Schimb uleiuri la cat timp ?
![]() ![]() ![]() |
Schimb uleiuri la cat timp ?
sirrocco |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 19 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
- AG-11-ABC
|
|||
ramsen |
![]()
Post
#2
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
ce ai schimbat???uleiul de frina???poate ai vrut sa spui uleiul de la servodirectie sau lichidul de frina...eu la solenza mea nu am schimbat lichidul de frina de cind este masina ...iar uleiul de servodirectie am completat 50 ml...ulei motor folosesc ELF evolution SXR 5 W40...la servodirectie am completat cu ELF (DEXTRON II D ) ...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#3
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Daca e vorba de lichidul de frana - e bine sa il schimbi la 4 ani, deoarece e higroscopic (atrage apa) si in timp isi pierde si proprietatile. Daca nu il schimbi cresti probabilitatea sa corodeze circuitul de franare si de ademenea frana va fi teoretic mai putin eficienta, lichidul devenind mai compresibil.
Pretul e mic, cateva zeci de ron. Sa iei numai DOT4. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
sirrocco |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 19 April 06 ![]() |
lichid de frana vroiam sa zic
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- AG-11-ABC
|
|
caphonne |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 968 Joined: 22 August 06 From: Buc. Drumul taberei si Berceni ![]() |
Hmm interesant la 4 ani pai ar fi cazul sa fac si eu lucrul asta.
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 Rapsodie rosu imperial Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE ...lichidul devenind mai compresibil. ![]() ![]() |
--------------------
...
...
... “The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci. |
|
Marty |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#8
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(george_scala_2004 @ 8 Oct 2010, 07:55) La ce te referi? Una din proprietatile cele mai importante ale lichidului de frana este ca e foarte putin compresibil. Adica in momentul in care apesi pedala lichidul nu se compreseaza, ci impinge in pistonas si actioneaza frana. Dupa ani de zile de folosire, mai ales daca se si contamineaza, incepe sa isi piarda aceasta proprietate. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Una din proprietatile fundamentale ale oricarui lichid este aceea ca NU este compresibil. Adica NU E DELOC.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
vezi la bula pentru lamuriri suplimentare
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
ma refeream la faptul ca TOATE lichidele sunt INCOMPRESIBILE !
![]() QUOTE Lichidele sunt incompresibile inclusiv apa. Cel mult pot acumula impuritati. Sistemul de frana poate sa devina mai putin eficace din cauza garniturilor sau a aerului acumulat. Colegul ar trebui sa faca o aerisire a franelor intai. In ceea ce priveste cutia de viteze, ea foloseste un ulei lubrifiant similar celui de motor si nu lichid de frana. http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=4&t=7297 |
--------------------
...
...
... “The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci. |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#12
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
In primul rand lichidele au compresibilitate redusa, nu poti afirma ca NU sunt compresibile.
In al doilea rand prin contaminarea cu apa apar puncte de fioerbere diferite. De asemenea daca ai lichid vechi si corodeaza instalatia e posibil sa traga aer pe acolo. Aceste aspecte duc la aparitia de vapori in instalatie, deci compresibilitatea (sa nu zic lichidului, sa zic substantelor din circuitul de franare) creste considerabil. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
compresabilitate aia redusa e la zeci de mii de atmosfere, nu cat genereaza o pompa de frana
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da, e redusa la ZERO...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#15
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Ma argoane, esti fericit ca ai gasit ceva sa ma pui la bula sau ce?
Am explicat in posturile de mai sus ce am spus, daca vrei sa intelegi bine. In cel mai rau caz poti sa ma tragi la raspundere ca am spus "lichidul de frana devine mai compresibil" in loc de "ansamblu de substante rezultat din contaminarea lichidului de frana devine mai compresibil, avand puncte de fierbere diferite si componente gazoase". Hai la revedere! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pai iar gresesti. Nu devine "mai compresibil" pentru ca are puncte de fierbere diferite.... ci pentru ca poate aparea situatia in care apa din amestec fierbe, iar gazele rezultate se comprima...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 8 Oct 2010, 09:50) In primul rand lichidele au compresibilitate redusa, nu poti afirma ca NU sunt compresibile. In al doilea rand prin contaminarea cu apa apar puncte de fioerbere diferite. De asemenea daca ai lichid vechi si corodeaza instalatia e posibil sa traga aer pe acolo. Aceste aspecte duc la aparitia de vapori in instalatie, deci compresibilitatea (sa nu zic lichidului, sa zic substantelor din circuitul de franare) creste considerabil. Bafta! Iar eu ca nu l-am schimbat din 2003 lichidul de frana si franeaza asa de bine plus nu am probleme cu ambreajul ce sa zic ca s-a dus instalatia a ruginit ![]() Doar furtunele s-au crapat si le-am schimbat atat fara sa dau jos tot lichidul din bidonas. Prea mare tamtam. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#18
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu e scump lichidul, poti sa il schimbi.
Producatorul recomanda, nu o sa te forteze nimeni. Daca vrei neaparat poti sa rulezi si cu uleiul din motor 20-30.000 km si nu cred sa crape, desi Dacia zice 10.000km la DSN. Poti sa tii si bujiile peste 30.000km cat zice Dacia si poti sa lasi filtrul de aer acolo 50.000. Fiecare face cum crede mai bine. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 8 Oct 2010, 13:00) Iar eu ca nu l-am schimbat din 2003 lichidul de frana si franeaza asa de bine plus nu am probleme cu ambreajul ce sa zic ca s-a dus instalatia a ruginit ![]() Doar furtunele s-au crapat si le-am schimbat atat fara sa dau jos tot lichidul din bidonas. Prea mare tamtam. Doar ca idee : ce treaba avem noi la SLZ cu lichidul de frana de la ambreiajul tau ? Poate ai gresit aria ... aici e SLZ , nu DSN ! Andy_ACS - sunt uleiuri de tip "touring" / "long mileage" care tin si 30.000 - 60.000 km , optimizate pentru camioane sau transportere , dar acele uleiuri nu ar rezista in conditii bune la motoarele pe benzina in mediu urban . Sa nu uitam ca un TIR face cam 70.000 - 100.000 km lejer pe AN si lor li se adreseaza acest segment de uleiuri ! Un ulei il poti tine mai mult linistit si chiar cu performante din partea lui , daca la jumatatea perioadei de exploatare ii schimbi doar filtrul si mai adaugi un aditiv de "improspatare" . Ajungi lejer la 15.000 km chiar si pe benzina si meriu predominant urban ! Bujiile daca sunt performante si el verifici de 2 ori pe an ( primavara si toamana , iniante de iarna si el reglezi , desi unii spun ca nu se regleaza , ci se schimba ) , te poti tine cam 40.000 si sa functioneze decent ( nu ma refer la cele Iridium sau alte tehnologii spatiale ). Filtrul de aer peste 10.000 nu va mai alea ce sa filtreze , mai ales in mediu urban , iar dupa 15.000 km deja ai probleme cu motorul si nu mai treage la turatii mari . Nu mai spun nimic de afectarea corpului clapeta si a senzorilor . La 50.000 km nu cred ca se poate ajunge cu vre-un filtru de aer stock nici macar in Germania , mers numai pe autostrazi . La cel sport se schimba situatia . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#20
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
am specificat dar na tu esti gica contra .
This post has been edited by djasu82: 3 Nov 2010, 18:12 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Schimbarea filtrului nu are nicio legatura directa cu intervalul de schimb al uleiului ! Ba schimbarea lui prea des face rau.Pentru ca un filtru pe masura ce se colmateaza filtreaza mai fin fara a-si schimba semnificativ debitul in intervalul de schimb recomandat.Asa ca schimbarea fara rost a filtrului de ulei inseamna o revenire la o filtrare mai grosiera.Mai degraba,cum era la Dacia clasica ce folosea uleiul Super 1,cu schimb la 3000...5000 km se putea folosi filtrul 2..3 schimburi(uzina indica schimbarea filtrului original la 15000 km).Totusi,lumea il inlocuia odata cu schimbul de ulei pe ideea ca ce ramanea in filtru altera intr-o masura uleiul nou.Cu reversul ca se revenea pe filtrare mai grosiera.
Pe de alta parte,producatorii recomanda un interval de schimb pentru un anumit tip de ulei,cu anumite specificatii.In functie de fisa tehnica a uleiului,prin comparare cu cel indicat,intervalele de schimb pot fi si mult mai mari.Producatorii de uleiuri au in vedere utilizarea la limita a acestora pentru un cost pe km cat mai mic.Producatorii de automobile au in vedere durabilitatea mai mare a motoarelor,aspect mai interesant pentru persoanele particulare.Asa ca indica intervale de schimb mai mici. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.635 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 21:23 |