carburator nova
![]() ![]() ![]() |
carburator nova
adytza 89 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 24 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
basileros |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 1 July 08 ![]() |
salut.....deschide gazul mai mult din robinetul de pe furtun.....apoi cu motorul cald regleaza ralantiul[vezi ca mai sunt topicuri cum se face].... dar de ce ai schimbat carburatorul??? nu o sa fci economie cand mergi pe gpl!!!....cu carburatorul dublu consumul este mai mic cand mergi in oras cu viteze &mici....treapta a2a se deschide la viteze mai mari pe care nu prea ai ocazia sa le prinzi in oras....plus ca demarajul nu este acelasi...plus ca avand carb monocorp tremura la ralanty pana se incalzeste putin motorul[trebuie sa fol. socul.si poate merge putin innecata]...plus ca trebuie modificari facute la filtru aer ,la cablu acceleratie,tras furtun pt pata calda ..etc..comparatia o sa o faci singur dar PAREREA MEA pt GPL nu se merita modificarea...spor la treaba!!!!
|
--------------------
dacia
nova gt
1999
|
|
adytza 89 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 24 December 09 ![]() |
ms mult,dar nu am instalatie gpl pe ea.e pe benzina...
![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
anndi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Pune inapoi carburatorul ei. Sau cauta un weber dublu sau un varajet si atunci o sa vezi consum. Cu ala simplu e normal sa consume pentru ca nu pusca cu galeria de admisie si nu sunt corespunzatoare jetarile...si sa nu mai vorbim ca nu trage deloc masina. Spor la treaba
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
G I M |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
anndi...eu am avut carburator dublucorp, iar de un an i-am montat monocorp. Carburatorul l-am luat sh si a durat ceva timp pana l-am reglat, jigloarele erau puse aiurea, plutitorul spart...Dupa ce am schimbat totul, masina trage foarte bine, am ajuns la 150km/h si se mai ducea iar consumul este mai mult decat rezonabil, iar la putere nu am simtit diferenta foarte mare intre cel dublu si asta mono. Eu sunt multumit, plus de asta este foarte usor de reglat...la cel dublu corp daca se infunda jiglorul de relanti dura 10 min sa-l desfund, la asta imi ia cateva secunde.
adytza 89 regleaza carburatorul, mai mult ca sigur e dat jos de pe o dacie obosita. Verifica jigloarele sa fie bine imperecheata, plutitorul sa nu fie spart, cuiul pontou sa inchida bine. basileros habar nu ai despre ce vorbesti...carburatorul dublu corp care a fost montat pe nova nu are deschidere vacumatica a celei de-a doua clapeta de acceleratie, astfel ea se poate deschide si la 5 km/h daca virgula calci pedala la podea. |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
basileros |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 1 July 08 ![]() |
Ionut ia-o incet si citeste mai atent..am spus ca pe GPL nu se merita sa schimbi carburatorul...si cu 150/H las-o mai usor ca sarea tabla de pe masina.....si e adevarat ca daca virgula calci pedaua la fund se deschide a2a camera dar de ce ai faceo daca esti in coloana la semafor......si chiar stiu ce vorbesc caci am avut si eu montat carb mono [de altfel am tot kitul necesar pt a-l remonta] dar am gasit in targ Vitan unul de oltcit pe care l-am curatat si adaptat[chiar am pastrat jigloarele lui pt pornit iarna pe benzina] si diferenta este evidenta...MENTIONEZ ca eu merg pe GPL ....PT. Adyta :consumul de benzina nu o sa scada prea mult caci motorul 1600 i-si cere tributul in combustibil avantajul fiind doar [cum spune Ionut ]doar in faptul ca se regleaza si se intretine mai usor....si acum cateva sfaturi[sper sa nu ma certe iar IUonut ca nu stiu ce vorbesc] ;:verifica sa nu traga aer fals pe la flansa adaptoare...,verifica parghia care lucreaza cu clapeta soc....nu ai spus ce ai facut cu returul din carburator ...ai schimbat pompa de benzina??/.ai obturat stutul de aer din ''pata calda''...ce ai facut cu furtunul d e gaze care iese din capac culbutori????verifica platinele [ideal ar fi o aprindere electronica Gotronic ]si avansul......si cu rabdare o sa reusesti ...spor la treaba.....
|
--------------------
dacia
nova gt
1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Dar eu nu cert pe nimeni, atrag atentia doar...dar nu-mi spune ca tu stai numai la semafor... depinde de stilul fiecaruia de mers...
Cu 150km/h chiar nu glumesc, daca ma crezi bine daca nu tot bine...daca a ta nu se duce pana la 150 inseamna ca ceva nu e ok...toate tablele sunt la locul lor...daca nici la 35000 km reali nu fuge cu 150km/h pai cand o ajunge la 150000 mii ce face? |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
mai omule .. vezi sa ai furtun cu duza.. poate daia merge asa ... !!!!!
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
adytza 89 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 24 December 09 ![]() |
ms pt sugestie,dar nu ma prea pricep,carburatorul mi-a fost schimbat de altcineva...ca nu ma prea pricep:(...cum trebuie sa arate si unde trebuie pus furtunu asta cu duza?
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
elm |
![]()
Post
#10
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Este furtunul conectat intre filtrul de aer si ștuțul de aer de la flansa adaptoare. Iar duza calibrată este bagată chiar in furtun. Dar nu te chiunui cu asta, putin probabilo sa fie de aici, eu am duza (e drept, "fabricata" dintr-un capacel de plastic de la o supapa de roata) si merge fix la fel ca fara ea, adica bine.
Intr-adevar, tremura cu motorul rece, pina nu ajunge temperatura la prima "liniuta" pe bord, nici nu plec, sau plec cu socul tras. PS: Daca ai filtru de berlina, furtunul de mai sus nu se mai leaga la el, ci la un T care intra in carb. In al treilea stut al T-ului intra furtunul de la capac culbutori |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
payty |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Neagu Ionut @ 21 Apr 2010, 19:46) Dar eu nu cert pe nimeni, atrag atentia doar...dar nu-mi spune ca tu stai numai la semafor... depinde de stilul fiecaruia de mers... Cu 150km/h chiar nu glumesc, daca ma crezi bine daca nu tot bine...daca a ta nu se duce pana la 150 inseamna ca ceva nu e ok...toate tablele sunt la locul lor...daca nici la 35000 km reali nu fuge cu 150km/h pai cand o ajunge la 150000 mii ce face? am tot citit si eu pe forum cum ca nu se simte cand treci de la dublu la mono. eu sincer am simtit cand am trecut invers, de la mono la dublu. cel monocorp era reglat bine (consuma 7% in afara). masina trage incomparabil mai bine acum. in plus, carburatorul dublu e de generatie mult mai noua decat carfilul monocorp care e conceptie anii 60 si mi se pare mai ingrijit executat. cand cautam un monocorp, am verificat cred ca vreo 10 prin targ pana am gasit unul care sa fie fara defecte majore de turnare sau alte probleme. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
G I M |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Si consumul cu cat ti-a crescut? O fi carburatorul ala dublu " de generatie mai noua" dar fiabilitatea lasa foarte mult de dorit. Ca sa-ti dau si un exemplu, un unchi de-al meu are o skoda 120L de prin '79, motor de 1.2 si carburator dublu corp, vreau sa-ti spun ca nu a avut niciodata treaba cu el, doar membrane schimbate. Din cate stiu a doua camera e cu deschidere vacumatica, si masinuta aia are o viata in ea de nu-ti vine sa crezi...sa nu mai zicem de consumul micut pe care il are.
This post has been edited by Neagu Ionut: 29 Apr 2010, 11:42 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
payty |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai la oltcit au fost carburatoare identice aproape cu cel de nova si nu stiu pe careva sa fi pus carburator carfil32irma pe oltcit. toate functionau cu carburatoarele lor originale.
e adevarat ca sunt destul de prost executate, dar si la cel mono ,si la cel dublu, e loc de imbunatatiri. de exemplu, cel mono are o mare inventie romaneasca si anume acea "bara" pusa pe diametrul difuzorului care chipurile imbunatateste omogenitatea amestecului aer/benzina. doar ca e atat de prost amplasata incat blocheaza gaurile de progresiune si mai mult face rau decat bine. This post has been edited by payty: 29 Apr 2010, 12:05 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
elm |
![]()
Post
#14
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Niet!
Eu am avut un coleg care a avut un Oltcit care mergea cu 32irma. Din aceleasi considerente ca si la Nova. PS: eu am auzit parerea unui mecanic cum ca ,, carburile dublu-corp de nova au fost foarte performante, cit timp mergeau bine. Dar si cind trebuia umblat la ele, mai bine le schimbai cu totul. PPS: daca stie cineva un carb dublu dar fara bolile celui de nova... eu l-as incerca pe'l dublu, dar e prea bataie de cap ![]() |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
G I M |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
@Paty inseamna ca nu ai intrat pe forum la oltcit
![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Defunctu |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 8 April 10 ![]() |
Deci, ajutati copii greci !
Am avut curiozitatea sa adaptez un monocorp pe Nova mea, in cateva ore de munca era treaba facuta reglat, modificarile de rigoare facute.. la relanti boboc. Eh acum vin partea interesanta, hai la drum ... stupoare ! Mergea prost in sensul incare parca aveam un diesel puturos sub mine care se intindea la drum dar nu mai avea aceiasi viata. A doua zi, dublucorp pus la loc ! Nu am de gand sa mai pun mono. Cele cateva drumuri facute intr-o singura zi m-au convins ca adac fabricantul a zis el ca tre sa fie dublu nu a fost tampit. Mono pentru mine pe Nova nu mai exista nici ca idee. |
--------------------
Dacia
NOVA
1998 GT
|
|
payty |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
poate acel monocorp e cel de dacie 1300.
la mine cu cel de 1400 mergea destul de bine dar nu satisfacator. apropo de consum, am facut si un consum in oras, imi iese undeva la vreo 9.5% cu porniri dese, incalzit motor si altele. nu e chiar optim, dar daca as scoate un 8% fara scaderea performantelor as fi multumit. lucrez acum la un UIS (pt cine nu stie ce e , era un topic pe aici despre el pentru monocorp) pentru carburator dublu si apoi mai vad ce se intampla dupa ce il montez. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
clar ca la capaciatea motorului de 1.6 cel mai bine se regleaza amestecul cu un dublucorp (n-am auzit de mono din fabrica la aceasi capaciatate) care dealtfel s-a pus si pe motoare mai mici straine si romanesti (oltcit) ca sa fie mai sprintene, unii chiar pun pe berline din acelasi motiv si cica consuma la fel daca merg normal
ca sa reglezi optim un dublu corp eu zic ca e nevoie in primul rand de manualul sau deoarece e mai complex decat unul mono (sau pus pe banc de reglaj), cu manual se poate regla pana si corpul clapeta la cele pe injectie, iar ca sa nu consume mult dai talpa mai putina sa nu deschida camera 2 prea mult sau prea mult timp in general, astfel incat masina trage ca si cu unul mono si consuma tot atata, concluzia e ca nu poate sa traga motorul doar cu aer merge si mono pentru cine e mai usor de reglat dar trebuie marit debitul de benzina din jicloare si din camera de nivel constant nu cred ca daca se scoate un motor din parametri pentru consum mai scazut indiferent de metoda nu are de pierdut la 3 capitole: - putere, - noxele cresc (loganul se poate face mai economic dar nu mai intra in clasa euro4 din cauza oxigenului nears care reactioneaza cu azotul si carbonul rezultand noxe mai mari) - incalzirea motorului prin saracirea amestecului, arderea mai oxigenata duce la temperaturi mai mari (exemplu: forja fierarilor) primele care au de suferit sunt supapele apoi restul metalelor (pistoane, segmenti, cilindri si poate altele) ca la cei cu gpl mai ales aceia care si-au reglat instalatia in mod economic concluzia e ca indiferent ce carburator se pune pe masina mono in loc de dublu sau invers, si indiferent de carburant gaz sau benzina sa se caute un reglaj optim pentru functionarea motorului in parametri iar economia sa se faca din pedala (reprize lente, viteza de croaziera ~90 km/h in cazul nostru) din observatiile mele daca vorbim de diferite masini care sunt reglate si functioneaza in parametri diferenta la consum o fac soferii (stilul de mers), eu de exemplu daca am mers mai alergat prin oras ajung la 10% daca ma duc frumos scad catre 7 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
anndi |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Pe nova merg cu modificari minore carb de Opel. Warajet parca ii spune. Prima camera e mica pentru mersul normal , iar a doua aproape dubla pentru ture multe si depasiri. Iar cine spunea pe aici ca nu e mare diferenta de putere intre carbul de nova si cel simplu inseamna ca nu stie cum merge un carb dublu reglat cum trebuie, in mintile lui. Eu cu greu am renuntat la el. Pana s-a decalibrat a mers exceptional si consuma in oras, TM, 8-9L si afara 6. Ce poti sa vrei mai mult. Carbul simplu de 1,4 e moartea pasiunii. Spor la treaba
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
...care e diferenta intre scrisurile de pe carbutaroare ??... unde e scris 5 .. .5E ... 6 .. 6E ? ( carb de 1.4 )
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
payty |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am facut ieri un consum la motor de 1600 cu carburator de nova si mi-a iesit 7.39% pe autostrada. mers cu aproximativ 100 la ora dar am avut si perioade de 120 la ora cu accelerari bruste. (cateva depasiri)
13 km i-am facut prin bucuresti. ma pot declara multumit. consumul in afara e identic cu cel de cand aveam monocorp in schimb motorul demareaza mult mai bine. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:59 |