Termocupla
![]() ![]() ![]() |
Termocupla
iulika0069 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 15 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- BMW 325i '92
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
90% de la termocupla.
Se schimba usor, e pozitionata pe radiator (este singura chestie cu fire electrice pe radiator) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paulp |
![]()
Post
#3
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Costa in jur de 150K.
Ai grija ca o sa-ti curga tot antigelul din radiator. Trebuie sa-l completezi si sa aerisesti. Pozitia de desfacut este destul de incomoda. La GT termocupla este chiar sub alternator. Verifica inainte daca alimentarea ventilatorului (firul care trece prin termocupla) este OK. Sa nu fie doar o problema electrica. Eu am patit la fel si problema era de la releu. Daca nu este, cauta o termocupla de 82grd. Vezi sa nu fie de DSN ca nu se potrivesc. Preferabil totusi sa-ti faca un mecanic operatiunea. Frige. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
fion98 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am patit la fel.
Mi-am schimbat-o cu una care are parametrii 92-96 gr C. Deci nu prea a fost o solutie castigatoare. De ce? pentru ca apa ajungea sa fiarba dar ventilatorul nu pleca. Deci mi-am pus un intrerupator la bord pe comanda releului care porneste ventilatorul (circuitul era inchis inainte de termocupla, ca asta e rolul ei), iar acum circuitul poate fi inchis si de butonul meu din bord ![]() Totul este ok, asta ca m-am obisnuit sa dau drumul la ventilator cand ma urc in masina si sa-l opresc cand ma dau jos ![]() in rest alt incoveniient nu este. Aaaa in afara de faptul ca motorul nu mai merge la temperatura optima, intzelegi tu de ce. Daca vrei sa-ti pui un buton in bord e simplu. De firele care ies din termocupla legi si doua fire (vezi sa fie conexiune in paralel). Acele fire le duci in bord (vezi ca le poti baga in masina pe la pedala de acceleratie ai acolo (daca te uiti din exterior un burete, la mine la GTI asa e), dai o gaura cu surubelnita, legi firele de o sarma mai groasa care sa nu se indoaie si o tragi prin buretele ala ... de captele firului ramase (neconectate) atasezi un buton (e vreo 10 mii lei, la orice magazin), io mi-am luat si cu led in el ca sa vad cand e cuplat (sa-mi fie mai usor sa ma obisnuiesc cu el) multa bafta scuze pentru romanul scris ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Fion, daca ai termostatul la 92 grd, in principiu, nu ar trebui sa-ti scada foarte mult temperatura motorului, chiar daca tii tot timpul ventilatorul. In schimb se va duce mai repede ventilatoru'. Si costa in jur de 500K.
Eu mi-am montat un ventilator suplimentar, cu actionare prin buton, separat de cel prin termocupla. Astfel daca temperatura creste prea mult am o sursa de racire rapida. Intr-adevar termocupla de 92-96 este degeaba. Eu am de 82-86 si nu am probleme. Oricum iarna nu prea mai este nevoie de electroventilator. Dar de termostat DA. Un buton de SN cu bec martor si iluminare costa in jur de 110k. Eu l-am montat sub butonul de la proiectoare, pe consola centrala. Alimentarea am luat-o de la stropitorul spate (eu am Nova cu stergator spate). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Un sfat pentru posesorii de Nova GT/GTI . Se poate schimba locul de amplasare al comenzii elv pe capacul aflat pe latura mica a chiulasei in dreapta cum te uiti la motor. Trebuie facut alt capac din aluminiu la un lacatus-mecanic care sa contina si sonda de termometru aflata deja pe acel capac si sonda de pornire elv. Se pot pastra chiar amindoua, unul activ si celalalt decuplat, si se pot muta numai firele ca solutie de depanare rapida pe drum in caz de probleme - de ex. nu mai porneste elv - Daca este cineva interesat, stau la dispozitie cu detalii si explicatii amanuntite. Solutie aplicata de mine la un motor dacia 1400.Macar asa se poate sti exact temperatura de pornire al elv, pentru ca stau sondele una linga cealalta, la solutia de fabrica punctele de masurare sint diferite, unul pe chiulasa si celalalt pe radiator si temperaturile nu sint nicicum egale.
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Gabriel, nu stiu cum este la tine, dar la Nova mea am deja doua gauri in capacul lateral al chiulasei, unul pentru termometru si unul pentru becul de atentionare. Nu vad unde as mai putea sa fac inca o gaura (si inca una destul de mare pentru ca sa incapa termocupla).
Poate postezi o foto cu modul in care ai facut gaurile. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
fion98 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
paulp
din cate stiu termocupla =/ termostat termocupla --> folosita la electroventilator termostat --> inchide/deschide circuitul de racire Is it so :?: I think so :wink: |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
fion98 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
oricum mersi pentru informatia referitoarea la parametrii de functionare ai termocuplei pe care o ai (si mai si functioneaza).
cea pe care am schimbata avea ceva in jurul 62-65. Stie cineva pe unde gasesc? Ca totusi as vrea sa o schimb |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
paulp |
![]()
Post
#10
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE paulp
din cate stiu termocupla =/ termostat termocupla --> folosita la electroventilator termostat --> inchide/deschide circuitul de racire Is it so :?: I think so :wink: Nici o suparare. Eu iti spuneam doar ca temperatura motorului nu ar trebui sa scada dramatic, chiar daca folosesti tot timpul electroventilatorul. De gasit, cred ca minunatul tirg Vitan iti ofera toata gama. Nu stiu cum este cu garantia. Eu am schimbat prima termocupla pe care am cumparat-o pentru ca nu functiona nici la 100grd desi pe ea scria 82-86. A doua (am avut inspiratia sa pastrez bonul) merge perfect. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Paulp, asa este, este inghesuiala in capacul ala. Dar se poate, nu am cum sa pun poze ca asta era prin 1988 - secolul trecut ! - si masina aia la care i-am pus asa sonda am vindut-o de mult. T-am spus : faci ALT CAPAC, nu-l pastrezi pe ala si mai dai o gaura, faci altul si rearanjezi piesele ca sa incapa.
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#12
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ehee, unde sint lacatusii de altadata?!!...
Oricum mersi pentru idee. Intr-adevar asa ar fi mai exacta pornirea elv. Eu mi-am rezolvat problema, prin montarea unui al doilea elv. pe care sa-l pornesc din bord cind am chef (bineinteles cind creste apa foarte mult). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
fion98 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Paul,
am si eu o intrebare legata de cel de-al doilea electroventilator. Cat de util iti este? De fapt incerc sa inteleg de ce ti-ai mai pus unul si nu l-ai folosit chiar pe cel din dotare. Asa cum am explicat mai sus, eu i-am pus celui din dotare un buton, si deci poate porni: 1. prin comanda de la termocupla sau 2. prin comanda de la buton Daca apa ajunge la o temperatura ridicata si elv din dotare nu a pornit, nu este mai simplu sa-l pornesti tu. De ce sa-ti mai pui inca unul pe care sa-l pornesti? Cu cel din dotare ce faci? Someaza? Iti spun din experienta ca asta-vara ppe caldurile alea fff. mari cu un singur elv indicatorul de la bord "era pozitionat la orizontala", intelegi tu ce vreau sa spun. Deci de ce 2 electroventilatoare. Sunt doar curios, nu spun ca nu e bine. Mersi |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
mariancd |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 30 April 03 ![]() |
eu la gti-ul meu mergeam si vara cu radiatorul acoperit 1/2. nu stiu de ce ca nu se incalzea suficient. termostatul mergea pentru ca initial temperatura urca pe la ~80 si ceva si dupa ce se incalzea cobora in parametri normali. vara imi pornea mai des ventilatorul dar eram multumit de consum ...5.5 vara la drum lung si 7 iarna la fataiala prin oras ... inca mai cred ca era prea goala pe dedasupt si se ventila cu aer ...
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP
- PH 02 MCD
|
|
paulp |
![]()
Post
#15
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Fion,
Am pus al doilea elv. pentru ca, asa cum ai spus tu vara asta a fost groaznic de cald, iar in oras, apa are bunul obicei de a se duce foarte repede in rosu. Nu stiu daca ai retinut, dar am o proaspata shoferita in familie (mai precis nevasta-mea) pentru care notiunile de butoane, apa, ulei, chiar si benzina sint total necunoscute. Asa ca am fost nevoit sa fac termocupla si sa fac al doilea elv sa mearga comandat automat. Bineinteles, ca vara merg si eu prin oras, cu cel comandat prin buton pornit tot timpul. Problema este cind plec la drum lung si masina are racire singura (prin curentul de aer). Am observat ca dupa ce treci de 60/h, nu mai este nevoie de elv. Asa ca nu e prea placut sa stai cu ochii pe termometru de cite ori intri in localitate. Mai bine te uiti dupa radare. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#16
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Mariane, nu stiu ce inseamna parametri normali.
Mi se pare ca 80 ar fi temperatura optima. Nu stiu daca totusi termostatul nu-ti raminea pe deschis de se racea apa. Ciudat este ca eu am mers toata vara fara termostat (raminea blocat pe inchis si l-am scos de tot pina acum cind am cumparat unul nou) si tot s-a incalzit motorul. Poate aveai un radiator mai special?! |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
iulika0069 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 15 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am skimbat termocupla si acum e ok...
Pe ea scrie 82-92, e made in Cehia, se comporta bine, doar ca deschide mai tarziu decat cealalta (imi intra indicatorul de apa in zona hasurata - aproape de rosu) Se gasesc termocuple care deschid mai devreme (75C or something)? |
-------------------- BMW 325i '92
|
|
iulika0069 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 15 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Costa in jur de 150K.
Ai grija ca o sa-ti curga tot antigelul din radiator. Trebuie sa-l completezi si sa aerisesti. Cum se aeriseste circuitul la Nova? Nu am vazut nici un aerisitor... ce fac, imi montez unul, eventual in capul T-ului care ramifica spre calorifer? Din cate am inteles, la Nova aerisirea se face automat... treaba e ca io am aer in system (chiar in furtunul unde intra termostatul) Intreb pt ca am urmatoarea problema: termostatul deschide tarziu atunci cand plec dimineata cu ea (sau dupa ce a stat cateva ore) si ma trezesc ca apa trece de zona hasurata. Daca strang capacul dela vasul de expansiune (mai) tare, imi intra pe rosu |
-------------------- BMW 325i '92
|
|
mariancd |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 30 April 03 ![]() |
paulp, cu siguranta nu era deschis, cum spuneam si mai sus, acul de la temperatura se ridica pana in zona de 90 (sau cat o fi acolo) dupa care cobora brusc (asta in decurs de 1-5 min) deci isi facea treaba, dar acul nu se mai ridica nici macar la jumatate. din cate am citi temperatura optima pentru injectie este undeva peste 80 grade ...
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP
- PH 02 MCD
|
|
paulp |
![]()
Post
#20
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE Cum se aeriseste circuitul la Nova? Nu am vazut nici un aerisitor... ce fac, imi montez unul, eventual in capul T-ului care ramifica spre calorifer? Din cate am inteles, la Nova aerisirea se face automat... treaba e ca io am aer in system (chiar in furtunul unde intra termostatul) In principiu aerisirea se face automat. Daca totusi ai aer in sistem, monteaza un surub de aerisire in capul T-ului si aeriseste clasic. Umple cu antigel vasul de expansiune, apoi desfa putin surubul (cu motorul pornit) si stringe de furtunul care merge spre radiator, imediat dupa termostat. Stringe surubul si apoi da drumul furtunului. Ar trebui sa-ti traga lichid din vas. Repeta operatiunea de citeva ori, apoi stringe bine surubul. QUOTE Intreb pt ca am urmatoarea problema: termostatul deschide tarziu atunci cand plec dimineata cu ea (sau dupa ce a stat cateva ore) si ma trezesc ca apa trece de zona hasurata. Daca strang capacul dela vasul de expansiune (mai) tare, imi intra pe rosu Verifica la ce termperatura deschide termostatul (si daca deschide), apoi schimba-l cu unul care deschide mai jos (la 82-86). Eu mi-am luat unul de uzina si sint multumit (am avut unul frantuzesc care imi duce apa in rosu). Verifica gaura de la capacul vasului de expansiune sa nu fie infundata. Sper ca ti-am fost de folos. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#21
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE paulp, cu siguranta nu era deschis, cum spuneam si mai sus, acul de la temperatura se ridica pana in zona de 90 (sau cat o fi acolo) dupa care cobora brusc (asta in decurs de 1-5 min) deci isi facea treaba, dar acul nu se mai ridica nici macar la jumatate. din cate am citi temperatura optima pentru injectie este undeva peste 80 grade ... Mariane, asa face si la mine dimineata, dar totusi la fitiiala prin oras se ridica apa pina porneste elv. Ciudat era ca nu se mai ridica apa dupa ce se stabiliza temperatura din sistem. Asa ceva nu mi se intimpla decit la drum lung cind am racire prin curentul de aer. Dar sint Dacii, deci nu trebuie sa ne miram de ciudateniile lor. Oricum am intrebat un electrician (de tip vechi, adica nu facut) si mi-a zis ca sa nu pun foarte multa baza in indicatoarele din bord. Sint destul de imprecise. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
fortify |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Va rog sa ma ajutati cu o schema electrica a sistemului de racire pentru Dacia 1310. Nu stiu cum sa leg firele de la releu cu cele de la termocupla si ventilator. Daca nu exista o asemenea schema va rog sa ma ajutati cu sugestii.
Multumesc |
--------------------
Dacia Logan
Ambition 1.6
|
|
AL |
![]()
Post
#23
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Suntem la Probleme SN.... cred ca discutia ar trebui mutata la CLT... :wink:
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Ov |
![]()
Post
#24
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai a postat si acolo. Oricum, o schema de SN nu l-ar ajuta pt ca la SN comanda o da calculatorul
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th July 2025 - 13:31 |