DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Instalatie GAZ - BIGAS

bomba_11980
post 2 Apr 2010, 09:30
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 29 October 07
From: Iasi




Am cautat si am tot cautat poate a avut careva problema aceasta dar fara nici un rezultat plauzibil.

Problema mea:

Motorul merge bine - si pe benzina si pe gaz.
Pe benzina porneste la sfert (su spritul de rigoare)
Pe GAZ la fel porneste la sfert dar aici intervine urmatoarea problema:

O pornesc - merg sa zicem cativa km apoi o opresc - cand sa ii dau din nou sa o pornesc - toate valvele mele sunt inchise. Astept sa zicem 2 - 3 minute - dau sa pornesc din nou se deschid valvele si porneste (cine are gaz - stie ca se aude din masina atunci cand valva de la pulmon se deschide).

Problema respectiva nu se repeta in fiecare zi - cum ii tuna ei. Azi face figura respectiva - apoi 2 - 3 zile nu mai face (cu aproximatie ca nu am nevoie in fiecare zi sa o pornesc in urmatoarele 2 - 3 minute biggrin.gif ).

Am fost la o verificare GPL - am zis ca poate am scapari de gaze pe undeva si de aia mi se blocheaza valvele - verificat cu spuma de la sapun plus verificare cu aparat profesionist de la meseriasi, nici o scapare.

I-am aratat specialistului problema cu inchiderea valvelor dar a dracului a facut doar o singura data - si apoi pornea de fiecare data...ca imi venea sa ma dau cu capul de pereti. Apoi dupa 2 zile iar problema.

Ce am observat ca respectiva problema se accentueaza (adica face cam la 2 zile figuri) dupa ce fac plinul (butelie de 62 - eu pun de fiecare data 40 - 45 litri), apoi dupa ce sa consumat sa zicem 10 - 15 litri - dureaza chiar si 4-5 zile pana sa mai faca figuri.

Eu tind sa dau vina pe presiune din butelie - poate are impresia ca are scapari (presiune prea mare) si de asta din cand in cand nu imi deschide valvele.
Sau ceva probleme la pulmon - dar ce ? Sa fie ceva de la comutatorul benzina - gaz?
Chiar nu stiu.

Tin sa precizez inca o data ca in mers nu mi se taie gazul - merge perfect.

Astept parerile voastre, ca la mecanic daca ma duc iar incepe sa nu mai faca figuri si il inteleg si eu pe om - daca nu face figuri el nu are de unde sa isi dea seama care e problema.


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - IS-**-***
Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 2 Apr 2010, 09:37
Post #2


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Incearca initial sa verifici daca ai tensiune pe electrovalva de gaz in momentul in care pornesti.S-ar putea sa-ti lucreze valva defectuos,sa aiba o intarzieri din cauza ca e blocata uneori partial,iar dupa cateva incercari sa cupleze.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Apr 2010, 11:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




eu zic ca este ceva din buton din placa lui desi mai rar dar se intampla sau vreun fir nu face bn contact tot timpul verifica instalatia ei electrica(a gazului) sa nu ai vr-un joc la ceva mufa sau fir,si pe urma ramane ce a zis paulorossi


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Apr 2010, 13:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




si eu am avut ceva probleme cu bigas , verifica tensiunile de pe bobine cind nu merg cit ajunge daca la pornire ai sub 9V si pe baterie ai 10-14 atunci posibil un defect la cutiuta de comanda
la mine defectul a fost altul am constatat ca aveam ceva mizerie la sistemul de vaporizare , s-a remediat prin demontare si curatare apoi am mai taiat un pic din arcul de la supapa


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 5 Apr 2010, 15:36
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 15 July 05




schimba electrovalva.

This post has been edited by cristi74: 5 Apr 2010, 15:37


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 5 Apr 2010, 16:50
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ehe, acum e cazul sa vorbeasca meseriasul care spunea ca , pistonul de la valve, e impins de gaz, pentru a tine inchis, ajutat si de arcuri.
Deci, valva de pe regulator, nu se deschide din mai multe motive: arcul e prea tare, gazul apasa pe piston si campul creat de bobina n-are putere sa-l smulga de pe scaun, tensiune mica pe valva, datorita pierderilor pr fire, care sunt mai subtiri ca la un un calculator, desi trebuie un curent destul de mare pentru a extrage miezul in inieriorul bobinei.
Problema e numai la cea de pe vaporizator. fa proba, scotand papucul de la cea de pe vaporizator, si punand contactul de multe ori, ar trebui sa nu dea niciun rateu de deschidere, la cea de la filtru. Fa si invers, scoti de la filtru, si ar trebui sa mearga cea de pe vaporizator. Sigur va merge, pentru ca de la filtru nu va mai veni gaz, ca nu e alimentata bobina.
Solutia prima, e sa dublezi firul rosu de plus, de la siguranta pana la comutator, si cel albastru de la comutator pana la una din cele doua valve. Masoara tensiunea inainte si dupa, pe una din valve, si vei vedea o diferenta si de 2V. Mai simplu, numai pentru proba, pune de pe plus-bobina de inductie un fir la plus valva indiferent care din cele doua de gaz, sicand pui contactul, ai alomentare directa pe valve si poti porni direct. In cazul asta, nu poti da pe benzina, ca merg amandoua.
A doua solutie e, sa mai iei un span din piesa de bronz care se fileteaza in plosca, pentru a se duce cu 1mm mai jos, ca pistonul sa fie mai in interiorul campului magnetic, si-i va fi mai usor sa-l traga , aflandu-se intr-un camp mai puternic. Pentru siguranta deschiderii, schimba si arcul cu unul mai moale. Daca nici asa nu merge in siguranta, pentru ca e posibil, pe mine m-a frecat mult timp una, scoate pistonul si mergi fara el, dar la pornirea la cald va porni mai greu, pentru ca gazul de pe teava dintre filtru si plosca , se descarca in galerie si filtru de aer, si pana se aeriseste tot, trebuie cateva ture de motor, adica o cheie mai lunga. Poti scoate si numai arcul, pistonul fiind apasat de gaz la inchidere, cu tuate ca uneori nu se aseaza bine.Nu e niciun pericol fara el, eu am mers o juma de an fara el pana cand,
Ultima solutie, pune-i o plosca de Marini, e si cea mai simpla si cea mai buna, dar schimba-i arcul de la membrana, din interior, cu unul putin mai gros, ca da prea mult gaz si inutil , toti crezand ca nu trage datorita gazului prost, putin... dar el este prea mult, inca de la imediata deschidere a clapetei.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomba_11980
post 6 Apr 2010, 11:22
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 29 October 07
From: Iasi




PH-06-BOA - puteam sa jur ca tu ai sa vii cu multe multe solutii biggrin.gif mersi de informatii - am sa incerc ce ai zis tu - dar cred ca numai prima varianta - pentru ca mai am garantie la instalatie si sincer nu vreau sa fac o bucurie si mai mare.

Am fost weekendul asta vreo 500 km - si nu mi-a facut figura decat o singura data - dar aia ca am inecat motorul (ma uitam pe stele si am vrut sa plec de pe loc cu a treia) - si cand am dat repede sa pornesc nu a vrut - dar dupa 1 min a pornit foarte usor.

Sper sa rezolv problema.

Mersi inca o data de informatii...


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - IS-**-***
Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomba_11980
post 13 Apr 2010, 10:14
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 29 October 07
From: Iasi




Cred ca am rezolvat problema...

Am masurat tensiunea - firul albastru care duce de la comutator la valva. Sunt exact 11 V. Am dat mai multe chei poate poate nu mai deschide si hopa - nu a mai deschis - normal fara tensiunea (ma rog la mine arata 0.4 V).

Am facut figura si la comutator sa vad daca atunci cand nu am tensiune la valva din comutator iese tensiune ! si culmea cand nu sa deschis valva din comutator avea 11.5 V - hmmm nu e bine inseamna ca undeva pierd tensiunea respectiva o izolatie imperfecta si am luat la puricit toate firele - acolo unde erau legaturi - le-am desfacut si refacut - izolat etc.

Apoi am incercat iar de nenumarate ori sa fac sa nu mai deschida valva - si culmea deschide de fiecare data - de sambata pana acum nu a mai facut figura deloc - si sper ca asta sa fi fost problema...

Mersi de ajutor


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - IS-**-***
Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 13 Apr 2010, 12:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Alimentarea circuitelor la instalatia de gaz se ia uzual de la plusul bobinei pentru a fi comandata de contactul cu cheie.Iar la Dacia,s-a ,mai discutat deja,e o pierdere apreciabila de tensiune pana la plusul bobinei si e accentuata de orice consum suplimentar.Chiar si Paulorossi care a curatat si pus la punct tot ce se cheama contacte electrice la masina lui si tot are la pornire 0,72 V pierdere.Dar in conditii reale,la Daciile mai vechi,media e de 1,4 V.Si,la pornire,tensiunea bateriei mai scade si ea.Deci alimentarea plusului bobinei printr-un releu de la plusul alternatorului(adica practic direct de la baterie)rezolva nu doar probleme de aprindere ci si alimentarea corecta a circuitelor instalatiei de GPL .Dar releul SA CUPLEZE SIGUR LA 7V.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomba_11980
post 16 Apr 2010, 13:35
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 29 October 07
From: Iasi




Am deja fire albe in cap sad.gif - iar a inceput sa imi faca figuri si acum tot mai dese.
Sa prezint ce am facut.
Firele (cum se vede in poza):

Maro - vine la minusul bobinei
Negru - masa
Rosu - vine la plusul bobinei
Albastru - plusul pentru valve (vaporizator si electrovalva)
Galben - vine la electrovalva benzina
Alb - vine la rezervor GPL.

Cand masina e pornita:

Tensiunea la bobina este de 11.5 V
Tensiunea firele albastru-negru - 11 V (cu mici variatii)
Tensiunea pe firele alb-negru - 7 V

Cand masina face figuri si nu porneste (nu trimite tensiune la vaporizator si electrovalva)

Tensiunea la bobina este de 11.5 V
Tensiunea pe firele albastru-negru - 0.4V (adica 0 V)
Tensiuena pe firele alb-negru - 7 V

Tensiunile pe firele albastru-negru/ rosu-maro/ alb-negru sunt masurate in dreptul bobinei, comutatorului si la valve.

Pe comutator unde indica nivelul de gaz - langa buton este litera G - cand am tensiune peste tot (adica se deschid toate valvele) se aprinde ledul ala portocaliu. Cand nu am tensiunea pe firele albastru-negru respectivul led este stins si cand ii dau la cheie tot se aude click - click - click.

Mai am garantie pe instalatie si am dat un telefon sa ii explic situatia iar mesterul de acolo a zis ca nu se poate asa ceva ce am scris eu mai sus - ca sunt doua variante la comutator - ori merge ori nu merge. Acum chiar nu stiu ce sa mai zic.

Am desfacut comutatorul sa vad ce e prin el. Nimic care sa imi sugereze ca are vreo componenta arsa, si am observat acolo 2 mici relee - si e posibil ca unul din el sa imi faca figuri - dar nu stiu cum as putea sa verific.

Eu in continuare tind sa cred ca este comutatorul pentru ca am verificat si verificat tot sistemul si comutatorul este singurul care nu pricep sa masor.

Ce este culmea ca acum a inceput sa faca din ce in ce mai des figura cu pornitul si daca ar fi de la unul din relee de ce nu imi opreste tensiunea si cand e motorul pornit pentru ca o data ce l-am pornit el merge iar tensiune este tot timpul pe respectivele fire.

Orice solutie temporara sau finala este binevenita.

Apropo cat costa un comutator nou - sau macar SH ?

Cine e din Iasi - poate aveti un comutator asemanator sa testez sa fiu sigur ca e din el.


Attached thumbnail(s)
Comutator.JPG ( Size: 88.87k ) Number of downloads: 822
Mufa.JPG ( Size: 80.37k ) Number of downloads: 869


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - IS-**-***
Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 16 Apr 2010, 16:09
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Ofi ceva si la comutator.Si daca e in garantie,mergi la mesterul acela sa faci proba cu alt comutator sau o vedea el ce-i pe acolo.Oricum,defectele astea care ba apar,ba dispar sunt mai urat de depistat,ca dispar tocmai cand esti la meserias.Eu zic sa pui oricum si releul pomenit in postul anterior.Ai alimentare buna cu tensiune,se menajeaza contactul cu cheie.Si o sa fie si scanteie la bujii mult mai buna,mai ales la pornire.Oricum,11,5V la bobina cu motorul in mers inseamna niste pierderi serioase de tensiune.
Cand nu porneste poti face o proba simpla legata de pierderi:legi un fir de la plusul bateriei direct la plusul bobinei.Atentie ca motorul nu se mai opreste din contact ci scotand firul.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 16 Apr 2010, 16:25
Post #12


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Ideal ar fi sa mergi sa-l schimbi si sa vezi daca e comutatorul sau nu.Ca solutie provizorie ar fi alimentarea bobinei si electrovalvelor printr-un releu cu un contact NO si unul NC alimentat de pe contact+intrerupator montat in bord pentru a taia alimentarea releului in eventalitatea ca mergi pe benzen.Pe contactul NO legi bobina si electrovalvele pe gaz iar pe cel NC legi alimentarea electrovalvei de benzina Asa probabil vei scapa si de pierderile de tensiune.
Repet,este o solutie provizorie ideal ar fi sa-ti pui alt comutator.

This post has been edited by Paulorossi: 16 Apr 2010, 16:26


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomba_11980
post 27 Apr 2010, 08:58
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 29 October 07
From: Iasi




Nu prea am avut timp sa intru pe forum asa ca azi am sa postez rezolvarea.

Problema mea este din comutator - unul din relee nu merge cum trebuie (merge cand vrea el). Asa ca am facut in felul urmator:

Intre firul rosul si cel albastru am pun un mic intrerupator asa ca atunci cand pun contactul si nu se aud valvele din dreptul motorului ca s-au deschis comut intrerupatorul pe 1 pentru a trimite tensiune si la ele pornesc si apoi comut intrerupatorul inapoi pe 0 - cum am scris mai sus odata pornita releul din comutator nu intrerupe tensiunea la valve.

Asta a fost momentan rezolvarea mea asta pana o sa imi cumpar al comutator GPL sau il repar pe asta (nu am gasit nici un electronist) - iar pentru a cumpara unul nou - am inteles ca e scump dar am sa imi fac timp sa vad cat de scump e.

Daca este cineva de parere ca am procedat gresit nu ezita si baga un post.

Mersi de informatii


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - IS-**-***
Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 07:34
Forum Renault