DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ajutati-ma sa imi transform masina

vlad_dragos
post 16 Apr 2005, 15:39
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




dupa cum zice si in titlu ajutati-ma sa imi fac din masina mea , o dacie nova primul model (1996) , una mai buna . adica ea saraca merge f bine dar vreau mai mult de la ea sa se infiga mai tare , sa aiba mai multa forta . adica asa cum ar zice unii sa ii tunning . spuneti-mi si mie ce trebuie sa ii fac . accept orice tip de pareri mai putin cele de genu schimba masina ptr ca nu am bani sa fac asta


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Apr 2005, 18:52
Post #2


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Spune cit esti dispus sa bagi in ea si o sa-ti spunem.
Orice imbunatatire a performantelor se face cu o investitie destul de costisitoare, care de multe ori depaseste costul masinii.
Ca idee, sa-ti faci o imagine despre ce inseamna tuning motor.
Set motor nou, preferabil ceva de calitate, cu pistoane slefuite (nu e obligatoriu sa fie cocosate, desi sint tare bune, dar pentru 1.6 n-am auzit sa fie), cu fusta usurata, chiulasa planata si alezata 1-2 mm, arcuri de supape mai tari, patul supapelor slefuit si marit (aici mai sint niste unghiuri dar SGM stie mai bine, parca 120 grd), supape noi si mai mari, tija culbutorilor scurtata, axul cu came cu alte grade de deschidere (parca 135), usurata volanta si echilibrata, disc de ambreiaj placa de presiune rulment noi, galeria de admise slefuita, galeria de evacuare la fel, un carb dublucorp Delhorto, reglat pentru performanta, aprindere electromagnetica, cauciucuri de 185/60/14 cu jenti de aliaj, amortizoare Sachs, arcuri de SLZ scurtate, etrieri de DSN, placute Ferodo, discuri de frina perfecte, ferodouri la fel, evacuare fara site si fara toba intermediara, bari stabilizatoare pe fata si spate inre telescoape, usurata masina de tot ce nu e important (centuri spate, roata de rezerva cu gratar cu tot, etc.), benzina de 100 cu octane booster in ea, ulei 10W40, 2 electroventilatoare pentru racire, apa distilata in loc de antigel.

Goooooo, Planet!


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 16 Apr 2005, 21:36
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(paulp @ 16 Apr 2005, 18:52)
Spune cit esti dispus sa bagi in ea si o sa-ti spunem.
Orice imbunatatire a performantelor se face cu o investitie destul de costisitoare, care de multe ori depaseste costul masinii.
Ca idee, sa-ti faci o imagine despre ce inseamna tuning motor.
Set motor nou, preferabil ceva de calitate, cu pistoane slefuite (nu e obligatoriu sa fie cocosate, desi sint tare bune, dar pentru 1.6 n-am auzit sa fie), cu fusta usurata, chiulasa planata si alezata 1-2 mm, arcuri de supape mai tari, patul supapelor slefuit si marit (aici mai sint niste unghiuri dar SGM stie mai bine, parca 120 grd), supape noi si mai mari, tija culbutorilor scurtata, axul cu came cu alte grade de deschidere (parca 135), usurata volanta si echilibrata, disc de ambreiaj placa de presiune rulment noi, galeria de admise slefuita, galeria de evacuare la fel, un carb dublucorp Delhorto, reglat pentru performanta, aprindere electromagnetica, cauciucuri de 185/60/14 cu jenti de aliaj, amortizoare Sachs, arcuri de SLZ scurtate, etrieri de DSN, placute Ferodo, discuri de frina perfecte, ferodouri la fel, evacuare fara site si fara toba intermediara, bari stabilizatoare pe fata si spate inre telescoape, usurata masina de tot ce nu e important (centuri spate, roata de rezerva cu gratar cu tot, etc.), benzina de 100 cu octane booster in ea, ulei 10W40, 2 electroventilatoare pentru racire, apa distilata in loc de antigel.

Goooooo, Planet!
*





mersi paul
tot ce am facut din ce imi zici tu mi-am facut setu motor de curand (segmenti goetze ) si am pus ulei texaco 10w40 .
a inca o intrebare : de care termostat folosesti tu vara ? ca eu acum am unu care l-am avut si asta iarna si deschide la 89 grade .aveam unu frantuzesc care deschidea la 75 dar nu mai merge . de care sa imi caut ?


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Apr 2005, 21:43
Post #4


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Daca vrei performanta la ce am spus mai sus nu mai pui deloc termostat ca oricum motorul se va incinge destul de tare asa ca nu mai are nici un rost.
Eu am unu romanesc (dar eu merg normal wink.gif) care deschide la 89 si inchide la 92.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 17 Apr 2005, 18:13
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




ce a spus paulp e niste chestii foarte bune, da scade fiabilitatea si masina se va infige ceva mai bine. cu banii care ii bagi in masina sa faic modif mai sus amintite poti schimba linistit motorul pe ea. un prieten si-a pus pe nova tot ca a ta motor de R5 super, 1721 cmc si masina merge de o ia drecu, fara tobe modificate(pierde vo 5 caluti aici). motoru avea 95 de cai(conform talonului) parca, cu injectie pe ea. amu cred ca se invarte pe undeva pe la 90-92, cu tobe facute ca lumea o sa se apropie de 100 de caluti. eu numai ti-am dat o idee. acum tu faci cum crezi. in seara asta o sa pun niste poze cu masina respectiva.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 17 Apr 2005, 18:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




mai lasati-o mai moale cu tobele astea zau asa....!
mare inginerie ar fi daca tobele sport ti-ar aduce 5-8 (!!!) CP !
cum ziceam mai piano baieti, mai piano !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 18 Apr 2005, 00:00
Post #7


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




esapament liber : putere in plus 0 (zero), elasticitate un pic mai buna intre 6-7000 rpm, pierdere de cuplu .


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 18 Apr 2005, 09:46
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(anndi @ 17 Apr 2005, 18:13)
ce a spus paulp e niste chestii foarte bune, da scade fiabilitatea si masina se va infige ceva mai bine. cu banii care ii bagi in masina sa faic modif mai sus amintite poti schimba linistit motorul pe ea. un prieten si-a pus pe nova tot ca a ta motor de R5 super, 1721 cmc si masina merge de o ia drecu, fara tobe modificate(pierde vo 5 caluti aici). motoru avea 95 de cai(conform talonului) parca, cu injectie pe ea. amu cred ca se invarte pe undeva pe la 90-92, cu tobe facute ca lumea o sa se apropie de 100 de caluti. eu numai ti-am dat o idee. acum tu faci cum crezi. in seara asta o sa pun niste poze cu masina respectiva.
*




astept sa vad pozele alea mersi


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 28 Apr 2005, 09:09
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(vlad_dragos @ 18 Apr 2005, 10:46)
astept sa vad pozele alea mersi
*



scuze pt intarziere! a venit si poza...priviti frumusete de motor

Attached thumbnail(s)
Picture_010.jpg ( Size: 932.37k ) Number of downloads: 1219


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 4 May 2005, 06:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




salut!sincer daca nu ii cresti consumul sigur nu vei obtine mai multa putere.chiar si cu turbina sau cu un carburator dublu mai bun trebuie crescut consumul.dar cu turbina ai grija scade rezistenta blocului motor si a componentelor din el


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 4 May 2005, 13:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




Pe dacile 1300 este foarte "usor" de scos aproximativ 80 de caii putere. Bineinteles asta inseamna sa umbli la motor si evacuare. Pt un demaraj mai bun iti trebuie un ambreaj mai performant si sa usurezi volanta.

Eu personal nu ma pricep foarte mult la mecanica dar am o echipa de mecanici foarte buni care se ocupa de masina mea de competitie ( Dacia NOva GTI ) ... nu stim cati cai am scos ...dar merge racheta. ( Am ales dacia ca masina de competitie deoarece costurile de intretinere sunt semnificativ mai mici ca la alte masinii ... si asa costa o avere).
Intai la o masina trebuie sa ii modifici suspensia si sistemul de franare si dupa aceea sa umbli la motor si cai putere . La masina mea sa modificat axul cu came, chiulasa a fost comprimata pana la 70,2 mm (raport de compresie 13:1) , set motor strain cu pistoane forjate si tribocotate, distributie ( intinzator si lant sachs); volanta usurata, biele usurate si echilibrate, ambreaj sachs de curse (nu e in forma de disc ci ceva ca o elice :colorjumping:... in cutie s-a modificat grupul s-a facut unul artizanal mai scurt si au fost lungite pinioanele 1 , 2 ... si scurtate 4 si 5.
Masina are reprize foarte bune dar nu poate depasi viteza maxima de 150 km/h ( treapta 5 5000 tr/min). Cutia nu este inca foarte fiabila ( tine in jur de 4000 de km ..dupa care trebuie schimbata. Suspensia este compusa din amortizoare bilstein pe gaz special facute pt dacile care au participat in cupa dacia nova.
La chiulasa sau mai modificat si supapele ( sau pus supape mai mari in diametru .... dar nu va mai plictisesc cu detali. Daca vreti puteti vizita siteul oficial al Campionatului Judetean de Raliuri
Concluzie :

O dacie se poate modifica sa mearga cat de cat binisor dar nu este fiabila ( se merita daca participati in competiti ca VTM , Raliu (debutanti, amatori etc) liniute dar in nici un caz pt strada .

am gasit interesant si de aceea am pus-o .sper sa nu supar pe nimeni smile.gif


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 3 Oct 2011, 13:16
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




La cata dorinta exista la inceputul topicului, a murit in fasa? Chiar ma asteptam sa citesc ceva interesant...


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_geo93
post 3 Oct 2011, 15:05
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 16 November 09
From: Motru




frate,nu vezi ca ultimul post este pe 4 may 2005?


--------------------
Dacia 1310 Berlina 2003 - GJ 03 TSF
Dacia 1305 PickUP 2001 - GJ 05 CJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BrandyRadu
post 3 Oct 2011, 15:17
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 23 July 10




QUOTE(ovy_geo93 @ 3 Oct 2011, 15:05)
frate,nu vezi ca ultimul post este pe 4 may 2005?
*



+1


--------------------
Dacia 1410 1998 Berlina L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 3 Oct 2011, 15:31
Post #15


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07






Bafta +1


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 15:30
Forum Renault