senzor presiune atmosferica, mie imi merge si fara el, ce rol are?las asa?
![]() ![]() ![]() |
senzor presiune atmosferica, mie imi merge si fara el, ce rol are?las asa?
dede_alex_87 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|||
catlinoo |
![]()
Post
#2
|
![]() poc Group: Members Posts: 18 Joined: 22 October 10 ![]() |
Salut,
Unde-i senzorul asta? Exista asa ceva? |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004 1.9D
- BT-04-STX
|
|
sorcer |
![]()
Post
#3
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
|
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
da, normal ca exista, este plasat pe galeria de sub capacul de la filtrul de aer
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Numa' ca nu ii zice asa, ca nu e barometru, ala masoara temperatura, nu presiunea atmosferica. Rolul e sa stie ECU temperatura pe admisie, ca sa optimizeze amestecul.
This post has been edited by argon: 11 Feb 2011, 16:48 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
imi pare rau sa te dezamagesc, asa scrie in cartea tehnica a masinii, cearta-te cu inginerii
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Atunci poate ma refer io la altceva.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sigur te referi la altceva.
Senzorul ala e pentru a calcula calculatorul cantitatea de oxigen din cilindru. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
uite, ca sa nu zici ca te pacalesc, sau ca ma dau eu ca stiu, am citit si eu in carte sa stiu macar denumirea:D
intr-adevar ca exista si senzor de temperatura pe galeria de admisie si care se numeste chiar "senzor de temperatura" This post has been edited by dede_alex_87: 11 Feb 2011, 16:54 Attached thumbnail(s) Untitled.jpg ( Size: 210.08k ) Number of downloads: 4615 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da, eu ma refeream la MAT, tu la MAP.
Raspunsul este sa-l pui inapoi, normal, nu-l lasa asa ca nu e pus degeaba. This post has been edited by argon: 11 Feb 2011, 16:57 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Merge si fara el, insa cu o valoare standard fixa.
Nu e un senzor critic |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
am facut o improvizatie si l-am pus, acuma si-a revenit si masina, are din nou aceeasi viata, plus stergerea din calc a unei erori mari pe senzorul de detonatie, inca un senzor, ca e plina de senzori masina asta:)
11 Feb 2011, 17:02: QUOTE(klaus @ 11 Feb 2011, 16:59) i-am pus eu dop si a mers:)), dar nu mai trage This post has been edited by dede_alex_87: 11 Feb 2011, 17:02 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Desi este un senzor important, el nu este critic, masina putand merge si daca el este defect, calculatorul intrand mod degradat (ignorara senzorul de presiune atunci cand el este defect). Fie pune o valoare standard (sau ultima memorata ca buna), fie estimeaza presiunea din colector plecand de la informația de sarcină (dată de potențiometrul de la clapeta de acceleratie) și de turația motorului.
De asemenea senzorul ala face si corectia altimetrica (la presiune mica-altitudine mare - e presiunea mai mica pe evacuare, deci se elimina mai bine gazele arse si are loc o saracire a amestecului la relanti. Presiunea aia e in general cea masurata la pornire (de ex daca mergi la munte si nu accelerezi cu pedala la fund ai sa observi ca trage din ce in ce mai prost, eptnru ca valoarea presiunii reale nu e actualizata). Calculatorul citeste senzorul la pornire sau la sarcina (pedala la fund). Dacia spune ca ar trebui sa se modifice si cand valoare citita este mai mare decat cea memorata la pornire (d-aia cand urci la munte, unde e mai mica, nu se actualizeaza) Senzorul de presiune+temperatura aer e o versiune mai ieftina de debitmetru (si mai fiabila in general) dar cu erori mai mari. Am mai explicat eu cum se face calculul de oxigen pe baza lor. 11 Feb 2011, 17:22: Am gasit: QUOTE(klaus @ 6 Aug 2005, 09:01) Ca sa completez postul foarte concis si la obiect a lui nik1965, as vrea sa fac niste detalieri: Astfel, cand se apasa pedala de acceleratie se roteste clapeta din corpul clapeta si astfel intra mai mult aer (deci si oxigen). In functie de aerul introdus in galeria de admisie, creste debitul de benzina injectat de injectoare (comandate de UCE injectie). Cand este cald, avand in vedere densitatea mai mica a aerului (deci si cantitatea de oxigen mai mica), deschiderea injectoarelor va fi mai mica decat in cazul unui aer cu temperatura mai scazuta. Acum, de unde stie UCE injectie cantitatea de oxigen? Pai din cei doi senzori de pe galeria de admisie: presiune si temperatura... Ecuatia generala folosita pentru injectie este: PV=nRT, unde
M = n x MM deci M= (PV/RT)xMM De aici se observa, cu cat temperatura este mai mare, numitorul fractiei este mai mare, deci masa de aer (deci si de oxigen) care intra in cilindru este mai mica. Din aceste constatari rezulta cauza "puturoseniei": la temperaturi diferite, la aceeasi deschidere a clapetei de aer (comandata de cablu de acceleratie) este diferita cantitatea de oxigen si cea de benzina injectata... This post has been edited by klaus: 11 Feb 2011, 17:22 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
multumesc, asta e raspunsul pe care il vroaim, mii de multumiri
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
velceani |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
klaus tin minte ca atunci cand am urcat odata la munte, chiar tragea mai greu masina si cu pedala la fund, la urcarea spre Balea Lac si abia mai accelera. Nu am putut merge cu mai mult de a doua...
Sa fie oare defect senzorul asta de presiune? Si inca ceva ... am abservat acum de curand la o depasire mai brusca, intr-a III la 4000 de ture se plafona si apoi am dat a IV si nu mai tragea normal crestea usor in ture si viteza... apoi am lasat-o mai moale si a mers. Apoi alta patanie... aglomeratie, semafor, cald, plec de la semafor, mai brusc (ca de obicei), a I a - 3500 ture, a II-a la fel... brusc, trepideaza motorul, nu se mai tureaza desi accelerez la blana, si nu mai accelereaza. Scot pe liber, accelereaz pana la 4000 o las, scade la normal si apoi bag a II-a, si merge normal. De atunci nu mi-a mai facut asa. si nici inainte nu mi-a facut... Eu pentru patania asta am suspectat si benzina or un injector ceva Singura chestie care o mai patesc e aceea ca la relanti dupa pornire, daca nu plec si o las sa mearga, dupa vreo 30 sec fluctueaza turatia 800-850-800-... cateva secunde, maxim 30 ... si cateodata datorita acestei fluctuatii, in viteza I si a II-a la relantiu merge in suturi... oare sa aiba legatura acesti doi senzori? |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
nnuuttzzuu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 3 April 12 ![]() |
salut se gaseste senzoru presine in magazine, cam cat costa?
|
--------------------
dacia solenza
clima
2003
- TL-xx-xxx
|
|
Poky |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Era un anunt de vanzare senzori lgn/slz pe forum. In magazine, cand am avut eu nevoie, se uitau lung si dadeau din umeri :\
|
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
nnuuttzzuu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 3 April 12 ![]() |
da in sfarsit am gasit dupa multe cautari ms
|
--------------------
dacia solenza
clima
2003
- TL-xx-xxx
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#19
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Ma... ce senzor e asta? Aveti o poza cu el?
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
shake |
![]()
Post
#20
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
e poza mai sus, daca nu citesti.
|
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#21
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Sorry!
![]() ![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#22
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
In jur de 45 lei la un magazin de piese Dacia pe sos. Pantelimon.
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce ca avem si noi 4-5 senzori prin motor , vreti sa scapati si de aia si va plangeti de ce aveti probleme cand mergeti la munte , cand este foarte cald sau cand va pune incornoratul sa o turati in disperare . Pana si o masina pe carburatie avea nevoie de toate reglajele sa fie facute corect , dar una care se bazeaza numai pe informatii provenite de la senzori .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 10:47 |