DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> o dacie 99 / cu suflet de renault 12

golidix
post 17 Mar 2010, 17:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




salut cam asta am facut pana acum am citit si am pus in aplicare biggrin.gif

blocu este de renault dupa cum se vede si in poza 1.4 cu palier normal , R1

volanta este de 200 usurata , vibrochenu este lustruit si usurat , placa noua tot de 200 , soarele era f putin tocit si am zis sa nu umblu la el ca nu era nici crapat pe interior. ph34r.gif

axa cu came este de renault pe 270 grade noua ( sunt dezamagit ca nimeni nu renunta la axele de ts ) . sad.gif

am umblat si la chiuloasa am luat 0,08 mm , supapele de admisie marite , arcurile intarite cu cate doua saibe de cupru banuiesc , admisia si evacuarea lustruite cu smirghel de la cel mai dur pana la cel mai fin relativ .... biggrin.gif


ce m-ia mai ramas de facut la el este sa ii pun baia de ulei , sa montez rampa .

am o cutie de renault 21 sau fuego nu stiu exact o sa ii fac niste poze

evacuarea o am teava cap coada , curatata pana la tabla si dupa data cu diverse chestii anticorozive


intrebarile care le am eu pentru stimati colegi !?!

1. fulia de pe supernova cu ce ajuta ?
2.protectia de noroi de la discurile fata daca le inlatur , se vor raci mai repede discurile ?
3.este mai bine cu elice sau sa montez un radiator cu electroventilator si cu chestia aia care citeste temp apei ?
4.ce ulei sa bag in motor ca nu vreau sa imi bat joc de el ?

si cam acestea ar fi pozele tocilar.gif





Attached thumbnail(s)
13032010.jpg ( Size: 252.89k ) Number of downloads: 1832
13032010_002_.jpg ( Size: 228.98k ) Number of downloads: 1998
13032010_003_.jpg ( Size: 293.99k ) Number of downloads: 1941
13032010_004_.jpg ( Size: 188.91k ) Number of downloads: 1887
13032010_005_.jpg ( Size: 232.16k ) Number of downloads: 1825
13032010_006_.jpg ( Size: 221.65k ) Number of downloads: 639
27112009.jpg ( Size: 403.56k ) Number of downloads: 682


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
selcosmin
post 18 Mar 2010, 00:15
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 10 May 09
From: Buzau




mi-ar trebui si mie un motor dintr-asta. nu il dai? biggrin.gif

18 Mar 2010, 00:17:
revin. tocmai in seara asta m-am uitat pe net de niste specificatii la motoarele renault si am gasit asta:
http://www.scribd.com/doc/2522968/Renault-...o-Repair-Manual
Vezi codul de motor, banuiesc ca este 847(C1J). sper sa te ajute.

This post has been edited by selcosmin: 18 Mar 2010, 00:17


--------------------
Dacia 1310 - BZ-01-AZR 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 18 Mar 2010, 09:50
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




1. fulia de supernova e mai mica in diametru si asta inseamna ca are o turatie mai mare ... deci un debit mai mare decit pompa clasica
2. teoretic o sa iti raceasca mai bine franele , insa o sa ai mairi sanse sa distrugi garnituri de pistonas + etrier blocat din cauza minunilor si altor chestii care intra pe acolo si asta duce la placute uzate inegal (si asa intra destul de mult praf pe acolo ...) mai exact placuta din exterior va ajunge la metal iar cea din exterior va fi peste jumate , si frana mai slabuta ...
3. elctroventilator cu termocupla ... e mult mai eficient decit solutia clasica
4 . producatorul recomanda parca 20w40 ... eu as zice ceva mai de marca si un 15 W40 sau maxim 10W40(cu riscu de a fi prea subtire si sa nu il duca pompa de ulei smile.gif -dar poate gresesc )


--------------------
ex:dacia 1310 - MS xx xxx 97' Dacia 1310
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 18 Mar 2010, 12:22
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




selcosmin :

motoru este de r 12 nu este de fuego ,cutia este o mica probabilitate sa fie sau r 21 habar nu am



--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 18 Mar 2010, 20:54
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Ulei semisintetic 10w40.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic - B-00-xxx 2006 Laureate/1973/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 18 Mar 2010, 22:19
Post #6


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




pune-i un ulei de firma intotdeauna...un valvoline 20w40 sau elf 20w50 cred ce e cel mai sfant pe motorul de dacie...lasa prostiile cu ulei sintetic sau semisintetic pe motor cu carburatie ca n-o sa te tina mult si nici ungere suficienta n-ai sa ai la turatii mari wink.gif in combinatie cu caldura...

This post has been edited by sobolan: 18 Mar 2010, 22:20


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 18 Mar 2010, 23:13
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




am mai stat azi de vorba cu un mic " batran " si m-ia recomandat tot 20w-50 dar ceva de firma castrol sau mobile , asa ca am sa merg indicele de genu .


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 19 Mar 2010, 00:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Cifrele 20W50 sau 20W40 arata doar temperaturile de lucru,nu si calitatile de ungere.Astfel 20w inseamna doar ca e utilizabil pana la -9 grade,15W la -18 , 10W la-25. A doua cifra,40, inseamna ca se poate utiliza si vara. 50 e o vascozitate de canicula cu motor mai uzat care tine mai greu presiunea sau lucru in santiere grele .Calitatile de ungere sint codificate altfel Exista clasificarea europeana ACEEA si cea americana API.Ultima e mai usor de lamurit.Codul e marcat astfel: A.P.I. S"litera"/C"litera" . "litera" este A,B...etc. Cu cat e mai departe in alfabet,cu atat performantele de ungere sunt mai bune. S inseamna ca e pentru motoare cu aprindere prin scanteie,iar C pentru aprindere prin compresie.
Exemplu: Dacia 1300 merge cu minim API SB,iar 1400, SC. SG deja merge la motoarele cu turbo de generatie mai veche. CD la fel pentru Diesel.
Dubita Mercedes Sprinter cere dupa carte API:CF.Utilizez Lubrifin Versus Plus 15W40, API:SJ/CG4 de 8 Ron litrul fara probleme.Doar ca e un consum de ulei mai mare ca la semisintetic,dar la pretul asta...Nu numele firmei e criteriul ,ca fiecare produce la diferite nivele de performanta.Si sunt uleiuri mai slabe mai scumpe decat altele mai performante.Codul A.P.I. e criteriul.
O orientare ce sa alegi ar fi dupa anul de fabricatie al motorului,anul de aparitie al setului utilizat,puterea litrica a motorului.Vezi ce date se mai aduna.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 19 Mar 2010, 12:14
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




explicatia ta e mura in gura , mersi mult e chiar folositoare .
deci cel mai bun ar fi A.P.I. S.H , S.I. , S.J.

Si venind vorba de numele uleiurilor..... pe vremea cand inca mai era Lubrifin BRASOV in folosinta rafinaria serviceu si tot ce mai era pe domeniu respectiv se aducea vagoane intregi cu ulei lubrifin si era puse in butoaie texaco , mobile , sau alte firme renumite si se ducea la distribuitori din zona , puse in bidoane mai mici sau cum se intelegeau ei! Lucru vazut cu ochii mei , dar pe atunci aveam 12-13 ani si nu intelegeam care e treaba cu smecheriile. Asa ca vorba ta nu conteaza numele uleiului ca noi nu stim ce mancam dramite ce bagam in motor !!!


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 20 Mar 2010, 15:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Nivel de performanta SI nu e pentru ca se putea confunda cu initialele de la "Sistemul International" de unitati.Dar exista SL,SM. "Lubrifin" e de fapt "Total" cum e si gama de uleiuri "Dacia".Doar ca e ca la benzina,daca iei de la"Petrom V"e mai scump ca la "Petrom".Prin vremurile de care vorbesti "Lubrifin" era mult mai romaneasca,dar tot cu aditivi din Franta lucrau si de aceea erau singurii care produceau pentru Oltcit acel 15W40 ,API:SF/CC.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 21 Mar 2010, 00:20
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




azi am avut putin timp sa studiez piata sa zic...
elf api s.l. 20 W-50 4 l 80 ron, mobile si castrol peste 1 mil
PE SPATE LA ORIGINE SAU CE SCRIA ACOLO.... IMBUTELIAT LA LUBRIFIN , soseaua cristianului etc etc care a ramas in brasov la periferie


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 22 Mar 2010, 22:13
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(sobolan @ 18 Mar 2010, 23:19)
pune-i un ulei de firma intotdeauna...un valvoline 20w40 sau elf 20w50 cred ce e cel mai sfant pe motorul de dacie...lasa prostiile cu ulei sintetic sau semisintetic pe motor cu carburatie ca n-o sa te tina mult si nici ungere suficienta n-ai sa ai la turatii mari wink.gif in combinatie cu caldura...
*




Ungere insuficienta cu semisintetic la turatii mari???? radmasa.gif Si ce treaba are caldura? Ca amandoua sunt 40...si 10w40 si 20w40. La temperatura de lucru sunt pe la aceeasi vascozitate....
Pentru initiator... Lasa prostiile astea minerale si baga-i un semisintetic...Mai ales daca ai de gand sa o alergi un pic....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic - B-00-xxx 2006 Laureate/1973/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 22 Mar 2010, 22:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




oare de supernova sau de nova o fi fulia aia? Nu de alta da din cate imi amintesc io supernova are cu totul alt alternator fata de dacia berlina...


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Mar 2010, 16:50
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Probabil de Nova....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic - B-00-xxx 2006 Laureate/1973/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 25 Mar 2010, 18:10
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




eu aveam impresia ca se schimba fulia care sustine elicea...


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 25 Mar 2010, 18:19
Post #16


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




ai gandit bine, aia se schimba, e fulie de 1310/nova ca-s la fel motoarele


--------------------
DACIA 1410 - 2-AB-9576 GTL 1986
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 29 Mar 2010, 14:28
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




ansamblarea motorului este sistata motive obijnuite lipsa totala de fonduri si ceva care pare banal rau fulia de la distributie nu o mai am si e cu pana sau ceva de genu nu stiu sa va explic


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dead-Angell
post 29 Mar 2010, 14:58
Post #18


Sustinator Anarchy


Group: Members
Posts: 311
Joined: 15 October 08
From: Mangalia




Daca tot vrei putere mai mare, pune-i si niste frane mai bune, niste discuri ventilate , o punte cu discuri pe spate, poate ar fi cazu si de cateva mici ranforsari!


--------------------
Dacia1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 29 Mar 2010, 22:16
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




ce putere as putea sa am cu configuratia actuala!!!???!!! de trebuie sa fac ramforsari si sa umblu la frane smile.gif)


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 30 Mar 2010, 00:01
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




6(2) cai frumosi biggrin.gif..

0.08mm luati din chiulasa ? Pai numai la o planare se iau in jur de 0.3mm - probabil ca ai vrut sa zici 0.8mm.
Arbore cotit usurat ? Cum l-ai usurat, cu smigher huh.gif ?


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 31 Mar 2010, 17:42
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




dap mersi de corectare , si maxim poti sa iei 3 mm iar eu am luat 0,8 mm
tipu de la care am achizitionat majoritatea pieselor asta m-ia zis... luand in considerare ca si volanta este usurata trebuia sa fie usurat si arborele cotit ca sa nu mearga precum masina mea de spalat


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 6 Apr 2010, 22:38
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




sper sa fac rost de bani si sa ajung sa fiu prezent cu masina la intrunirea de la brasov....
ceva ideii de modificare la caroserie ar fi benefice..


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 10 Apr 2010, 21:42
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




cam acesta am facut azi....
pus baie de ulei sus
dat capacu de la distributie jos pusa alta axa cu came de ts si dupa inchis capacu de distributie
am rectificat sa zic asa niste tacheti biggrin.gif
am prins chiuloasa
cumparat disc de ambreaj nou de conex
si la urma ca sa se vada ceva am vopsit blocu imi pare rau ca l-am vopsit rosu ... arata mai brut cu vopseaua de temp inalte

Attached thumbnail(s)
10042010_002_.jpg ( Size: 248.66k ) Number of downloads: 371
10042010_003_.jpg ( Size: 257.92k ) Number of downloads: 242
10042010_004_.jpg ( Size: 245.89k ) Number of downloads: 243
10042010_005_.jpg ( Size: 240.39k ) Number of downloads: 252
10042010_006_.jpg ( Size: 459.76k ) Number of downloads: 326
10042010_007_.jpg ( Size: 483.31k ) Number of downloads: 331
22112009_003_.jpg ( Size: 350.83k ) Number of downloads: 328


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
STORMTROOPER
post 11 Apr 2010, 08:02
Post #24


Dacia berlina proud owner


Group: Members
Posts: 2.486
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(golidix @ 10 Apr 2010, 22:42)
cumparat disc de ambreaj nou de conex

*


Fara suparare.Ai facut treaba buna pina acum, si cu cap.De ce vrei tu sa strici totul la final. Ambreiajul ala de Connex o sa-ti manice zilele. O sa fii nevoit sa-l schimbi in max 5.000 km, 10.000 daca esti norocos. Mai bine incercai ceva strain.Un LUK un SACHS.
Este doar un sfat.


--------------------
DACIA 1310 TX - 7-B-2414 1987
blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Apr 2010, 21:18
Post #25


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




mai pluseaza...am ambreiaj de conex de cel putin 20 000km si nu am probleme...nu patineaza sau alte minunatii....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 19 Apr 2010, 21:35
Post #26


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




Ce fuzete ai pe masina? blink.gif Vad 3 prezoane si inca 3 gauri. Aro 10 cumva? Da niste detalii ca pare interesant.

This post has been edited by BH 59 FIF: 19 Apr 2010, 21:38


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe - BH 59 FIF 1986
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 19 Apr 2010, 21:51
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




de aro 10 nu sunt


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA - bh 10 twa 2004 1994
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 25 Apr 2010, 02:37
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




partea cu fuzetele e in felu urmator
mecanica de e aro 10 merge transferata pe berlina difera bratu de la caseta de directie in rest este identic...
doar ca
ca sa poti trece la discurile duble/ventilate trebuie obligatoriu sa te bag la jante de 15 ca altfel nu incap si nu merita in contidiile de genu
deocamdata pana acum am terminat motoru, am reglat trimoneria de la cutia de renault fuego sau 21 inca habar nu am... si masina o sa aiba primu drum pana locu de intalnire din brasov asta daca o sa se mai tina i-am facut mai milte modificari cu timpu o sa le prezint la sfarsit.
Numai bine !


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 10 May 2010, 22:55
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




pana acum am montat pe la masinuta si a iesit binisor ea va mai suferi cateva modificari dupa itp.
problema mea este urmatoarea , masina a pornit a mers rotund nu dadea in nas . Problema era avansu care era prea aproape de fisa/bujie 2 si am zis sa mai mut 1 dinte in sensul acelor de ceasornic si de aici a pronit toata nebunia , a inceput cu rateuri pe evacuare si rateuri pe admisie. Nu stiu ce sa ii mai fac.... am schimbat bujii , fise , delcou intreg , bobina , am pus o aprindere ruseascasi merge si mai rau , merge balbaita nu stiu cum sa zic.... am masurat compresia este de 14 .
de unde poate sa fie problema ????


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
golidix
post 21 Jun 2010, 21:41
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 October 09




biggrin.gif

Attached thumbnail(s)
21062010.jpg ( Size: 321.02k ) Number of downloads: 202


--------------------
dacia 1610 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 17:09
Forum Renault