DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> fierbere motor, fierbere motor

costinelstanila
post 2 Jun 2010, 08:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 June 10




Salut,

Am si eu o problema si poate ma puteti ajuta cu un sfat: am o SN din 2003 si ieri, cu problemele astea din trafic in bucuresti, mi-a fiert motorul - o data mi-a sarit capacul de la vasul de expansiune - l-am schimbat si am pus iarasi apa distilata, apoi mi-a refiert, iesind numai abur prin capacul de la acelasi vas. apoi, mai pe seara, cand se potolise traficul, am mers cu ea acasa si nu s-a mai intamplat nimic... Aveti idee despre ce poate fi vorba? Trebuie cumva schimbata garnitura de chiuloasa? sau termostatul / sonda? sau ce? Mentionez ca are 130.000Km si nu stiu daca a fost schimbata vreodata (garnitura). E posibil sa se fi infundat ceva pe circuit si sa nu se mai faca racirea ca lumea decat in conditii de mers intins? - ca la mers intins, fara opriri/porniri repetate nu mi-a facut pana acum probleme.

Multumesc anticipat

This post has been edited by costinelstanila: 2 Jun 2010, 08:48


--------------------
DSN europa 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 2 Jun 2010, 09:16
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




- asa imi facea cand nu imi pornea ventilatorul la radiator din cauza alimentari cu +, firul din instalatie avea intreruperi si ELV functiona doar cateodata, la tine verifica si releul acestuia si cablajul aferent in prima faza


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinelstanila
post 2 Jun 2010, 09:54
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 June 10




Ventilatorul mi s-a oprit cand mi-a sarit capacul de la vasul de expansiune - am inteles ca e normal asa, apoi dupa ce am schimbat capacul, a pornit si ventilatorul - apoi nu l-am mai auzit... aseara cand m-am intors acasa, nu s-a mai intamplat nimic, nici nu a pornit ventilatorul nici nu s-a mai incalzit / fiert motorul... in legatura cu celelate sugestii, poti fi un pic mai explicit? ELV ce este? cum pot verifica releul si cablajul?

P.S.

Inca ceva ce nu am precizat si acum m-am gandit ca e posibil sa fie cauza fierberii nr. 2: cand mi-a sarit capacul de la vasul de expansiune - evident, mi-a aruncat si apa... am pus apa in vas, dar nu am facut aerisirea instalatiei... ma gandesc ca inainte sa ma apuc sa cshimb piese, poate ar trebui intai sa-i fac o aerisire si sa vad cum se comporta... aici am insa o problema - nu stiu cum se face. La dacia veche stiam - ca exista suruburile de aerisire - am facut de mai multe ori: e similar si la DSN? poate imi dati un link, un sfat despre procedura de aerisire.

Mercu frumos!


--------------------
DSN europa 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pician90
post 2 Jun 2010, 10:19
Post #4


fost Membru posesor de JumpJet.


Group: Members
Posts: 667
Joined: 24 May 09
From: Din centrul Ardealului




ELV- este defapt GMV adica electroventilatorul ce e situata pe radiator. Cu un aparat de verificat continuitatea poti sa verifici firul daca e intrerupt . releul de la ELV.GMV este in cutia de sigurante de la motor acea cutie neagra ..situata pe partea dreapta cum te uiti la motor.
si eu am avut probleme cu ELV-ul ..nu stiam cand si daca a pornit..ma uitam la ceas si ..aveam impresia ca tot crestea temperatura ..pana la limita hasurata..si am de gand sa pun un led in bord pe circuitul ELV-ului ..asa stiu cand a pornit si daca functioneaza.
la ELV. ai nevoie de un releu de 30 A (parca) ..si pretul e de 4-5 lei ."releul are 4 sau 5 picioruse numerotate . astfel numerele 85 si 86(de regula sunt paralele unul fata de celalalt) sin de la bobina releulu iar numerele 30 si 87 (87a)sint de la platinele releului-intraresi iesire.pt a verifica releul alimenteaza cu + si -piciorusele cu numerele 85 si 86 (nu conteaza care e plus si care e minus )si ar trebui sa se auda un tacanit. verifica la celelalte 2 picioruse daca exista contac ,t cu un aparat de masurat atuynci cind releul este alimentat." (explicatie data de @electric)
PEntru aerisire:
QUOTE(Maskatu @ 17 Mar 2010, 13:45)
Umplerea circuitului de racire:
-se verifica strangerea busonului de golire;
-se desface surubul de purjare amplasat pe conducta de apa dintre motor si radiator climatizare;
-se umple circuitul prin orificiul vasului de degazare (expansiune);
-se inchide surubul de purjare atunci cand lichidul curge in jet continuu;
-se pune in functiune motorul (2500 rot/min);
-se ajusteaza nivelul timp de aproximativ 4 minute;
-se inchide busonului vasului de degazare (expansiune).

Purjare:

-se lasa motorul sa functioneze 10 minute la 2500 rot/min pana la pornirea motoventilatorului (timp necesar de degazare automata);
-verificati daca nivelul de lichid este aproape de "maxim";
-nu deschideti surubul de purjare cand motorul este in functiune;
-restrangeti busonul vasului de degazare (expansiune) cu motorul cald.

Este normal ca dupa un anumit nr de km, cand apa ajunge la o temperatura ridicata, nivelul sa creasca in vasul de expansiune.
*



.spor.


--------------------
ex : dacia super nova 2002
am avut o revelatie...sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie ........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boditza
post 2 Jun 2010, 13:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 8 September 09




cel mai probabil sa fie de la aerisirea defectuoasa sau termostat care s-a blocat. eu am ars garnitura de ciulasa din cauza ca nu am aerisit cum trebuie sistemul.
pician90 a scris exact cum trebuie facuta aerisirea si trebuie sa urmezi indeaproape ceea ce a scris, dar te-as sfatui sa schimbi si termostatiul ca este vreo 20 de lei unu original si il schimbi tu acasa destul de usor, apoi o aerisesti si iesi cu ea la ture in trafic mare;)


--------------------
Renault Megane Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinelstanila
post 4 Jun 2010, 09:19
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 June 10




dupa cum ma asteptam si speram, dupa ce am facut aerisirea instalatiei nu mi-a mai facut probleme... deocamdata cel putin... daca mai sunt probleme, revin. multumesc tuturor pentru ajutor si sfaturi.

O zi excelenta in continuare!


--------------------
DSN europa 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 4 Jun 2010, 09:57
Post #7


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu ar strica o inlocuire a lichidului de racire, asta in caz ca nu a mai fost efectuata de mai mult de 2 ani.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuti
post 4 Jun 2010, 16:08
Post #8


wum, wum


Group: Members
Posts: 131
Joined: 11 January 10
From: Bucuresti




ar fi trebuit sa se autoaeriseasca ... nu ?!? 182.gif

si... ai pus apa ? vezi ca, cu apa iti fierbe.... trebuie antigel special care fierbe la peste 120`C daca nu ma insel....


--------------------
Dacia SRN-Confort 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 4 Jun 2010, 16:11
Post #9


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Glaceol rx tip d, conform caietului de intretinere pentru super nova. Sunt suficienti 3 litri de lichid de racire, iar restul, apa distilata.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vad_sunete
post 4 Jun 2010, 17:40
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 631
Joined: 20 November 07
From: bucuresti




fa cum a zis pician90. asa scrie in cartea thenica. si eu am avut probleme mari pana m-am enervat si am citit in carte. apoi mergea ceas. acum nu imi porneste pt ca mi s-a fisurat vasul de expansiune si nu mai face presiune...nush ce...

tu fa asa si in mod normal daca nu ai alta problema o sa isi revina. si nu pune apa chioara


--------------------
dacia supernova 2001
dacia supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinelstanila
post 7 Jun 2010, 08:12
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 June 10




am pus antigel, am aerisit, i-am strans bine capacul, am forjat-o un pic pana la tara, si vad ca e ok acum, nu mi-a mai fiert, nici nu am pierdut... am alta problema acum, dar revin cu alt topic...


--------------------
DSN europa 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 8 Jun 2010, 09:56
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




O intrebare, mie cand imi porneste GMV zici ca a decolat avionul. La voi face la fel ? Am impresia ca a pornit o usina, mie imi e imposibil sa nu imi dau seama cand porneste.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinelstanila
post 8 Jun 2010, 10:17
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 June 10




se aude tare si la mine, dar nu as spune ca excesiv - nu stiu - nu am mai auzit altele de supernova, dar e ceva mai tare decat la logan...

mai asteptam si alte pareri...


--------------------
DSN europa 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 8 Jun 2010, 11:43
Post #14


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Daca este gmv de clima, este destul de zgomotos, si isi face simtita "pornirea" imediat... scoate un sunet destul de puternic. Cel al modelelor fara ac este ceva mai silentios.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 12:35
Forum Renault