DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Releu/Baterie/Service Romania

BlackSkipper
post 19 Aug 2010, 14:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 August 10




Salut, imi cer scuze din prima daca mai exista vreun astfel de topic, dar graba este mare.

Am un Logan din 2005 1.4 MPi

Dupa un drum Bacau-Bucuresti in care nu am avut vreun fel de problema a doua zi cand sa plec la munca, masina mai vroia sa "doarma", nu pornea, am incercat in prima instanta cu niste crocodili (cumparati dintr-un hypermarket) sa iau baterie de la un vecin. O data, de doua ori, am mai asteptat, in fine nu a vrut in vreaun fel sa porneasca, iar cablu era fierbinte de-a binelea. M-am gandit, ok e problema de la cabluri.
Trecem la varianta impins Loganul la vale, a pornit intr-un final, am mers la munca, dar sa plec inapoi iar moarta. Chiar imi faceam probleme, zic alternatorul o fi problema, iar imping si fiind noapte vedeam ca la frana sau semnalizare lumina din faruri palpaia "dramatic". Uffff...
Caut pe net un servici pe partea electrica, cu noroc chiar gasesc unul aproape de mine. A doua zi, adica azi, dau vasle de dimineata si impreuna cu niste binevoitori impingem Golanul la vale, porneste.

In service imi confirma problema alternatorului, dar stupoare. Alternatorul cica ar fi unul serie limitata, mai mic decat cele de acum, asemanator se pare cele de pe Mitsubishi. Fiind o serie limitata in care s-au folosit astfel de alternatore, baietii nu aveau piese si mai si cobeau ca "Domnle stai sa vezi ca nu prea cred ca o sa gasesti pe undeva...".
Si acum??? Ei bine se uita ei si decid sa faca o adaptare. Deja faceam cruci cu limba si ma incurajam ca nu am sa mai intarzii prea mult la servici dar ti-ai gasit.
Dupa vreo aproape 3 ore, juma de bidon de cola si un pachet de tigari, apare si baiatul cu un alternator "apetisant" pe tava.
Intre timp bateria cica a stat la incarcat. Dar cum orice incepe prost tinde sa se termine si mai prost, cu toate patch-urile aduse alternatorului masina tot nu porneste si se incapataneasa sa ramana la acele rasunatoare clickuri.

Acum vine partea interesanta, care m-a facut sa va scriu aici pt niscaiva sfaturi. Cei de la servici mi-au sugerat ca imi trebuie baterie noua, ca asta e goala, goala. Ok zic eu, dar daca alternatorul merge cum trebuie si pornim masina cu un boost electric de la voi, atunci nu se va incarca in mers?
Ei spun ca nu. Recunosc nu sunt foarte versat in tehnica asta si zic ok pune o baterie noua sa vedem ce si cum. Pun ei o Varta noua neagra si frumoasa si Loganul urla ca din bici la sfert de cheie. Bucuros nevoie mare ca am scapat am si uitat de cei 200 RON pt baterie si zic ca ii dau, bateria veche fiind chiar cea originala, avand deci 5 ani de zile, iar o astfel de investitie nu e chiar o tragedie.
Si totusi nu e bine, alternatorul nu incarca cum trebuie si iar trebuie dat jos, ma decid sa las masina acolo, fiind deja 14h si plec la servici cu gandul sa o iau maine dupa ce mai urmez si ceva sfaturi.

Acum ce sa fac, sa accept sa iau alta baterie sau de fapt avand un alternator bun nu e problema si vechea baterie se va incarca???
Va rog mult sa ma ajutati.
Multumesc si numai bine!


--------------------
Dacia Logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 19 Aug 2010, 14:39
Post #2


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Ia alta baterie.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 19 Aug 2010, 14:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




QUOTE(BlackSkipper @ 19 Aug 2010, 15:11)
...bateria veche fiind chiar cea originala, avand deci 5 ani de zile...
*



pai asta este ! s-a cam dus popa.gif trebuie alta...asa am patiti si eu:avea un element in scurt ! si tot 5 ani... sad.gif

This post has been edited by george_scala_2004: 19 Aug 2010, 14:46


--------------------
... ... ...
“The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 19 Aug 2010, 14:45
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.557
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Io cred ca aia veche e in scurt. Daca era goala dar ok aia veche, macar filtra tensiunea data de alternator.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 19 Aug 2010, 15:31
Post #5


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Ia bre alta baterie. La solenza din dotare la fel am patit. Am plecat sambata la tara (aprox 150 de km), nu a facut nici un fel de probleme. Dimineata, a2a zi... cand sa plecam nu mai pornea masina. Am schimbat bateria si a pornit la sfert. Vezi ca dupa ce schimbi bateria va trebui sa bagi codul la radio.


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlackSkipper
post 19 Aug 2010, 15:50
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 August 10




Pana la urma da, bateria este putin veche, felul insa care mi-a fost problema a lasat m-a uimit.

Totusi eu nu pot sa inteleg cum de atunci cand am pornit-o impinsa, si alternatorul fiind busit a mers numai pe baterie, vedeam in faruri cum palpaie, cum de atunci merge si ma gandeam ca problema exista fiind ca bateria era goala. Oricum sper sa o rezolv, iar daca pana la urma si bateria e de vina atunci cu atat mai bine stiu si eu una si buna ca am baterie ca lumea.
Si inca un lucru? ce cod la radio tre sa bag? radio-cd-ul de la masina l-am cumparat eu, deci trebuie sa caut prin instructiuni vreun cod?


--------------------
Dacia Logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 19 Aug 2010, 16:40
Post #7


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Cd-playerele "de fabrica" de logan au un Cod de securitate.


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuti
post 19 Aug 2010, 16:44
Post #8


wum, wum


Group: Members
Posts: 131
Joined: 11 January 10
From: Bucuresti




Salut,

Am patit acelasi lucru cu un Fiat Tipo.
Daca alternatorul nu mai incarca, la inceput iti merge (porneste si functioneaza) doar de pe baterie, dupa care nu-ti va mai porni doar de pe baterie pentru ca in momentul porniri, electromotorul "suge"cateva sute de amperi de pe baterie, iar ea nu-i mai poate debita. In schimb, daca pornesti motorul de pe alta baterie (cabluri) sau impinsa (ne recomandat), masina va mai functiona o perioada tinand cont de consumul mai mic al celorlalte echipamente de pe masina comparativ cu electromotorul.
Legat de baterie, e ok, bine ca ai luat si o baterie noua, in schimb, vezi sa se rezolve cu alternatorul.
In principiu, in alternator, se defecteaza releul electronic de incarcare, se arde vreo dioda sau se uzeaza carbunii.
nu cunosc modelul de alternator de pe logan, dar in principiu aceste componente se pot schimba.

Sa ne ti la curent cu rezolvarea.....


--------------------
Dacia SRN-Confort 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlackSkipper
post 19 Aug 2010, 17:07
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 August 10




Da, ai dreptate, tot pt alternator stau si eu cu sufletul la gura. Oricum cred ca de acum am sa incep sa merg prin service-urile mai mari, nu ca asta ar fi unul de cartier, dar exista aceea cum sa ii spun, o lege nescrisa, cand stai cu un logan la reparat iar pe poarta intra un bwm/mertz/audi etc atunci baietii lasa loganul deving extrem de grijulii imediat de probleme celor in cauza.
Poate totusi ca pe service-urile mai mari nu se intampla asta.
Multumesc mult pt sfaturi. cheers.gif


--------------------
Dacia Logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Aug 2010, 20:26
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




deci dupa cum ziceai ai avut 2 defecte total separate

1 alternatorul defect
2 bateria posibil descarcata din cauza alternatorului

ambele defecte se poate determina prin masuratori cu un aparat de masura

acum daca bateria a fost pusa la incarcare in mod corect in 3 ore cit a stat pe redresor ar trebui sa poata invirti cel putin o data electromotorul

cind pui contactul cu bateria noua se aprinde becul de baterie iar cind pornesti se stinge?

o masuratoare pe bornele bateriei a tensiunii care trebuie sa fie intre 13,9 si 14,4 cu si fara faruri , aeroterma , etc ar indica starea alternatorului



--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlackSkipper
post 20 Aug 2010, 14:55
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 August 10




Ok. Am fost dimineata sa iau masina. Cu alternatorul reparat (inlocuit releu, de fapt o adaptare a unui Bosch la tipul meu de alternator). Bateria noua Varta.
A pornit super. Supriza mea a fost ca atunci ca am parca in garajul subteran de la servici si a trebuit sa aprind farurile sa vad ca inca palpaie lumina.
Probabil ma asteapt un nou drum in service.
Nu mai inteleg nimic.


--------------------
Dacia Logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Aug 2010, 17:56
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pilpiirea este din alternator sau releul regulator , ar trebui verificate si diodele 9 (puntea principala 6 si auxiliara 3) in total si releul regulator (asta se face de cineva priceput si cu o sursa reglabila)putin stiu cum se face


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuti
post 24 Aug 2010, 13:25
Post #13


wum, wum


Group: Members
Posts: 131
Joined: 11 January 10
From: Bucuresti




vreo noutate?


--------------------
Dacia SRN-Confort 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 5 Sep 2010, 21:01
Post #14


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




Cam ce tensiune trebuie sa scoata bateria pe logan cu motorul oprit si cu el pornit ??

Eu am masurat cu motorul oprit imi da 14.50V iar cu motorul pornit imi da undeva la 16.80V

Am efectuat masuratoarea asta dupa ce sa ars statia cb, in rest totul merge ok pe masina


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Sep 2010, 02:23
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ai incercat si cu alt aparat? daca tensiunea este reala atunci mai ai apa in baterie? masoara si daca e tot asa mare remediaza de urgenta problema pina nu strici si altceva in afara de statie

tensiunea nu trebuie sa depaseasca 14,4V

This post has been edited by bygy007: 6 Sep 2010, 02:24


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 6 Sep 2010, 17:32
Post #16


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




am sa masor cu alt aparat imediat ce fac rost, am masurat si azi la Renault Midlum convertorul de 24-12v si imi indica o tensiune de 13.70V posibil sa fie de la el, apa am in baterie normala, ochiul de inspectie arata OK, probabil sa fie aparatul defect, revin cu verdictul final dupa ce o sa o re-masor cu alt aparat


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
manvirgil
post 26 Sep 2010, 11:56
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 25 September 10




daca tot suntem la partea electrica... stie cineva daca mai vinde Bujor Stefan cabluri de pornire? ca nu-i pot da PM din cauza ca nu am posturi destule pe forum. multumesc anticipat


--------------------
daci logan 16 mpi 2008 - gl 00 aaa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th July 2025 - 22:17
Forum Renault