DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sfat inlocuire servofrana NOVA GTI

alexhaulica
post 25 Jul 2010, 14:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 April 06




Am ceva probleme cu sistemul de franare la o NOVA GTI an 2000, mai exact , dupa cateva zile de alergat cu masina incepe sa se moaie pedala de frana si sa tina tot mai jos ! Am schimbat placutele , discurile , furtune de frana . Dupa ce se face aerisirea merge cateva zile si problema revine . Ma gandeam sa schimb si servofrana . Un"mester" a umblat in urma cu ceva timp la membrana de la servo ca zicea el ca erau ceva probleme si de atunci ma tot chinuie ! Intrebarea mea este ce tip de servofrana-mi recomandati : am citit ca ar merge cea de papuc diesel (am avut un papuc la munca si franele erau foarte bune si usoare). Se pote pune o astfel de servofrana ? excl.gif


--------------------
dacia dacia nova gti - b77zza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 25 Jul 2010, 23:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(alexhaulica @ 25 Jul 2010, 14:14)
dupa cateva zile de alergat cu masina incepe sa se INmoaie pedala de frana si sa tina tot mai jos !
*


Amplificatorul vacuumatic(servofrana) NU ESTE cauza problemei tale.
Tu ai probleme cu POMPA DE FRANA nu cu servofrana.
Poti incerca sa repari pompa de frana(folosind un kit de reparatie) si ajutandu-te cu tutorialul de AICI sau sa cumperi pompa de frana noua(din magazin).

Spor la reparatii!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexhaulica
post 25 Jul 2010, 23:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 April 06




Voi schimba si pompa de frana ! Dar vreau sa schimb si servofrana din cauza ca la cea care o am trebuie sa depui ceva efort la apasare. Cred ca am si cu ea o problema si spun asta din cauza ca acum masina franeaza in lung, iar inainte la o apasare mai energica te opreai cu capul in parbriz ! Si daca tot schimb si servofrana , as vrea una car sa fie usoara la actionare !
Multumesc pentru sfaturi !


--------------------
dacia dacia nova gti - b77zza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 26 Jul 2010, 07:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Daca membrana de la servo este fisurata un pic nu se prea simte la apasarea pedalei, numai daca este rupta, tare. Si atunci auzi un suierat puternic in masina. Daca inlocuiesti pompa de frana sa cumperi numai de uzina, altfel o sa ai numai probleme. La servo se poate inlocui membrana, dar e destul de greu...are un arca mai tare inauntru si trebuie sfortari puternice. Oricum servo cu tot este undeva la 60 de lei.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexhaulica
post 26 Jul 2010, 09:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 April 06




Da Anndi, la apasarea pedalei de frana se aude un suierat atunci cand apas initial pedala .E ca si cum mai intai ar iesi aerul pe undeva si abia dupa aceea incepe sa tina frana . Dar tot rebuie sa insist la pedala !Voi schimba si pompa si servo ! Voi pune de uzina! Aici chiar nu risc !


--------------------
dacia dacia nova gti - b77zza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 2 Nov 2010, 14:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




salut , la mine s-a dus servo-ul si se manifesta un pic diferit : daca nu apas pedala se aude suiratul de aspiratie aer , dar daca o apas putin se reduce pana aproape de zero suiratul si motorul isi schimba mersul in unul rotund. Am comandat-o la reprezentanta si una de Nova este cam 218ron , pana atunci vreau sa scot furtunul de la vacuum si sa-l obturez ca la o adica ma descurc cu frana ca putere de apasare biggrin.gif , prefer sa-si revina motorul , ca acum merge tremurat la ralanti !


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 3 Nov 2010, 14:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




o zi mai tarziu si 2 km mai departe :
Acum legat de servo => ca nu-i deloc o idee buna decuplarea lui, pt ca frana se transforma complet : este foarte greu de actionat ( dar asta nu-i neaparat problema cea mai mare ) si devine lunga si foarte imprecisa ca dozare , dar motorul mergea rotund !
Deci nu incercati acasa ca eu dupa 2 km de mers ieri la ora 17:30 bara la bara prin Bucuresti si vreo 3 transpiratii subite de dupa "frane" , am gasit cu greu un loc de tras pe dreapta si-am facut totul inapoi ca sa ajung acasa safe si nu cu nervii pe bigudiuri.

Morala : merg cu ea asa pana o schimb , ca fara ea este JALEEE !!! In trafic bara la bara ai sanse majore sa te "imprietenesti" cu cineva si sa faci schimb de numere de telefon si RCA-uri ! blink.gif


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 3 Nov 2010, 14:50
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.244
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Scorpion se vede ca nu ai condus 1300 (la astea servofrana era mai mult la utilitare sau optionala. biggrin.gif
Asa este fara ea trebuie sa apesi ceva, insa te poti obisnui. Am condus si eu recent un fiat remorcat....ocazie sa-mi aduc aminte de franele adevarate...pure si dure


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 5 Nov 2010, 23:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Pai am condus 3 ani de zile Oltcit si am avut frane brici si chiar se apasau cu putere, dar nu forta mai mare de apasare era problema la Nova ci imprecizia franarii , pt ca nu simteam feedbackul dinspre frana ca sa-mi calculez distanta . La inceputul apasarii dadea sentimentul ca patineaza apoi incetinea foarte greoi.
La Oltcit faceam multe ghidusii din acceleratie si frane perfecte , chiar sunt iubitor de lucruri simple si bune cum ar fi frane cu etriere cu cel putin 2 pistonase si discuri duble cat mai mari... putine servofrane lucreaza atat de precis si nuantat ca o frana clasica daca-i perfect pusa la punct . PS : etrierul flotant nu inseamna frana adevarata , aia incepe exact cum am spus de la cel putin 2 pistonase pe etrier , de ce crezi ca motocicletele nu au servo ?


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 6 Nov 2010, 20:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.244
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Prin frane adevarate , pure si dure ma refeream la franele pe care le simti (fara servo le cam simti. Si habar n-am daca fiatul ala avea doua pistonase pe etrier sau era flotant. Etrierul flotant este foarte bun, trebuie doar sa culiseze bine pt a prinde simultan in ambele parti.

Buna masina Oltcitul, mi-a placut, am avut si eu una (Club 1100 /82), dar nu mult.

Ai mai rezolvat ceva la servo ?


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 12 Nov 2010, 15:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Salut tuturor ,

Am schimbat complet servo-ul franei si acum lista de urmari :
1- motorul merge ROTUND si dupa ce s-a incalzit , adica cat poate el de rotund ca tot mai are cate-o zbuciumare in mersul la ralanti.... deh , Dacie !
2- se tureaza mai vioi si s-au redus vibratiile de la peste 3000rot/min , nu mult dar acum o tin constant in zona lui 3000 , inainte ma feream din cauza vibratiilor
3- frana este mai moale , prinde nitel mai jos si parca mai progresiv , dar mai putin taios fata de inainte. Tre' sa ma infig putin mai hotarat in ea pt acelasi efect de oprire .
4- sunt mai "usor" cu 220lei si-am trimis "urari de bine" celor raspunzatori de calitatea fabricatiei din 2000 de la Mioveni

tinand seama ca sectorul frana este vital , recomand inlocuiri sau reparatii facute cu maxima seriozitate , deci NU CARPITI si nu mergeti cu ele stricate , chiar partial ( cum era la mine )

This post has been edited by scorpion: 13 Nov 2010, 12:09


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 21:21
Forum Renault