Despre tiranti.
![]() ![]() ![]() |
Despre tiranti.
Alexio |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|||
CGDBZ |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca te referi la barele de pe fata ce sunt prinse de unul din suruburile pivotului superior si de o "ureche" de pe lonjeron acelea nu vad cum s-ar defecta , doar sa se strambe cumva in schimb se uzeaza bucsele de la capatul dinspre lonjeron uzura ce poate provoca anumite zgomote mai ales la plecare dupa loc si din cate stiu eu si o uzura mai accentuata a anvelopelor.
|
--------------------
-
-
-
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pai nu modifica si unghiurile de fuga? daca se uzeaza aia o sa batane roata fata spate si o sa se auda trosnituri la plecari si franari
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Alexio |
![]()
Post
#4
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Sa va spun si de ce... eu tot am niste batai... am dus-o la inspectie... s-au plimbat baietii cu ea... planetara nu bate nimic nu e stricat si totusi bate cum am descris in primul post... au spus ei: hai sa o ducem sa ii facem geometria...
Cei de acolo au spus ca nu o pot face ca le este frica sa umble la tiranti caci nu stiu sigur daca ii mai pot pune la loc tot pe ai mei si mi-au spus sa cumpar altii... Deci ar fi bine sa schimb si bucsele lor? daca da va rog sa imi spuneti cate sunt si in stanga si in dreapta si cum sa cer la magazin... Multumesc! This post has been edited by Alexio: 28 Apr 2010, 09:37 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Sunt doua bucse la fiecare tirant , la fel , ceri bucse tiranti dacia .Daca nu ai probleme cu uzura anvelopelor , ma refer la uzura neuniforma (uzura pe exterior sau interiorul suprafetei de rulare) inseamna ca tirantii sunt in regula totusi verifica strangerea lor in surubul pivotului (sa fie stransa bine piulita ) si la capatul celalalt daca este joc in bucse .Daca schimbi bucsele sa nu desfaci piulitele dinspre interior pentru a nu modifica unchiul rotii , desfaci numai cele doua piulite de la capatul tirantului (o piulita si contra piulita) si desfaci si surubul pivotului .
This post has been edited by CGDBZ: 28 Apr 2010, 19:08 |
--------------------
-
-
-
|
|
Alexio |
![]()
Post
#6
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Am am am fost azi la service sa trec pe cauciucuri de vara si mi-a spus ca sunt mai uzate pe interior cele de pe fata si sa fac obligat geometria
This post has been edited by Alexio: 28 Apr 2010, 19:17 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Nu stiu exact sa-ti spun ce anume duce la uzura pe interior dar stiu ca tirantii nu se schimba , se regleaza din piulitele de la capat unde sunt bucsele .Indicat e ca inainte sa faci geometria sa verifici toata bucsaraia si pivoturile si sa schimbi ce e uzat.
Zgomote la franare si plecare de pe loc se pot auzi si din cauza vreunui tampon de cutie/motor rupt, e bine sa verifici si asta. This post has been edited by CGDBZ: 28 Apr 2010, 19:25 |
--------------------
-
-
-
|
|
Alexio |
![]()
Post
#8
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Ei nu au putut umbla la tiranti caci au spus ca le este frica sa nu rupa cand desfac caci sunt vechi. 12 ani.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Sunt destul de grosii ,nu au cum sa se rupa, eu am schimbat bucsele la dacia lui tata care era din 1980 si nu s-au rupt .Ca sa faci geometria trebuie sa ai toate bucsaraia si pivotaraia fara uzura altfel o cam faci degeaba .
|
--------------------
-
-
-
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E veche , de 12 ani? Cred ca ai nimerit la unii care habar n-au, si te mai fac si la buzunar.
Tirantii regleaza unghiul de fuga, si daca sunt uzate rau bucsile de la capatul lor, se modifica si convergenta, si uzeaza cauciucurile. Daca schimbi bucsile (fa-le tu acasa, ca-i mai sigur), nu umbla la piulitele din spate. Le dai jos doar pe cele din capat, bagi bucsile si pe aceleasi le strangi. Daca umbli si la celelalte, sa zici ca le faci sa mearga usor, masori distanta la care erau, si le fixezi in acelasi loc, daca inainte de uzura bucsilor, nu-ti uza cauciucurile si nu tragea in nicio parte. Atentie la bucsi, sa aiba distantierul metalic la interior. Iti trebuie o cheie de 20 si una de 22, pentru piulita si contrapiulita. Incearca sa le desfaci fara sa desfaci piulita de la pivot, si dupa ce a pornit (daca sunt ruginite), dai jos de la pivot. E imposibil sa nu mearga si sigur le vei pune si la loc. Nu te lua dupa aiuritii aia. Umezeste-le cu ceva inainte, chiar si cu motorina. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Alexio |
![]()
Post
#11
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Am sa schimb singur... Asta spuneau ei... ca nu ii pot face geometria pana nu schimb tirantii... nu neaparat la ei acolo dar intai sa ii schimb...
La bucsaraie si la pivoti o sa o verific... apropo cum se verifica daca sunt in stare buna? sunt doar curios ca sa am si eu idee sa nu ma pacaleasca vreunul sa zica ca sunt sau nu bune. Si de curiozitate cam cati pivoti/bucse ar fi de schimbat pe fata... cam cum s-ar numi si cat ar costa? |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
kog |
![]()
Post
#12
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
patru pivoti, superior, inferior(stanga/dreapta) pret ~25 lei de topoloveni. Bucse inafara de alea de tiranti mai sunt sunt flexi-bucse alea cilindrice de la furca bratelor pivotilor, 4 buc, pret nu stiu, oricum nu prea mare. Si vezi cum e la directie cu capeti de bara sau bielete de directie, dar astea nu au legatura cu directia
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
tirantii tin sa nu se duca roata in fata sau in spate....ca totusi are si bascula un joc in bucsi(o toleranta)
bucsile de bascula te referi? alea cilidrice de cauciuc? 7 lei maxim bucsa dar vezi la bascula inferioara daca le schimbi, sa strangi piulitele inapoi cand bascula este la nivelul de rulare, altfel , daca bascula e jos si tu strangi piulitele de acolo, cand lasi masina jos o sa le rupa din cauza torsiunii This post has been edited by brigada_diverse: 1 May 2010, 22:15 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Alexio |
![]()
Post
#14
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Revenind... imi poate spuna cineva daca exista mai multe tipuri de tiranti? sa stiu ce cumpar de la magazin nu de alta... oamenii au zis sa ii schimb pentru ca sunt ruginiti la filet de unde se regleaza.
PS: de la unghiul de fuga trage si intr-o parte la frana mai dura... This post has been edited by Alexio: 14 May 2010, 16:41 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
DannY_SmekeruL |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 454 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti-Slobozia ![]() |
un tirant complet(cu tot cu bucsi) e 18 ron in bucuresti pe pantelimon.
daca iti trage intr-o parte la franare e ca o roata tine mai mult decat cealalta. PS:Eu ti-as propune sa iti faci doi tiranti pe strung si sa nu mai folosesti acele bucsi de cauciuc la prinderea de caroserie si sa pui bieleta de directie model nou.(asta e parerea mea)si nu o sa mai ai curand probleme cu tiranti. |
--------------------
SOON Dacia 1310
with F7P Kompressor Edition
'84 VW Passat B6 2.0 TDI
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
Cam asa ceva...
|
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
Alexio |
![]()
Post
#17
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Bieleta de tip nou cat costa? Nou nouta originala?
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
DannY_SmekeruL |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 454 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti-Slobozia ![]() |
am intrebat eu tot la magazinele de pe pantelimon si costa 40 ron bucata.Toata afacerea te duce undeva la 120 ron cu tot cu bani care ii dai la strungar si cu actuali tai tiranti.Acum e decizia ta.Eu ti-am dat un sfat.
|
--------------------
SOON Dacia 1310
with F7P Kompressor Edition
'84 VW Passat B6 2.0 TDI
|
|
ing_bardasu |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 16 December 09 ![]() |
Salut am vazut pe aici ca unii si-au schimbat tirantii cu unii cu bieleta de directie. Intreb si eu:
Care ar fi avantajele? Am mai vazut cateva poze cu dacia lui mgi cu tiranti cu pivot. Banuiesc ca ar fi mai mari avantajele decat la tirantii cu bieleta de directie. Puteti sa-mi explicati va rog?! |
--------------------
dacia
1304
1995
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 08:50 |