carburator nova, urgent//////////inlocuirea carburatorului
![]() ![]() ![]() |
carburator nova, urgent//////////inlocuirea carburatorului
DJ37KLA |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 November 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
1996 1.6
- DJ37KLA
|
|||
danciusergiu84 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
cauta aici (sectiunea nova): http://www.daciaclub.ro/Dacia-Nova-f124.html
aici e aria super-nova (alt motor cu totul) |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#3
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Aici este aria super nova, pentru ce vrei tu cauta la nova. Se muta la nova!
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
x.fun |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
QUOTE(DJ37KLA @ 29 Nov 2010, 00:40) cum se inlocuieste carburatorul de nova cu monocorp, tin sa mentionez ca am tot ce imi trebuie dar nu ma descurc cu legaturile de la pata calda, si de la instalatia de racire (circuitul de apa), e cineva care sa ma ajute????? p.s am citit mai toate topicurile,,,,dar unu zice intr-un fel cineva in alt fel...... va multumesc,,,, Eu nu am avut pata calda legata...dar nici n-am avut probleme cu ea. |
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
anndi |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Nu trebuie lega pata calda.Ti-as recomanda sa cauti alt carb. Cele de Lada merg bine sau un Weber daca vrei si consum si performante.O sa scada cu 1 L/100 cu carbul de berlina si masina nu o sa mai traga deloc. Spor(t) la treaba.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Nu are rost sa schimbi carburatorul de Nova. Poti foarte simplu sa scoti complet din functiune corpul 2(nedistructiv iar la nevoie il conectezi intr-un minut), sa scoti din functiune economizorul(sau sa-i reduci sectiunea) Pot fi folosite ambele solutii in acelasi timp sau doar una.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
daca vrei monocorp pui si galeria de monocorp, pui nivelul putin mai mare sau jiclorul de benzina usor marit
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
x.fun |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
|
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
sigur ca se poate, dar o galerie gaseste usor la dezmembrari
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
x.fun |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
|
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
anndi |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
E chiar recomandat sa se monteze galerie de monocorp. Cea care e pe masina e gandita pentru un carburator dublu corp.E o intreaga 'filosofie' pe tema asta si e plin de topicuri. Nu va scadea consumul, doar performantele.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
DJ37KLA
[quote=BLUE R 19,30 Nov 2010, 21:56] Nu are rost sa schimbi carburatorul de Nova. Poti foarte simplu sa scoti complet din functiune corpul 2(nedistructiv iar la nevoie il conectezi intr-un minut), sa scoti din functiune economizorul(sau sa-i reduci sectiunea) Pot fi folosite ambele solutii in acelasi timp sau doar una. [/quot Axul corpului 2 este actionat de un stift nituit in parghia de comanda a corpului 1. Acest stift se poate scoate foarte simplu prin pilirea capatului tesit si lovirea cu un cui sau dorn ascutit(si corpul 2 este eliminat). Pentru a avea posibilitatea folosirii la nevoie si a corpului 2 in locul stiftului se poate monta sau scoate(dupa dorinta)un surub de 4 parca(prin filetarea gaurii) Economizorul se dezactiveaza prin scoaterea arcului care preseaza membrana pe supapa, membrana ramane. Pentru dezactivare partiala se monteaza jiclor redus de 40 sau cat o mai fi pe la oltcit, in locul celui de 85 de pe 1600. Tot pt reducerea sectiunii ce poate obtura partial orificiul jiclorului economizor cu o sarma di cupru astfel indoita la ambele capete incat sa nu migreze Eu am dezvoltat singur aceasta modificare pe Nova mea. Precum am spus se poate folosi atat dezactivare corpului 2 cat si dezactivarea economizorului sau reducerea, in acelasi timp sau doar una. Rezultatele sunt foarte bune, mai ales in cazul eliminarii economizorului. Trebuie stiut ca prin scoaterea economizorului masina va da in gat la demaraj cu motorul rece si nu va putea urca panta mare cu mai mult de treapta 3 decat din elan(viteza). Totodata nu prea vei putea sa mai demarezi daca ai oprit intr-o panta mai abrupta, decat prin folosirea socului chiar si cu motorul cald. Eliminare corpului 2 nu duce la asemenea manifestari primitive doar reduce performanta maxima. In privinta economizorului recomand doar reducerea in cazul in care te sperie manifestarile amintite. Oricum tot ce ti-am spus este mult mai usor de verificat decat solutia cu monocorp, adaptari/schimbare galerie etc. |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Buna treaba! Pui omu' sa faca reduceri de colo, de colo, si sa mai si coboare din masina la urcarea unei rampe. Nici sa puna altu' nu-l lasi. Lamurit...toba.
Daca ai carburatorul de Dacie, daca nu cauta unul, ca e foarte bun si incomparabil mai usor de intretinut si reglat. Daca nu te-ai documentat, iti dau si poze. Fa o flansa de adaptare pe galeria originala (n-o schimba, ai sa vezi de ce), dar sa nu depasesti grosimea de 10mm, ca va atinge filtrul de capota. Pentru pata calda, scoti dopul de lachiulasa, din partea dreapta cum privesti motorul, pe partea cu galeria, si bagi un stut filetat, pentru furtun. Pui un T-eu pe traseul de retur de la calorifer la pompa, unde intri cu selalalt furtun de la flansa. In flansa de adaptare, poti sa dai o gaura filetata , pe latura din spate, unde sa pui o diuza reglabila. Cum o faci: Pe acea latura dai o gaura putin inclinata, pe care o filetezi si in care vei baga un stut filetat la care se adapteaza furtunul care ar fi avut diuza pe el. Acel stut, mai are o gaura , si ea filetata, din lateral, perpendiculara pe axa lui, in care bagi un surub rotunjit la capul ce intra, pentru a copia forma interioara la strangere. Asemenea celui de la GPL. Strangand sau slabind desurub, deschizi sau obturezi aerul catre galerie, sub carburator. Mai trebuie o adaptare si la filtrul de aer. O bucsa care sa intre pe carburator, la capatul careia sa pui o flansa de prindere pe filtru. Nu te inalta mult, ca atinge de capota. Cu carburatorul de Dacie, poti obtine cam aceleasi performante ca cu cel original. Daca ai GPL, nici nu mai e necesara pata calda. Te asigur ca scartaie rotile si la a 2-a. Daca ai GPL si mai iei din chiulasa 2,5mm, zboara. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
PH-06-BOA
Eu mi-am spus parerea. Oricum si cu monocorp faci reduceri, ca sa nu mai vorbesc ca operatiunea este mai complicata si poti avea probleme de reglaj daca treaba este facuta de mantuiala, cu RAR-ul sau aspectul si filtrarea aerului si priza de aer cald, pt ca multi adapteaza filtru de berlina, sau il pun pe cel original mai mult de forma fara a etansa. Nu stiu ce ai inteles tu dar nu trebuie sa cobori din masina la demarajul intr-o rampa abrupta, aici problema apare doar daca sistemul economizor este scos complet din functiune (prin eliminarea unui arc sau montarea unui surub in locul jiclorului, indiferent daca treapta 2 este dezactivata sau nu. Dar pt a demara tragi socul si gata. Daca jiclorul economizor este doar redus (chiar si la putin sub jumatate din debit ) nu mai este nevoie de folosirea socului (motorul bun, ralanti si progresiune bine reglate. Cine vrea sa afle mai multe amanunte poate intreba punctual. Apropo.... consumul poate fi mai redus decat cu monocorp montat ! |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
mi se pare si normal ca un carburator in 2 trepte, adica mai performant in sensul ca poate face ce nu face cel mono, sa fie mai potent, si pentru economie si pentru performanta, dar cu o conditie: sa fie cine sa-l priceapa ca sa poata regla dupa nevoi (zic asta la modul general in cazul in care carburatoarele functioneaza bine, si sunt jetate corect)
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
b 45 bwy |
![]()
Post
#16
|
![]() Van driver Group: Members Posts: 1.135 Joined: 27 November 10 From: Bucuresti ![]() |
nu are rost sa il schimbi o sa fie puturoasa,eu am avut monocorp si nu tragea mai deloc,am fost la automarcus,am dat 100 lei si am facut carbotestul ,de atunci nu mai am probleme.chiar se merita.si ca sa consume mai putin mia pus un jigler cu diametrul putin mai mic dar nu se compara cu monocorpul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2003
- Florin&bwy Nova GT 1999
|
|
G I M |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
E normal sa fie putin mai puturoasa cu monocorpul fata de dublucorp (asta daca e reglat bine cel dublu), dar si cu monocorpul trage destul de bine iar consumul este foarte ok. Nu m-ar fi deranjat sa consume cu 1-2 litrii in plus dublucorpul daca nu ar fi fost asa de "pretentios".
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
x.fun |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
Cat am avut dublu corp, consuma de rupea.13-14% in oras.Il duceam la reglat lunar...deja era enervant.
Apoi a montat un mecanic, 32IRMA.Mare diferenta intre carburatoare nu era.Adica, nu se simtea deloc.Pata calda nu era reglata, in schimb un rol foarte mare la forta, demaraj, la avut si acea clapeta cu termostat din filtrul de aer original.Reusisem sa-l adaptez. Totul tine din reglaje.Avans,amestec si asa mai departe... |
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
anndi |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Si atunci nu e mai simplu de pus un dublucorp Weber?E drept ca unul bun nu il gasesti cu 30 de lei ca si Carfilul simplu, dar reglajele se fac la fel de simplu si consumul la mers normal e acelasi cu monocorp.Spor(t) la treaba.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
DJ37KLA |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 November 10 ![]() |
pt PH 06 BOA
Daca ai vrea posteaza niste imagini in care sa se observe cum se fac acele racorduri.....eu mi-am pus carb monocorp dar problema la mine este ca la plecarea dupa loc motorul moare (are intreruperi), numai la pornirea dupa loc. daca stie cineva dc? sa-mi zic si mie. multumesc anticipat 7 Dec 2010, 18:46: tin sa mentionez ca am carb nou de 1400 This post has been edited by DJ37KLA: 7 Dec 2010, 18:46 |
--------------------
Dacia
Nova
1996 1.6
- DJ37KLA
|
|
x.fun |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
Progresiunea?Mai mareste putin avansul si coboara ralantiul.
|
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
DJ37KLA |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 November 10 ![]() |
x.fun
poti fi mai explicit? daca nu te superi. |
--------------------
Dacia
Nova
1996 1.6
- DJ37KLA
|
|
x.fun |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
QUOTE(DJ37KLA @ 7 Dec 2010, 20:39) Carburatorul tau e 32IRMA2A parca.El e facut pentru motor de 1.4cmc.Tu ai motor de 1.6cmc.De fapt, acum m-am gandit.Ori e membrana de la pompa de sprit care nu-ti asigura acea "zvacnire" ca sa pleci.Ceva nu-ti asigura benzina necesara plecarii de pe loc. |
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
DJ37KLA |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 November 10 ![]() |
da x.fun dar am vazut pe forum ca la multi merge doar ca au facut legaturile pata calda....eu nu le am facute si poate deasta nu merge.
7 Dec 2010, 22:17: daca ar intra cineva care a facut inlocuirea si i-a mers bn sa-mi zica si mie............................ This post has been edited by DJ37KLA: 7 Dec 2010, 22:17 |
--------------------
Dacia
Nova
1996 1.6
- DJ37KLA
|
|
x.fun |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
Da si nu...adica nu stiu.eu n-am avut pata calda legata, dar am avut acel tub grofat care tragea caldura de la galerie.Bine, adaptasem filtrul original pe carburator monocorp.
A trebuit sa fac si eu destule reglaje.Amestecul mai imbogatit,avansul putin marit si cam atat.Dar la tine cred ca e membrana la pompa de sprit.Ori e dusa datorita vechimii de cand sta cu carburatorul in raft, ori mai ai putina rabdare ca sa-si revina. Unele membrane parca asigura un debit mai mare,altele sunt asa de aiurea fabricate ca mai ce stau sa se rupa. |
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
pune o picatura de superglue in capatul membranei de sprit ca sa blochezi arcul acela interior ca e prost facuta ca de obicei.Are acel arc din interior slab.Am schimbat 2-3 carburatoare pana sa ma prind ca de fapt e pompa de sprit,de fiecare data mutam pe carburatorul ce il montam si pompa de sprit,si aveam acea intrerupere la inceputul cursei de acceleratie.Cu acel arc blocat acum raspunde din prima la apasarea pedalei.
7 Dec 2010, 23:40: pune o picatura de superglue in capatul membranei de sprit ca sa blochezi arcul acela interior ca e prost facuta ca de obicei.Are acel arc din interior slab.Am schimbat 2-3 carburatoare pana sa ma prind ca de fapt e pompa de sprit,de fiecare data mutam pe carburatorul ce il montam si pompa de sprit,si aveam acea intrerupere la inceputul cursei de acceleratie.Cu acel arc blocat acum raspunde din prima la apasarea pedalei. This post has been edited by freeman30: 7 Dec 2010, 22:40 |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
DJ37KLA |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 November 10 ![]() |
x.fun eu st pe orange si nu am minute sa te sun......daca ar fi membrana nu ar face asa tot timpu?dc doar la plecarea de pe loc? la relantiu merge bn.
7 Dec 2010, 23:33: si care e aea membrana unde in carb se afla? 7 Dec 2010, 23:35: freman u ai facut asa si merge bn?ai picat superglue? This post has been edited by DJ37KLA: 7 Dec 2010, 23:35 |
--------------------
Dacia
Nova
1996 1.6
- DJ37KLA
|
|
x.fun |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
tinand cont ca ai carburatorul nou, eu nu cred ca e arcul acela(nu te supara freeman)
![]() membrana, ca orice cauciuc, se duce in timp.mai ales daca ii dai benzina si e de proasta calitate, deja cred ca a si crapat. cum te uiti la carburator, e pe partea stanga.ai sa vezi ca de la axul clapetei(tot pe stanga) pleaca o parghie care actioneaza membrana.ai 4 surubele in spate de desfacut. Membrana asigura acel plus de benzina de care are nevoie motorul ca sa pleci cu masina de pe loc.Daca are debitul mic, normal ca moare.Motorul cere mai mult si nu are treaba cu ralantiul. te duci la un magazin de piese auto.Ceri membrana pompa de sprit de la diferiti producatori.Te uiti ca acel cauciuc sa fie mai gros si presupun ca iti dai seama care din ele ar putea sa bage mai mult.care ar avea cursa mai mare sa zic asa. Dar mai intai uita-te la ta. |
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
Virusux |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
salut. eu spun ca da in nas sau nu are forta la plecarea de pe loc deoarece trage aer fals pe undeva sau ai filtru sport si ai sugrumat carburatorul si vine benzina putina. eu am tot carb monocorp si merge f bine. fi mai atent la detalii. orice surub slabit poate deregla mersul motorului.stima
|
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|
x.fun |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 26 October 10 ![]() |
QUOTE(Virusux @ 8 Dec 2010, 22:26) salut. eu spun ca da in nas sau nu are forta la plecarea de pe loc deoarece trage aer fals pe undeva sau ai filtru sport si ai sugrumat carburatorul si vine benzina putina. eu am tot carb monocorp si merge f bine. fi mai atent la detalii. orice surub slabit poate deregla mersul motorului.stima Daca ii tragea aer fals, ii mergea rau si la ralanti.Daca ai filtru sport, nu are treaba cu benzina care vine in carburator. Apropo, returul din dublu corp,unde l-ai montat?acel furtun. Pe pompa de benzina?Daca da, verifica pe acel stut de la pompa cum e acea gaurica.Ma gandesc la varianta sa nu-ti intoarca prea multa benzina pe retur. hhmm...daca ar fi asa, te-ar afecta si in mers. |
--------------------
Fiat
Stilo SW
2006 , 1.9 MJT
- VN - ?? - ???
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 22:41 |