DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Merge infranata !

GrOzOy
post 27 Mar 2010, 09:42
Post #1


Membru cu Dacie !


Group: Members
Posts: 839
Joined: 8 September 09
From: Ramnicu Sarat,Buzau !




Deci cum spune si titlul masina mea merge infranata sad.gif ! Nu mult si nu mereu face asa ... mai mult prin oras ca in afara de la 50 incolo ( cand isi ia oleaca de viteza ) simpt deodata ca isi da drumu ( de parca ai calca pedala la fund ) . Prin oras am observart ca scaartie cand simmpt ca e infranata deci e clar ca e de la placute ! Sa mai intamplat cuiva?? Ce ar putea fi? Am verificat si rotile sa vad daca se incalzesc si ca idee pe fata parca sunt un pic caldde decat pe spate ! Numai bine


--------------------
Dacia SuperNova 2002 , fara piele :D - BZ 52 MTG
Cazan Romanesc !

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
p_alecsu
post 27 Mar 2010, 23:00
Post #2


Alex


Group: Members
Posts: 355
Joined: 11 December 09
From: 25 km de Pitesti




cred ca asta o poti rezolva simplu.in primul rand vezi daca placutele au acele arcuri care le departeaza de disc si le tin fixe sa nu joace in etrier. daca nu demonteaza placutele si etrierii , desfa etrierii curata.i cu smirghel fin schimba garniturile chiar si placutele daca sunt uzate exagerat. din cate stiu eu daca garniturile etrierilor nu sunt bune acestia raman blocati si de aici rezulta infranarea rotilor.


--------------------
Dacia Supenova 2001 Rapsodie - AG 10 WSM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 28 Mar 2010, 20:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




cand ramanea etrierul blocat janta se incalzea atat de tare ca aproape frigea, asta la drum scurt de 2 km in oras, de obicei se blocheaza un etrier din cauza mizeriei de pe piston, se curata cu jmirghel foarte fin pus pe o bucata de sticla ca sa slefuiasca drept pistonul, garniturile se schimba la fiecare desfacere deoarece se schimba pozitia si datorita vechimii sau uzurii pot aparea probleme de etansare, corpul etrierului e bine sa fie lasat neslefuit deoarece este moale fiind din aluminiu, de acee nici nu rugineste fata de piston care e din material feros mai dur dar oxidabil

verifica toate rotile mai des ca sa iti dai seama care se blocheaza, la mine se debloca de obicei dupa 1-3 km, de la incalzire se dilata corpul etrierului pistonul avand trecere mai usoara

This post has been edited by danciusergiu84: 28 Mar 2010, 20:48


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RomeoNica71
post 28 Mar 2010, 22:50
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 7 December 08
From: suceava




Placutele in etrier trebuie sa intre si sa iasa usor.Vezi cum faci si polizeazale


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - Sv-93-CRM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Mar 2010, 08:11
Post #5


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Si eu am patit ceva de genul asta. Dar la mine nu scartaia nimic. Problema se manifesta cand era frig. Cu masina scoasa din viteze, nu puteam sa o imping pe loc. S-a rezolvat prin schimbarea garniturilor de la etrieri (cilindrii).


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 29 Mar 2010, 11:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




cred ca slefuirea pistonului e de multe ori inutila si distructiva si ajunge o spalare a acestuia cu lichid de frana, dar se poate verifica daca e necesara putina slefuire prin felul cum se plimba in etrier, daca trece impins cu mana de la un cap la altul nu e nevoie de slefuire dar daca se intepeneste un pic de flefuire cu simt ajuta, cu cea mai fina granulatie a jmirghelului si cu acesta pe o suprafata plana precum sticla ca altfel apar canale de uzura pe el ce duc tot la blocare si functionare neregulata

pe fata e normal sa fie mai calde rotile (fac ~80% din efortul franarii fata de restul de ~20% cat e pe spate, plus ca e mai calda zona motor-cutie-planetare) daca la colegul GrOzOy nu ard la mana in zona de centru poate nu sunt blocate mai ales ca cele de pe fata zice ca sunt la fel de calde si aceasta coincidenta e intalnita mai des in cazul in care sunt ok decat atunci cand se blocheaza (am avut probleme cu blocarea si pe stanga si pe dreapta fata dar nu in acelasi timp si altii la fel)

This post has been edited by danciusergiu84: 29 Mar 2010, 12:07


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 29 Mar 2010, 12:16
Post #7


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Eu zic ca este suficient sa fie curat cilindrul si cel mai important garnitura de cauciuc sa fie intreaga. In timp garniturile se usuca si se rup iar cilindrul evident nu mai culiseaza corect.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 29 Mar 2010, 13:07
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




corect dar ma refeream daca pistonul nu mai culiseaza in etrier fara garnituri din cauza depunerilor de pe el (am patit din cauza mizerie + oxizi + material provenit din uzura) ce-i mai practic de facut in acest caz: se pune asa la loc asa? se pune unul nou (altul bun)? sau se curata pistonul? (de cele mai multe ori nu e nevoie de jmirghel ci doar de frecat mai mult timp cu o carpa imbibata in lichid de frana)

This post has been edited by danciusergiu84: 29 Mar 2010, 13:08


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GrOzOy
post 7 Apr 2010, 22:31
Post #9


Membru cu Dacie !


Group: Members
Posts: 839
Joined: 8 September 09
From: Ramnicu Sarat,Buzau !




Ciudat ! Intr-un timp nu mi-a mai mers infranata si de pasti am simtit din nou ca imi merge infranata dar de data asta se simtea ca trage un pic mai greu si nu isi mai dadea drumu ...mergea incontinuu asa ! Dupa vreo 6 km am oprit masina si cand am verificat rotile sa vad care se incalzeste roata din stanga spate putea sa faci popcorn pe ea ! Era pur si simplu incinsa ! La intoarcere incepuse sa si huruie un pic si m-am dus direct la mecanic ! Cand a desfacut-o pistonasul acela era blocat , ruginit, mizerabil . La curatat si merge unsa acum wub.gif ! Numai bine


--------------------
Dacia SuperNova 2002 , fara piele :D - BZ 52 MTG
Cazan Romanesc !

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 8 Apr 2010, 08:17
Post #10


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




QUOTE(GrOzOy @ 7 Apr 2010, 23:31)
...La intoarcere incepuse sa si huruie un pic si m-am dus direct la mecanic ! Cand a desfacut-o pistonasul acela era blocat , ruginit, mizerabil . La curatat si merge unsa acum  wub.gif ! Numai bine
*


QUOTE(Maskatu @ 29 Mar 2010, 13:16)
Eu zic ca este suficient sa fie curat cilindrul si cel mai important garnitura de cauciuc sa fie intreaga. In timp garniturile se usuca si se rup iar cilindrul evident nu mai culiseaza corect.
*



Asta ti-am zis si eu de la inceput ca ar fi. Nu stiu de ce ai mai intrebat pe forum daca nu ai luat in calcul ce am spus atat eu cat si colegii. Ai mers pana in ultima clipa cu ea, pana cand nu ai mai putut circula, si abia atunci te-ai dus la mecanic cu toate ca stiai dinainte de la ce ar putea fi, anume de la cilindrii, ceea ce a si fost.

In fine.....


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Apr 2010, 10:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu e vorba de cazul de fata dar ma cam plictisesc discutiile in vant,
n-ati observat ca forumisti se straduiesc sa dea sfaturi unora (au fost destule cazuri) si sa ajute cumva pe cel in cauza, care apoi dupa ce se localizeaza problema intreaba cum se lucreaza, dupa ce primeste raspunsuri... defapt nu le are cu mecanica... sau nu vrea sa se bage (zic eu sa se murdareasca, comoditate decat sa-ti asumi o responsabilitate), ma rog... daca s-ar putea cineva de pe forum sa mearga sa-i rezolve masina

concluzia e mai bine (lejer) in fata calculatorului decat cu capu-n masina


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 11:47
Forum Renault