garaje mobile, garaje termoizolate, rigide
![]() ![]() ![]() |
garaje mobile, garaje termoizolate, rigide
domconstruct |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
|
||
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|||
XMihai |
![]()
Post
#2
|
![]() Carcotasu' de Serviciu Group: Members Posts: 1.785 Joined: 31 January 06 From: Dr Tr Severin ![]() |
Care e pretul unui astfel de garaj? e foarte tentant
|
--------------------
.
.
.
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
pretul nu l-am stabilit inca.
clar depinde de numarul de comenzi. pentru primele 10 comenzi sunt hotarat sa acord facilitati importante si financiare si in ceea ce priveste garantia. pretul se va situa undeva intre 1800-2500 EUR functie de optiuni. pentru primele garaje, repet, ofer discounturi substantiale. |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
volint |
![]()
Post
#4
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
N-ar trebui postat la bursa? nu de alta da' parca-mi vine sa intorc "prelata" aia si sa-i pun si-un motor c-un ventilator, si e gata de mers la peste.
La pescuit, am vrut sa zic.. la peste merg cu taxi... |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sigur aici nu ar fi sectiunea potrivita pentru reclama.
Iar daca e sa fiu intrebat, parerea mea e ca respectivele nu-s garaje, sunt mai degraba niste prelate pe structura metalica. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
La peste merg si eu, e perfect sa bagi barca pe peridoc in el
![]() Nu e prelata, repet este structura rigida inchisa cu PANOURI TERMOIZOLANTE (chiar va garantez ca gasiti masina dezghetata dimineata, nu se formeaza nici condens, ca intr-o prelata) , nu se sparge, nu se poate patrunde in ea altfel decat deschizand garajul! Partea rotativa are 200kg si poate fi rotita de un copil de 10 ani. pentru volint: Forma e data de automobil, incearca sa vari un break intr-un alt volum la aceeasi eficienta! oricum geometria e treaba grea! In ceea ce priveste ca topicul este reclama, e adevarat pe jumatate, cealalta jumatate e pura informatie, va garantez ca nu mai exista nicaieri in lume, asa ca va rog sa scuzati partea cu reclama! Va multumesc! This post has been edited by domconstruct: 26 Aug 2010, 20:27 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
tkx |
![]()
Post
#7
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
Foarte interesant. Intr-o vreme chiar ma gandisem sa fac si eu asa ceva, dar scheletul acoperit cu plasa de sarma sa nu mai ajunga mingea de la dracii de copii (mama lor la toti!).
Problema e daca e legal sa pui asa ceva in parcarea blocului. Parcarea fiind a primariei. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu e legal sa pui nici tarusi, d-apai asa ceva.
Dar nu legalitatea e impediment la noi. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tribunul |
![]()
Post
#9
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Nu poti.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
tarzy |
![]()
Post
#10
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
conceptul imi pare super oki, nu ptr parcari publice, si in curte & co
Nu inlocuieste nici pe departe un garaj clasic dar este o solutie viabila. Ramane in discutie partea finaciara, daca depaseste echivalentul a 1.000 Euro atunci nu e valabila |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
Garajele sunt gandite pentru curti proprii si eventual pentru parcaje la blocuri (dimensiunile sunt ale unei parcari standard). Pentru partea cu parcajele la blocuri trebuie obtinut un aviz de la Primarie, garajele sunt mobile, nu au nevoie de Certificat de Urbanism si nici de Autorizatie de Constructie, dar, precum ati spus, traim in Romania!
ptr tarzy:In ceea ce priveste ca nu se compara cu un garaj clasic va contrazic, are toate atuurile unui garaj clasic (izolatie termica, siguranta antifurt) in plus ocupa jumatate din spatiu! In ceea ce priveste pretul, nu poate sa coste sub 1000EUR, numai panourile termoizolatoare se apropie de acest cost (consumul, inclusiv pierderile de croire, este de cca 50mp de panouri), comparati-l cu o rulota (macar second hand) Un hard top pentru o dacie papuc se compara cu acest pret! E posibil sa ajung la un pret de sub 1000EUR doar folosind prelata ca inchideri, nu cred ca e o varianta viabila datorita posibilitatii aparitiei condensului, pentru eliminarea acestuia trebuie prevazute niste aerisitoare, in acest fel se renunta complet la izolatia termica, dar e posibil sa fie o varianta viitoare, datorita pretului. Va multumesc tuturor pentru aprecieri si/sau critici, toate sunt binevenite! This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 11:27 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
fnp |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Decat tot sistemul ala de ridicare mai bine croiai o usa laterala pe unde sa cobori din masina.
Iarna trebuie sa dai zapada de pe el ca sa-l poti ridica; basca daca ingheata baza pe sol. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
tribunul |
![]()
Post
#13
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Si dupa ce urcai prin usa aia cum plecai cu masina?
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
domconstruct |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
ptr fnp: Garajul are un spatiu de catva centimetri pana la caroseria masinii, nici o usa clasica nu ar permite operarea masinii! In plus nu ar permite deschiderea tuturor usilor si a portbagajului, nu cred ca vreti sa va debarcati sotia si sa carati bagajele din portbagaj si abia dupa aceea sa parcati masina in garaj.Credeti-ma lucrez la proiectul acesta de catva ani, am experienta practica in constructii de 15 ani, mai bine nu se poate.
In ceea ce priveste ca ingheata la sol, iarasi va contrazic, apa de pe el este aruncata in exterior si nu in interior printr-un profil special, mai este si etansat cu o garnitura din EPDM asemenea celor de la portile sectionale industriale care nu ingheata ever! Partea mobila se poate rabata manual pana la o grosime a zapezii de cca 40cm (depinde de umiditate totusi), fara a da zapada jos , cred ca nu prea se depune peste noapte asa zapada. Daca se depune, da, atunci trebuie data jos manual dar am facut acoperisul curbat si cat mai scund tocmai pentru ca zapada sa poata fi data usor jos, chiar de catre o femeie (deh nevasta!) cu o unealta ca un "T". E nevoie de 4 treceri, cca 20 de secunde. Acoperisul rezista la o incarcare de zapada de 200kg/mp Sistemul de ridicare are sigurante in cazul ruperii accidentale a arcurilor de torsiune, a cablurilor si are si frana de vant (va ramane in pozitia in care il lasati, fara a cadea brusc pe sol, in cel mai rau caz, la furtuna, se duce incet pana in pozitia de capat) ![]() Dpdv tehnic chiar este un garaj, singura diferenta fata de un garaj clasic este aspectul exterior care e "altfel", costul in schimb este de 5-10 ori mai mic. This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 12:03 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#15
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Felicitari pentru idee, ma mir c-asa ceva nu s-a inventat pana acum.
Partea cu condensul n-o cred, uite scenariu: afara temperaturi sub zero grade, vii cu masina s-o parchezi, cald in interior, motor cald, o inchizi acolo. Pai sigur condenseaza. Poate ai sa spui ca din cauza termoizolatiei si a etanseitatii, o sa ramana cald inauntru. Pai asta nu e deloc bine, ca rugineste tigaia, mai ales in Romania, unde masina e ca un drob de sare in fiecare iarna. Eu o consider ca unica utilitate a "prelatei" functia de antifurt. Iar in conditiile utilizarii-ntr-o curte inchisa, functia asta devine inutila. This post has been edited by Muttley: 27 Aug 2010, 12:10 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
ptr vis a vis: ok, ridicai haionul, dar intai iti deschideai usita? Usita trebuia sa fie lata cat portiera, adica mai mult o usoaie pentru ca portiera e lunga, altfel portiera se intepenea in cadrul "usitei" si nu mai iesi, plus trebuia sa parchezi la fix in dreptul usitei. Usuoaia chiar ai sanse sa fie blocata de zapada, ca trebuie sa se deschida in exterior. Goleai toata masina de bagaje si pasageri inainte si blocai accesul un pic? Ala nu e garaj, zic eu, e un chin!
This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 12:24 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
fnp |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Evident ma gandeam la o usa clasica pe unde bagi masina si inca una pt. coborare.
Referitor la inghetat, in poze se vede o margine metalica la partea de jos care daca ai "norocul" sa nimereasca intr-o balta... Nu de alta dar eu am patit asa ceva cu Dacia veche, mi-au inghetat rotile de langa bordura si n-am mai putut pleca. Rezolvat cu apa fiarta din casa. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
fnp: Garnitura nu este montata in poze, astept sa-mi vina din SUA, cu preturile europene costul ar fi dublu!
27 Aug 2010, 12:31: fnp: orice usa clasica este blocata de zapada RAU, din acest motiv usile de garaj moderne se fac sectionale , in cel mai rau caz rabatabile! Ambele au garnituri EPDM ca sa etanseze si sa previna inghetul. Sistemul de rabatare in cazul garajului meu e 'foolproof', nici un fel de gheata nu blocheaza un pivot care necesita cuplul unui Toureg pentru a fi operat. Toata smecheria este in contragreutati (arcurile de torsiune) care sunt garantate ca isi pastreaza proprietatile mecanice minim 15000 de cicluri. Costul pentru a schimba aceste arcuri (cam dupa 20 de ani) este de 100 EUR. Mai "carcotasa" ca nevasta-mea nu cred ca e cineva de pe aici dar apreciez mult comentariile D-vs inclusiv partea cu avocatul diavolului. Multumesc inca o data moderatorilor pentru ca permit acest topic desi se poate interpreta ca reclama! This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 12:31 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
Andyno |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
sa dai 2500 euro pe prostie aia de garaj ! pai golful break costa 5000 euro....
daca stai la curte iti faci tu garaj in banii astia si cu treasa + dormitor ![]() la bloc nu ai sa vezi asa ceva...nu o sa tina. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
lol, pretul nu e 2500 pentru cel manual ci pentru cel automatizat, adica nu-ti misti fundul din masina pana nu parchezi, e pentru domni bre, las-o pe asta!
si la banii astia fa-ti tu garaj cu dormitor, terasa o pun eu moca, cam atata costa o bicicleta buna noua, sau o poarta sectionala de garaj de calitate. golful era in poze doar pentru dimensiunea masinii care incape, oricum nu cred ca e fain sa nu porneasca dieselasul, fie el si golf, la -20 de grade! e adevarat ce spui, insa, nu se justifica un cost de cca 1800 pentru o masina second care costa cam tot atat, produsul nu e pentru acele masini! in ceea ce priveste parcarile la bloc "n-o sa tina" mai traim si mai vedem, multe minuni se intampla in tarisoara asta, manca-o-ar tata pe ea de draguta! in ceea ce priveste ca produsul e o "prostie", spune-i frate porcarie mai bine, prostia e un apanaj al speciei umane si chiar doare la unii ![]() This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 13:08 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
Muttley |
![]()
Post
#22
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
N-as putea fi de acord cu catalogari gen "prostie" si altele de genul. E munca omului si e de apreciat.
QUOTE(domconstruct @ 27 Aug 2010, 13:40) In continuare, sper ca NU insinuezi ca acel garaj tine cald masinii. Mai erau cazuri care puneau o patura peste baterie seara, ca sa nu inghete, iar dimineata s-o ia "la sfert". |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
muttley: in primul rand va apreciez atitudinea! multumesc!
in al doilea rand: nu insinuez ci spun in clar: datorita faptului ca garajul e bine etansat si are peretii si acoperisul din materiale termoizolatoare si ca volumul dintre masina si garaj este foarte mic, va pastra caldura motorului un timp destul de indelungat (bineinteles depinzand de temperatura exterioara), astfel incat garantez ca NU VA APAREA CONDENS si ca masina va fi dezghetata in 90% din cazuri dimineata. Aerul este cel mai bun izolator, il folosesc ca pe o perna intre caroseria masinii si peretii garajului. Aceasta patura de aer, avand un volum mic, se incalzeste repede de la caldura degajata de motorul masinii, formand o patura calda, care pierde temperatura prin peretii si acoperisul garajului, in functie de caracteristicile termice ale acestora si de grosimea lor. Acestea au un miez de 20mm din XPS, izolatie comparabila cu al unui zid de caramida plina de 20cm, mult mai buna izolatia decat a garajelor de tip vechi, din beton. Repet am 15 ani de experienta in proiectarea si constructia de structuri metalice prefabricate inchise cu panouri termoizolatoare, acest produs nu a aparut din capul unui nebun peste noapte, asta e meseria mea. Garajul NU ARE NEVOIE DE APORT DE CALDURA pentru a pastra un autovehicol in conditii optime. Treaba cu patura pe baterie o fac doar cei care nu stiu ca bateria furnizeaza aproximativ acelasi curent si la frig si la cald, problema este de la partile in miscare metalice care se contracta de la frig, fortele de frecare cresc si astfel si necesarul de curent pentru a le pune in miscare, dar nimeni nu se naste invatat. This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 14:08 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#24
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nenea, o observatie, ca pari om in toata firea. Scapa de englezismele alea, sunt pt pustani... parerea mea.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
imi cer scuze, scriu pe multe forumuri in engleza si germana, deformatie, incerc sa scap, promit!
![]() |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
Andyno |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
bine...scz, porcarie.
la bloc, in primul rand o sa fie mazgalita, si ce te faci daca intra unu in ea? |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
tarzy |
![]()
Post
#27
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(domconstruct @ 27 Aug 2010, 11:08) ... ptr tarzy:In ceea ce priveste ca nu se compara cu un garaj clasic va contrazic, are toate atuurile unui garaj clasic (izolatie termica, siguranta antifurt) in plus ocupa jumatate din spatiu! In ceea ce priveste pretul, nu poate sa coste sub 1000EUR, numai panourile termoizolatoare se apropie de acest cost (consumul, inclusiv pierderile de croire, este de cca 50mp de panouri), comparati-l cu o rulota (macar second hand) Un hard top pentru o dacie papuc se compara cu acest pret! E posibil sa ajung la un pret de sub 1000EUR doar folosind prelata ca inchideri, nu cred ca e o varianta viabila datorita posibilitatii aparitiei condensului, pentru eliminarea acestuia trebuie prevazute niste aerisitoare, in acest fel se renunta complet la izolatia termica, dar e posibil sa fie o varianta viitoare, datorita pretului. Va multumesc tuturor pentru aprecieri si/sau critici, toate sunt binevenite! pai hai sa vedem cateva atuuri pe care un garaj clasic le are fata de aceasta varianta: - spatiu mai mare si care iti permite depozitarea de diverse (rotile de schimb, bicicleta, skiuri, etc) - acces mai usor, chiar si automatizare - posibilitatea de al utiliza si ptr alceva, de exemplu o minisala de ping pong, sau ptr depozitarea de diverse ptr perioade scurte de timp (mobila cand zugravesti in casa, etc) Targetul de pret este dat de posibilitatea de ati construi un garaj clasic similar ... structura de rezistenta din lemn si imbracat in OSB, acuperit cu tabla .... nu cred sa depaseasca 1.000 Euro in conditiile in care volumul o sa fie dublu, si daca iti dai un pic interesul nici estetic nu o sa fii prea departe. Avand in vedere ca in majoritatea cazurilor va fi folosit in curte cred ca se preteaza suficient de bine si un invelis mai simplu din prelata. This post has been edited by tarzy: 27 Aug 2010, 14:02 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Muttley |
![]()
Post
#28
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
BoR |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Felicitari pentru aceasta realizare!Consider ca este un lucru foarte util si chiar sunt interesat de asa ceva.Si pretul imi pare ok.Problema este ca locuiesc la bloc si ar fi mai dificil de gasit CADRUL LEGAL de amplasare pe domeniul public.Solutia cred ca ar fi mediatizarea si astfel cu siguranta s-ar inmulti solicitarile catre administratiile locale si probabil s-ar face ceva,chiar cu pretul unei mici taxe anuale din partea celui ce detine garajul.
|
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
domconstruct |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 26 August 10 ![]() |
andyno: asa iti vopseste si masina, stai frate fara garaj!
tarzy: ok hai sa vedem, imi place! 1. garajul va avea optional suport pentru 4 roti de iarna/vara in partea de sus a partii curbe/fixe 2. in partea de jos (pe pamant) a partii curbe/fixe exista cca 40cm de spatiu liber unde incape o trusa de scule fara probleme 3. skiurile pot sta pe acoperisul masinii, incape cu tot cu ele in garaj, am incercat! 4. Nu poti juca ping pong, e drept ![]() 5. poate fi folosit ca depozit fara probleme, eu tin intr-unul 2 barci (una pe peridoc si un caiac si o placa de surf) si betele de pescuit Target: garaj in curte din lemn 1. unul din OSB trebuie imbracat in ceva hidroziolator si rezistent UV altfel nu tine mai mult de un an, cost min 100EUr/mp x 3.5m x 5.5m = 1925EUR+poarta sectionala (minim 700EUR ca sa comparam acelasi lucru) si NU ARE TERMOIZOLATIE 2. Garaj lemn lambriu tratat 40mm (pentru termoizolatie minima): cost fara usa de acces peste 1800EUR (am cautat oferte in toata tara), acoperis membrana lipita cu flacara, nu tabla tip tigla (mesterii maramureseni se cheama una din firme) 3. Garaj structura metalica inchis cu tabla simpla care sa arate a ceva va dau un link, are preturi, usile sunt rabatabile, nu se compara, SI NU ARE IZOLATIE TERMICA http://www.microgros.ro Volumul dublu al garajelor clasice eu il vad ca un impediment in proprtie de 60%, imi ocupa curtea! Aveti drepatate, cred ca un garaj de tipul asta, special pentru curtea proprie, din prelata se impune, pretul nu va depasi 1000EUR in acest caz! BOR: multumesc frumos! dupa ce voi intra un pic pe piata voi vedea cum pot sa deschid drumuri in cazul parcarilor la bloc. In localitatea mea de domiciliu, o comuna din jud Brasov am vorbit la Primarie si imi dau aviz sa-l pun in fata gardului pe spatiul publicpentru cu nu necesita Certificat de Urbanism. Poate e un pas inainte, vom vedea! This post has been edited by domconstruct: 27 Aug 2010, 14:32 |
--------------------
nissan
navarra
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:52 |