Prea mult ulei
![]() ![]() ![]() |
Prea mult ulei
silviumc |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Members Group: Members Posts: 315 Joined: 17 January 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3 hatchback
2011 Sporty Dynamique TCe 130
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Daca e prea mult ulei si ai presiune iti strica semeringurile (in special cel de la distributie).
Daca nu-ti face presiune posibil pompa de ulei. Verifica cit ulei ai pe joja si daca nu miroase a benzina. Daca ai mers cu shokul tras e posibil sa-ti intre benzina in ulei si iarasi nu ai presiune (dar in cazul asta presiunea scade dramatic). E bine sa nu mergi foarte mult fara presiune ca risti sa afectezi si alteceva (culbutori, coada supapelor, ax cu came etc.) |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
silviumc |
![]()
Post
#3
|
![]() Members Group: Members Posts: 315 Joined: 17 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Daca e prea mult ulei si ai presiune iti strica semeringurile (in special cel de la distributie). Ok, deci se pare ca doar am fost eu un mare bou si am mai pus ulei desi nu era nevoie. Presiunea acum e in limitele normale, la turatii mai mari se ridica la limita de sus a normalului, dar nu intra in zona de "too high". Ulei mai mult decat trebuie sigur e, vazut pe joja, depaseste cam cu 1 cm nivelul maxim. Intrebarea finala este, mai dau cep la ulei sa se mai scurga putin, sau pot sa-l las asa, avand in vedere ca presiunea nu depaseste limita normala? QUOTE ca nu-ti face presiune posibil pompa de ulei. Nu, am fost eu prost si gata, presiunea era ok. |
--------------------
Renault
Megane 3 hatchback
2011 Sporty Dynamique TCe 130
|
|
paulp |
![]()
Post
#4
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Stiu ca nu e bine sa ai prea mult ulei (ti-am spus de ce). Nu are nici o legatura cu presiunea.
Ca sa eviti eventualele surprize neplacute (si sa nu te chinui cu desfacutul busonului de la baie) scoate filtrul de ulei shi goleste-l apoi monteaza-l la loc. Asa scoti cam 200 ml de ulei si aduci aproape de limita superioara nivelul. Restul lasa-l ca o sa ti-l pape motoru'. Vezi totusi ce se intimpla la turatii mici (la turatii mari pompa impinge mai mult ulei). Daca scade presiunea spre zona rosie e posibil sa ai joc in coada pompei. In principiu piesa se poate inlocui, dar eu am schimbat pompa cu totul la faza asta. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
cristimm |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
In manualul de Nova (care are un motor similar) scrie: "Surplusul de ulei se va consuma in mod inutil." Nu scrie nimic cum ca s-ar strica ceva.
Daca presiunea la relanti e scazuta sub limita atunci trebuie mers la service si remediat defectul cat mai repede. Poti incerca un ulei mai gros de genul xxW50 dar daca folosesti deja asa ceva mai gros nu prea gasesti la preturi acceptabile. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
paulp |
![]()
Post
#6
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Cristim, dupa cum vezi omul si-a lamurit problema.
E adevarat ca in multe manuale nu spune ca s-ar strica ceva, pina se strica. Eu am o carte mai veche de Dacia si aia erau mai tipicari (e drept ca sint si multe lucruri depasite). Oricum, daca ai presiunea OK, nu are rost s-ai pui ulei mai gros, vine iarna... |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
uleuil care l-ai pus in plus va iesi pe la toate garniturle posibile, asta dak nu consuma ulei :!:
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
RIon |
![]()
Post
#8
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
eu am mers 2 luni cu surplus, si nu s-a intamplat nimic. Cand am schimbat un bulb, s-a scurs, si a ramas OK, nivelul e bun, si nu papa ulei...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o 'ntrebare : la cat e normal sa stea presiunea de la ulei? ca la majoritatea am vazut ca sta la 4 sau la jumatea ceasului la cele care au cn , numai la mine sta la 6 in srcina si la 4 la relanti. cred ca ceasul nu e stricat pt ca daca micsorez turatia la relanti scade si presiunea la 2-3.
poate afecta in vre-un fel presinea prea mare ? |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 00:09 |