o dacie 99 / cu suflet de renault 12
![]() ![]() ![]() |
o dacie 99 / cu suflet de renault 12
golidix |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
Attached thumbnail(s) 13032010.jpg ( Size: 252.89k ) Number of downloads: 1832 13032010_002_.jpg ( Size: 228.98k ) Number of downloads: 1998 13032010_003_.jpg ( Size: 293.99k ) Number of downloads: 1941 13032010_004_.jpg ( Size: 188.91k ) Number of downloads: 1887 13032010_005_.jpg ( Size: 232.16k ) Number of downloads: 1825 13032010_006_.jpg ( Size: 221.65k ) Number of downloads: 639 27112009.jpg ( Size: 403.56k ) Number of downloads: 682 |
||
--------------------
dacia
1610
1999
|
|||
selcosmin |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 10 May 09 From: Buzau ![]() |
mi-ar trebui si mie un motor dintr-asta. nu il dai?
![]() 18 Mar 2010, 00:17: revin. tocmai in seara asta m-am uitat pe net de niste specificatii la motoarele renault si am gasit asta: http://www.scribd.com/doc/2522968/Renault-...o-Repair-Manual Vezi codul de motor, banuiesc ca este 847(C1J). sper sa te ajute. This post has been edited by selcosmin: 18 Mar 2010, 00:17 |
--------------------
Dacia
1310
- BZ-01-AZR
1993
|
|
Gaba |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
1. fulia de supernova e mai mica in diametru si asta inseamna ca are o turatie mai mare ... deci un debit mai mare decit pompa clasica
2. teoretic o sa iti raceasca mai bine franele , insa o sa ai mairi sanse sa distrugi garnituri de pistonas + etrier blocat din cauza minunilor si altor chestii care intra pe acolo si asta duce la placute uzate inegal (si asa intra destul de mult praf pe acolo ...) mai exact placuta din exterior va ajunge la metal iar cea din exterior va fi peste jumate , si frana mai slabuta ... 3. elctroventilator cu termocupla ... e mult mai eficient decit solutia clasica 4 . producatorul recomanda parca 20w40 ... eu as zice ceva mai de marca si un 15 W40 sau maxim 10W40(cu riscu de a fi prea subtire si sa nu il duca pompa de ulei ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
- MS xx xxx
97' Dacia 1310 Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
golidix |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
selcosmin :
motoru este de r 12 nu este de fuego ,cutia este o mica probabilitate sa fie sau r 21 habar nu am |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
PaulT |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Ulei semisintetic 10w40.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
sobolan |
![]()
Post
#6
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pune-i un ulei de firma intotdeauna...un valvoline 20w40 sau elf 20w50 cred ce e cel mai sfant pe motorul de dacie...lasa prostiile cu ulei sintetic sau semisintetic pe motor cu carburatie ca n-o sa te tina mult si nici ungere suficienta n-ai sa ai la turatii mari
![]() This post has been edited by sobolan: 18 Mar 2010, 22:20 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
golidix |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
am mai stat azi de vorba cu un mic " batran " si m-ia recomandat tot 20w-50 dar ceva de firma castrol sau mobile , asa ca am sa merg indicele de genu .
|
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cifrele 20W50 sau 20W40 arata doar temperaturile de lucru,nu si calitatile de ungere.Astfel 20w inseamna doar ca e utilizabil pana la -9 grade,15W la -18 , 10W la-25. A doua cifra,40, inseamna ca se poate utiliza si vara. 50 e o vascozitate de canicula cu motor mai uzat care tine mai greu presiunea sau lucru in santiere grele .Calitatile de ungere sint codificate altfel Exista clasificarea europeana ACEEA si cea americana API.Ultima e mai usor de lamurit.Codul e marcat astfel: A.P.I. S"litera"/C"litera" . "litera" este A,B...etc. Cu cat e mai departe in alfabet,cu atat performantele de ungere sunt mai bune. S inseamna ca e pentru motoare cu aprindere prin scanteie,iar C pentru aprindere prin compresie.
Exemplu: Dacia 1300 merge cu minim API SB,iar 1400, SC. SG deja merge la motoarele cu turbo de generatie mai veche. CD la fel pentru Diesel. Dubita Mercedes Sprinter cere dupa carte API:CF.Utilizez Lubrifin Versus Plus 15W40, API:SJ/CG4 de 8 Ron litrul fara probleme.Doar ca e un consum de ulei mai mare ca la semisintetic,dar la pretul asta...Nu numele firmei e criteriul ,ca fiecare produce la diferite nivele de performanta.Si sunt uleiuri mai slabe mai scumpe decat altele mai performante.Codul A.P.I. e criteriul. O orientare ce sa alegi ar fi dupa anul de fabricatie al motorului,anul de aparitie al setului utilizat,puterea litrica a motorului.Vezi ce date se mai aduna. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
golidix |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
explicatia ta e mura in gura , mersi mult e chiar folositoare .
deci cel mai bun ar fi A.P.I. S.H , S.I. , S.J. Si venind vorba de numele uleiurilor..... pe vremea cand inca mai era Lubrifin BRASOV in folosinta rafinaria serviceu si tot ce mai era pe domeniu respectiv se aducea vagoane intregi cu ulei lubrifin si era puse in butoaie texaco , mobile , sau alte firme renumite si se ducea la distribuitori din zona , puse in bidoane mai mici sau cum se intelegeau ei! Lucru vazut cu ochii mei , dar pe atunci aveam 12-13 ani si nu intelegeam care e treaba cu smecheriile. Asa ca vorba ta nu conteaza numele uleiului ca noi nu stim ce mancam dramite ce bagam in motor !!! |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nivel de performanta SI nu e pentru ca se putea confunda cu initialele de la "Sistemul International" de unitati.Dar exista SL,SM. "Lubrifin" e de fapt "Total" cum e si gama de uleiuri "Dacia".Doar ca e ca la benzina,daca iei de la"Petrom V"e mai scump ca la "Petrom".Prin vremurile de care vorbesti "Lubrifin" era mult mai romaneasca,dar tot cu aditivi din Franta lucrau si de aceea erau singurii care produceau pentru Oltcit acel 15W40 ,API:SF/CC.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
golidix |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
azi am avut putin timp sa studiez piata sa zic...
elf api s.l. 20 W-50 4 l 80 ron, mobile si castrol peste 1 mil PE SPATE LA ORIGINE SAU CE SCRIA ACOLO.... IMBUTELIAT LA LUBRIFIN , soseaua cristianului etc etc care a ramas in brasov la periferie |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
PaulT |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 18 Mar 2010, 23:19) pune-i un ulei de firma intotdeauna...un valvoline 20w40 sau elf 20w50 cred ce e cel mai sfant pe motorul de dacie...lasa prostiile cu ulei sintetic sau semisintetic pe motor cu carburatie ca n-o sa te tina mult si nici ungere suficienta n-ai sa ai la turatii mari ![]() Ungere insuficienta cu semisintetic la turatii mari???? ![]() Pentru initiator... Lasa prostiile astea minerale si baga-i un semisintetic...Mai ales daca ai de gand sa o alergi un pic.... |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
oare de supernova sau de nova o fi fulia aia? Nu de alta da din cate imi amintesc io supernova are cu totul alt alternator fata de dacia berlina...
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
PaulT |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Probabil de Nova....
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
golidix |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
eu aveam impresia ca se schimba fulia care sustine elicea...
|
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#16
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
ai gandit bine, aia se schimba, e fulie de 1310/nova ca-s la fel motoarele
|
--------------------
DACIA
1410
- 2-AB-9576
GTL 1986 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
golidix |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
ansamblarea motorului este sistata motive obijnuite lipsa totala de fonduri si ceva care pare banal rau fulia de la distributie nu o mai am si e cu pana sau ceva de genu nu stiu sa va explic
|
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
Dead-Angell |
![]()
Post
#18
|
![]() Sustinator Anarchy Group: Members Posts: 311 Joined: 15 October 08 From: Mangalia ![]() |
Daca tot vrei putere mai mare, pune-i si niste frane mai bune, niste discuri ventilate , o punte cu discuri pe spate, poate ar fi cazu si de cateva mici ranforsari!
|
--------------------
Dacia1310
Berlina
1998
|
|
golidix |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
ce putere as putea sa am cu configuratia actuala!!!???!!! de trebuie sa fac ramforsari si sa umblu la frane
![]() |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
ment |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
6(2) cai frumosi
![]() 0.08mm luati din chiulasa ? Pai numai la o planare se iau in jur de 0.3mm - probabil ca ai vrut sa zici 0.8mm. Arbore cotit usurat ? Cum l-ai usurat, cu smigher ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
golidix |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
dap mersi de corectare , si maxim poti sa iei 3 mm iar eu am luat 0,8 mm
tipu de la care am achizitionat majoritatea pieselor asta m-ia zis... luand in considerare ca si volanta este usurata trebuia sa fie usurat si arborele cotit ca sa nu mearga precum masina mea de spalat |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
golidix |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
sper sa fac rost de bani si sa ajung sa fiu prezent cu masina la intrunirea de la brasov....
ceva ideii de modificare la caroserie ar fi benefice.. |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
golidix |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
cam acesta am facut azi....
pus baie de ulei sus dat capacu de la distributie jos pusa alta axa cu came de ts si dupa inchis capacu de distributie am rectificat sa zic asa niste tacheti ![]() am prins chiuloasa cumparat disc de ambreaj nou de conex si la urma ca sa se vada ceva am vopsit blocu imi pare rau ca l-am vopsit rosu ... arata mai brut cu vopseaua de temp inalte Attached thumbnail(s) 10042010_002_.jpg ( Size: 248.66k ) Number of downloads: 371 10042010_003_.jpg ( Size: 257.92k ) Number of downloads: 242 10042010_004_.jpg ( Size: 245.89k ) Number of downloads: 243 10042010_005_.jpg ( Size: 240.39k ) Number of downloads: 252 10042010_006_.jpg ( Size: 459.76k ) Number of downloads: 326 10042010_007_.jpg ( Size: 483.31k ) Number of downloads: 331 22112009_003_.jpg ( Size: 350.83k ) Number of downloads: 328 |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#24
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(golidix @ 10 Apr 2010, 22:42) Fara suparare.Ai facut treaba buna pina acum, si cu cap.De ce vrei tu sa strici totul la final. Ambreiajul ala de Connex o sa-ti manice zilele. O sa fii nevoit sa-l schimbi in max 5.000 km, 10.000 daca esti norocos. Mai bine incercai ceva strain.Un LUK un SACHS. Este doar un sfat. |
--------------------
DACIA
1310 TX
- 7-B-2414
1987 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#25
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
mai pluseaza...am ambreiaj de conex de cel putin 20 000km si nu am probleme...nu patineaza sau alte minunatii....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Ce fuzete ai pe masina?
![]() This post has been edited by BH 59 FIF: 19 Apr 2010, 21:38 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
- BH 59 FIF
1986 http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
vladut88 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
de aro 10 nu sunt
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
- bh 10 twa
2004 1994 I hate BMW
|
|
golidix |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
partea cu fuzetele e in felu urmator
mecanica de e aro 10 merge transferata pe berlina difera bratu de la caseta de directie in rest este identic... doar ca ca sa poti trece la discurile duble/ventilate trebuie obligatoriu sa te bag la jante de 15 ca altfel nu incap si nu merita in contidiile de genu deocamdata pana acum am terminat motoru, am reglat trimoneria de la cutia de renault fuego sau 21 inca habar nu am... si masina o sa aiba primu drum pana locu de intalnire din brasov asta daca o sa se mai tina i-am facut mai milte modificari cu timpu o sa le prezint la sfarsit. Numai bine ! |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
golidix |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
pana acum am montat pe la masinuta si a iesit binisor ea va mai suferi cateva modificari dupa itp.
problema mea este urmatoarea , masina a pornit a mers rotund nu dadea in nas . Problema era avansu care era prea aproape de fisa/bujie 2 si am zis sa mai mut 1 dinte in sensul acelor de ceasornic si de aici a pronit toata nebunia , a inceput cu rateuri pe evacuare si rateuri pe admisie. Nu stiu ce sa ii mai fac.... am schimbat bujii , fise , delcou intreg , bobina , am pus o aprindere ruseascasi merge si mai rau , merge balbaita nu stiu cum sa zic.... am masurat compresia este de 14 . de unde poate sa fie problema ???? |
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
golidix |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 October 09 ![]() |
|
--------------------
dacia
1610
1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 17:09 |