nu gasesc rezolvarea, trepideaza volanul rau
![]() ![]() ![]() |
nu gasesc rezolvarea, trepideaza volanul rau
tr04www |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|||
Hacker |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Cauciucuri uzate inegal. Conteaza foarte mult. Vezi tu daca un cauciuc e tocit mai mult atunci masina va trage in partea respectiva ( in situatia asta am fost si eu ). Tremuratul daca vine cu un sunet ( rontait asa ) atunci se mai pune si o planetara. Daca nu atunci schimbi cauciucuri daca nu jante si termini cu problema. Bucsele de bara stabilizatoare nu au nici o legatura cu faptul ca tie iti trage masina, ca iti tremura sau chiar daca simti orice gropita. ( ceea ce e normal la Supernova )
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tuti |
![]()
Post
#3
|
![]() wum, wum Group: Members Posts: 131 Joined: 11 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Bucsile nu au legatura cu: "nu mai am suspensie de loc"
Legat de trepidat, vezi sa nu ai vreo galma ceva pe vreun cauciuc, desi la echilibrare banuiesc ca-l vedea.... Apropo, conteaza si unde-ti echilibrezi rotile, eu le-am facut de 3 ori pana am nimerit la o firma buna. de asemenea, verifica capetele de bara, pivoti, bucsi, etc dupa care mergi si-ti faci directia. |
--------------------
Dacia
SRN-Confort
2001
|
|
tr04www |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
cauciucurile sunt puse amandoua in acelasi timp si sunt uzate la fel.echilibrarea si eu am facut-o de doua ori pana am reusit-o.geometria are doua saptamani de cand am facut-o.ma gandesc sa nu fie si din axul inferior volan ca are putin joc.daca nu cel mai grav sa fie din planetara.in prima faza o sa incerc sa schimb rotile, sa vad daca mai face asa.dar e un lucru destul de greu de realizat pentru ca nu am de la cine sa imprumut roti pentru un test.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
tuti |
![]()
Post
#5
|
![]() wum, wum Group: Members Posts: 131 Joined: 11 January 10 From: Bucuresti ![]() |
le pui de pe fata pe spate si invers.
din moment ce ai spus ca simptomele se schimba de pe stanga pe dreapta o data cu schimbarea rotilor intre ele, raspunsul pare sa fie destul de clar..... si nu pare a avea legatura cu planetare, bucsi sau mai stiu eu ce. |
--------------------
Dacia
SRN-Confort
2001
|
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
In legatura cu trepidatiile din volan, vezi sa nu ai discurile de frana ovalizate.
|
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
araval |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 13 May 08 From: Ploiesti ![]() |
Ionut,asta se intampla numai la franare,deci e irelevant ce spui tu.
Cat despre tremurat,cauciucurile in primul rand!Cat despre tremuratul volanului vezi sa nu fie axul volan(verifici asta NUMAI dupa ce crezi ca esti in ordine cu toata directia si cauciucurile)Sa auzim de bine! |
--------------------
Dacia
Super Nova
2003 Campus
- PH-07-MVR
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mai corect, discuri cu fetele neparalele pe toaata circumferinta. Adica, desteptii cand le-au facut, nu s-a tinut cont . ca alta data de conditii, si nu are acelasi tratament pe toata suprafata. Oricat le-ai baga pe strung, merg doua zile si iar incep, pentru ca acolo unde suprafata e mai slaba , cedeaza mai repede si iar se onduleaza o fata, in comparatie cu cealalta. Daca si pistonul de la etrier nu se retrage dupa franare destul de mult, placutele stau apropiate , chiar incalzeste cat de putin sau chiar mai mult roata, si produce acea trepidatie. Cand placutele sunt pe dimensiunea mica merge usor, si in dreptul unde discul devine umflat franeaza, scurt, dar destul de mult pentru a produce acea dardaiala . Tremura si maneta? Alta ar fi axa planetarei curbata, din diferite motive, chiar ceva lovituri. Un milimetru daca se abate , sa zicem la jumatate, de la axa de rotatie, produce vibratii la viteze mai mici, cu cat abaterea e mai mare. Scoate-o si pune-o pe strung, sa vezi daca are bataie, daca e curbata axa. Cat priveste echilibratul, nu e o solutie pentru a indeparta vibratiile, in cazul in care cauciucul are bandajul rupr, adica cateva sarme de la armatura s-au rupt, si NUMAI in sarcina se simte. Pusa pe masina de echilibrat, forta e uniforma pe toata circumferinta, si e o forta centrifuga, pe cand pe masina are si forta de tractiune (sens de infasurare al armaturii), de apasare, datorita greutatii, si numai pe o parte. Bandajul rpt, permite descentrare , ceea ce pe masina de echilibrat nu se simte.Asta-i tehnica moderna. Si ultima care-mi vine in gand acum, ar fi convergenta defectuoasa. Daca e prea inchisa (dar spui c-ai facut-o de doua saptamani, si ma indoiesc c-ar fi corecta), in timpul mersului, rotile tind sa se apropie dupa care revin, iar se apropie, si asa oscileaza tot timpul , cu atat mai tare cu cat creste viteza. Daca dai cu mana pe marginea suprafetei de rulare, si pe interior si pe exterior, ca o mangaiere in ambele sensuri, vei putea simti cum agata la degete, intr-un anumit sens. De locul unde gasesti ca agata, ca dintii unui fierestrau, poti determina modul in care ruleaza roata, si cauza uzurii. La servis e labareala, indiferenta ...
Bara stabilizatoare e utila doar in curbe si face ca masina sa nu se incline mult , si odata cu schimbarea locului la centrul de greutate, rofile sa apese cat de cat in aceeasi masura pe carosabil, atat cat amortizorul nu e intins la maxim, dupa care urmeaza ridicarea rotii de pe asfalt. Nu incerca sa vezi cand se ridica! Axul cardanic, nu retine vibratiile, ci, daca e uzat la cruce (in generel cea de jos), face ca masina sa mearga din linie in bordura, serpuit, asa cum vrea ea, in functie de unghiul de fuga, care tine directia de mers inainte. Daca e mic unghiul de fuga, cum ai dat drumul la volan, se duce unde vrea ea. Daca sunt inegale (cel din stanga cu cel din dreapta) trage in directia opusa rotii care are unghiul mai mare. Unghi mai mare in stanga, trage in dreapta. Daca nghiurile sunt mai mari decat zero, dar egale , cu cat mai mari, cu atat iti fura volanul din mana , dupa viraj. Tendinta de a reveni la mers inainte. Ne oprim ca mai sunt zile. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
alprazolam_2002 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 12 February 09 From: galati ![]() |
salut,ia in imprumut fuzete complete de la dezmembrari si fa o proba.cam aceeasi problema am avut-o si eu la dsn..in final era fuzeta dreapta ovalizata.succes!
|
--------------------
dacia
supernova/solenza
clima/rapsodie
- GL-06-YIV/GL-..-...
|
|
kykymarius |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 5 March 09 ![]() |
salut. dak vrei o echilibrare buna dute la spalatoria aia de langa polivalenta. acolo le-am facut si ew. ce-i drept am cumparat 2 cauciucuri de la el (noi) si mi-a echilibrat rotile. acum la 160 nu face absolut nimik si iinainte cum treceam de 80-90 "dansa"volanul. pe gume am dat 100 lei/buc. salutare.
|
--------------------
dacia
supernova
2001 clima
- b 26 gkp
|
|
tr04www |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
s-a mai rezokvat un pic treaba cu tremuratul.am mai schimbat un pivot care era cam distrus si parca nu mai face asa pana dupa 110.totusi de la janta aia stramba sa faca asa rau? e pusa pe spate nu ar trebui sa influenteze asa mult.
si cred ca iar s-a dereglat unghiul de fuga ca atunci cand virez la maxim iar face ca inainte de geometrie. This post has been edited by tr04www: 30 Aug 2010, 09:56 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
serviccom |
![]()
Post
#12
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Inainte de a face geometria, primul lucru care trebuie verificat e jocul tuturor componentelor directiei si schimbarea celor uzate. Faptul ca ai schimbat pivotul uzat dupa ce ai facut geometria, face ca geometria directiei sa nu mai fie corecta. Janta stramba chiar daca e pe spate, face sa trepideze masina.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
RomeoNica71 |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 7 December 08 From: suceava ![]() |
Ceva asemanator am patit si eu.Tragea stinga si trepida volanul.Am echilibrat fata ,nu s-a schimbat nimic.Le-am schimbat īntre ele(pe fata),tragea dreapta.Atunci le-am permutat īntre ele cum m-a īnvatat un mos care facea directii cind aveam o 1300.Se schimba roata stīnga fata īn locul celei dreapta spate ,dreapta fata īn locul celei stīnga spate,si spatele pe partea lor se pun īn fata.Acum DSN-ul merge drept si nu mai trepideaza volanul.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
- Sv-93-CRM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 13:28 |