sa nimeresti sa desfaci surubul bornei. Dar avand in vedere ca poate nu se aprinde chiar asa deodata este buna si metoda ta
![]() Eu am spus ca idee pentru ca si ceilalti sa inteleaga acest risc.. si sa aibe cum spui si tu cel putin o cheie mica la indemana daca tin neaparat ca borna sa fie stransa tare.. desi nu-i vad rostul.. curentul trece nestingherit daca este apasata acolo cu mana. A.. daca este murdara borna.. normal ca nu mai trece curentul.. aia este alta problema This post has been edited by panter1: 2 Mar 2010, 11:18 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#12
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Uitete la sigurante. Au PROSTUL OBICEI de a face pe nebunele. Daca nu e de acolo, vezi daca iti vine curent la contact. Adik tot cu un bec verifici daca iti vine + la blocul de lumini. Daca nu iti vine, incearca sa pui un plus de la baterie pe bobina de inductie, in serie cu un bec. Filamentele le pui in serie si vezi daca "se aprinde bestia". Daca e totul ok, dai la pompita si pornesti motorul.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
pavel_daniel |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Salut.Verifica sa nu fie rupt papucul de la firul care vine montat pe alternator si face legatura cu contactul cu cheie.Succes.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
bobina de inducte nu trece prin nici o siguranta,
poate ne spune si noua ce a avut maina pina la urma |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
baranga |
![]()
Post
#15
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
serban1 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 March 10 ![]() |
Imi cer scuze ca nu am postat solutia de ieri...
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 berlina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 11:51 |