DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aerisire abs, logan 1.5 dci

meryen
post 17 Nov 2010, 20:45
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




salut
am o problema aparuta la pedala de frana
si anume cu motorul pornit pedala se intareste la a doua apasare dar se duce usor catre podea
masina ramane infranata
am facut de trei ori aerisire la frane
am testat pedala la doua masini cu abs, dar ele fiind pe benzina, pedala ramane tare si nu se duce catre podea
cu motorul oprit pedala se intareste si nu se duce catre podea
ce poate fi defect sau functionare normala


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 17 Nov 2010, 21:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Sunt simptome de pompa centrala dusa.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 18 Nov 2010, 18:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




bun
dar de ce nu face asa cand este si motorul oprit.
pompa central unde se afa,
langa pedala sau in sistemul de abs.
am scos dopul, de la aerisitorul de vacumare servofrana si pedala se intareste, dar se duce cu apasarea pedalei mai tare catre podea.




--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 18 Nov 2010, 19:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Pompa centrala este cea pe care apesi tu cu pedala, sub vasul de expansiune frana.
Cand ai servo in functiune (cand este pornit motorul) forta de apasare pe pedala este mai mare si poti sa o infunzi mai usor.
Probabil este la inceput, mai merge, dar se va agrava in timp. Poti sa incerci doar o reparatie cu un kit de garnituri, este vreo 40 de lei.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 18 Nov 2010, 20:53
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




bine dar pompa centrala nu are tur si retur
abica din electrovanele de la abs sa dea catre retur
vreau sa fiu mai bine lamurit
masina are 3 ani
ce e drept am folosit la 3400 de kilometri foarte mult frana de serviciu
plachetii de frana mai au 3mm
stiu ca trebue sa ii schimb
i-mi este teama ca de la pompa centrala sa nu sar la electrovanele de abs


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 19 Nov 2010, 13:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Deci, ca sa intelegi fenomenul:
- pompa centrala nu are retur, ea doar impinge lichidul catre roti (grupul ABS).
- daca e buna iti va tine presiunea si pedala nu se va mai duce peste un anumit punct indiferent cat apesi.
- daca garniturile sunt uzate lichidul de frana va refula in spatele lor, pistonul inaintand astfel usurel chiar pana la podea.

Daca ai avea probleme de aerisire pedala ar fi "spongioasa", adica ar merge cu hopuri, ar frana inegale etc.
Daca ar merge grupul hidraulic aiurea ai auzi electrovanele activandu-se, ca atunci cand intra ABS-ul, atata timp cat nu auzi zgomotul asta ABS-ul este inactiv, n-are nici un rol in sistem.
Daca nu esti sigur pe diagnostic cauta sprijin la un service, ca sa schimbi aiurea componente ABS este costisitor.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 19 Nov 2010, 17:03
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




daca zici ca pompa nu are retur, de ce are doua tevi?
unde se duce lichidul care preseaza pe pistoanele de franare ale rotilor, ca eu raman tot cu piciorul pe pedala.
am fost la service si a zis ca e ceva normal.
oricum am sa tot verific daca simptomul se amplifica.



--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 19 Nov 2010, 17:09
Post #8


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Fa si tu o aerisire in X ... si verifica reglajul la repartitor.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 19 Nov 2010, 18:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(meryen @ 19 Nov 2010, 18:03)
1- daca zici ca pompa nu are retur, de ce are doua tevi?
2 - unde se duce lichidul care preseaza pe pistoanele de franare ale rotilor, ca eu raman tot cu piciorul pe pedala.
3 - am fost la service si a zis ca e ceva normal.
*


1 Sunt 2 tevi pentru ca sunt doua circuite, cate 2 roti pe circuit (DF+SS si SF+DS)
2 Lichidul se duce in spatele garniturilor, inchipuie-ti o seringa stricata care in momentulin care apesi pe ea lichidul scapa spre maner in loc sa se duca pe ac.
3 Atunci poate este senzatia ta.

Ironickule, da-l incolo de repartitor ca are ABS.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 20 Nov 2010, 09:11
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




cred ca ai dreptate
la prima pedala de apasare a franei se duce, dar este elastica , la a doua pedala se intareste, si se duce tot la accelasi nivel ca prima pedala, dar scufundat
cred ca la a doua pedala intervine si servo frana, sa nu poata face vacumarea in timpul meu dorit, adica rapid
am sa fiu atent daca se va intampla ceva pe mai tarziu.


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 21 Nov 2010, 21:20
Post #11


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




ma baieti, aerisirea la masinile cu ABS nu se face comandând din CLIP deschiderea pe rand a supapelor din modulul ABS? unsure.gif


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 21 Nov 2010, 21:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Nu, aia este aerisirea grupului hidraulic.
Aerisirea circuitului se face tot clasic.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 22 Nov 2010, 07:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




din cate m-am informat aerisirea circuitului de franare cu abs se face cu o pompa prin vacumare, la service
sau sa deschizi toate aerisioarele si sa bagi lichid de frana sub presiune
asta se numeste purjare


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 22 Nov 2010, 19:29
Post #14


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(YRX @ 21 Nov 2010, 21:26)
Nu, aia este aerisirea grupului hidraulic.
*


sigur? nedumerire.gif

[attachmentid=1627674629]



--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 24 Nov 2010, 08:41
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Sigur. Ce ai acolo este procedura de purjare a grupului hidraulic. Se parctica in cazul schimbarii grupului, pompei centrale, etc. Adica in cazurile in care pompa si acumulatorul ABS s-ar goli sau ar lua aer. Se deschid pe rand din diagnoza electrovanele pe fiecare roata, astfel putand fi aerisite circuitele interne.
Daca te uiti in manual vei vedea ca se aplica numai dupa aerisirea clasica (In chenar).In alta ordine de idei, manualul zice sa se faca aerisirea circuitului cu motorul oprit, ca sa nu se activeze ABS-ul.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 24 Nov 2010, 09:22
Post #16


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(YRX @ 24 Nov 2010, 08:41)
Sigur. Ce ai acolo este procedura de purjare a grupului hidraulic
Dohhhh, evident ca nici macar manaualele nu se citesc cum trebuie. biggrin.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 24 Nov 2010, 16:50
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




am gasit rezolvarea cu pedala care se scufunda
e supapa de la servo
dupa ce o inlocui o sa vad cum se comporta


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meryen
post 16 Jan 2011, 17:55
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 10




gata baieti este rezolvata
si anume cu scufundatul pedalei de frana, este cauzata de este lichidul de frana peste maxim in borcan
mi s-a intamplat acum cand am schimbat placutele de frana, si anume nu mi se scufunda pedala ci se ducea la fund repede
de ramasesem fara frane
iar cu scufundatul pedalei la logan cu abs este normala trebue sa treaca prin circutul de la abs pe retur in borcan daca nu trece la o frana usoara blocheaza rotile si intra abs rapid pentru ca vede blocata roata
la prima pedala apasata este elastica iar la a doua se intareste si se scufunda usor
asa ca m-am inselat cu servo frana


--------------------
dacia logan 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 12:17
Forum Renault