ajutati-ma sa imi transform masina
![]() ![]() ![]() |
ajutati-ma sa imi transform masina
vlad_dragos |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Spune cit esti dispus sa bagi in ea si o sa-ti spunem.
Orice imbunatatire a performantelor se face cu o investitie destul de costisitoare, care de multe ori depaseste costul masinii. Ca idee, sa-ti faci o imagine despre ce inseamna tuning motor. Set motor nou, preferabil ceva de calitate, cu pistoane slefuite (nu e obligatoriu sa fie cocosate, desi sint tare bune, dar pentru 1.6 n-am auzit sa fie), cu fusta usurata, chiulasa planata si alezata 1-2 mm, arcuri de supape mai tari, patul supapelor slefuit si marit (aici mai sint niste unghiuri dar SGM stie mai bine, parca 120 grd), supape noi si mai mari, tija culbutorilor scurtata, axul cu came cu alte grade de deschidere (parca 135), usurata volanta si echilibrata, disc de ambreiaj placa de presiune rulment noi, galeria de admise slefuita, galeria de evacuare la fel, un carb dublucorp Delhorto, reglat pentru performanta, aprindere electromagnetica, cauciucuri de 185/60/14 cu jenti de aliaj, amortizoare Sachs, arcuri de SLZ scurtate, etrieri de DSN, placute Ferodo, discuri de frina perfecte, ferodouri la fel, evacuare fara site si fara toba intermediara, bari stabilizatoare pe fata si spate inre telescoape, usurata masina de tot ce nu e important (centuri spate, roata de rezerva cu gratar cu tot, etc.), benzina de 100 cu octane booster in ea, ulei 10W40, 2 electroventilatoare pentru racire, apa distilata in loc de antigel. Goooooo, Planet! |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
vlad_dragos |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(paulp @ 16 Apr 2005, 18:52) Spune cit esti dispus sa bagi in ea si o sa-ti spunem. Orice imbunatatire a performantelor se face cu o investitie destul de costisitoare, care de multe ori depaseste costul masinii. Ca idee, sa-ti faci o imagine despre ce inseamna tuning motor. Set motor nou, preferabil ceva de calitate, cu pistoane slefuite (nu e obligatoriu sa fie cocosate, desi sint tare bune, dar pentru 1.6 n-am auzit sa fie), cu fusta usurata, chiulasa planata si alezata 1-2 mm, arcuri de supape mai tari, patul supapelor slefuit si marit (aici mai sint niste unghiuri dar SGM stie mai bine, parca 120 grd), supape noi si mai mari, tija culbutorilor scurtata, axul cu came cu alte grade de deschidere (parca 135), usurata volanta si echilibrata, disc de ambreiaj placa de presiune rulment noi, galeria de admise slefuita, galeria de evacuare la fel, un carb dublucorp Delhorto, reglat pentru performanta, aprindere electromagnetica, cauciucuri de 185/60/14 cu jenti de aliaj, amortizoare Sachs, arcuri de SLZ scurtate, etrieri de DSN, placute Ferodo, discuri de frina perfecte, ferodouri la fel, evacuare fara site si fara toba intermediara, bari stabilizatoare pe fata si spate inre telescoape, usurata masina de tot ce nu e important (centuri spate, roata de rezerva cu gratar cu tot, etc.), benzina de 100 cu octane booster in ea, ulei 10W40, 2 electroventilatoare pentru racire, apa distilata in loc de antigel. Goooooo, Planet! mersi paul tot ce am facut din ce imi zici tu mi-am facut setu motor de curand (segmenti goetze ) si am pus ulei texaco 10w40 . a inca o intrebare : de care termostat folosesti tu vara ? ca eu acum am unu care l-am avut si asta iarna si deschide la 89 grade .aveam unu frantuzesc care deschidea la 75 dar nu mai merge . de care sa imi caut ? |
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|
paulp |
![]()
Post
#4
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Daca vrei performanta la ce am spus mai sus nu mai pui deloc termostat ca oricum motorul se va incinge destul de tare asa ca nu mai are nici un rost.
Eu am unu romanesc (dar eu merg normal ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
anndi |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
ce a spus paulp e niste chestii foarte bune, da scade fiabilitatea si masina se va infige ceva mai bine. cu banii care ii bagi in masina sa faic modif mai sus amintite poti schimba linistit motorul pe ea. un prieten si-a pus pe nova tot ca a ta motor de R5 super, 1721 cmc si masina merge de o ia drecu, fara tobe modificate(pierde vo 5 caluti aici). motoru avea 95 de cai(conform talonului) parca, cu injectie pe ea. amu cred ca se invarte pe undeva pe la 90-92, cu tobe facute ca lumea o sa se apropie de 100 de caluti. eu numai ti-am dat o idee. acum tu faci cum crezi. in seara asta o sa pun niste poze cu masina respectiva.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
costi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
mai lasati-o mai moale cu tobele astea zau asa....!
mare inginerie ar fi daca tobele sport ti-ar aduce 5-8 (!!!) CP ! cum ziceam mai piano baieti, mai piano ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
esapament liber : putere in plus 0 (zero), elasticitate un pic mai buna intre 6-7000 rpm, pierdere de cuplu .
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vlad_dragos |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(anndi @ 17 Apr 2005, 18:13) ce a spus paulp e niste chestii foarte bune, da scade fiabilitatea si masina se va infige ceva mai bine. cu banii care ii bagi in masina sa faic modif mai sus amintite poti schimba linistit motorul pe ea. un prieten si-a pus pe nova tot ca a ta motor de R5 super, 1721 cmc si masina merge de o ia drecu, fara tobe modificate(pierde vo 5 caluti aici). motoru avea 95 de cai(conform talonului) parca, cu injectie pe ea. amu cred ca se invarte pe undeva pe la 90-92, cu tobe facute ca lumea o sa se apropie de 100 de caluti. eu numai ti-am dat o idee. acum tu faci cum crezi. in seara asta o sa pun niste poze cu masina respectiva. astept sa vad pozele alea mersi |
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|
anndi |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(vlad_dragos @ 18 Apr 2005, 10:46) scuze pt intarziere! a venit si poza...priviti frumusete de motor Attached thumbnail(s) Picture_010.jpg ( Size: 932.37k ) Number of downloads: 1219 |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
matrafox |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
salut!sincer daca nu ii cresti consumul sigur nu vei obtine mai multa putere.chiar si cu turbina sau cu un carburator dublu mai bun trebuie crescut consumul.dar cu turbina ai grija scade rezistenta blocului motor si a componentelor din el
|
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
matrafox |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
Pe dacile 1300 este foarte "usor" de scos aproximativ 80 de caii putere. Bineinteles asta inseamna sa umbli la motor si evacuare. Pt un demaraj mai bun iti trebuie un ambreaj mai performant si sa usurezi volanta.
Eu personal nu ma pricep foarte mult la mecanica dar am o echipa de mecanici foarte buni care se ocupa de masina mea de competitie ( Dacia NOva GTI ) ... nu stim cati cai am scos ...dar merge racheta. ( Am ales dacia ca masina de competitie deoarece costurile de intretinere sunt semnificativ mai mici ca la alte masinii ... si asa costa o avere). Intai la o masina trebuie sa ii modifici suspensia si sistemul de franare si dupa aceea sa umbli la motor si cai putere . La masina mea sa modificat axul cu came, chiulasa a fost comprimata pana la 70,2 mm (raport de compresie 13:1) , set motor strain cu pistoane forjate si tribocotate, distributie ( intinzator si lant sachs); volanta usurata, biele usurate si echilibrate, ambreaj sachs de curse (nu e in forma de disc ci ceva ca o elice :colorjumping:... in cutie s-a modificat grupul s-a facut unul artizanal mai scurt si au fost lungite pinioanele 1 , 2 ... si scurtate 4 si 5. Masina are reprize foarte bune dar nu poate depasi viteza maxima de 150 km/h ( treapta 5 5000 tr/min). Cutia nu este inca foarte fiabila ( tine in jur de 4000 de km ..dupa care trebuie schimbata. Suspensia este compusa din amortizoare bilstein pe gaz special facute pt dacile care au participat in cupa dacia nova. La chiulasa sau mai modificat si supapele ( sau pus supape mai mari in diametru .... dar nu va mai plictisesc cu detali. Daca vreti puteti vizita siteul oficial al Campionatului Judetean de Raliuri Concluzie : O dacie se poate modifica sa mearga cat de cat binisor dar nu este fiabila ( se merita daca participati in competiti ca VTM , Raliu (debutanti, amatori etc) liniute dar in nici un caz pt strada . am gasit interesant si de aceea am pus-o .sper sa nu supar pe nimeni ![]() |
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
madcos |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
La cata dorinta exista la inceputul topicului, a murit in fasa? Chiar ma asteptam sa citesc ceva interesant...
|
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
ovy_geo93 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 16 November 09 From: Motru ![]() |
frate,nu vezi ca ultimul post este pe 4 may 2005?
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
2003
- GJ 03 TSF Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
|
|
BrandyRadu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 23 July 10 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1410
1998 Berlina L
|
|
4x4 |
![]()
Post
#15
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Bafta +1 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:30 |