Uzura excesiva pe cauciucul din dreapta fata, uzura este pe exterior, pe o dimensiune de 8 cm
![]() ![]() ![]() |
Uzura excesiva pe cauciucul din dreapta fata, uzura este pe exterior, pe o dimensiune de 8 cm
pentium10 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 13 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 CL
1998
- XX 98 XXX
|
|||
jaf |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
In primul rand ar trebui sa iti faci directia si dupa aia un reglaj. Ii relativ simplu.
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
pentium10 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 13 March 07 ![]() |
Cum rezolv directia? Si cum fac reglajul?
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1998
- XX 98 XXX
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Service
|
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
jaf |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai mergi la un mecanic, iti verifica jocurile la directie, schimbi ce ii de schimbat si la urma cauti un atelier unde se regleaza directii.
|
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
pentium10 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 13 March 07 ![]() |
Stie cineva cam cat imi va costa aproximativ?
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1998
- XX 98 XXX
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cred ca e doar din tirant , sta roata prea inclinata in dreapta
la mine in zona e 50 lei de reglat toate unghiurile computerizat, inca nu am fost dar am auzit ca in alte parti fac bascalie de astia cu dacii vechi |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
BZN |
![]()
Post
#8
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(pentium10 @ 21 Aug 2010, 09:13) ... Este foarte deteriorat pe exterior cam 8 centimetri este neted, si se poate vedea din cand in cand si firele din cauciuc. Am pus garnitura de cauciuri la aceasi timp, acum 2 ani si ceva marca Debica. ... E foarte posibil ca anvelopa sa fie de vina. Daca era pe toata circumferinta uzata inegal, atunci puteam da vina pe "directie". Cam asa ceva am patit si eu, am avut si ceva discutii pe tema asta pe forum... De atunci nu imi mai trebuie Debica. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#9
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
se poate regla si la sfoara...dar daca nu te pricepi mai bine service:)
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
In primul rand trebuie sa verifici sa nu ai ceva uzat la articulatii (ceva bucse) si apoi trebuie sa faci unghiul la un atelier specializat . Cauciucul nu e de vina , Debica sunt destul de bune ca marca.
|
--------------------
-
-
-
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
trebuie sa faci o geometrie! la mine la braila costa 80 lei!
nu iti trage volanul in dreapta? revine la drept singur dupa ce iei curba? |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#12
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Atunci explica tu cum se face ca din cauza geometriei iesita din parametri a aparut un defect care nu-i pe toata circumferinta anvelopei.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Roata dezechilibrata , janta stramba .
|
--------------------
-
-
-
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
volanul trage intr-o parte sau nu?
sunt tot felul de mecanici care fac geometrie la ochi, cum spunea cineva mai sus cu sfoara si mai stiu eu cum.... geometria pe calculator e sfanta! probabil ca o fi totusi de la geanta....incearca cu rezerva daca e echilibrata si vezi daca face la fel! eu zic ca astea doua ar putea fi cauzele: ori geometria, ori geanta! Respect! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
BZN |
![]()
Post
#15
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
daca e defect de fabricatie sa se duca cu el la garantie!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
sau a pus o frana nebuna
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#18
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
eu am debica noi passio2 pe toate 4 rotile..nu am nici cea mai mica prb cu ele..jantele sunt si ele noi din magazin...si echilibrate..totusi tind sa cred ca e ceva pe la directie..dar ar fii unghiul ar trage si dreapta..si totusi 8 cm e destul de mult..eu zic sa faci o verificare foarte amanuntita la directie sa nu ai surprize neplacute..
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#19
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
posibil uzura bucsilor+ capetele de bara/si sau defecte- fie sa modificat unghiul datorita slabiri capetelor de bara din caseta
ar trebui sa traga dreapta - pe ploaie inainteaza mai bine masina- adica simpti masina mai usoara? daca da, e pentru ca, se reduce frecarea dintre gume si drum ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Daca e uzat de parca s-a luat o halca din el(acei 8 cm),a fost dezechilibrat destul de rau si pus pe fata.Anvelopa se uzeaza mai repede unde e mai usoara si asa devine si mai usoara acolo si se uzeaza si mai rau si asa mai departe.Sigur ca eventuale jocuri in articulatii favorizeaza fenomenul.Pe spate nu prea poate juca spre a se uza asa din cauza puntii rigide.Sunt convins ca volanul juca stanga-dreapta (cerne,cum spun soferii)pe la 60...70 km/h.La tehnologiile moderne de vulcanizare nu prea are cum sa ramana prost vulcanizati 8 cm.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Iteleg ca e uzata pe lateral exterior, si numai cea dreapta e accentuata. E ca si cand masina ar fi fost lovita din stanga, dar roata din stanga ar fi fost adusa pe o pozitie a unghiului de cadere aproape de normal, iar cel de fuga in asa fel incat sa nu traga dreapta(asta , daca nu trage). Unghiul de fuga se regleaza din tirantii inpingatori, de la bascula superioara. Unghiul de cadere, din regaurirea basculei, sau presa de reformare a lonjeroanelor (atentie la traversa de teava dintre lonjeroane, sa fie bine stransa in cele doua suruburi de 10, si daca mai e saiba dintre lonjeron si acea traversa, nu sub piulita).
La tine, roata din dreapta are unghiul de cadere prea mare, peste asta ai si convergenta cu rotile prea inchise, ca daca te vei uita din fata, ai putea sa vezi cat de oblica e roata din dreapta, fata de cea din stanga. Si doua scanduri cat se poate de drepte pe cate o latura, daca le pui pe laterala rotilor, asa fel ca un capat sa treaca mai inapoia rotilor, sa poti masura distanta din spate dintre roti, iar celalalt capat sa fie cat mai departe de fata rotilor (mai lungi, cam de 1,5 m), pentru a fi precizia cat mai mare. Asa faci convergenta, adica rotile sa fie paralele, cu 2 mm mai mare in fata. Pentru cadere, pe un loc orizontal, chiar si un dulap de scandura, dar nu prea gros, sa urci masina pe el cu rotile din fata, pus la boloboc, faci o scula cu ac, care sa stea in pozitia perfect verticala la gradatia de zero, gradatii facute din compas, din grad in grad, la varful acului, care sta atarnat. Deci axa de rotatie a acului sa fie la partea de sus, iar la partea de jos, gradatiile. Latura panoului gradat care se aseaza pe roata, sa fie perfect paralela cu axa de zero. In momentul cand pui panoul in pozitie verticala , pe roata, acul se va deplasa indicand unghiul de inclinatie al rotii, in plan vertical. Deci unghiul de cadere. Pentru unghiul de fuga, la fel, dar cu rotile virate, dar citirea nu va fi directa. E bine doar sa comparati, iar cei mai interesati si experimentati, faceti si un calcul si va iesi unghiul de fuga. Cat priveste calculatorul, e o mare teapa trasa omului neajutorat, care se suprapune peste incompetenta utilizatorului si credulitatea nestiutorului. Ce zice ala ? Daca a venit aici, e un incuiat, si pot sa fac ce stiu( adica nimic), ca si-asa nu vede ce-am facut. Mai ales la Dacie. A venit la mine, direct de pe stand, ca-i trebuie bascula pe dreapta, cu plus 5. Convergenta total aiurea, inchise mult in fata. Dupa reglarea convergentei si a unghiului de fuga(tragea putin dreapta) , unghiul de cadere era aproape perfect. De unde scotea ala, 5 mm? Cu calculator, desigur. Nu calculatorul a facut omul, ci invers. 80 de lei? Cati mananca din banii astia? Daca faceti un calcul corect, nici 10 lei nu merita, mai ales ca iese si prost, chiar mai rau ca inainte. Va garantez eu, ca-s trecut prin d-estia. Faceti-le singuri acasa. Eu am dat o groaza de desene , am descris de multe ori principiul, numai ca mai trebuie sa si vreti (sa nu fiti prostiti de altii mai tantalai). Ce sa fac , sa va pup, ca sa intelegeti ca e doar batjocura? Chiar nu puteti sa deschideti ochii? Nu stiti cum sa le faceti, intrbati-ma de sute de ori, numai sa intelegeti. Va garantez ca mergeti cu un set de cauciucuri, aproape de 40 000 de km pe fata, si pe spate vreo 20 , incat le dati jos de batrane, nu de uzate. Nu-s eu buricul... cui o fi, dar e caz real. Mandria si fudulia se plateste, asa ca mergeti la servis , cei in cauza. 21 Aug 2010, 22:05: Daca ai multi km parcursi singur , greutatea ta a tinut roata din stanga mai aderenta la carosabil, ceea ce a facut ca cea din dreapta sa fie tarata, uzand-o mult mai mult ca pe cea din stanga. Cea din stanga fiind mai apasata, dicta directia de mers, iar cealalta era condusa inclinat. Dezvoltati ideea, si spuneti daca-i adevarat. Pentru greutati egale pe ambele roti, cu unghiuri de cadere egale , uzura ar fi fost egala la ambele roti, ele fiind egal virate in mers, oricat de mare sau mica ar fi fost convergenta. Nu puteti spune, ca doua roti inchise in fata, , cu sarcini egale, nu merg cu inclinatii egale fata de directia inainte. This post has been edited by PH-06-BOA: 21 Aug 2010, 22:05 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dandee |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Aug 2010, 21:57) Iteleg ca e uzata pe lateral exterior, si numai cea dreapta e accentuata. E ca si cand masina ar fi fost lovita din stanga, dar roata din stanga ar fi fost adusa pe o pozitie a unghiului de cadere aproape de normal, iar cel de fuga in asa fel incat sa nu traga dreapta(asta , daca nu trage). Unghiul de fuga se regleaza din tirantii inpingatori, de la bascula superioara. Unghiul de cadere, din regaurirea basculei, sau presa de reformare a lonjeroanelor (atentie la traversa de teava dintre lonjeroane, sa fie bine stransa in cele doua suruburi de 10, si daca mai e saiba dintre lonjeron si acea traversa, nu sub piulita). La tine, roata din dreapta are unghiul de cadere prea mare, peste asta ai si convergenta cu rotile prea inchise, ca daca te vei uita din fata, ai putea sa vezi cat de oblica e roata din dreapta, fata de cea din stanga. Si doua scanduri cat se poate de drepte pe cate o latura, daca le pui pe laterala rotilor, asa fel ca un capat sa treaca mai inapoia rotilor, sa poti masura distanta din spate dintre roti, iar celalalt capat sa fie cat mai departe de fata rotilor (mai lungi, cam de 1,5 m), pentru a fi precizia cat mai mare. Asa faci convergenta, adica rotile sa fie paralele, cu 2 mm mai mare in fata. Pentru cadere, pe un loc orizontal, chiar si un dulap de scandura, dar nu prea gros, sa urci masina pe el cu rotile din fata, pus la boloboc, faci o scula cu ac, care sa stea in pozitia perfect verticala la gradatia de zero, gradatii facute din compas, din grad in grad, la varful acului, care sta atarnat. Deci axa de rotatie a acului sa fie la partea de sus, iar la partea de jos, gradatiile. Latura panoului gradat care se aseaza pe roata, sa fie perfect paralela cu axa de zero. In momentul cand pui panoul in pozitie verticala , pe roata, acul se va deplasa indicand unghiul de inclinatie al rotii, in plan vertical. Deci unghiul de cadere. Pentru unghiul de fuga, la fel, dar cu rotile virate, dar citirea nu va fi directa. E bine doar sa comparati, iar cei mai interesati si experimentati, faceti si un calcul si va iesi unghiul de fuga. Cat priveste calculatorul, e o mare teapa trasa omului neajutorat, care se suprapune peste incompetenta utilizatorului si credulitatea nestiutorului. Ce zice ala ? Daca a venit aici, e un incuiat, si pot sa fac ce stiu( adica nimic), ca si-asa nu vede ce-am facut. Mai ales la Dacie. A venit la mine, direct de pe stand, ca-i trebuie bascula pe dreapta, cu plus 5. Convergenta total aiurea, inchise mult in fata. Dupa reglarea convergentei si a unghiului de fuga(tragea putin dreapta) , unghiul de cadere era aproape perfect. De unde scotea ala, 5 mm? Cu calculator, desigur. Nu calculatorul a facut omul, ci invers. 80 de lei? Cati mananca din banii astia? Daca faceti un calcul corect, nici 10 lei nu merita, mai ales ca iese si prost, chiar mai rau ca inainte. Va garantez eu, ca-s trecut prin d-estia. Faceti-le singuri acasa. Eu am dat o groaza de desene , am descris de multe ori principiul, numai ca mai trebuie sa si vreti (sa nu fiti prostiti de altii mai tantalai). Ce sa fac , sa va pup, ca sa intelegeti ca e doar batjocura? Chiar nu puteti sa deschideti ochii? Nu stiti cum sa le faceti, intrbati-ma de sute de ori, numai sa intelegeti. Va garantez ca mergeti cu un set de cauciucuri, aproape de 40 000 de km pe fata, si pe spate vreo 20 , incat le dati jos de batrane, nu de uzate. Nu-s eu buricul... cui o fi, dar e caz real. Mandria si fudulia se plateste, asa ca mergeti la servis , cei in cauza. <span class='edit'>21 Aug 2010, 22:05:</span> Daca ai multi km parcursi singur , greutatea ta a tinut roata din stanga mai aderenta la carosabil, ceea ce a facut ca cea din dreapta sa fie tarata, uzand-o mult mai mult ca pe cea din stanga. Cea din stanga fiind mai apasata, dicta directia de mers, iar cealalta era condusa inclinat. Dezvoltati ideea, si spuneti daca-i adevarat. Pentru greutati egale pe ambele roti, cu unghiuri de cadere egale , uzura ar fi fost egala la ambele roti, ele fiind egal virate in mers, oricat de mare sau mica ar fi fost convergenta. Nu puteti spune, ca doua roti inchise in fata, , cu sarcini egale, nu merg cu inclinatii egale fata de directia inainte. cei din Dacia Service Focsani fac chiar o treaba buna (bine si cunosc pe cineva pe acolo) eu mi am reglat ol unghiu de fuga |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
BZN |
![]()
Post
#23
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Se cere o clarificare... Cei 8 cm sunt masurati transversal sau longitudinal?
Daca e vorba de arc de cerc( masurati longitudinal), atunci clar defect de fabricatie. Daca nu, atunci putem lua in considerare si "directia". |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
pentium10 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 13 March 07 ![]() |
Update
1. Este vorba despre o dunga de 8 cm pe toata circunferinta exterioara a anvelopei. 2. Masina a fost lovita frontal acum 3 ani. 3. Masina trage spre dreapta. 4. Nu simt vibratii din volan nici la 120 km/h 5. Masina este inclinata usor spre stanga jos (vazut horizontal din fata). Oara ar fi de la a suspensie spate stanga schimbat cu unul nou (posibil mai tare). 6. Nu am pus o frana nebuna, nu am garantie 7. Sunt in 115 000 km, ultimele 30 000 km au fost parcursi cu aceasta garnitura. (masina are 12 ani) This post has been edited by pentium10: 22 Aug 2010, 21:57 |
--------------------
Dacia
1310 CL
1998
- XX 98 XXX
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Era sigur defect de fabricatie daca era uzura transversala.La uzura longitudinala situatia e tipica pentru un dezechilibraj mare(desi ar fi si asta un defect).Nu mai reiau ce am spus cu 3 posturi mai inainte.Acum nu o sa facem teoria compunerii fortelor si momentelor la o roata in rotatie.Dar ginditi-va ca daca s-ar uza la partea mai grea ,roata s-ar autoechilibra.Si atunci nici n-ar mai trebui sa se revada echilibrajul din cand in cand.Am avut caz cu uzura de genul discutat aici pe Moskvici,dar nu am asteptat sa ajunga la panze si am echilibrat-o.Vreo 200g si fenomenul n-a mai continuat.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
pentium10 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 13 March 07 ![]() |
Cum se regleaza din geometrie? Adica ce se poate regla acolo in fata?
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1998
- XX 98 XXX
|
|
dandee |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
da pe calculator
nu ma intreba exact cum dar fao sa vezi care e treaba dar inainte verifica tot ce tine de directie (pererea mea, vorba lu nea' Nicu) |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
axy89 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 15 April 05 ![]() |
Am avut si eu aceeasi problema cu cauciucul dreapta,dupa ce am schimbat toata fata masinii.Am mers la un service,au miscat ceva suruburi pe acolo,mi-au luat banii si dupa ceva timp am observat ca tot se uzeaza. Am scos surubul care leaga bieleta de directie de caseta,am slabit cu o cheie de 36,contrapiulita de la caseta de directi,am mai infiletat o tura si jumatate capul casetei,am montat surubul la loc,si dupa ce m-am asiguirat ca surubul este paralel cu solul,am strans la loc contrapiulita de la caseta(cea de 36).De atunci nu am mai avut probleme cu uzura exterioara. Bafta!
|
--------------------
dacia1310
model 1994
- cs89axy Cine intreaba este prost pentru cinci minute, dar cine nu intreaba ramine prost o viata.
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#29
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
pai este clar ca nu este un defect din fabricare a acelei gume...masina ta dupa ce a fost lovita frontal s-a facut unghiurile de fuga la ea?? am mai observat odata la cineva schimba bieletele de directie inumarand turele ?!? omg...cel mai bine ar fii sa pui mana sa faci geometria la roti sa fii sigur..ina fara de asta nu ar avea de ce sa uzeze ...daca spui ca la viteze mai mari nu iti tremura..etc.
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cred ca n-am inteles bine.Am crezut ca e o halca luata din anvelopa,dar zici ca e pe toata ciorcumferinta.Totusi,cat de lata e anvelopa,de 8 cm reprezinta doar o dunga?De ce nu pui o poza?Ar fi mai clar.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:54 |