Cutie de viteze Nova, Caut cutie de viteze NOVA CARBURATIE
![]() ![]() ![]() |
Cutie de viteze Nova, Caut cutie de viteze NOVA CARBURATIE
madmario |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
magic blue Group: Members Posts: 73 Joined: 10 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
Nova GT 1600 cmc
Dacia Nova -
1997
|
|||
danciusergiu84 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
eu zic sa verifici si timoneria la schimbatorul de viteze, se pot vedea jocurile de sub masina, daca sunt prea mari e normal sa nu mai poti da cursa necesara schimbatorului, la mine erau uzate cele 2 bucse de la piesa de cuplaj tip cardanic unde sunt prinse cu 2 bolturi filetate la capat, se demonteaza cu o cheie de 17, ca sa tina mai mult in partea mai uzata (cea dinspre cutie) am pus 2 saibe facute din sticlo-textolit (se vinde la electronice pentru cablaje), mai poate fi uzura si la inversor dar acolo nu prea cred ca avem ce face fara demontare c.v. si montat o bucsa pe acel canal
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
madmario |
![]() ![]()
Post
#3
|
magic blue Group: Members Posts: 73 Joined: 10 January 07 ![]() |
da, asta am crezut si eu la inceput...
dar din pacate, dupa ce au urcat-o pe elevator mi-au spus ca e din cutia de viteze, furca e rupta, uzata sau a scapat... daca nu e cumva preun pinion spart. problema este ca n-am auzit nici un zgomot, nici o smucitura sau scrasnet... Nici nu-mi explic cum s-a intamplat... Sa fi fost uzura ? ![]() 16 Jun 2010, 18:01: Ufff... se pare ca s-a rupt furca pentru marsarier din cutia de viteze... A ridicat-o pe elevator un prieten si cu un levier a bagat-o manual in marsarier. pinionul nu e spart, dar furca e rupta. ![]() stie cineva care sunt greutatile in a o schimba? se gasesc? se poate suda ? ![]() cam cat ar costa manopera ? This post has been edited by madmario: 16 Jun 2010, 17:01 |
--------------------
Nova GT 1600 cmc
Dacia Nova -
1997
|
|
CaliN_08 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 16 October 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cutie nu se poate da jos, fara sa dai prima data motoru.Dat motoru jos sigur e pe la vreo 400 de lei,cutia e usor de dat jos, deci nu cred ca va fi cu mult fata de 400 de lei.O manopera la cutie este in jur de 350 de lei parca.Deci 750 e manopera, fara furca,furca e in jur de 50-60 de lei cred, noua!
<span class='edit'>16 Jun 2010, 23:05:</span> QUOTE(danciusergiu84 @ 15 Jun 2010, 09:33) eu zic sa verifici si timoneria la schimbatorul de viteze, se pot vedea jocurile de sub masina, daca sunt prea mari e normal sa nu mai poti da cursa necesara schimbatorului, la mine erau uzate cele 2 bucse de la piesa de cuplaj tip cardanic unde sunt prinse cu 2 bolturi filetate la capat, se demonteaza cu o cheie de 17, ca sa tina mai mult in partea mai uzata (cea dinspre cutie) am pus 2 saibe facute din sticlo-textolit (se vinde la electronice pentru cablaje), mai poate fi uzura si la inversor dar acolo nu prea cred ca avem ce face fara demontare c.v. si montat o bucsa pe acel canal Nu ai cumva poze?Sau macar sa incercuiesti intr-o poza ceea ce ai facut tu acolo? Eu am joc mare la timonerie, de reglat n-am reglat, pt ca nu m-am documentat inca. Iti atasez o poza.Eu nu am acele bucse.Reglarea timoneriei se face exact de sub tija schimbatorului? This post has been edited by CaliN_08: 16 Jun 2010, 23:06 Attached thumbnail(s) DSC0154977..JPG ( Size: 130.25k ) Number of downloads: 1747 |
--------------------
Dacia Nova
Dacia Nova
2000
- CJ09AHL
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
reglarea timoneriei se face din masina, nova nu are acea patina cum e la berlina (metalica situata sub masina), daca ridici mansonul de la schimbator vei putea vedea suruburile (2) de reglaj patina pt 1,2 si R e de fapt din plastic (partea superioara a prinderii in podea a schimbatorului), eu nu am reusit sa le desfac ca nu am scule bune dar ma bucur ca am lasat asa reglajul deoarece e foarte fin, eu "reglez" timoneria din din strangerile celor 2 bolturi unde nu ai tu bucse, revin cu pozele mai tarziu deoarece nu le am acum ideea e ca am lasat bucsa de tip original ce se vinde la magazin dar nu prea tine in partea spre schimbator ca nu e uzura asa de mare, am ales sticlo-textolit fiinca aveam si e elastic, peste acel cuplaj am pus un manson de bieleta care l-am strans la capatul dinspre motor (ulterior) sa nu mai intre apa si mizerie ce spala vazelina si mizeria uzeaza bucsele si bolturile mai repede
This post has been edited by danciusergiu84: 17 Jun 2010, 09:32 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
madmario |
![]()
Post
#6
|
magic blue Group: Members Posts: 73 Joined: 10 January 07 ![]() |
Nu mai caut cutie de viteze...
Am luat o Nova de 1600 cu carburator dublu la 1050 lei... Acum am si rezerve pentru tot. ![]() |
--------------------
Nova GT 1600 cmc
Dacia Nova -
1997
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
felicitari, macar faci din doua una
![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
madmario |
![]()
Post
#8
|
magic blue Group: Members Posts: 73 Joined: 10 January 07 ![]() |
Da... din doua rable, fac una mai mare...
![]() posibil curand sa dezmembrez una... sau chiar doua. ![]() |
--------------------
Nova GT 1600 cmc
Dacia Nova -
1997
|
|
CaliN_08 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 16 October 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Salut.Revin cu o problema.Acuma vreo 3 luni s-a blocat in treapta a 5-a(era furca de vina), am schimbat-o.Acuma , la liber(Scoasa din viteza), este intr-o treapta .Mentionez ca am joc mare la timonerie,si toate treptele sunt functionale.E problema in cutie(gen furca, etc)?sau bucsele de la ax(cele din cutie, nu cele ce plastic,poate s-au rupt)?
<span class='edit'>6 Jul 2010, 15:01:</span> Nu stie nimeni?Cand introduc in marsalier imi sare da asa sacadat, e de la timonerie sau din cutie? This post has been edited by CaliN_08: 6 Jul 2010, 15:01 |
--------------------
Dacia Nova
Dacia Nova
2000
- CJ09AHL
|
|
CaliN_08 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 16 October 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nici o parere?
|
--------------------
Dacia Nova
Dacia Nova
2000
- CJ09AHL
|
|
gti98 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Eu am trecut prin toate astea:
1 Mi-am construit macara si am demontat si remontat motorul si cutia de vreo 4 ori (am avut initial probleme cu ambreiajul) (nu-i mare filozofie, se gasesc trolii manuale in magazin sub 200 ron si va mai trebuie un punct de ancorat un scripete deasupra masinii) 2 am demontat cutia (in bucati) E un capac peste pinioanele de treapta 5 (3 suruburi cu cheia de 11); se demonteaza contrapiulita de 32 (se blocheaza cutia introducand cu un levier mic atat in marsarier cat si in 3 sau 4, situatie in care marsarierul nu e impiedicat la cuplare; eu am incercat sa impanez pinioanele si am stirbit unul dintre ele, si am avut de alergat si de inlocuit si pinion) Se demonteaza apoi cele 2 semicarcase si eventual capacul diferentialului (cheie tubulara de 13 si imbus de 6 parca) Va trebuie niste cauciuc siliconic ("rubber sealant rosu") pentru etansat semicarcasele la remontare Atentie la demontarea baladoarelor si sincroanelor! (incepand cu cel de a 5-a) Cand ridicati carcasa care acopera arborii, trebuie demontat zavorul cu bila al axului pinionului intermediar al marsarierului si avut grija la bilele de pe axele furcilor de comanda (sunt 3, pentru vitezele 1 si 2, 3 si 4 si 5) Odata ridicata carcasa, se vad atat arborii principali, cat si mecanismul de comanda (si parghia de comanda a axului pinionului de mers inapoi, care e prinsa cu un surub) Poate rezolvati demontand numai pana aici. Altfel va trebui sa "intrati" la demontat pinioanele si baladorii/sincroanele/crabotii de viteza 4 si 3 etc. Eu va recomand "calduros" sa o faceti doar daca sunteti FOARTE meticulos si ordonat, daca aveti ceva desene si documentatie, si chiar mai bine daca aveti pe cineva care chiar stie sa remonteze o cutie! (si care sa va ajute si la demontat, eventual sa-l ajutati dv!) Atentie la piesele mici care realizeaza interblocarea tijelor furcilor de comanda! (Eu am reusit la prima demontare sa o descompletez si sa o blochez in a 3 -a, pericolul e sa cupleze 2 trepte odata si ai bulit cutia pe bune!!!) In concluzie, partea nasoala si brutala, demontatul de pe masina ne e accesibila si noua, umblatul IN cutie e mai delicat! Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
deavilangel |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 19 December 09 ![]() |
Cineva a zis mai devreme ca, cutia de viteze nu se poate da jos decat dupa ce dai motorul jos. Eu il contrazic. In maxim 1h dai decat cutia jos fara probleme. Acum revin la problema, cutia pe care o ai stricata o vinzi? Daca da zi un pret sa u da-mi un bip pe nr 0720755164!!!
|
--------------------
DACIA
NOVA
1999 GTI
- PH-99-GTI
|
|
volint |
![]()
Post
#13
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(deavilangel @ 7 Aug 2010, 10:17) Cineva a zis mai devreme ca, cutia de viteze nu se poate da jos decat dupa ce dai motorul jos. Eu il contrazic. In maxim 1h dai decat cutia jos fara probleme. Acum revin la problema, cutia pe care o ai stricata o vinzi? Daca da zi un pret sa u da-mi un bip pe nr 0720755164!!! Descrie in 2-3 pasi cum dai cutia afara fara sa scoti motorul de pe cadru. Sau mai bine zis: cum scoti cutia fara sa cada motorul pe jos? ![]() |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
deavilangel |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 19 December 09 ![]() |
DESFACI ELECTROMOTORUL SI TOATE CELELALTE ELEMENTE PRINSE PE CUTIE,DUPA CARE SE DESFACE PUTIN SUPORTUL MOTORULUI DE PE PARTEA DREAPTA(partea opusa cutiei)SI DE PE STANGA DE TOT SI SE LASA USOR CU CRICUL JOS.PRIMA OARA E MAI GREU,DAR A DOUA OARA NU DUREAZA MAI MULT DE O ORA!
|
--------------------
DACIA
NOVA
1999 GTI
- PH-99-GTI
|
|
volint |
![]()
Post
#15
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
caps...
In partea "opusa" cutiei nu exista tampon. Daca ai vazut (vreodata) compartimentul motor la o Nova n-ai observat ca motorul se sprijina pe cadrul motor in mod direct cu un singur tampon. Restul punctelor de prindere sunt prin intermediul carterului, si cutiei. Deci, deoarece pentru CA COnsider ca n-ai demontat niciodata cutia de pe o Nova te invit sa postezi niste poze explicite (pe cat posibil) ca sa vaza si muschii mei minunea (mai ales sa priceapa neuronu' meu asta obosit), adiCA CUm dreaq raman motoru' agatat intr-un singur tampon si nu piCA CA bolovanu pe jos. Varianta "clasica" presupune scoaterea ansamblului motor-cutie cu macaraua si nu dureaza mai mult de 25 minute in conditiile in care lucreaza 2 persoane familiarizate cu cheia si cricul. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
madmario |
![]()
Post
#16
|
magic blue Group: Members Posts: 73 Joined: 10 January 07 ![]() |
Hmm... am demontat si eu cutia de viteze de pe masina...
Sincer, am avut un "meserias" care sustinea ca se poate da jos fara sa scoti si motorul... ne-am chinuit aproape o zi, n-a reusit. Noroc ca luasem un troliu la reducere, de 1000 kg... si am scos-o pe sus cu motor cu tot. Asta dupa ce s-a lamurit singur ca nu se poate. Eu eram doar... asistent. In manual scrie ca se da jos cu motor si cadru, pe dedesupt, apoi masina ridicata cu elevatorul... Cine stie altfel, sa spuna, si eu as vrea sa stiu, dar doar de la cei care au facut asta... Nu se stie cand ai nevoie ![]() |
--------------------
Nova GT 1600 cmc
Dacia Nova -
1997
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Salut posesorii de nove! Am si eu o GT din 98, chiar daca in profil este trecut doar R19 am initiat contul inainte la forumul renault
Sa va spun cum am dat eu jos cutia la Nova, pt repararea ambreiajului(disc, placa, furca). Opertiunea am executat-o absolut singurel si pt prima data in fata blocului. Initial credeam ca se poate, la limita scoate cutia singura fara a cobori cadrul. Este evident ca se poate ridica impreuna cu motorul, dar nu avem cu ce si nici cativa prieteni la dispozitie. Dupa ce am desfacut cablurile, planetarele, electromotorul, tamponul central, cele din fata ale cutiei, saxofonul de galerie etc, am separat cutia de motor incercand sa o scot, dar o puteam misca foarte putin ca nu imi permitea un lonjeron de pe stanga. Am incercat in consecinta cu o teava sa deplasez motorul mai in dreapta ca sa pot scoate cutia dar am renuntat, ca sa nu rup vreun tampon (l-am lasat prins de cadru sa nu cada)si sa nu zgari lonjeronul din dreapta. Totusi cred ca se poate asa dar cu niste ajutoare sau cu un vinci pt suspendare. In continuare am renuntat la metoda asta si m-am hotarat sa cobor cadrul.In partea din spate l-am sprijinit pe niste pietroaie babane din beton, iar fata am coborat-o cu cricul si cu multa grija si diferite cale de lemn. Am urmarit sa nu deplasez prea mult cadrul pt ca la sfarsit sa-l por ridica prin pivotare pe acele pietroaie f mari (le-am deplasat prin rostogolire-ramasite de la demolari de pereti) Motorul a ramas prins de cadru, am scos si radiatorul, bara etc, iar masina suspendata de fata pe cate doua roti plus o blana groasa la capatul fiecarui prag. M-am chinuit ceva la montajul cutiei datorita centrajului dar operatiunea mi-a reusit. This post has been edited by BLUE R 19: 7 Oct 2010, 23:50 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:13 |