DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> GPL pe carburator, un posibil upgrade

kaput
post 1 Aug 2010, 23:22
Post #1


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




http://www.poliauto.net/afc_16-16.html

Am gasit pe net un dispozitiv care se monteaza pe traseul de gaz de la plaman spre carburator. Am luat legatura cu cei de pe site, dar nu prea am reusit sa ma inteleg cu ei.
Ideea e ca livreaza in Romania costa vreo 40 Euroi, si tipul care mi-a raspuns sustine ca merge si pe carburator.
A mai auzit cineva de asa ceva? A mai folosit cineva?


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 2 Aug 2010, 12:14
Post #2


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




cred ca e un vacuum pressure switch,practic un ventil reglabil care ajusteaza si optimizeaza presiunea si debitul de gaz in functie de depresiunea din galerie,cred ca are acel orificiu de intrare este pt depresiunea din galerie(intrarea subtire).Banuiesc ca trebuie calibrat in functie de tipuul de motor.
In opinia mea e o porcarie,debitul fiind deja controlat de pozitia clapete de acceleratie.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 11 Aug 2010, 10:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




da de acord debitul este controlat de clapeta (de fapt de vacumul creat la deschiderea clapetei ) DAAAAARRRR daca acel dispozitiv chiar face ce zice ar fii un plus pt cei pe gplpt ca ar optimiza amestecul aer gaz
Adica din cum vad eu exprimarea in engleza creaza un amestec aer gaz optim lucru realizat fara acel dispozitiv in carburator nu asa de optim adicalea ba prea mult gaz .. ba prea putin(functie de reglaje) presupunind ca aerul ramine constant


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 11 Aug 2010, 12:00
Post #4


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Prietene,am la lucru o gramada de stivuitoare Linde pe gaz,producator printre liderii mondiali.Nu am vazut asa ceva la ei.Tot secretul e in vaporizator crede-ma.Si ei au vaporizatoare performante care stiu sa controleze optim debitu.Daca jucaria era asa grozava era deja pusa pe instalatiile de gaz.

This post has been edited by Paulorossi: 11 Aug 2010, 12:01


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 11 Aug 2010, 23:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Jucaria respectiva se pune in locul surubului ce regleaza debitul de GPL. Tot ce face e sa regleze dinamic acel debit in functie de vacuum. Total inutil,lucru care il face deja clapeta de acceleratie, cum a spus si cineva mai sus. Economia de GPL nu cred ca o sa o simti.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 12 Aug 2010, 09:35
Post #6


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Da dupa mintea mea asta regleaza debitul in locul acelui surub. Adica ceva de genu injectie, dar cand bagi si tuh piciorul in ea simti cum trage....nu cum sta pe loc. O spun din propria experienta ca eu amdat drumul cu o jumate sau o tura si se simtea. Adica nu ma batea nimeni in demaraj si masinuta mea e destul de greaoie. So...asteptam pe cineva care sao cumpere si sa ne spuna efectul.

Si tot cu consumul si cu acea jucarie, una e sa mergi la 2000rpm in oras si una e in afara lui. Deci implicit poti sa ii mai tai din debit pentru ca mergi constant.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 12 Aug 2010, 10:28
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




citeam in copilarie o povestioara cu magarul lui Nastratin Hogea, care a vrut sa-i reduca ratia de hrana animalului dar a murit tocmai cand se "obisnuise" cu dieta


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 12 Aug 2010, 11:45
Post #8


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




smile.gif) tot mai multa lume vrea performante mari si consum redus, aici trebuie sa te gandesti mai intai vrei gaz sau vrei performante.daca acea instalatie de gaz a fost proiectata de un inginer si facuta sa "mearga" asa cum merge ea mai incet,important este ca nu prea ai ce sa-i modific pentru performante


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 12 Aug 2010, 13:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




corect,

ce nu intelege multa lume care strange "motorul de gat" - adica saraceste amestecul (indiferent ca de gaz sau benzina) - e ca la amestec sarac arderea e mai violenta (temperaturi mai mari) astfel se uzeaza mult mai repede supapele+scaunele lor si deasemenea segmenti-piston-camasa intr-un ritm mai accelerat
reparatiile se regasesc in economia de compustibil (plus ca mai trebuie sa amortizezi si investitia daca montezi GPL)

e ca si cum te chinui sa te tarai pe drum ca dupaia sa ai ce repara

sau e ca mentalitatea romanului de a cumpara lucruri de proasta calitate doar pe motivul ca sunt mai ieftine, astfel acel lucru trebuie cumparat sau reparat de mai multe ori decat daca cumpara un produs de calitate astfel cheltuind mai mult si omul avand mai multe dureri de cap

This post has been edited by danciusergiu84: 12 Aug 2010, 13:50


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 12 Aug 2010, 19:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Daca masina nu trage pe GPL inseamna ca e prost reglata sau defecta instalatia, aprinderea,etc. Eu am mers pe GPL o gramada si masina tragea normal. Partea frumoasa e ca se poate creste mult raportul de comprimare fara detonatii sau cresteri aiurea de temperatura. E plin de tutoriale despre cum se regleaza GPL-ul incat postul meu este aproape inutil. Spor(t) la treaba.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 12 Aug 2010, 22:17
Post #11


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Reglajul cu surubul este unul "static" adica se regleaza sa traga bine la 2500-3000 de ture. Nu cred ca aveti vreunul dintre voi instalatia reglata atat de bine ca sa nu miroasa sub 2000 de ture sau sa nu fie amestecul sarac dupa 3000. ASTA mai mult sau mai putin smile.gif. Ideea este daca nu se poate fabrica asa ceva in loc de cumparat (40 si ceva de iepuroi) Banuiesc ca are o membrana care in functie de vidul facut de motor probabil preluat de sub clapeta, deschide sau inchide un robinet.
Mai are dacia nevoie de asa ceva? Asta era intrebarea.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
heaton
post 17 Aug 2010, 08:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 14 December 08




salut.

Eu am o berlina pe carburatie si i-am pus si GPL ...daca despre asta e vorba


--------------------
Dacia Logan Prestige 1.6 16V 2007
Dacia Berlina '99 1.4 GPL
Ford Mondeo mk1 '93 1.8 16V - 115 ponei biciuti destul de des!!!


Ai senzatie majora, chiar si cu 40 la ora!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 26 Aug 2010, 09:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




mda oricum descrierea produsului respectiv e subtirica tare io unu ma gindeam ca e un premixer aer/gaz dar se pare ca m-am inselat
o reglare buna si o ureche sensibila cred ca substituie acel gadget pt ca oricum plaja de turatii care ma intereseaza e intre 2000 si 3000

This post has been edited by mitu2002: 26 Aug 2010, 09:58


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th May 2025 - 11:21
Forum Renault