DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> lovitura bordura / oblic / roata stanga fata

bogdanux
post 23 Jan 2011, 02:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




bunaziua,
in primul rand imi cer scuze daca nu postez unde trebuie, dar incerc sa urmaresc cat pot de bine regulamentul asa ca rog moderatorii sa ma ierte si sa-mi modifice thread-ul in caz ca nu e corect ceva smile.gif
Sunt din Iasi, Asa... Aseara, pe la ora 12, venind din oras, ajungand inspre cartierul meu, fiind ninsa soseua (si inca ningea smile.gif) ) intr-o curba spre dreapta, masina ghici, nu a virat dreapta si a mers tot inainte... am dat viteza 1 repede in speranta de a face frana de motor, dar degeaba... Eu virand tot dreapta, am lovit cu partea din spate a rotii din fata stanga, bordura... s-a simtit o bufnitura iar apoi masina a ricosat putin din aceea bordura...
Cand tin volanul drept, roata din dreapta este dreapta, iar cea din stanga, putin virata la stanga, cam nu stiu sa zic sigur, hai sa zicem intre 5 si 10 grade maxim... si deci ca eu sa merg drept, trebuie sa tin volanul inspre dreapta sad.gif
Nedumerirea mea banuiesc ca este destul de clara smile.gif) zic eu:
1: In materie de piese, ce a fost afectat in urma impactului?
2: Care sunt solutiile la aceasta problema?
3: Daca puteti estima, cam cat ar costa (asta ca sa stiu cate fire de par sa-mi rup din cap)

Viteza: in jur de 25 maxim 30 km/h, adica in treapta a 2-a...
Starea drumului: nins, destul de alunecos...
Starea soferului: panicat rau!
Info vehicul: Kia Cee'd 2010, 6000 si ceva de km... Am si casco si garantie pe ea... sa ma duc direct la service-ul KIA din Iasi cu "Bibiul" meu sau sa apelez la asigurare? Mentionez ca masina e cumparata din Franta, si nu as dori sa afle mama, ca ma omoara ea fiind genul foarte emotiva... banii nu ar fi o problema numai de s-ar putea rezolva fara sa fie afectata de exemplu puntea fata, caseta de directie sau sasiul (ma scuzati, nu stiu poate am spus prostii, nu ma prea pricep la mecanica dar cunosc putin)

Mai mentionez ca dupa impact, m-am oprit, am constatat eu pagubele (cica smile.gif) ) si am decis sa fac ture de volan: maxim stanga, maxim dreapta si invers... deci servo se misca perfect, cand ajunge volanul la capat nu se intampla nimic anormal gen zgomote, trepidatii si tot felu de gogomanii...

Sper sa fie cineva pe aici sa ma ajute, si de asta va multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs. si timpul acordat ! O zi buna !

This post has been edited by bogdanux: 23 Jan 2011, 10:01


Attached thumbnail(s)
poc.png ( Size: 29.23k ) Number of downloads: 899


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei_pack
post 23 Jan 2011, 08:33
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 18 May 09




Avand in vedere ca e Kia eu zic ca se rezolva cu un unghi de fuga.. La mine s-a strambat cadru motor la o situatie similara dar nu cred ca este cazul tau. Incearca sa ii faci unghiul , daca nu merge ok dupaia trebuie dusa la mecanic. Daca vrei sa o faci pe banii tai la reprezentanta cred ca numai un pivot sare de 2 milioane , in cazul in care ai ceva stramb.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - provizoriu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 23 Jan 2011, 09:50
Post #3


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




Eu zic prima sa te duci la o constatare si vezi ce iti spun ca are si apoi te hotarasti cum o faci...


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 23 Jan 2011, 09:53
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




Aha... Eu ma gandesc ca socu nefiind foarte violent, e imposibil sa se fi strambat suportul motor :-s.. Totusi, cum se regleaza unghiul pe stanga fata?

23 Jan 2011, 09:56:
As vrea eu sa ma duc la constatare, dar service-ul kia e destul de departe de mine... Cam hai sa zic la vreo 9-10 km.. La iesirea din Iasi pe calea Chisinaului.. Oare are ceva daca ma duc DOAR pentru constatare, la un service Dacia (care e mai aproape)?

This post has been edited by bogdanux: 23 Jan 2011, 09:56


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 23 Jan 2011, 11:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Cel mai bine ar fi sa mergi pe casco si o platforma sa iti duca masina la reprezentanta unde se va vedea cel mai bine ce e afectat. Casco deconteaza si platforma daca masina nu mai poate sa mearga pe rotile ei.


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jan 2011, 11:32
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cu frana de motor cred ca ai ramas de la Dacia 1300 , la asta ajungea sa pui frana normala, si sa corectezi directia, ca de aia are ABS. Banuiesc ca gume de iarna nu aveai, ci michelinurile de vara cu care a venit masina?!

This post has been edited by argon: 23 Jan 2011, 11:35


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 23 Jan 2011, 11:59
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




in general merge mai bine sa franez cu frana de motor pe teren alunecos, si nu sunt singurul care zice... da stiu ca are ABS, dar iti dai seama ca am calcat si frana si tot a alunecat... e o portiune de drum foarte naspa, virajul la dreapta, strada inclinata spre stanga deci iti dai seama... am anvelope mixte (4 anotimpuri) dar nu mi-a mai facut probleme pana aseara... adica patinari usoare sau etc am mai avut, dar numai aseara a luat-o razna...
Vehiculul functioneaza perfect numai ca roata aia e inspre stanga... adica as putea rula cu ea pana la un service, hai sa zicem maxim 3 - 4 km... nu de alta da mi-e frica sa nu stric altceva... in fine..
Sa revenim la subiect: de la ce ar putea proveni buba? biggrin.gif

This post has been edited by bogdanux: 23 Jan 2011, 11:59


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jan 2011, 12:47
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Probabil bascula indoita daca roata nu are joc pe directia de virare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 23 Jan 2011, 13:55
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




am revenit.. deci roata sta perfect... nu joaca nu nimic... doar ca sta virata un pic spre stanga... mie mi-e sa nu se fi stricat ceva pe la caseta de directie dar la viteza aia e cam imposibil cred... o bascula cam cat ar costa? e posibil sa fie bieleta indoita?

This post has been edited by bogdanux: 23 Jan 2011, 13:55


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 23 Jan 2011, 14:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Du-te la un prestator de reglare directie. Acesta poate ca o va remedia cat de cat dar este foarte important ceea ce poate sa iti spuna el. Mai mult de 20 Ron nu iti ia dar la unii trebuie programare.

Apoi de ce este bine sa faci asa: Iti da tiparit un raport de geometrie a masinii pe care tu poti sa il arati la mecanicul auto din service-ul unde vrei sa duci masina la reparatie.


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 23 Jan 2011, 15:11
Post #11


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Cel mai bine spune-i mamei tale ce ai pățit și duceți-vă cu mașina la service + reparații pe CASCO (că d-aia dă o căruță de bani).
Nu repara mașina din banii tăi pentru că nu merită!

Succes!


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 23 Jan 2011, 19:05
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




Nu mi-a placut niciodata sa mint dar asta vara a intrat cand eram inca in Franta un autobuz in mine intr-o intersectie (din vina sa) si nu vreau sa mai trec prin stresu' ala cu ai mei... Ei sunt foarte dificili si nu ma pot baza deloc pe ei mai ales ca ei isi imagineaza tot felu de prostii si le amplifica si off let's stop talking 'bout this..
Maine dimineata la prima ora sunt la kia cu Bibiul.. Insa am 2 intrebari:
1. Daca merg incetu' maxim 45 - 50 km pe ora are ceva? Adica risca sa se strice si mai tare?
2. Se poate de exemplu, daca vehiculul este in garantie, sa se poata interveni mecaninc asupra integritatii sale fara a anunta asigurarea si etc?


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei_pack
post 23 Jan 2011, 20:37
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 18 May 09




Eu sunt 90% sigur ca s-a deschis din bieleta si dupa ce faci unghiu de fuga o sa fie perfect


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - provizoriu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jan 2011, 21:00
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu exista unghi de fuga reglabil la Ceed, si nici la Supernova in primul rand. In al doilea rand bieleta aia nu e din mamaliga, s-a indoit ori ea ori bascula, nu sar spire la un impact si invarti sa le reglezi inapoi. Daca e din bascula, exista riscul sa strici si planetara daca mergi asa.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 24 Jan 2011, 00:24
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




M-am dus la masina si m-am uitat cat de cat la roata.. Din ce am vazut eu, janta pare sa fie usor de tot indoita dar nu sunt sigur deloc, iar roata nu sta prea prea mult le stanga, ci maxim 5 grade inspre stanga, ca am luat un raportor cu mine ca sa estimez asa cam cat e de "virata".. Ma gandesc ca e capatul de bara sau bieleta, pentru ca daca ar fi fost bascula (adica chestia aia care tine practic roata cu tot cu disc de frana, planetara, si etc nu?) nu as fi putut da volanul intr-o anumita directie pana la capat, logic vorbind pentru ca ar fi fost presiune asupra bieletei careia i-ar fi fostmodificata cursa... Eu zic ca ori e bieleta, ori bascula.. Altceva nu cred ca s-ar fi putut strica la viteza aia doar nici mecanismul de directie nu e din plastic.. Nu stiu voi ce parere conclusiva aveti?
App, maine la prima ora sun la kia, si apoi dau fuguta la ei, va tin la curent..

This post has been edited by bogdanux: 24 Jan 2011, 00:27


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dead-Angell
post 24 Jan 2011, 01:23
Post #16


Sustinator Anarchy


Group: Members
Posts: 311
Joined: 15 October 08
From: Mangalia




QUOTE(bogdanux @ 24 Jan 2011, 01:24)
M-am dus la masina si m-am uitat cat de cat la roata.. Din ce am vazut eu, janta pare sa fie usor de tot indoita dar nu sunt sigur deloc, iar roata nu sta prea prea mult le stanga, ci maxim 5 grade inspre stanga, ca am luat un raportor cu mine ca sa estimez asa cam cat e de "virata".. Ma gandesc ca e capatul de bara sau bieleta, pentru ca daca ar fi fost bascula (adica chestia aia care tine practic roata cu tot cu disc de frana, planetara, si etc nu?) nu as fi putut da volanul intr-o anumita directie pana la capat, logic vorbind pentru ca ar fi fost presiune asupra bieletei careia i-ar fi fostmodificata cursa... Eu zic ca ori e bieleta, ori bascula.. Altceva nu cred ca s-ar fi putut strica la viteza aia doar nici mecanismul de directie nu e din plastic.. Nu stiu voi ce parere conclusiva aveti?
App, maine la prima ora sun la kia, si apoi dau fuguta la ei, va tin la curent..
*


cel mai repede se strica bieleta sau capatul de bara, bascula nu se indoaie asa repede, ca doar nu e din mamaliga cum zicea un coleg mai sus.
chiar daca ai bascula indoita , inca mai poti merge lejer cu masina.


--------------------
Dacia1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 24 Jan 2011, 14:35
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




Tocmai am venit de la service wink.gif.. Baietii i-au facut o expertiza (constatare) care a costat 42 lei.. In urma acestei interventii au zis ca bieleta si capatul de bara sunt torsionate si janta extrem de putin indoita.. Am si comandat totul si joi pe la amiaza am masina gata terminata.. 420 piesele originale kia, si 200 manopera (in jur de 2 ore) + geometria (refacerea directiei).. Am dat deja avansul acuma trebuie sa scot niste "costuri pentru facultate" urgente ca sa-mi trimita parintii bani smile.gif).. Bine nu tot smile.gif) cam scump dar asta e de acuma.. Voi vira numai in treapta 1 smile.gif) pe timp de iarna.. Mi-au zis ca "da" ai cauciucuri mixte, dar astea mixte nu's asa de eficiente iarna: adica in mare ar trebui schimbate.. Dar la asta nu ma mai bag..
Va multumesc mult pentru timpul acordat raspunsurilor si pentru efortul vostru al tuturor! Sa aveti o zi buna!


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jan 2011, 14:37
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Deci vreo 750 ron platiti din buzunar ca sa stea Casco degeaba huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanux
post 24 Jan 2011, 14:45
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 January 11




Inteleg perfect dar as fi fost ca si mort daca aflau ai mei.. Iar casco acolo daca ii anuntam, mai platea mama pe luna vreo 50 de euro in plus.. Deci nu vad unde e avantaju.. Asa cu 130 de euro am scapat de problema... Ma bucur ca nu e caseta de directie sau altceva mai grav #:-s


--------------------
kia cee'd 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jan 2011, 14:48
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Bine ca scapi cu viata, pentru restul exista Mastercard 04.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 24 Jan 2011, 18:33
Post #21


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




Dar nu inteleg...ai o asigurare casco /ai o masina....s-a intamplat..nu e tabla nu e nimic...ce e asta ca preferi sa dai banii din buzunar decat sa folosesti casco..atunci pentru ce l mai platesti ca oricum vad ca daca ai nevoie de el preferi sa platesti....dai la casco 15-16 mil nu stiu cat e si platesti 800 ron din buzunar asa sa nu afle lumea.... post-336-1110552483.gif S O R R Y asa dintr-o reclama


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 01:06
Forum Renault