probleme etanseitate cutie 5 vit, pierde lichid de transmisie
![]() ![]() ![]() |
probleme etanseitate cutie 5 vit, pierde lichid de transmisie
alpyne |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 September 09 From: Valcea ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410
98
- VL 04 KRJ e simpla,e modesta,e ieftina,nu te ninge,nu te ploua,nu te bate vantu.doar curentu pe la chedere-l simti.e a noastra....e dacia!
|
|||
pavel_daniel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Sfatul meu este sa te duci la un mecanic.Ca sa dai cutia jos ai nevoie de groapa,de scule si de cineva care sa te ajute.Dupa care,daca iti curge printre cele doua semicochilii si trebuie desfacuta cutia,ma indoiesc ca in momentul in care o montezi va mai functiona.Faci cum crezi.Sau cel putin cauta-ti un ajutor care a mai demontat cutii.Succes.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Daca ar curge numai pe la capacul de la tr V, adica ala din spate, nu ar fi o problema mare pentru ca poti rezolva fara sa dai cutia jos.
Daca in schimb curge pe la asamblarea celor 2 semicartere e cam delicat pentru ca trebuie s-o dai jos si s-o demontezi aproape intergral. Daca totusi vrei sa faci lucrul asta, am ceva care te va ajuta. ID-ul il gasesti la profil. |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
alpyne |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 September 09 From: Valcea ![]() |
imi curge doar prin spate pe la capacul ala si pe la suruburile alea ce prind cutia de brida...pe la asamblarea celor doua semicartere cum zici tu Danny...curge dar foarte putin si rar.spun ca o picatura pe saptamana e normal mai ales la caldurile astea...in sezonul rece nu curge pe acolo. ma ingrijoreaza doar capacul ala si suruburile ce se prind de brida.acolo e problema mare.nu stiu de ce am presimtirea ca mecanicu a fortat operatia de schimbare disc de ambreiaj din graba si a lasat pur si simplu cutia sa "atarne"in brida sau din lipsa de ajutor...am remarcat ca brida e un pic deformata sub suruburi iar inainte nu era asa ce ma duce cu gandul la cele afirmate...poate ma insel,dar e ce cred eu in momentul de fata. oricum daca ai o solutie testata fara sa dau cutia jos de a stopa curgerea lichidului pe la capacul si suruburile alea ti-as multumii.e pacat ca e cutie buna in sfarsit...am schimbat 3 si nu vreau s-o paradesc
![]() ![]() This post has been edited by alpyne: 3 Jul 2010, 14:38 |
--------------------
dacia
1410
98
- VL 04 KRJ e simpla,e modesta,e ieftina,nu te ninge,nu te ploua,nu te bate vantu.doar curentu pe la chedere-l simti.e a noastra....e dacia!
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Esti sigur ca e aceeasi cutie? (ipoteza conspirationista). Daca da, citeste mai jos.
Nu e normal sa pierzi nimic pe niciunde. Esti sigur ca orificiul de ventilare a cutiei este liber? Daca nu e, presiunea aerului dinauntru creste cind cutia se incalzeste zdravan si impinge lichidul afara (aerul n-are pe unde scapa). Pe de alta parte e posibil sa fie prea mult lichid in cutie, ai verificat cumva? Pierderea pe la planetare e singura acceptabila din punctul meu de vedere, cu condtitia sa nu fie mare (un pic de mizerie uleioasa pe cozile planetarelor, dar nu ulei umed si picaturi). pe de alta parte, pe la brida respectiva nu prea are de unde sa iasa ulei din cutie, ca suruburile nu comunica cu interiorul (daca nu cumva au fost fortate suruburi prea lungi in gauri si au spart fundul gaurii. Oricum, toata situatia e suspecta. De ce ar incepe brusc cutia sa curga dupa o schimbare de ambreiaj? Doar n-a umblat nimeni sa o desfaca, sa ne imaginam ca n-a pus silicon la reasamblare!? Ceva nu-i in regula cu reparatia asta. This post has been edited by Gheorghedracu: 4 Jul 2010, 18:05 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Da-mi add pe mess sa-ti dau un manual pentru ca n-am deloc talent la explicat si nici n-am o cutie in brate ca sa-ti descriu in amanunt.
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
ghitza |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
GHEORGHEDRACU:unde este acel orificiu de ventilatie al cutiei?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
alpyne |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 September 09 From: Valcea ![]() |
pt Gheorghedracu:nu stiu nici eu unde se afla acel orificiu de ventilatie?! o poza ar fi genial pt toti...iar vis-a-vis de ulei eu bag la cut cu 5 tr fix 2,3 litri pana cand incepe sa curga pe la busonul de sus.am bagat asa mereu si nu a curs decat f putin la inceput pe unde zici tu apoi s-a oprit.dupa 1 an de uzura T90 am scos fix 2,2 litri ulei uzat deci nu era nici o problema.mi-ai adus aminte totusi de ceva anume. socat de pierdere dupa reparatia la kitul de ambreiaj am incercat sa completez cu ulei si surpriza a fost cand am desurubat busonul de umplere lateral a inceput instantaneu sa curga ulei "nervos"semn ca ar fi prea mult...intrebare:ce interes avea sa completeze mecanicul cu ulei atata timp cat cutia nu pierdea!?nu vad rostul.de umblat in cutie nu se pune problema.cutia e inatcta cu jegul original pe suruburi
![]() 4 Jul 2010, 00:36: suruburile nu am verificat daca sunt originale...sau ma rog...daca sunt de acolo...dar treaba cu fortatu e plauzibila la mecanicu asta...si totusi nu erau tari stranse din contra le-am mai strans eu dar curgea si inainte si dupa strangere la fel...nu am stricat nimic eu.sa fi pus suruburi mai lungi si sa fi strans nu e genu lui...de obicei ca majoritatea "ia"nu "pune" sau lasa loc:lol: This post has been edited by alpyne: 3 Jul 2010, 23:36 |
--------------------
dacia
1410
98
- VL 04 KRJ e simpla,e modesta,e ieftina,nu te ninge,nu te ploua,nu te bate vantu.doar curentu pe la chedere-l simti.e a noastra....e dacia!
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
orificiul de ventilatie este deasupra cutiei in jumatatea de pe partea pasagerului, chiar inainte de imbucarea jumatatii respective cu carcasa vitezei a cincea. Este un stutz cu un capacel metalic gituit un pic ca sa nu iasa si sa se piarda, dar care capacel se misca usor in sus si in jos. Daca il scoateti (trebuie fortat un pic, sa treaca gituirea de gulerul stutz-ului), fiti atenti ca sub el este o garniturica de cauciuc (un disc mic) si un arcusor care tine capacelul impins in sus, si garnitura impinsa in jos, sa etanseze. Sub presiunea aerului din cutie, garnitura comprima arcul, si ventileaza cutia cind e cazul, dupa care, cind presiunea interna se egalizeaza cu cea atmosferica, arcul impinge inapoi discul de cauciuc pe gura stutz-ului. Daca capacelul se pierde si intra moloz in stutz, s-a terminat cu aerisirea cutiei si incepe sa dea si ea pe afara pe unde poate (simeringurile uzate de exemplu sunt primul suspect). Vedeti mai jos poza, cutia mea sta in picioare, pe capacul ambreiajului, capacelul de pe stutz e scos.
Mecanicul s-ar putea sa fi varsat din uleiul tau din cutie cind a scos-o sa inlocuiasca ambreiajul si apoi a umplut-o intr-o pozitie in care nu a putut folosi preaplinul cutiei (sau a pus mai mult din capul locului, stiind ca va pierde din nou la asamblare). Asta e usor, ca daca intorci cutia cu orificiul de umplere in sus, poti sa bagi in ea pina o umpli pe toata. Ceea ce descrie amicul de mai sus e un comportament normal al cutiei (umplerea cu 2-2,5litri de ulei, pierdere de 100ml in utilizare normala). La asa ceva m-as astepta de la o cutie in stare buna/normala de functionare. This post has been edited by Gheorghedracu: 4 Jul 2010, 18:24 Attached thumbnail(s) Image_537_.jpg ( Size: 181.7k ) Number of downloads: 164 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 10:46 |